Hüppa postitusse
Postitatud
comment_61758

Panen lõpuks enda masinast ka teema siia. Sai siis soetatud eelmise suve alguses endale 320 kere, koos dokumentidega, ilma katita variant ja lisadest olid olnud check panel, soendusega lukupesad, aknapesudüüsid ja muud midagi, aga suurt lisadehuvi mul polnudki.

Esialgu seisis ta mul pool aastat, kuniks sain kokku ühe mootoritest(mis olid mul olemas ammu ennem kere juba), milleks siis m10b18 ja mis saab olema ülelaetud, ei teagi miks, aga pidi just tulema see mootor, nagu kinnisidee või midagi. 

Ülelaadimise mõte sai alguse kunagisest esimesest külastusest turboklubi foorumisse, mis nüüdseks igatpidi läbi on loetud ja lisaks on suureks abiks olnud Amazon.com oma E-raamatutega ja neid on seal palju, kahjuks küll vaid inglise keeles, kuid see ei ole takistuseks, kui keelt oskad. Ühesõnaga ennem alustamist sai mitu head aastat lihtsalt tundide viisi loetud erinevat kirjandust, nii raamatute näol, kui välismaa foorumeid ja nüüd jõudnud oma esimese projektimasinani. 

Teemat ei hakanud suure hooga peale kere toomist tegema, kuna viimane aasta on olnud kiire ja juhtunud vähe, alles nüüd viimase paari kuuga olen saanud asjad nii kaugele kui nad praegu on. Teadagi ju nei teemasid, mis peale mõnda kuud lukustatakse, kuna isu otsas ja masin müüdud. 

 

 

Praeguseks tehtud:

Alustuseks põhjalik pesu

kollektor,

Turbo paigaldatud+Õlitus

suuremad pihustid,

3.0 bar kütuserõhuregulaator,

Kõik uued mootoritihendid,

Aju Megasquirt 1v3.0

Teflonkattega voolikud(Kütus ja õli)

Täielik esisilla remont,

Põhja keevitus,

m20b25 segusiiber+m43b18 TPS,

 

Ootavad järgmisena tegemist:

Ketastega tagasilla täielik remont+polüpuksid,

3" otseläbi summuti,

Uued küljekarbid,

Uued tagatiivad,

Ja palju muud, eks täiendan hiljem.

 

Aga pilt siis toomispäevast:post-1642-0-08292700-1368466080_thumb.jp

Summutimaterjal:post-1642-0-11789000-1368466632_thumb.jp

Juhi põhi pärast natukest lõikamist:post-1642-0-00223900-1368466664_thumb.jp post-1642-0-19140300-1368466708_thumb.jp

Teibitud väljalaske kollektor:post-1642-0-73465800-1368466755_thumb.jp

Sisselaske kollektor:post-1642-0-25090200-1368466796_thumb.jp

Uued tükid:post-1642-0-46700200-1368466840_thumb.jp

Mootor hetkel:post-1642-0-21892000-1368466894_thumb.jp

 

 

Hakkan siis tasapisi pilte lisama ja nimekirja täiendama, ning eks hoian toimuvaga kursis.

Muudetud , muutis Reimann

  • Vastuseid 156
  • Vaatamisi 30,6tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Pilti ka

  • M10 turbotehnika müüdud, teema pealkiri muudetud ja läheb uue hooga edasi.  Seekord siis valikus M50 tehnika ja eesmärk esialgu 400 jõudu. Mõni pilt ja lähipäevil rohkem juttu.  

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_104761

20160315_164357.jpg

20160327_152130.jpg

20160327_152146.jpg

 

 

 

 

Mootor nüüdseks praktliliselt koos ja kohe kui saan kollektori lõpuni valmis läheb pealetõstmiseks. 2x sisselaskenukka said ka paika kraaditud.

