Hüppa postitusse
Postitatud
comment_57649

Tervist. Sai ka siis jälle üks rullikas endale soetatud, arvult viies. 316i kupee ja ilma lisadeta nagu nad kõik. Võibolla märkimisväärsed lisad oleks tehase poolt paigaldatud tahhomeeter ja ventileeritavad (avatavad) tagumised küljeaknad. Isegi katuseluuk puudub. Istmekatted veel ilusti korras. Auto on üle värvitud, aga paarist kohast koorub natuke ka värv. Muidu kere ise tundub korralik olema. Kõiki nurgataguseid muidugi pole läbi käinud veel, aga roostet nagu väga näha pole. Algselt ostes olid all enzo 15 tolli veljed aga need vahetasin originaal pudelikorkide vastu. Suveratasteks on MIM 1900 veljed laia randi ja 12 kodaraga. Mõned pildid ka siis :D

post-2430-0-47176200-1362470378_thumb.jppost-2430-0-05609300-1362470406_thumb.jppost-2430-0-38468100-1362470439_thumb.jppost-2430-0-22316500-1362470505_thumb.jp

Muudetud , muutis eff82

  • Vastuseid 76
  • Vaatamisi 15tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Kiirelt googeldades tundub et neid  BMW LA wheel, parallel spoke 82 velgi küll E30-nele alla ei pandud tehases

  • Esimeses postis siis kogematta natuke luiskasin. See mul arvult kuues rullikas juba Väike pildivalik ka eelnevatest   1. 318i 1990a. 83kW manuaal.   2. 316i 1989a. 73kW automaat.   3. 320

  • Tegemist Läänemaa pilliga?

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_76582

Nüüd ka mingi kardaan ja E36 roolilatt olemas :D  Nüüd veel sobiv radikas vaja leida ja siis peaks kõik vajalik olemas olema, kindlasti nipet-näpet veel vaja, aga see selgub ehituse käigus :D  Maikuu alguses ülevaatusele ja siis peale seda läheb vahetuseks :D

  • Autor
comment_76621

Eks põhjuseid ole mitu. Kõige suurem on see, et praegu puudub autol mootor! Seda tiksuvat M40 singerit küll mootoriks ei nimetaks, isegi siis kui ta korda teha. Ja kuna korralik M50 tuli poolmuidu kätte, siis miks mitte. Autol peab ka natuke iseloomu olema ja väike varu kapoti all, kui peaks vaja minema (ärge lugege, et see tähendaks igal tänavanurgal kummivilistamist). Teine põhjus on, et meeldib hobikorras vahest näppe õliseks teha :D  Ja kolmandaks, kuna auto pole enam nagunii tehase värvi all ja nii perfektses tehase originaalis, kui ma ise tahaks, siis säilitada teda selle mootoriga pole mõtet. Oleks ta mul vähemalt rida 6 ja ideaalses tehasekonditsioonis, siis kindlasti seda ümberehitust ette ei võtaks ja säilitaks teda originaalina.

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_79713

Mootorikäpad E36 omad, mootoripadjad E28 535i omad (mõõtmetelt samad, mis E34 525i omad), käigukastipadjad E21 320i omad, Roolilatt E36 küljest. Kui mootor paika sai siis, sai külge proovitud ka sisselase, ribid maha käiates on ikka sisselase põhimõtteliselt vastas, ilma olulise vaheta. Selle vastu IX pidurivõim olemas. Roolilatiga oli teine lugu: Enne mootorit sai see külge pandud. Alumiiniumist vahetükid sai tehtud, et latt kõrvade vahele sobiks. Algselt sai latt tõstetud nende abil kõrgemasse asendisse ja esimestesse aukudesse. Kui mootor peal, selgus, et karter vastu latti. Lasin lati alla, ikka liiga eespool ja peaaegu vastas, siis sai latt kinnitatud tagumistesse aukudesse ja kõik vahed olid normaalsed ja vastas pole kuskilt. Roolikardaaniga ei ole mingeid jamasid, nagu igal pool kirjutatakse. Lõikasin samuti kohe kardaanileevendi vahelt ära ja otse poltides kokku tagasi. Tulemus: kogu see jama jäi lühikeseks hoopis. Siis sai rooli alla pedaalide juurde vaadatud, sealt roolivõlli küljes stoppermutter lahti keerates, saab nuuti sisse välja liigutades kasvõi mitu leevendit vahele panna. Pole seal mingit kombot ei tea mille roolikardaanidest ja vidinatest vaja teha.

