Hüppa postitusse
Postitatud
comment_29441

BMW E30 projekt 'SLEEPER'

Mootori pool hetkel:

* Mootor M10B18 (18 4E :lol:

* MegaSquirt'n'Spark V3.0 programeeritav juhtaju

* VEMS AFresTiny WideBand + EGT

* Bosch MotorSport 2x2 Coilpack

* M20B25 segusiiber

* M50B25 TPS sensor

* Väga kiire GM IAT sensor

* M50B25 CAM VR sensor väntvõlli asendi anduriks

* 36-1 Trigger Wheel

* Custom made turbo kollektor

* Mitsubishi TD04L-13T-6 turbo + sisene WG + acutator

* HKS SSQV BOV

* Intercooler (550mmx180mmx65mm)

* 680cc/min@3.0bar Peak & Hold pihustid

* 2.5bar kütuserõhuregulaator

* 2.5" RV DownPipe & otseläbi väljalase

* 2.5" RV Sisselasketorustik

* SCT 3" avaga koonusfilter

* AutoBahn88 silikoonvoolikud

* Saab 900 Turbo sidurikorv (pressure test järgi paigaldatud)

* Pidurimeistri katetega originaal siduriketas

* Spal 330mm elektriline jahutusventilaator

Kapotialune mõnest kohast kaetud spetsiaalse kuumustpeegeldava matiga. DownPipe teibitud, et kapotialust temperatuuri langetada.

Alusvankris tehtud muudatused hetkel:

* 5x120 conversion

* 302mmx28mm Zimmermann pidurikettad ees (ühe 60mm kolviga supportiga)

* E32 740i ühekolviga supportid ees (60mm kolviga)

* 294mmx19mm SBS Pro Touring pidurikettad taga

* E34 M5 supportid taga

* Koni Sport Short sportamordid

* Custom coiloverid ees (70NM vedrudega)

* 60mm madaldusvedrud taga

* Tagumised põhjalöögipuksid

* PowerFlex esimesed õõtsapuksid

* PowerFlex tagasillapuksid (tala+õõtsad)

* PowerFlex diffripadi

* PowerFlex tagumised stabikapuksid

* Kiirema ülekandega ja võimendiga roolilatt (E36)

* 13.5mm tagumine stabilisaatorvarras

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist esimene strutbar

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist tagumine strutbar

Välimuse hetkeseis:

* Mustad neerud

* Hella Black esituled

* Smoke Udutuled (custom)

* Inpro Smoke esimesed suunatuled

* Crystal Smoke tagatuled

* Originaal esilisa

* BBS RS 17"x8.5" poleeritud randiga kolme osalised valuveljed

* 205/40/17 GT Radial Champiro suverehvid

Sisu ja üldised muudatused:

* Aku tõstetud pagasiruumi

* Automaatsed päevasõidutuled

* Elektriline antenn

* Kolme lisakella alus armatuuri keskel

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Dyno tulemustest siis niipalju (0.9bar boost):

175kw/238hp mootorist (153kw/208hp rattast) @ 5800rpm

327nm mootorist (285nm rattast) @ 4600rpm

Dynochart ka (graafikul rattatulemused, W on tegelikult HP ja Nm on LB/FT, all listis on power KW ja NM ikka NM):

http://m-tuning.ee/galerii/albums/MihkelE30/aal.jpg

Autoks siis BMW E30 316, originaalis 66kw karpamootor aga keegi oli selle juba kunagi 1.8 mitmepunkti sissepritsega asendanud (77kw).

Tundub, et mootorivahetus tehniliselt poolelt suht viisakalt teostatud aga elektri ja välimuse pool jättis väheke soovida.

Korraliku kerega isendit sai natuke aega otsitud ja sellise ma leidsin.

Lahja mootoriga variandi valisin selletõttu, et see on kerge (puudub mugavusvarustus) ja nende kered on kõige viisakamad.

325 mootoritega isenditega sõidab teadagi milline osa inimestest :?:

Keres pole eriti pettuma ka pidanud, mõni koht tahab/tahtis tegmist aga võrreldes enamuste samasugustega on ikka superkorras.

Samuti on salong väga korralik. Auto on 2006 Augustis Belgiast toodud ja kaasas oli ka hooldusraamat, mis tundus tõene.

Kere peaks selle järgi olema 175k sõitnud. Arvestades seisukorda, siis on see ilmselt ka tõsi.

Oli plaan M50B25 mootori peale üle minna (mootor oli juba olemas) aga mõtlesin ringi.

Siiamaani siis pool projekti investeeringutest auto korraliku hoolduse peale läinud nagu see vanadel autodel ikka kipub olema.

Esisild sai kõik uued 325 tükid (nii performance , kui originaalid (LMI)) ja tagasild osaliselt.

Enamus asju küll tegelikult kattuvad võimsamate mootoritega mudelitega. Esisillas ka jämedad püstakut ning 325i pidurid.

