Hüppa postitusse
Postitatud
comment_29441

BMW E30 projekt 'SLEEPER'

Mootori pool hetkel:

* Mootor M10B18 (18 4E :lol:

* MegaSquirt'n'Spark V3.0 programeeritav juhtaju

* VEMS AFresTiny WideBand + EGT

* Bosch MotorSport 2x2 Coilpack

* M20B25 segusiiber

* M50B25 TPS sensor

* Väga kiire GM IAT sensor

* M50B25 CAM VR sensor väntvõlli asendi anduriks

* 36-1 Trigger Wheel

* Custom made turbo kollektor

* Mitsubishi TD04L-13T-6 turbo + sisene WG + acutator

* HKS SSQV BOV

* Intercooler (550mmx180mmx65mm)

* 680cc/min@3.0bar Peak & Hold pihustid

* 2.5bar kütuserõhuregulaator

* 2.5" RV DownPipe & otseläbi väljalase

* 2.5" RV Sisselasketorustik

* SCT 3" avaga koonusfilter

* AutoBahn88 silikoonvoolikud

* Saab 900 Turbo sidurikorv (pressure test järgi paigaldatud)

* Pidurimeistri katetega originaal siduriketas

* Spal 330mm elektriline jahutusventilaator

Kapotialune mõnest kohast kaetud spetsiaalse kuumustpeegeldava matiga. DownPipe teibitud, et kapotialust temperatuuri langetada.

Alusvankris tehtud muudatused hetkel:

* 5x120 conversion

* 302mmx28mm Zimmermann pidurikettad ees (ühe 60mm kolviga supportiga)

* E32 740i ühekolviga supportid ees (60mm kolviga)

* 294mmx19mm SBS Pro Touring pidurikettad taga

* E34 M5 supportid taga

* Koni Sport Short sportamordid

* Custom coiloverid ees (70NM vedrudega)

* 60mm madaldusvedrud taga

* Tagumised põhjalöögipuksid

* PowerFlex esimesed õõtsapuksid

* PowerFlex tagasillapuksid (tala+õõtsad)

* PowerFlex diffripadi

* PowerFlex tagumised stabikapuksid

* Kiirema ülekandega ja võimendiga roolilatt (E36)

* 13.5mm tagumine stabilisaatorvarras

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist esimene strutbar

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist tagumine strutbar

Välimuse hetkeseis:

* Mustad neerud

* Hella Black esituled

* Smoke Udutuled (custom)

* Inpro Smoke esimesed suunatuled

* Crystal Smoke tagatuled

* Originaal esilisa

* BBS RS 17"x8.5" poleeritud randiga kolme osalised valuveljed

* 205/40/17 GT Radial Champiro suverehvid

Sisu ja üldised muudatused:

* Aku tõstetud pagasiruumi

* Automaatsed päevasõidutuled

* Elektriline antenn

* Kolme lisakella alus armatuuri keskel

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Dyno tulemustest siis niipalju (0.9bar boost):

175kw/238hp mootorist (153kw/208hp rattast) @ 5800rpm

327nm mootorist (285nm rattast) @ 4600rpm

Dynochart ka (graafikul rattatulemused, W on tegelikult HP ja Nm on LB/FT, all listis on power KW ja NM ikka NM):

http://m-tuning.ee/galerii/albums/MihkelE30/aal.jpg

Autoks siis BMW E30 316, originaalis 66kw karpamootor aga keegi oli selle juba kunagi 1.8 mitmepunkti sissepritsega asendanud (77kw).

Tundub, et mootorivahetus tehniliselt poolelt suht viisakalt teostatud aga elektri ja välimuse pool jättis väheke soovida.

Korraliku kerega isendit sai natuke aega otsitud ja sellise ma leidsin.

Lahja mootoriga variandi valisin selletõttu, et see on kerge (puudub mugavusvarustus) ja nende kered on kõige viisakamad.

325 mootoritega isenditega sõidab teadagi milline osa inimestest :?:

Keres pole eriti pettuma ka pidanud, mõni koht tahab/tahtis tegmist aga võrreldes enamuste samasugustega on ikka superkorras.

Samuti on salong väga korralik. Auto on 2006 Augustis Belgiast toodud ja kaasas oli ka hooldusraamat, mis tundus tõene.