comment_79715

Ma lihtsalt vahest tunnen kaasa neile kes selliste autode uuteks omanikudeks saavad arvan et isegi lukksepadele on see paras peavalu kui seal midagi vahetust vajab .Pead kogu selle nimekirja kaasa andma muidu m6istata seal all pool p'aeva mille juppid need on. :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

comment_79723

e36 latti pannes pole kunagi mingit peavalu kellegil olnud, pannakse lihtsalt e30 võimugavariandi roolikardaan. Vahest mõni tekitab peavalu omale ,teeb taolisi lollusi, lõigatakse ,keevitatakse jne, see on täiesti mõttetu ,kui originaalsem lahendus on olemas.

Mis puudutab roolivõlli pikkuse reguleerimist nuudist - see on ainult AIRBAG`i variandi roolisammastel selline ,seega on teie autole keegi sellise samba külge pannud, tavaliste autode sambad jooksevad ühe lauluga kapotialla välja.

  • Autor
comment_79736

Kunagi motors 24 tv-s oli sari "BMW tuunimine", sealt jäi meelde, et leevendi tuleb vahelt ära lõigata. Nii ma selle oma lollusest vahelt ära lõikasingi, ilma vahele proovimata. Seda ma ei teadnudki, et kõigil ei saa võlli pikkust reguleerida. Ju siis on sammas vahetatud. Peab siis hiljem sinna ikka leevendiga kardaani panema vahele, muidu vist hakkab iga konarus ja kivike käe all tunda andma, või pole sel eriti vahet, kas ta on seal vahel või mitte?

  • Autor
comment_79934

Sai siis paar päeva auto kallal nokitseda. Külge läks IX-i pidurivõim ilma vahetükita ja selle külge E34 küljest tulnud kolme väljundiga pidurisilinder koos anumaga, mis ka napilt vahele mahtus. Pistikul mis väga ligidale jäi sai selle kummikatte all juhtmetele plastiku sisse õnarused teha, et päris vastu ja vahele ei jääks.

post-2430-0-64143900-1400429611_thumb.jppost-2430-0-34517800-1400429631_thumb.jppost-2430-0-71826700-1400429659_thumb.jp

  • 2 nädalat hiljem...
  • 4 kuud hiljem...
  • Autor
comment_84664

Nonii, pole siia teemasse ammu midagi kirjutanud enam. Nüüdseks autoga läbitud ca 3000 km ilma probleemiteta. Teeks siis väikese listi, mida auto juures muutsin, ümber ehitasin ja mida tuleks veel teha :)

 

Mootor: M50B25TU (vanos), pärineb 93a. E34 525i pealt. Sealt ka kogu juhtmestik ja aju.

Käigukast: ZF tüüpi, pärineb sama doonorauto pealt.

Mootorikäpad: E36 R6 omad (2.0 või 2.5 bensiin)

Mootoripadjad: E28 535i omad (B-osa, mõõtmetelt olid samad, mis E34 525i originaal padjad)

Käigukastipadjad: E21 320i omad (B-osa, käigukasti kandur jäi sama 1.6i oma)

Radikas: E36 325i B-osa (Nissens, temp. anduri avaga, kuhu hiljem saab vajadusel lisada anduri elektriventilaatori lülituseks)

Ventilaator: Maha käiatud ribidega visko, mille tagumisele küljele on kinnitatud E34 kärbitud (lühendatud) labadega tiivik. Algselt sai sama meetodiga pandud 1.6i tiivik, kuid see istus radikale lähemal ja sõitis pidurdamisel õrnalt radikasse. Hiljem võiks paigaldada elektri ventilaatori.