Antud auto valisin kuna:

* Tagavedu

* Baasmudeli kaal 1050kg

* Aegumatu välimus

Mõned keredetailid vaja veel üle värvida, et välimuse komplektseks saaks.

Samuti vaja sidur kangema vastu vahetada.

Mõned pildid ka hetkeolukorrast:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg

aac.thumb.jpg aad.thumb.jpg

aae.thumb.jpg aaf.thumb.jpg

aag.thumb.jpg aah.thumb.jpg

aai.thumb.jpg aaj.thumb.jpg

Kogu pildimaterjali leiab --> http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30

Mõned videod ka veel:

Vanem jutt, mis nüüdseks arhiivis:

Sai Marko_N käest siis 88a 316 ostetud.

Hetkel olen ostuga veel väga rahul.

Kere on tõesti väga korralik nagu paljud tuttavad juba kiitnud on.

Täna avastasin kindalaekast ka hooldusraamatu ja kasutusjuhise, mida Marko mulle ei maininudki :lol:

Hooldusraamatu viimane sissekanne on tehtud 07.2002a. 154k pealt.

Lisaks oli ka veel 03.2006 tehtud autole tehniline kontroll, kus on läbisõiduks 164k märgitud.

Hetkel oli vist spidol ees 176k.

Tegelikult ei oma läbisõit minu puhul erilist tähtsust aga lihtsalt tuju tegi heaks.

Ei ole põhjust kahelda, et ükski dokument neist võltsitud oleks.

Sellele viitab juba auto üldine seisukord.

Auto siis toodud 08.2006 Belgiast, ehk Eestis alla kahe kuu olnud.

Täna sai asjaga natukene ka tegeletud.

Passis on autol 66kw aga tegelikult on mootor 77kw 1.8 pritse (M10).

Kerele kinnitatud tahvlil on ka originaal mootori kood (18 4V D) ja selleks oli tõesti 66kw karburaatoriga mootor.

Mingi aeg on tehtud autole mootorivahetus (18 4E B) ja tundub, et väga korralikult, kuna juhtmestik on ka kõik uus pandud ja väljast nagu uus (üpole keegi seda lõikunud).

Starteril oli isegi originaal kattekumm ilusti küljes.

Mootor käib M10 mootori kohta ikka väga siga vaikselt (tühikäigul ei ole ei klapi ega ketiklõbinat).

Mootorivahetus selgitab ka lisaks keevitatud õhufiltri kopsiku kinnitust (originaal ja õige koha peal aga lihtsalt valget värvi).

Olen enne omanud karburaatoriga varianti ja see käis nagu õmblusmasin.

Ka peale keti ja ketitaldade vahetust.

Sai kõrvaldatud ka mõned puudused mootori juures.

Nimelt õlirõhuanduri juurest lekkis.

Marko mainis, et andur vigane aga selgus, et eelmine inimene kes seda näppis kasutas valesid töövõtteid.

Sai natuke jama sealt likvideeritud ja tulemus on see, et kõik ilusti peab.

Vähemalt tühikäigul oli kõik OK, sõita ei proovinud.

Sai ka sellest lekkest tekkinud õlilaga koristatud.

Generaatorile sai samuti uued kummpuksid ostetud UM-ist, kuna vanad on läbi ja kenekas logises peal.

Generaatori logisemine oli tingitud ilmselt sellest, et väntvõlli rihmaratas on mingi asjaga pihta saanud ja laperdab.

Ilmselt väsitas geneka kummipuksid ära.

Väntvõlli keti poolne simmerling ka vist lekib õrnalt, ostsin selle ka uue.

Sisu on ka autol nagu uus.

Esimesed istmed nagu uued, pole isegi seljatoed ära vajunud.

Esmaspäeval üritan auto dokumentide poole ka ilusti korda ajada, siis saab ka tänaval liigelda.

Mõned Marko poolt tehtud pildid ka: http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30_Ostes

  • Vastuseid 977
  • Vaatamisi 182,5tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Hetkel ei ole põhjust mootorit vahetada, kuna jõu, kaalu ja juhitavuse suhe on paigas. M30 on poole raskem, kui M10 mootor, juhitavus kannatab selle all päris kõvasti, kuna enamus kaalu on M30 moot

Esiletõstetud vastused

comment_27052

Tuled on sellel pildil väga kenad kus nad küljes on, imo tumedale autole väga sobivad. Ainuke teema on see et need võivad päevavalguse käes liigagi crystal ja bling-bling olla, mis ei sobi selle autoga nii hästi. Minupoolt *thumbs-up* :respect:

  • Autor
comment_27049

Täna nägin parema valguse käes ka tuled esimest korda auto küljes ära.

Kui päevavalgus lamp otse peale paistab tagant, siis on jah ehk veidi liiga crystal aga üldiselt rahul hetkel.

Eks paistab kuidas reaalselt pä

MHW smoke tuled (Hella black-i ei ole taha olemas!, ainult MHW on originaal tule black variant)

sobiks antud auto stiiliga jah veidi paremini kokku aga mis teha kui neid kuskilt võtta pole.

