Hüppa postitusse
Postitatud
comment_60658

Tervist!

Teen ka siis oma esimest autost siia teema. Tegemist on siis e30 kerega universaaliga nagu pealkirjas mainitud. Lugu siis selline, et pikka aega tahtnud juba esimest autot ja just e30 kerega mudelit.
Igaljuhul toodud sai ta siis Pärnumaalt, Häädemeestelt... Tegemist ikka on kuna eelmised omanikud väga laisad olnud ja vanakese käest lasnud.
Niipalju kui olen infi kogunud siis tean, et auto on ka varem siin foorumis heades kätes olnud ja peale seda kaks omanikku olnud ja nüüd siis minu käes. Paistab, et sellega ongi ainult sõidetud viimased aasta aega või rohkemgi, müüja ütles, et tema omas seda kolm kuud ja ei teinud õlivahetustki ja ei teadnud selle kohta midagi rääkida ka. Õlitase oli üle miinimumi õnneks
Positiivne on jällegi see, et kere on päris heas korras, tsipa ikka vajab tegemist, aga pole hullu.
Sisu on ka korras, armatuuri korras ja kena, kõik valgustus põleb ja töötab, sooja puhub ja kõik nupud alles, esimeste istmete tagumiku alune riie veits katki aga see ka kõik mis olen suutnud leida praegu, uksed, aknad töötavad, kesklukk töötab. Käike vahetab ka normaalselt ja üllatuseks oli isegi täitsa talutav muusika kvaliteet, woofrit ilmselt nagunii ei pane, aga mõned elemendid tahaks vahetust ja makk pole ka minu maitse kuigi töötab.
Miinuseks jällegi, et veermik ka läbi ja katti pole all ja passis üldse 318it 83kw.

 

aHfXUEg.jpg

 

Igaljuhul esimene plaan on rida6 ilusti käima saada, tühikäigu mootor läbi ilmselt, keegi seda kruvikaga vägistanud ka korralikult, kütust saab liiga palju ja vahepeal puterdab ja poob, suitseb ka mehiselt ja salongi viskas kütusehaisu tugevalt sisse, aga eilse päevaga garaazis sai näpitud ja timmitud ja enam vähem sõitma, aga uut tühikäigu mootorit ikka vaja. Ühtlasi kahtlustan et küünla juhtmed oma aja ära elanud, termostaat läbi, rihmad ja rullikud tuleks päevakorda võtta kähku kuna geneka ja rooli võimu rihm rippusid, imestan et maha ei lennanud selle paarikümne km'ga. Rihmad said ajutiselt fixusest uued, et rõve rihma vilin ära kaoks. Aga no need kõik meie pundi teooriat, tahaks uue nädala alguses diagnosti juurest läbi käia ja vaadata, mis ta arvab enne kui lolli peaga poodi tormab icon_biggrin.gif Igaljuhul arvestatud on sellega, et vana auto vajab hoolt ja teeb kindlaks mis kõike vaja ja ostab ära. Vähimatki plaani seda kunagi maha müüa pole, pigem tahaks lõpuni läikima lüüa. icon_smile.gif iga info ja abi on väga oodatud!

4tiPpwR.jpg

7nnaO.jpg

PoB1C.jpg

QaONi.jpg

5pEgi.jpg

6njh8.jpg

 

Natukene peale auto ostu sai uuritud/puuritud ja otustatud et mõtekam on see mootor asendada. Sai siis kohe vaadatud "uueks" mootoriks m20b25 mille ostuga ei joppanud üldse.

Alguses olin lollim ka ja eks vigadest õpitakse. Igaljuhul kui nukkvõll välja sai kistud siis avastasime huvitava vaatepildi.

Igaljuhul see on nii sitast keevitatud, et kaan lõplikult kõver ja lihvimine ei päästa + nukkvõll omadega läbi.
Tagantjärgi veel avastasin, et jagaja süsteem ei saanud kaasa ostuga.
Iseenesest väntvõll/kepsud/kolvid on heas seisus, alumine osa üldiselt.
Raamsaaled, kepsusaaled ja kolvirõngad lähevad vahetusse.

