Hüppa postitusse
Postitatud
comment_29441

BMW E30 projekt 'SLEEPER'

Mootori pool hetkel:

* Mootor M10B18 (18 4E :lol:

* MegaSquirt'n'Spark V3.0 programeeritav juhtaju

* VEMS AFresTiny WideBand + EGT

* Bosch MotorSport 2x2 Coilpack

* M20B25 segusiiber

* M50B25 TPS sensor

* Väga kiire GM IAT sensor

* M50B25 CAM VR sensor väntvõlli asendi anduriks

* 36-1 Trigger Wheel

* Custom made turbo kollektor

* Mitsubishi TD04L-13T-6 turbo + sisene WG + acutator

* HKS SSQV BOV

* Intercooler (550mmx180mmx65mm)

* 680cc/min@3.0bar Peak & Hold pihustid

* 2.5bar kütuserõhuregulaator

* 2.5" RV DownPipe & otseläbi väljalase

* 2.5" RV Sisselasketorustik

* SCT 3" avaga koonusfilter

* AutoBahn88 silikoonvoolikud

* Saab 900 Turbo sidurikorv (pressure test järgi paigaldatud)

* Pidurimeistri katetega originaal siduriketas

* Spal 330mm elektriline jahutusventilaator

Kapotialune mõnest kohast kaetud spetsiaalse kuumustpeegeldava matiga. DownPipe teibitud, et kapotialust temperatuuri langetada.

Alusvankris tehtud muudatused hetkel:

* 5x120 conversion

* 302mmx28mm Zimmermann pidurikettad ees (ühe 60mm kolviga supportiga)

* E32 740i ühekolviga supportid ees (60mm kolviga)

* 294mmx19mm SBS Pro Touring pidurikettad taga

* E34 M5 supportid taga

* Koni Sport Short sportamordid

* Custom coiloverid ees (70NM vedrudega)

* 60mm madaldusvedrud taga

* Tagumised põhjalöögipuksid

* PowerFlex esimesed õõtsapuksid

* PowerFlex tagasillapuksid (tala+õõtsad)

* PowerFlex diffripadi

* PowerFlex tagumised stabikapuksid

* Kiirema ülekandega ja võimendiga roolilatt (E36)

* 13.5mm tagumine stabilisaatorvarras

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist esimene strutbar

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist tagumine strutbar

Välimuse hetkeseis:

* Mustad neerud

* Hella Black esituled

* Smoke Udutuled (custom)

* Inpro Smoke esimesed suunatuled

* Crystal Smoke tagatuled

* Originaal esilisa

* BBS RS 17"x8.5" poleeritud randiga kolme osalised valuveljed

* 205/40/17 GT Radial Champiro suverehvid

Sisu ja üldised muudatused:

* Aku tõstetud pagasiruumi

* Automaatsed päevasõidutuled

* Elektriline antenn

* Kolme lisakella alus armatuuri keskel

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Dyno tulemustest siis niipalju (0.9bar boost):

175kw/238hp mootorist (153kw/208hp rattast) @ 5800rpm

327nm mootorist (285nm rattast) @ 4600rpm

Dynochart ka (graafikul rattatulemused, W on tegelikult HP ja Nm on LB/FT, all listis on power KW ja NM ikka NM):

http://m-tuning.ee/galerii/albums/MihkelE30/aal.jpg

Autoks siis BMW E30 316, originaalis 66kw karpamootor aga keegi oli selle juba kunagi 1.8 mitmepunkti sissepritsega asendanud (77kw).

Tundub, et mootorivahetus tehniliselt poolelt suht viisakalt teostatud aga elektri ja välimuse pool jättis väheke soovida.

Korraliku kerega isendit sai natuke aega otsitud ja sellise ma leidsin.

Lahja mootoriga variandi valisin selletõttu, et see on kerge (puudub mugavusvarustus) ja nende kered on kõige viisakamad.

325 mootoritega isenditega sõidab teadagi milline osa inimestest :?:

Keres pole eriti pettuma ka pidanud, mõni koht tahab/tahtis tegmist aga võrreldes enamuste samasugustega on ikka superkorras.