 

Täna valmis tagasivool karterisse, mis sai 30mm sisemõõduga torust, kuna turbo ja karteri vahel suhteliselt lühike maa. Käisin ja proovisin teisi 6sil mootoreid, et kui palju käimise ajal õli karterist ringlusesse läheb, kuna kui mootor ei käi siis jääb torujupp õlialla, kuid õnneks töötamise ajal ca 2L tühikäigul juba liikvel ja õlitase allapoole keevitatud torujuppi, niiet ehk jõuab ära voolata. Tegin igaksjuhuks sissepoole vaheseina ka, et kurvis ei hakkaks inertsiga kohe torusse õli lükkama.

 

Kapotialune sai ka liivapritsitud, happekrunditud ja lõpuks värvitud. 
 

Märkuseks niipalju, et pidurivõimendiks sobib ideaalselt audi 80 oma, mille kõrvalt romulast leidsin,  niiet ei ole vaja mingeid haruldusi taga ajama hakata.

Muudetud , muutis Reimann

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_105144

20160406_171106.jpg

20160406_171119.jpg

20160406_183355.jpg

20160406_183408.jpg

20160406_183820.jpg

 

 

 

 

Teeme nii, et pildi kvaliteedi üle ei nurise :D katsun päris kaameraga ka ükspäev mõne reaalse pildi teha.

 

Hetkel siis edasiminek piltidel näha, ehk wastegate paigas, läks siis kollektori ja mootoriploki vahele. Mõnus kompaktne, nagu korralikule tehaseautole kohane( eks hiljem kirun ja vannun, kui vaja midagi remontida). 

Mootor jääb siis hetkeseisuga paigale ja rohkem maha võtma ei pea. 

Tellisin ära hoorattad ja sidurikorvid, ning kettad, mis peaks nädala lõpupoole laekuma. Läheb siis 3-le autole siduri tegemiseks ja millegipärast olid vastu kevadet kõik audi AAN korvid otsas. Ei tea kas meil tekib palju m50-neid või s-audisid, et nii minev kaup :D Ketas läheb 4-ja labaga ja jäik.

 

Nüüd cooleri torustik vaja valmis saada, pidurivõim värvida ja paigaldada. veel mõned pisiasjad ja saab juhtmestiku kallale asuda.  Pole ka pihusteid veel, ning kui siin vastu kevadet ei teki ka, siis ilmselt peab uued tellima kuskilt.

 

Värvitoonist saab vähe aimu, kuid reaalsuses on see korraliku teraga ja läikiv.

 

 

Muudetud , muutis Reimann

  • 8 kuud hiljem...
  • Autor
comment_114116

Head uut! 

Mõne kuu pärast juba aasta täis kus ei ole lillegi liigutanud :D 

Tööd nii palju olnud ja pole jõudnud tegeleda auto ehitamisega. Suvi sa krossiradadel mööda saadetud ja nii ei jõudnudki mitme asjaga tegeleda.

 

Aga tänasest läheb jälle asi töösse.

Moto hetkeseisuga paigas, cooleri torustik ka valmis tehtud 2.5" AL. Radikad, rihmad, ventikad jm paigas ja aju ka ms2 peale ringi tehtud+ tacho, shift, launch jne.

Hakkan nv-l tegema juhtmestikku ja turbo äravoolu/pealevoolu, siis õli sisse ja käima

Tellisin täna ära ka uue sidurisilindri ja 2 kütusepumpa. Bosch 044 mootorisse ja 040 paagist vahepaaki. Kes tahab, siis jääb üks 044 replica üle hinnaga 50€.

Vaja veel kuhjaga tahtejõudu, et saaks hooga jälle toimetada, kuni asi valmis. Kevadel tahaks ikka juba sõita.

  • 4 nädalat hiljem...
  • 5 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_115902

Reedese seisuga siis mootor käib :D

Üllataval kombel poole pöörde pill kohe esimesel käivitusel. 