 

ji9jm.jpg

RdLBtx8.jpg

ANsKF2r.jpg

 

Igaljuhul tänaseks on leitud uus plokikaan. Kuigi väikse defektiga, nimelt 5 silindri väljalaske klapi ja jahutuskanali vahel on väike mõra, pealt umbes 4-5mm. 
Täpselt ei tea kui sügavale veel läheb aga Ehimeti mehed arvasid, et saab ilusti korda. Plokikaan ise tuli töötava mootori pealt ja pole mingit jälge et jahutusvedelikku oleks lekkinud. 

Nüüd asi venib jälle veits kuna avastasin et Ehimetil pole survestamis võimalust ja ei saa kontrollida kas on veel pragusi ja kuidas keevitus pidama jääb. Niiet otsustasin kaane toimetada Tallinnasse Janimetti. Kuuldavasti pidi hea koht olema.
Olen kogunud ka päris palju kraami mootori ehituse/vahetuse jaoks, kõik võimalikud tihendid, plokikaane poldid,kolvirõngad, mootori rihm, pinguti ja veepump ja palju muudki kraami mis pildile ei mahtunud. Täpsema listi mis vahetatud kriban siis kui mootor peal

Kui rohkem mingeid üllatusi ei tule ja erinevad asutused ja inimesed ei venita siis suve keskpaigaks tahaks Pärnu tänavatel põhja kraapida sellega :D
Järgmise korrani!

Muudetud , muutis Animal

  • Vastuseid 76
  • Vaatamisi 13tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Head uut aastat! Sai purjus peaga veits photoshopiga nalja tehtud

  • Nonii asi jälle veits edasi arenenud. Ükspäev tekkis idee et võiks esiotsale vähe värskema välja nägemise anda See siis üks vanem pilt kust hästi näha kuidas stange paigast ära, põlle nurk alt pain

  • 2,3 on ainult juttude järgi käredam, kui 2,5 tegelikkuses seda ei ole.  Osad kangesti kiidavad, et läheb kõige paremini pöördesse, ka see on täiesti vale, sest 2.5 on väiksema kolvikäiguga.   Külame

Esiletõstetud vastused

comment_87683

Usun, et nii tehes pole seitsmesel loogiliselt samuti vaja neid imetrikke. See nina taevasse on paljude kinnisidee, meil firmas remondimehest töökaaslane ka raiub seda ,et bemmil peab nina taevasse, jagab seda väära infot köigile :)

Eks vaadake, proovige, kuidas keegi arvab paremini ja lihtsamalt saavat, lihtsalt infoks et saab väga lihtsalt kohapeal ka asi lahendatud.

comment_87686

Veel puid alla. Ma ei saa ka aru nendest imeliigutustest. Kõik R6/R4 saab lihtsalt rattad maas õhu välja. Kui on kõvasti omaloomingut tehtud volladega siis võibolla jah vaja auto stangepeale püsti tõsta vms.

Kujutan ette kui mõru meel võib olla peale sellist mootori jama :/

  • Autor
comment_87701

Okei see õhutamine, õhutamiseks. Ja no voolikutega on muidu natuke oma loomingut tehtud küll, ega muidu see m42 radikas sinna ei istuks koos paagiga. Aga vaevalt see midagi mõjutab õhutamise suhtes.