Samuti on salong väga korralik. Auto on 2006 Augustis Belgiast toodud ja kaasas oli ka hooldusraamat, mis tundus tõene.

Kere peaks selle järgi olema 175k sõitnud. Arvestades seisukorda, siis on see ilmselt ka tõsi.

Oli plaan M50B25 mootori peale üle minna (mootor oli juba olemas) aga mõtlesin ringi.

Siiamaani siis pool projekti investeeringutest auto korraliku hoolduse peale läinud nagu see vanadel autodel ikka kipub olema.

Esisild sai kõik uued 325 tükid (nii performance , kui originaalid (LMI)) ja tagasild osaliselt.

Enamus asju küll tegelikult kattuvad võimsamate mootoritega mudelitega. Esisillas ka jämedad püstakut ning 325i pidurid.

Antud auto valisin kuna:

* Tagavedu

* Baasmudeli kaal 1050kg

* Aegumatu välimus

Mõned keredetailid vaja veel üle värvida, et välimuse komplektseks saaks.

Samuti vaja sidur kangema vastu vahetada.

Mõned pildid ka hetkeolukorrast:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg

aac.thumb.jpg aad.thumb.jpg

aae.thumb.jpg aaf.thumb.jpg

aag.thumb.jpg aah.thumb.jpg

aai.thumb.jpg aaj.thumb.jpg

Kogu pildimaterjali leiab --> http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30

Mõned videod ka veel:

Vanem jutt, mis nüüdseks arhiivis:

Sai Marko_N käest siis 88a 316 ostetud.

Hetkel olen ostuga veel väga rahul.

Kere on tõesti väga korralik nagu paljud tuttavad juba kiitnud on.

Täna avastasin kindalaekast ka hooldusraamatu ja kasutusjuhise, mida Marko mulle ei maininudki :lol:

Hooldusraamatu viimane sissekanne on tehtud 07.2002a. 154k pealt.

Lisaks oli ka veel 03.2006 tehtud autole tehniline kontroll, kus on läbisõiduks 164k märgitud.

Hetkel oli vist spidol ees 176k.

Tegelikult ei oma läbisõit minu puhul erilist tähtsust aga lihtsalt tuju tegi heaks.

Ei ole põhjust kahelda, et ükski dokument neist võltsitud oleks.

Sellele viitab juba auto üldine seisukord.

Auto siis toodud 08.2006 Belgiast, ehk Eestis alla kahe kuu olnud.

Täna sai asjaga natukene ka tegeletud.

Passis on autol 66kw aga tegelikult on mootor 77kw 1.8 pritse (M10).

Kerele kinnitatud tahvlil on ka originaal mootori kood (18 4V D) ja selleks oli tõesti 66kw karburaatoriga mootor.

Mingi aeg on tehtud autole mootorivahetus (18 4E B) ja tundub, et väga korralikult, kuna juhtmestik on ka kõik uus pandud ja väljast nagu uus (üpole keegi seda lõikunud).

Starteril oli isegi originaal kattekumm ilusti küljes.

Mootor käib M10 mootori kohta ikka väga siga vaikselt (tühikäigul ei ole ei klapi ega ketiklõbinat).

Mootorivahetus selgitab ka lisaks keevitatud õhufiltri kopsiku kinnitust (originaal ja õige koha peal aga lihtsalt valget värvi).

Olen enne omanud karburaatoriga varianti ja see käis nagu õmblusmasin.

Ka peale keti ja ketitaldade vahetust.

Sai kõrvaldatud ka mõned puudused mootori juures.

Nimelt õlirõhuanduri juurest lekkis.

Marko mainis, et andur vigane aga selgus, et eelmine inimene kes seda näppis kasutas valesid töövõtteid.

Sai natuke jama sealt likvideeritud ja tulemus on see, et kõik ilusti peab.

Vähemalt tühikäigul oli kõik OK, sõita ei proovinud.

Sai ka sellest lekkest tekkinud õlilaga koristatud.

Generaatorile sai samuti uued kummpuksid ostetud UM-ist, kuna vanad on läbi ja kenekas logises peal.