Sai siis juhtmestik peaaegu valmis tehtud ja ajule + releedele alus ka, aga nagu ikka siis ei jõudnud päris ära lõpetada ja ajasin ennem käima. Jäi veel 4 lülitust releede otsa ühendada ja siis lõplik. 

Peab vanose juhtimise üle vaatama veel, voolikud, radika, gaasitrossi kinni panema ja mõned vaakumivoolikud veel vedama, siis on kapotialt kõik.

Differ veel tulemas ja jäi valituks 3.4 ülekandega, ehk siis säästab vähe kasti ja sidurit esialgu. 

Kardaan veel puudu, kuna r6 oma ei paista kellegil olevat, aga kui loed seda ja sul on pakkuda väikse flantsiga varianti siis paku mulle. Pikkus oli vist midagi 145cm kanti?

Bensupumba tellisin ka uue ja walbro oma, kuna seda 040 ei mahutanud kuidagi läbi paagi augu. Peab veel uued juhtmed ka vedama bensupumba jaoks kuna vana setupiga kasutasin originaaljuhtmestikku, uued pumbad peaks aga saama tummisemat toidet.

  • Autor
comment_116074

Sai siis täna jahutussüsteem kokku pandud, uus vändaandur lisatud ja sisselaske torud/voolikud kinni. Ja kuna kardaani ei leidnud, siis otsustasin, et teen ise ja saab liikuda vähemalt. Eemaldasin 8cm pikkuse jupi, keevitasin kokku samas asendis kui lahti lõikasin, niiet ei tohiks tasakaaluga ka muret olla.

Sidurit õhutades selgus, et voolik on alla andnud, kuna pumbates muutis kuju, aga nagu ikka siis õiget varianti kohe kohapeal olemas ei ole, niiet peab vähe ootama.

Saaks nüüd uuel nädalal liikuma, ajaks tõstukile ja teeks summuti valmis. Hetkel siis plaanis lühike 3" downpipe ja edasi 2x 2.5", 2 reso ja 2x2.5" to 3" lõpupütt. 3 tollise mahutamine madala auto alla ikka oluliselt kehvem, kui 2.5", kuigi vahe küllaltki väike.

comment_116088

Mul on 3" downpipe ja vahetult enne põhja alla minemist läheb 2,5" peale . Turbost alates ca 50-60cm ma usun, peaks olema täiesti piisav, et gaasid jõuaksid natuke jahtuda enne, kui 2,5" peale läheb. 2,5" mahub ees pool veel põhja alla ka enamvähem, aga tagasilla juures on küll päris probleemne, kui auto üsna madal on. Kerge hirm on muidugi nahas selle esimese otsa pärast, kus 2,5" on põhjale väga lähedal, et kui kuuma anda kõvastu, siis hakkab mastiks sulama ja asi võib kiirelt tõsiseks minna. Vaja veel ära teipida.

Tagumise otsaga ma kaalusin isegi läbi salongi minemist - silla tala pealt nagu, aga sai tehtud ajutine( igavene :) ) lahendus, kus 2,5" läheb 2x2" peale ja silla tala juures lömmi, nagu originaal R6 väljalase. Kõige parem lahendus pole, aga parem, kui see, et väljalase maasse kinni jääb ja wastegate'i puruks tõmbab.

Kui midagi head välja mõtled, siis pane pilti ka.

 

comment_116097

Mul on sukad nii downpipe'i kui wastegate'i vahel, aga suka mõte on siiski kompenseerida muutusi millimeetrites, mitte seda, kui sul väljalase sõidu pealt maasse kinni jääb :) 

Ootan huviga pilte. Ise vaatasin, et 2,5" saaks enne tagasilda külje pealt kenasti välja tuua, kui bensiini paak on juba uue koha peal. Tänaval see muidugi kõne alla ei tule.

comment_116099

Minu auto suht madal, võib öelda ja all 2x2.5 tolli otsast lõpuni. Kõige problemaatilisem koht on eesotsas. See mul nii vastu põhja kui saab, ilma, et vastu käiks. Tallinna teedel on kriipinud küll, aga summutil ei tohi "kinnijäämis" kohti kõige madalamale teha, siis libiseb lihtsalt üle. Ja kui juba auto nii madal, et 2.5" on problemaatiline, siis on juba teisi kohti, mis võivad kahjustada saada(lati "munakas" nt.). Pole autost, ega sumpsit paremat pilti, aga enamvähem saab kõrgusest aimu(pildil tundub isegi kõrge).