 

Pole siiamaani tekkinud motivatsiooni, et seda uuesti lahti võtta. Ega enne ilmselt targemaks ei saa ka. Aga samas kui ongi kuskil alumises blokis mingi mõra, siis silmaga ma seda vaevalt avastan.
(omamoodi ma ei imesta kui ongi mõra, arvestades kui p***e see algne mootori ost üleüldse jooksis)

 

Igaljuhul sellega tekibki küsimus, et kas kuskil Eesti pinna peal on keegi kes tegeleb mootoriploki lihvimise ja survestamisega?  Kui on mõra, siis seda parandama ei hakka.
Teoorias jah oleks ilmselt ka odavam leida kohe "uus" m20 blokk. Point aga selles, et see praegune plokk sisaldab uusi saales ja rõngaid, mis ühtlasi olid sisuliselt kõige kallimad jupid selle mootori juures üldse ja seega ei tahaks ka sellest niisama lihtsalt loobuda. Sest ega seda sisse kulunud sisu nüüd mingisse suvalisse kasutatud blokki ümber ka ei lappa.

Samas ehk pääsen lihtsalt ja odav Victor reinzi tihend andis kohe alla. Pole ka võimatu, arvestades kui suur vahe OEM tihendil ja VR jural. Kiire oli tihendiga ja VR oli kohe võtta, peaks ju kestma ometi kui päev otsa rajal piirajasse ei lase.

 

Ja kui peaks "uue" ploki vaatama siis võiks juba 2.7 orgunnida ja 2.7i kokku lapata. Aga see eeldaks seda, et kui ma sellele plokile lähen 64 euri komplekt ühele silindrile kolvirõngaid ostma + saaled + kogu muu mudru, siis ma ei saa ka see kevad sellest õnnetuse hunnikust rõõmu tunda.

Viimane niivõrd kuivõrd rõõmustav variant oleks kolida M50 mootori peale või paremal juhul M30 mootori otsa. See jällegi muudaks ilge p***etäie juppe kasutuks. 
 

Muudetud , muutis Animal

comment_87716

VR tiherndissari on  korralik b osa kraam, seda pole mõtet süüdistada.

2.0 ploki võin tasuta anda, peaks sama olema kui 2.3 oma ,kui peaksid ikkagi ringi tahtma visata.

Strokerit tehes saab 2.3 vända ja 2.5/2.7 plokiga edukalt 2.6l töömahtu. See oleks hea pre juhtimisega, antud pill on juba üsna hübriidne, et mõtekas vist tõesti 2.7 või 2.8.

  • 2 nädalat hiljem...
  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_90530

Auto on ametlikult jälle liikluses. Ei viitsinud päris kevadeni oodata :D Nagunii järgmine talv keretöid tegema.
Läks järgmine kaane tihend vahele peale seda viimast jama. Keerasin julmalt 10nm rohkem peale kui Bently manual ette näeb.
Tulemuseks asi toimib. Peale paari päeva tiksuda laskmist ja tuuritamist hakkas ikkagi ühest nurgast üli vähe õli lekkima. 
Aga pole hullu, mõtted liiguvad nagunii 24V mootorite poole.

Üks pilt ka siis. 

7Oe2mgw.jpg

Ega midagi suurt rohkem pole teinudki...
Klaasipesu süsteemi panin toimima jälle ja uued kojamehed.
Sumpale sai uued kinnitused keevitatud.
Siit sealt natuke juhtme majandust sätitut.
Uus vedrustus on tellimises.
Igaljuhul tahaks suve ära sõita ja siis järgmine talv tahaks kogu auto pilbasteks võtta ja keretöödega alustada.

Ps. Need veljed on ajutised.
Järgmise uuendusega loodetavasti midagi asjalikumat juba.


 

comment_90531

Õli tuleb jagaja alt kaane ja ploki nurga kandist? See koht lekib mul ka, oli nii ennem kui peale tihendi vahetust/kaane lihvi, oli ka vanal b20 mootoril ja ühel b25-l, mida lahti ei kiskunud. iS-il on oma tüüplekked, ja on ka M20-l, mis teha :D Kui koos püsib ja õli märkimisväärselt ei kao siis mina loeks seda paratamatuks.

 

Mis vedrustuse poolt otsutasid?