Generaatori logisemine oli tingitud ilmselt sellest, et väntvõlli rihmaratas on mingi asjaga pihta saanud ja laperdab.

Ilmselt väsitas geneka kummipuksid ära.

Väntvõlli keti poolne simmerling ka vist lekib õrnalt, ostsin selle ka uue.

Sisu on ka autol nagu uus.

Esimesed istmed nagu uued, pole isegi seljatoed ära vajunud.

Esmaspäeval üritan auto dokumentide poole ka ilusti korda ajada, siis saab ka tänaval liigelda.

Mõned Marko poolt tehtud pildid ka: http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30_Ostes

  • Vastuseid 977
  • Vaatamisi 182,6tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Hetkel ei ole põhjust mootorit vahetada, kuna jõu, kaalu ja juhitavuse suhe on paigas. M30 on poole raskem, kui M10 mootor, juhitavus kannatab selle all päris kõvasti, kuna enamus kaalu on M30 moot

Esiletõstetud vastused

comment_23933

Üks vahva tähelepanek esimese madalduse kohta...

Ma keerasin päeva lõpuks auto nii madalaks, et vedru pole vajagi :)

Seisab peaaegu põhjalöögi puksi peal. mis on omakorda lühemaks tuunitud. Pakun, et umbes 5cm pikkune on?

Ehk siis, esivedrustus on "as low as you can get" :twisted:

comment_23932

"Mõnus", siis hakkab Tallinna tänava aukudes/ebatasasustes rattaid maast lahti lööma. Suhteliselt nõme kui see olukord kurvis tekib ja samal ajal tahaks veel pidurdada kah... :)

* ABS läheb ka sellest mõnusalt lolliks

** Lahendus on väga lihtne - amordikannud tuleb kõrgemaks keevitada

*** räägin oma kogemustest

comment_23930

Kodanik M-Techi peaks kõigi valmivate projektide juurde KOHUSTUSLIKU stilistina tööle suunama. Ilu nõuab ohvreid ja selline konversioon nõuab tõesti uhkelt vahendeid, kuid tulemus on ka seda väärt.

Raimole: ära mässa velgedega, tegele tõsisemate asjadega - näiteks, kas saab Jaan Tatika skalbi rajalt kamina kohale rippuma või mitte. Loomulikult tuleb selleks ka tööd teha - näiteks salong tühjaks visata, kuid ära muretse - juhuslikult tean üht tegelast, kes salongi pudinad kõik rõõmsalt üles ostab...

  • Autor
comment_23929

Praegu ongi suht madalaimas asendis.

Hetkel veel 1 pool coili püstaku peal ja teine originaali peal.

Võimalik, et hoiab sellest ka kööbakalt kuigi vana vedru hoiab autot madalamal.

Tegelikult on ka veel see keiss, et vedrutaldrikut ei saa enam madalamale keerata,

kuna mutter ei mahu veljest mööda ja väljapoole ei saa ka velge viia.

Teist poolt ei saa veel alla panna, kuna selle järgi on vaja uued esipidurid

kokku kompunnida ja supporti vahetükid disainida.

Asja saab lahendada madalama coili vedru ostmisega ning enivei oleks tegelikult sinna õige ka abivedru panna.

Veidi saab veel madalamaks keerata seda vedurstust aga siis hakkab ilmselt rehv koopasse käima,

kuna rehvikülje/serva ja tiivaserva vahel reaalselt ~15mm ruumi, näpp läheb veel vahele diagonaalis.

Aga jäigem on küll see uus vedru kui see mis enne ees oli.

Reaalselt peaks võrdlema Mardi samasuguse Koni amordiga ja minu teise püstakuga, et mis piirist amord põhjas on.

Ees siis 400lbs/inch e. 70N/mm

comment_23920

Kuidas sellise auto sõidetavus tänavail on? Kui soov autot hoida siis linnas punktist A punkti B võidaks ilmselt stock 318?