Kellel pakkuda, siis võib rääkida asjast nagu enne mainisin.

  • Autor
comment_27047

Kollektor sai nüüd freesimisse viidud ja reede lõuna paiku saab ehk kätte.

Lootust on, et nädalavahetusel saab veidi arendada asja.

Cooleri ja turbo vahelise osa saab muidugi alles siis teha kui kolle käes ja nädalavahetus läbi.

Materjali pole ilmselt nädalavahetusel kuskilt võtta.

Nüüd peab kapoti sisekülge küürima hakkama, et originaal shvamm maha saada.

Ei taha põlema ka panna asja.

  • Autor
comment_27042

Sõber näitas ka seda sama pilti millalgi.

Pole netis nagu eriti kohanud selliseid randiga variante.

Kuigi antud velje ilu on kadunud, kuna ta pole enam poleeritud välimusega.

Selline velg on ilus ainult siis kui ta on peegliks poleeritud ja ideaalses korras.

Õhtul nokitsesin veidi cooleri torustiku ka:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg

Antud toru külge tuleb veel IAT sensor ja BOV.

Selle partii toru või põlv on veidi mõõdust väljas, kuna on pool milli/mill väiksem/suurem kui peaks.

Seda on ka pildilt näha, et üks serv jookseb ilusti teine mitte.

Õnneks TIG keevitus sulatab ühenduskoha ühtlaseks ja sellest vahest ei saa enam aru ka ilmselt.

Roolivõimendi pealevoolu voolik tuleb ka ümber asetada teisele poole toru.

  • Autor
comment_27016

Eile sain kolle freesimisest (lihvimisest) kätte ja töötlesin flantsid tihendi järgi sobivaks:

aas.thumb.jpg aao.thumb.jpg aaq.thumb.jpg

aar.thumb.jpg aan.thumb.jpg aap.thumb.jpg

Samuti sai installitud ThermoTec-i termoisolatsioon lansekale:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg aac.thumb.jpg

Kapotile vaja ka veel installida termoisolatsioon.

Lõpptulemus peaks selline jääma:

aad.thumb.jpg aae.thumb.jpg

  • Autor
comment_27000

Täna sai turbo lõplikult oma kohale kinnitatud.

Tegin valmis ja ühendasin ära ka õli tagasivoolu karterisse.

Lisaks installisin ära ilmselt ühe keerukama asja, wastegate-i acutaatori.

Nimelt on sellel turbiinil ainult üks koht kuhu originaalis acutaator kinnitub.

Seega tuli improviseerida, kuna mul oli vaja acutaator kinnitada

täpselt teisele poole kompressorit.

Downpipe sai samuti migni maani valmis.

Asi hakkab juba vaikselt ilmet võtma :twisted:

aaa.thumb.jpg aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg

  • Autor
comment_26982

Täna lootsin, et jõuan ka summuti voolimiseni aga võta näpust.

Keevitusaparaat otsustas poole downpipe keevituse ajal töölepingu üles ütelda.

Õnneks aitas Renaldo (Sumpsimees) hädast välja, lasi õmblused peale.

Sain vähemalt downpipe lõpuni valmis (teip+lambda auk).

aac.thumb.jpg aag.thumb.jpg

aah.thumb.jpg aak.thumb.jpg

Summuti lõpetab ära ka ilmselt Renaldo, kuna keevituse remont võtaks aega ja uut lõkats aparaati ka ostma ei hakka.

Tuleb veidi maad uurida ja migni korralik 3-me faasiline keevitus soetada.

Hetkel väike lootus on, et reedel saab summuti valmis.

  • Autor
comment_26964

Hetkeseisuga auto sõidab :evil:

Öösel sai ka täitsa talutav esmane seade asjale tehtud aga süütega peaks veel mänguida saama.

Kuna pihustid on juba päris suured, tuli probleem ka MS-iga, mille standard firmware ei suuda nii suurt resolutsiooni pakkuda.

Pihusti avatus tühikäigul on 1.1ms (standard MS-i piir) ja segu ~11.

Peab proovima high resolution firmware-t aga see ei toeta peak&hold pihusteid.

Seega vaja pihustitele takistid vahele panna.

VEMS-i WebShop-is oli vist suurema võimsusega takisteid pakkuda.

Käiguvahetusel kipub ka sidur libisema.

Sõidan veidi asjaga sellises seades ja teeb natuke vigadeparandusi.

Varsti julgeb ehk boosti ka siis juurde keerata.

Hetkel alt otsast 0.5bar ja natuke enne piirajat viskab pea 0.8 ära.

Spool-up on suht crazy, 2. käik 2k pöördelt laeb vist juba pea 0.5bar.

Tänaste emotsioonide põhjal ütleks, et see ehitamine oli vaeva väärt :respect:

Väike vilets videojupp ka (öine):

Pihustid said peale sellised (klambreid sai ka moditud):

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg aac.thumb.jpg

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.