  • Autor
comment_90564

Õli lekib bloki küljepealt, kaane tihendi vahelt tuleb, kui vaadata kapoti alla siis täpselt mõlema väljalaske kolde vahel on näha. Igaljuhul väga kummaline.
Olgugi et asi töötab ja vägev, aga ei anna rahu. Nii palju oma ajusi nussinud sellega ja ikka lekib -.-     

Vedrustuse poolt otsustasin sellise kraami kasuks. 
Apex (Uprated) Gas Sport Shocks
Apex Sport Spring Kit -60mm 

Eks varsti näeb mis see endast kujutab. Fakt on see, et ega ma seda autot tõsta ei plaani kõrgemale kui ta on.
 

  • 3 nädalat hiljem...
  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_93644

Just lõpetasin starteri vahetamise. Vana starter oli juba 32 aastat vana ja nägi välja nagu oleks ookeani põhjast leitud. Tegi igasuguseid trikke ja hääli kuni lõpuks otsad andis.
Igaljuhul M20 mootoril starteri vahetamine on ilge nuss. Sitaks kirumist ja vandumist aga 5 tundi hiljem kõik uuesti koos ja vägev. (lähenesin asjale kapoti alt, lahti lammutasin niipalju et õhu kopsiku viskasin eest ja ülejäänud aja lootsin, et mul piisavalt väiksed näpud)
 

Varsti ka midagi rõõmsamat juba siia kirjutada.

comment_93647

Tervitus

Ei taha sind teistkordselt kuidagi jälle pahandada, aga starterivahetus öigete vötete ja vahenditega on üsna lihtsasti teostatav. Ise teinud mölemas variandis nii kapotialt kui kanalis .Köigepealt lahti kehvemas kohas asuvad kinnitused ja alles seejärel lihtsasti ligipääsetavas kohas kinnitused. Enamus teevad vastupidi, see raskendab oluliselt seda tööd. Samuti ei soovita ühtegi kinnitust ära jätta. Kunagi oli omal juhus, kus eelmisel omanikul oli starter ühe poldiga kinnitatud kahe asemel ja murdis starteril körva ära, tegu oli atm kastiga, käima ka ei lükka.

  • Autor
comment_93655

Tere tere! Ei pahanda sa kedagi, ära põe :D Tegingi nii et kõigepealt kaks raskemat mutikat ja siis see kolmas lihtne mutikas bloki küljes. Kõik sai ka korrektselt tagasi pandud.
Autot putitan ikkagi enda heaks ja üritan igat asja teha nii korrektselt ja õieti kui vähegi saan. :)

  • Autor
comment_93669

Kuule ei ole viitsinud veel tegeleda sellega. Aga ega mis seisu sellest ikka tahta? 20 aastat vana mootor tahab nagunii üle käimist saada. Idiootsus oleks see peale lajatada samas olukorras ja pärast avastada, et oi suitseb sinist ja lekib igaltpoolt :D  Plaanid iseenesest selle mootoriga on suured. Aga eks nendest räägib siis kui on juba midagi tehtud ka.

Hetkel olen oma M20 täitsa rahul. Edasi käristab... noh nagu 125kw ikka. Ei midagi erilist aga jalgu ei jää. Kütust ei võta ka sittagi.
 

  • Autor
comment_93891

No eks midagi on tehtud, palju veel teha ka :D Tänud! 

Kuna mingi aeg lendas diffrikaan katki, siis koos sellega lendas ka diffripuks. Igaljuhul kohe seda polnud võtta ja sel hetkel läks "uus" kaan vana puksiga.
Mingi aeg hiljem vahetasin selle tagatjärgi ise ära, aga unustasin pildi panna. Ajas naerma küll, vana puksi lükkasin käega välja :D