Kere peaks selle järgi olema 175k sõitnud. Arvestades seisukorda, siis on see ilmselt ka tõsi.

Oli plaan M50B25 mootori peale üle minna (mootor oli juba olemas) aga mõtlesin ringi.

Siiamaani siis pool projekti investeeringutest auto korraliku hoolduse peale läinud nagu see vanadel autodel ikka kipub olema.

Esisild sai kõik uued 325 tükid (nii performance , kui originaalid (LMI)) ja tagasild osaliselt.

Enamus asju küll tegelikult kattuvad võimsamate mootoritega mudelitega. Esisillas ka jämedad püstakut ning 325i pidurid.

Antud auto valisin kuna:

* Tagavedu

* Baasmudeli kaal 1050kg

* Aegumatu välimus

Mõned keredetailid vaja veel üle värvida, et välimuse komplektseks saaks.

Samuti vaja sidur kangema vastu vahetada.

Mõned pildid ka hetkeolukorrast:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg

aac.thumb.jpg aad.thumb.jpg

aae.thumb.jpg aaf.thumb.jpg

aag.thumb.jpg aah.thumb.jpg

aai.thumb.jpg aaj.thumb.jpg

Kogu pildimaterjali leiab --> http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30

Mõned videod ka veel:

Vanem jutt, mis nüüdseks arhiivis:

Sai Marko_N käest siis 88a 316 ostetud.

Hetkel olen ostuga veel väga rahul.

Kere on tõesti väga korralik nagu paljud tuttavad juba kiitnud on.

Täna avastasin kindalaekast ka hooldusraamatu ja kasutusjuhise, mida Marko mulle ei maininudki :lol:

Hooldusraamatu viimane sissekanne on tehtud 07.2002a. 154k pealt.

Lisaks oli ka veel 03.2006 tehtud autole tehniline kontroll, kus on läbisõiduks 164k märgitud.

Hetkel oli vist spidol ees 176k.

Tegelikult ei oma läbisõit minu puhul erilist tähtsust aga lihtsalt tuju tegi heaks.

Ei ole põhjust kahelda, et ükski dokument neist võltsitud oleks.

Sellele viitab juba auto üldine seisukord.

Auto siis toodud 08.2006 Belgiast, ehk Eestis alla kahe kuu olnud.

Täna sai asjaga natukene ka tegeletud.

Passis on autol 66kw aga tegelikult on mootor 77kw 1.8 pritse (M10).

Kerele kinnitatud tahvlil on ka originaal mootori kood (18 4V D) ja selleks oli tõesti 66kw karburaatoriga mootor.

Mingi aeg on tehtud autole mootorivahetus (18 4E B) ja tundub, et väga korralikult, kuna juhtmestik on ka kõik uus pandud ja väljast nagu uus (üpole keegi seda lõikunud).

Starteril oli isegi originaal kattekumm ilusti küljes.

Mootor käib M10 mootori kohta ikka väga siga vaikselt (tühikäigul ei ole ei klapi ega ketiklõbinat).

Mootorivahetus selgitab ka lisaks keevitatud õhufiltri kopsiku kinnitust (originaal ja õige koha peal aga lihtsalt valget värvi).

Olen enne omanud karburaatoriga varianti ja see käis nagu õmblusmasin.

Ka peale keti ja ketitaldade vahetust.

Sai kõrvaldatud ka mõned puudused mootori juures.

Nimelt õlirõhuanduri juurest lekkis.

Marko mainis, et andur vigane aga selgus, et eelmine inimene kes seda näppis kasutas valesid töövõtteid.

Sai natuke jama sealt likvideeritud ja tulemus on see, et kõik ilusti peab.

Vähemalt tühikäigul oli kõik OK, sõita ei proovinud.

Sai ka sellest lekkest tekkinud õlilaga koristatud.

Generaatorile sai samuti uued kummpuksid ostetud UM-ist, kuna vanad on läbi ja kenekas logises peal.

Generaatori logisemine oli tingitud ilmselt sellest, et väntvõlli rihmaratas on mingi asjaga pihta saanud ja laperdab.

Ilmselt väsitas geneka kummipuksid ära.