Väga madalad autod, väga suured veljed, väga suured pidurid, väga jäik vedrustus, võimalikult vaba summutussüsteem jne jne mis kõik auto ostarbekust tänavalt ringraja suunas suunama hakkavad on vägagi moes hetkel :)

Alles hilja aegu tuli ette olukord, kus eesti superauto sarjas sõitnud autoga oli vaja veidi linnast väljas (Kruusateedel) sõita ja pidime sellest variandist loobuma velgede, rehvide, tiiva servade ja põhja tervise huvides....istusime passatisse ja ajasime omad asjad ära mõtlemata sellele mis ennem peavalu tegi. :D

Mina isiklikult ei kannataks välja, kui igapäevaselt peaks kruusal 20km/h veerema kuna minule tähendab kodune kruusatee igapäevaselt 120-150km/h liikumist. Tore muidugi vaadata teie ilusaid autosid :wink:

  • Autor
comment_23911

Tagaosa tahan kindlasti veidi madalamaks lasta, praegu paras jeep tagant.

Eest poolt üritab ka veel ehk veidi keerata.

Kõrguse paneb paika see, kas rattad hakkavad koopasse käima või mitte.

Tagumisi tiivaääri sai veidi tuunitud, need tuleb ilmselt veidi laiemaks lasta ringi ehitada,

et saaks tagumist rööbet laiemaks, kuna E30-el stockis esirattad rohkem koopast väljas kui tagumised.

Tänaval siiani pole probleeme väga olnud.

Ma juba 8 aastat suht suure madaldusega autodega mööda Tallinna linna ringi vuranud.

Enamus augud ja künkad on pealuu sisse kulunud juba.

Selliste velgedega kruusal sõitmise võrdsustaks ma paljajalu kruusal käimisega.

Kuna ma ise ei taha paljajalu kruusal käia, siis ei sunni ma kaautot seal sõitma,

seega kruusateed on jeepidele või jala käimiseks :D

  • Autor
comment_23902

Täna sai katsetatud ka uusi ringituunitud kettaid.

Krt väga kitsaks kisub velje ja ketta vahel.

Karta on, et peab esivelgedel flantse kasutama hakkama.

Sai ka Mardi Koni-sid minu püstakutesse proovitud.

Koni lõpp tuleb siis kätte, kui kolb veel padrunist ~2cm väljas on.

Seega mul sealt veel veidi ruumi minna oleks.

AGA kui täna praeguse kõrguse peal rattad põhja keerasin,

siis avastasin, et tiivaserva ja rehvi vahel on ~5mm vahet ning logari ja rehvi vahel teine samapalju.

Seega sellise ET-ga veljega ma enam madalamaks minna ei saa,

vähemalt mitte koos logarite ja modimata tiibadega.

Seda muidugi juhul kui ma hakkan tihti rattaid nii põhja keerama ja lohkudest läbi sõitma :D

Aga eks siis kui teine püstak al, pidurid koos ja natuke sõidetud saab täpsema pildi ette kui hull asi ikkagi on.

Fakt on see, et taagaosa tuleb madalamaks saada, siis on üldpilt ka kenam.

  • Autor
comment_23820

Pole ma mingeid tulesid vahetanud.

Lihtsalt nurga alt vaadates kaob osaliselt see black effekt ära.

Tegu ju otse vaadates illusiooniga, reflektor peegeldab musta risti sisu lihtsalt.

Nurga alt peegeldab klaas ka valgust päris palju ja selle pärast tunduvadki heledad.

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_23568

Sai siis väheke uue mootori tarbeks tükke soetatud:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg aad.thumb.jpg

aaf.thumb.jpg aag.thumb.jpg aai.thumb.jpg

* Pure Performance 75mm BOV

* KEP 240mm 4 labaga leevenduseta siduriketas

* Nuke Performance kütuselatt

* Nuke Performance 2xAN8 to 1xAN10 Y-ühendus

Tulemas on veel:

* Tial V44 V-Band wastegate (võimalik, et see läheb 60mm vastu vahetusse)

* Aeromotive 10 mikronit kütusefilter

* Sachs Race Engineering 765 sidurikorv

Vaikselt käib ka uute kolvide ja kepsude otsing.

Olemas ka juba üks Bosch 044 kütusepump M10 mootoriga kasutamiseks.

Näis kas ostan uue tarbeks teise samasuguse juurde või vaatab mingi üksiku karmima pumba.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.