Aga vägev auto, jaksu ehitamisel.

FB_IMG_1488798623125.jpg

  • Autor
comment_116112

Ega mul madalam ei ole kui pildilt näha, aga proovisin ja selle 2.5" mahutab väga ilusti ära sinna põhjaalla, isegi kui duublis on. Läheb sukk vahele ja esimene osa kõvasti kinni, siis peaks päästma ära, kui kriibib. Eelnev 3" käis pidevalt vastu maad, aga midagi ära ei lõhkunud sellega, kuna sukk sai ikka enamuse liikumisest endapeale.

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_118924

Esimesed tiirud tehtud ja peab tunnistama, et vastab ootustele.

Pidin siis täna veel seadistama minema, aga pidevalt on olnud suits järgi ja hais on nagu rikkale segule ikka kohane, seega kahtustasin pigem suurt pihustit ja rikast segu kuid avastasin täna, et õli on kadunud mootorist päris isuga, niiet  saab juba lahkama hakata, mis mootoris toimub. Äkki mõni uus õlirõngas otsustas murduda.

Sain ka uued istmed sisse eelmiste recarode asemele. Panen miskiaeg pilti ka.

Tundub, et kardaan sai ka hea, ei mingit vibra siiani ja tubli kopikas kooku hoitud. 

Summ jäi nii nagu eelpool mainitud ja see 2x2..5" variant ikka oluliselt parem seal põhjaall, saab mõnest suuremast kühmust ka üle kui vaja.

  • Autor
comment_118967

Võtsin mootori lahti ja uute õlirõngastega mure. Paistab olevat tehase praak, kuna keskmine võru mis peaks rõngastel distantsi hoidma ei tule enam oma ülesannetega toime.

Lähevad uued sisse ja saab hakata kokku panema jälle. Ehk saab nüüd ilma suitsuta ka sõita :D 

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_119224

Sai siis kiire nädal tehtud ja paar unetut ööd ning uute rõngastega asi koos. 

630cc dekadega on mingi mure, kuna ei saanud kuidagi seadesse nendega, viin kontrolli ja siis selgub mis tuksis on. Siinkohal tänud Ivarile, kes eile poole ööni viitsis ringi tiirutada.

Läksid siis peale 380cc boschid mis siis 4bar kütuserõhuga 415cc-d peaks olema. Hetkel 0.7bar juures võiks siis olla 330hp-d mootorist. Sõidab veel madala rõhuga ringi ja kui saab pihustiasja korda ja vähe rohkem km ette tahaks ikka üle bari keerata veidi. :D 

Tundub, et ka kasutatuna ostetud HX40 super on hakanud kiirendamise ajal suitsema, katsetan tagasivoolu piisavust ja ehk peab tegema lisavanni ning panema eraldi pumba õli ära tassima, kui ei toimi, siis panen riiulist uue hx 40 külge ja lisan sinna superi küljest kompressoriratta. ja lasen siis teise ära taastada.

Käsin siis täna Tabasalus sõitmas. Esimene prooviring ja peenike pooltelg kohe katki. Käisin kiiruga töökojas ja tõin uue, sai vähemalt ilusti lõpuni sõita.

Peab hakkama midagi sinna alla mõtlema, kuna kahju niisama neid lõhkuda, niigi vähe alles korralikke.

19250886_1512674062130867_245707597_n.jpg

19357727_1512673995464207_1519629552_n.jpg

19369559_1512674022130871_240537102_n.jpg

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.