Väntvõlli keti poolne simmerling ka vist lekib õrnalt, ostsin selle ka uue.

Sisu on ka autol nagu uus.

Esimesed istmed nagu uued, pole isegi seljatoed ära vajunud.

Esmaspäeval üritan auto dokumentide poole ka ilusti korda ajada, siis saab ka tänaval liigelda.

Mõned Marko poolt tehtud pildid ka: http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30_Ostes

  • Vastuseid 977
  • Vaatamisi 182,7tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Hetkel ei ole põhjust mootorit vahetada, kuna jõu, kaalu ja juhitavuse suhe on paigas. M30 on poole raskem, kui M10 mootor, juhitavus kannatab selle all päris kõvasti, kuna enamus kaalu on M30 moot

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_21646

Ei ole liistudele viimasel ajal väga tähelepanu pööranud.

Ennast need kroomliistud ei häiri, lähevad suvevelgede poleerrantidega ilusti kokku.

Enne auto üle värvimist tõenäoliselt liistude värvimisele mõtlema küll ei hakka.

comment_21645
Vaatame kõigepealt mis mootorist saab, kas läheb kellagagi kaubaks või mitte.

Võiksin tegelikult alustuseks klapikambrikaane alla korra vaadata,

et kas mul üks või 2 vedru, äkki saab kuskilt soodsalt uued klapivedrud.

mis hinna klassi mootor jääks ? :)

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_20991

Täna sai siis autole suveveljed alla tagasi keeratud, nüüd peaks pesulasse ka minema uuesti :)

Huvi pärast mõõtsin ka mootori kompressioonid ära. Meeldiva üllatusena olid kõik 4 silindrit võrdsed.

Esimese kolme pöördega viskasid kõik ~10.5bar ette ja seier peatus 13.5-14bar juures.

Tundub, et mootor on veel päris heas korras.

Nüüd peaks veel aasta aega riiulis seisnud esimesed stabikakondid ära vahetama ja

sillastendi ära tegema uuesti, kuna ette coilid alla said.

Siis võiks nagu sillas põhimõttelsielt 100% uued tükid olla kõik.

Ükspäev mõtlesin, et mis on sellel autol veel silla osadest ostes saati.

Tulemuseks sain: tagumine sillatala, esimene sillatala, esimene stabikas koos puksidega,

esimesed õõtsad (¹arniirid ja puksid uued). Muu on kõik juba uus ja pooleldi custom.

  • Autor
comment_20941

Nüüd siis sillastendis käidud ja ka esimesed kondid vahetatud.

Selgus ka, et diffri ülekanne hakkab omadega otsa saama, lõtkud päris suured.

Vahepeal tellisin ka uue gaasitrossi ja eile õhtul sai see ka külge pandud.

Hoopis teine tunne on sõita, kui gaasipedaal enam nö. astmelise lülitiga pole.

Sõber tegi eile õhtul peale pesu paar väga nigela kvaliteediga pilti ka:

aai.thumb.jpg aaj.thumb.jpg

Krt peale igat Statoili pesu näevad veljed välja nagu tutikad :?:

comment_20940

Tere,

Nonde ratastega peab see masin omale küll ülijäigad vedrud ja amordid saama,kui juba ei ole, rääkimata veel siis permehest kes peab sõitma poksjorride kikukaitsmetega.

Kuidas raadio kuulamisega siis saab olema :?: , isegi raadiojaamas hakkab plaat viskama 8)

Kuidas see M5-e pisike pada elab, tahab rulli?

ilu ja edu

A

  • Autor
comment_20939

Nagu auto spec-ist lugeda saab on ees custom 400lbs (70NM) vedrudega coiloverid

Koni Sport Short amortidega ja taga 60mm madaldusvedrud koos FK läbilöögipuksidega

ning Koni Sport Short amortidega. Ütleme nii, et see sõitmine just meelakkumine pole

aga rataste koopasse käimisega otse sõidul probleeme pole.

Kuna velje ET on väga väike, siis kipuvad rattad kohati kallaku peal välja keerates

vastu tiivaäärt käima. Aga seda õnneks harva kuna tõstsin esinina talutavale kõrgusele.

Kui veljed lubaks saaks esiosa veel oma 50mm madalamaks keerata aga kahjuks ei saa siis rattaid keerata.