EkH6FnA.jpg

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_94511

Nonii midagi kurvastavat ja midagi rõõmustavat.
Käigukast otsustas siis laginal lekkima hakata. Tegelikult olen ka ise süüdi, selles mõttes, et oleks võinud kohe kõik tihendid ära vahetada kui mootoriga tegelesin. Aga kiirustades mõtlesin et pohh kunagi hiljem. Nüüd siis söön oma kokku keeratud suppi :D

prgX2JE.jpg

Leke arenes ikka maru kiiresti. Ükspäev tulin Tallinnast ja koju jõudes vaatasin autot tagant ja mõtlesin, et WTF?!  Terve auto p***e/nr märk kõik oli täis siukseid tillukesi õli täppe.
Piilusin põhja alla ja selge pilt. Leke nii suur et loodusele ohtlik :D Kardaan peksis selle õli põhja all ka mõnuga segi. Sumps oli õliga üleni kaetud, mis on eriti halb sest kasti õli põleb veel eriti hästi.

ISIJc9h.jpg

Esimene õhtu jäi tihendi vahetus selle krdi mutri taha kinni. Vastavat padrunit polnud endal võtta. Lisaks nagu näha on keegi juba seda mutrit mõnuga vägistanud.

O2Z1Fu0.jpg

Plus paistab, et tihendite vahetusest ainuüksi ei piisa...

f3DgBCe.jpg

Vot selle tegelase välja sebimisest võiks omaette raamatu kirjutada :D Bauhofis vaadati mind nagu idiooti kui seletasin neile et tahan 30mm padrunit mis oleks sügav nagu küünla padrun.
Käisin kõik võimalikud kohad läbi, ei saanud mitte midagi. Helistasin kogu telefoni raamatu ja 4 töökoda läbi ja lõpuks sain selle padruni. 6 tundi fcking padruni sebimist.

xyAuMyT.jpg

Alguses ei saanud arugi kuna kõik oli nii rokane, tõmbasin brake cleaneriga puhtaks selle ja siuke üllatus siis. WTF?! kuidas see võimalik üldse on?! toore käe jõuga sellist asja korda ei saada. Nagu kõik varasemaltki, oli ka see üle võmba tehud. Keegi tark oli pannud vana tihendi silikoniga tagasi. Miks arvan, et vana tihend? Sest see oli OEM tihend mis oli parajalt ribadeks ja silikoniga kaetud. 
Igaljuhul hetkel mõtlen mis ma sellega teen. Kas sättida "uus" G-260 või vahetada tagumine kaan ära. Juba uurisin ja uut kasti tagumist kaant ei toodeta enam. Eraldi seda keegi vaevalt müüb. AGA mul vedeleb üks G-240. Vaatasin, et silma järgi tundub nagu saaks seda kaant isegi kasutada. 30mm mutter ja "kolmik" (mis iganes selle õige nimetus on) klapivad igaljuhul üks ühele. 

T0RkTTZ.jpg

Kuni ma juukseid peast välja kakkusin käis sõber poes ja tõi 4 õlut. Kassas avastas, et 4 õlut läks 8 eurtsi maksma :D Siga hea õlle oli igaljuhul.

wMmnATS.jpg

Üks hea hõumi käis kuskil varuosade auto kallal ja pidas mindki meeles, Tänud mees! Sain akna tõstuki ja kindalaeka sisu/aju katte/lae whatever you wanna call it.

bSSRP2b.jpg

Selle katkise rulliku pärast ei jooksnud juhi aken enam ilusti tihendisse ja pidin koguaeg käega klaasi kaasa aitama. Muutus lõpuks üpris tüütuks.

t2bJBqv.jpg

Kui viimati tõstuki peal kardaani näppisin siis tundus vägev ja ei täheldanud mingit loksu. Aga kui kardaan maas oli ja sai kriitilise pilguga spetsialisti poolt üle vaadatud jõudsime ikkagi järeldusele, et loksud ristides on märgatavad.  

9HlDr0g.jpg

Positiivne oli see, et kardaani kallal keegi vähemalt käinud pole ja isegi originaal mutter oli omas kohas alles. Enamus kardaanidel on see juba vahetatud tont teab millise mutika vastu.
Igaljuhul kardaan läks tegemisse, lähevad kõik uued ristid külge. Uued tasakaalud ja värvib üle lõpuks.
PS! kui kellegi vaja kardaani töid. Andke märku, E30 foorumi kasutajale saab hinna vähe mõnusamaks teha. Töö on kvaliteetne ja V8 turbo pole veel suutnud kardaani ära lõhkuda.  ;)

OAmLXEe.jpg 

Ja LÕPUKS jõudis see kaua oodatud pakk kohale!
Tegemist on Apexi gaasi amortidega mis mõeldud -60mm madalduse jaoks.
Kuna Touringu vedrusi enam saada polnud -60mm komfiguratsioonis Apexi poolt. Siis pakuti välja Cobra toode. Mõtlesin siis, et davai fck it. Pange pakk teele juba.
Ja siis sain maili, et kuna neil ei olnud laos neid vedrusi, saadetakse need otse kuskilt Hong Kongi tehasest. Vinge.... Venib jälle.
A ja Lemfi amordpadjad/tugilaagriga ka pildile eksinud. + ootan veel kõik võimalike Lemfi pukse esisilda.

9tQPkTT.jpg
Nn1ybMZ.jpg

Paar pilti ka pulli pärast. Vaikselt siin nakatan sõpru E30 pisikuga. :D Kolmas mees seltskonnas hakkas ka juba sellepeale tõsisemalt mõtlema :D

Järgmise korrani siis. Peace!
 

Muudetud , muutis Animal

  • Autor
comment_94559

Aga millal üldse E30'nega igav hakkaks? :D Ükspäev astusin hoovist välja sõbraga ja vaatan, naine tõmbab last mu autost eemale, väike piiga vaatas autot ja ütles "Emme emme vaata kui pisike auto!"  Saime ikka hea kõhu täie naerda. :D

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_96320

BMW omanik on ikka hea olla :D
Kaotasin viimase võtme ära.... Ise olin loll, oleks pidanud ammu koopia tegema.
Aga asi laheneski niisama lihtsalt, et jalutasin esindusse ja saingi uue võtme. Eriti lebo, ei pidanudki midagi lammutama.
Naersime teenindajaga ka, et lahe retro võti.

7iMdUE7.jpg?1

Teistest tegemistest niipalju, et kardaan on nagu uus.
Peale uut vedrustust ei tunne autot enam äragi.
Jaaaa kast lekib ikka. Vahetasin küll mõlemad tihendid ära ja sutskasin uut õli sisse, aga hakkas kasti keskelt poltide vahelt välja pressima. Õnneks minimaalselt, igalepoole jääb üks täpp maha.
Ei ole eriti tahtmist "uut" kasti sebida kuna ei ole 100% kindel mis seda autot lähi tulevikus liigutama hakkab. Ideaalis tahaks 6 käigulist kasti.
Ehk siis sisuliselt hoian silma peal ja sõidan sellega tuima näoga suve lõpuni ära. Kasti tihendi pind on jäädavalt rikutud ja selle läbi sõit on ilmselt juba 7 kohaline number. Seega pohhui sellest.

Kahjuks piltidega kostitada ei saa kuna pillasin oma Nexuse kildudeks ja kõik pildid jäid sinna. Fck!
Järgmise korrani, Peace!
 

Muudetud , muutis Animal

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_98246

Tere! üle pika aja kribaks midagi. Ajad muutuvad ja vaikselt tekkinud uued hobid ja mõtted.
Nii kahju kui ka on, sellest autost loobuda. Kohe kuulutust ei tee otseselt, aga ütleme et 1600 euri eest annaks ära.
Nagu teemast näha on vaeva maetud küll temasse. 
Autol olemas ÜV ja kindlustus. Kuigi praegu hetkel ei liigu. Tõin uue Getrag kasti ja vahetus pooleli. Lappan asja kokku kui kargud nurka visata saan.
Kui peaks kellegil huvi olema siis kribage privasse. :)
 

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.