M5 mootor ootab jah hetkel aega ja raha.

Peaks ilmselt kõigepealt ketikomplekti muretsemisele mõtlema,

kuna need tükid on kõige tühisematest asjadest kõige kirvemad.

Absurdne on see, et 2 keti talda maksavad 6000.- eek. (lisaks kuulub sinna veel ~10k eest juppe).

Käsi ei taha kuidagi tõusta maksma ketivahetuse juppide eest 15-20k.

Pean uurima äkki on kuskil mõni odavam lahendus.

M30 mootori ketitaldade eest makstakse siis sisuliselt peale.

Vaatab kuidas Reno auto sõitma hakkab, mõte oli vahepeal võtta ka M30B35 plokk

ja originaal M5 sisu sisse sinna visata, siis saaks praegu olemasolevate juppidega ~600hj-ga sõitma hakata.

Enamus inimesed on ilmselt tunda saanud, et hetkel ei ole just kõige paremad ajad selliste summade investeerimiseks.

Üritaks see suvi hoopis veel M10 mootorit edasi näppida ja sealt ikka vähemalt 300hj kätte saada.

  • Autor
comment_20931

Mul on vaikselt tunne, et enne M-i mootori paigaldust tuleb siiski keretöödesse investeerida, kuna kere 22a hakkab juba tunda andma.

Kuna praeguse mootori vastu tõsine huvi puudus, siis ehitan vaikselt ise edasi.

Eile sai Dr. Schrick-i klapivedrud ära tellitud, et kunagi saaks ka ammu soetatud Dr. Schrick-i nukka kasutada.

Koos nuka vahetusega tuleb ilmselt ka turbo vahetus ette võtta, kuna antud turbo on parajalt väikse kuumakojaga.

Enne tuleks muidugi TIP ära mõõta aga ma juba aiman ette, mis numbrid sealt ette tulevad.

comment_20929
sai isegi nähtud mingi päev seda sõpaka ja sütiste ristil, see auto on nagu ilus naine kellele jääb pikalt järgi vaatama 8)

Otseselt ega kaudselt ennast kirjulipu toetajaks ei pea, aga, kui Mihkel juhuslikult leiab gaasipedaali ülesse, siis on kõik ilusad naised hetkega unustatud :?:

  • Autor
comment_20926

Täna õhtul sai koos Mardiga mootorile 2x läbipesu tehtud ja

uus Liqui Moly 10W-60 Race Tech sisse kallatud.

Varem oli ka sama õli kasutusel aga see oli juba vist ~10k sees olnud,

ega ma väga täpselt ei mäletagi mis odo näidu juures see sisse sai kallatud.

Õli värvuse järgi oli seda igatahes paras aeg vahetada (oleks võinud juba veidi varem vahetada).

M10 standard õlifilter sai asendatud M20 omaga, millel on väidetavalt ka õli tagasivoolu klapp erinevalt M10 filtrist.

Originaalis näitab seda M20 filtrit M10 mootori kliimaga versioonile, huvitav miks.

Nüüd saab muretumalt tallata jälle, psühholoogiliselt tundub, et mootor käib kergemalt :?:

  • 4 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_20496

Sain ainult 1-e sõidu sõita, kuna teises stardis avastas sõber, et üks tagarehv lekib.

Sõitsin vist esimese sõidu lõpus põiel käies mingist jurast üle või

hakkas kuskilt mujalt lekkima, see on veel selgitamisel.

Eesmärk oli nende raskete 17"x8.5" velgedega alla 15s aeg sõita ja see sai ka täidetud juba esimese sõiduga.

14.91 tuli siis selle ainukese sõidu aeg 2.55s 60 jalga ja 153.2km/h lõppkiirusega.

Mootoriga pole peale eelmsie aasta üritust absoluudselt mitte midagi peale küünalde ja

filtri vahetust teinud, mis persedyno järgi võimsust küll ei mõjutanud.

Korraliku pidamisega rehviga peaks ilusti 14s algust 13s lõppu sõitma praeguse configa,

lihtsalt rasked veljed killivad selle mineku ära.

Välimus nõuab oma osa aga 0-100km/h kiirendus on ikka seal 6s alguses, seega linnasõiduks hea küll.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.