Pidurivõimendi: FL E30 325IX (sama võimendi ka osadel E34 ja E32 mudelitel) Selle külge läks E34 525i kolme väljundiga silinder koos anumaga (IX-i silinder kahe väljundiga, oleks vaja kolmik vahele panna) Kere külge läks ilma vahetükita, varrast tuli sellevõrra lühemaks teha ja keermestada, keres olevaid poldiauke tuli natuke ovaalsemaks viilida, soovitavalt selles suunas, et võimendi nihkuks sisselaskest veel mõne millimeetri võrra eemale. Sisselaskel tuli 6-7 ribi maha käiata ja paigas ta oligi. Väga täpne kooslus, aga õlianum mahtus siiski kuidagi ära.

Roolilatt: võimendiga E36 oma, täpsemalt ei tea, sai ostetud põrsana kotis :) torud, voolikud said kombineeritud 1.6 ja 2.5 omadest. Õlianum kinnitub nagu E36-el vasaku mootorikäpa külge (hetkel homemade kinnitusega). Roolikardaan E30 oma. Roolisammas pidavat olema touringu oma (ise vahetanud pole), kuna kardaani pikkust saab armatuuri alt, pedaalide juurest muuta. Tavamudelitel pidi jooksma ühes tükis alla välja.

Käiguhoovastik: Kombineeritud ja lühendatud E30 1.6 ja E34 2.5 hoovastiku osadest.

Kardaan: E30 324td oma. Sobis ideaalselt alla, midagi muutmata, suure leevendiga.

Summuti: Esimest otsa tuli ümber keevitada, et jookseks õõtsapuksist mööda jne. Sai ära kasutada E34 summutit ja lamdat, katalüsaatorid läksid minema, kuna olid tühjad ja poleks ära mahtunud. Tagumine pütt koos torudega tuli E30 325i oma. Eest taha jookseb hetkel otsetoru kuni lõpupütini, mis pole kõige parem lahendus, kuna torudes tekivad keerised,pöörised ja gaasid ei jookse vabalt välja. Hiljem tuleb summutisüsteemi oluliselt modifitseerida, vähemalt resonaatorid tuleb alla panna.

Esisild: Jämedad püstakud 93a. E30 316i touringu alt, koos pidurite ja supportitega. Stabilisaator samalt touringult.

Tagasild: Ketastega õõtsad 93a. E30 316i touringu alt, samuti koos piduritega. Stabilisaator samalt touringult. Differ tagasillas TYP 188 3,25 (lahtine)

Juhtmestik: Mootorijuhtmestik lõikumata. Sai lõigatud doonori küljest kerepoolne pistik ja vana mootori küljest mootoripoolne pistik ja tehtud neist kahest adapter vahele, niiet auto enda ja uue mootori juhtmestik ja pistikud jäid puutumata/lõikumata.

Nende skeemide alusel kombineerisin juhtmed ja pinnid kokku ja kõik töötab :)post-2430-0-07256300-1412495553_thumb.jppost-2430-0-06030300-1412495572_thumb.jppost-2430-0-45010200-1412495591_thumb.jppost-2430-0-19539000-1412495607_thumb.jppost-2430-0-83750000-1412495631_thumb.pn

Juhtmestik sai paigaldatud E30 originaal plastiku alla.

Kapoti all veel vaja teha nii palju, et koonusfilter tuleks minema visata ja asemele paigaldada E36 325i filtrikopsik :)post-2430-0-28672100-1412495952_thumb.jppost-2430-0-27229400-1412495992_thumb.jp

 

Üks mootoripistiku/adapteri kinnitus tuleks ka kaitsmekarbi külge kruvida ja see pistik sinna korrektselt kinnitada :D Ja R6 spidoplokk või sealt pärinev kiip on ka veel puudu, muidu kõik töötab aga tahhokas näitab rohkem ja ökonomaiser näitab maanteel 2-3 L/sajale (Mis poleks üldse paha, kui see reaalselt ka nii oleks) :D

 

Sai vist enam-vähem kõik kirja pandud, mis tehtud on auto juures :) Kui kellelgi jäi midagi segaseks või jäi mul millestki rääkimata, siis võib vabalt kirjutada ja küsida :D

  • Autor
comment_84680

Et siis nagu M50 mootoripoolse pistiku (x20) seest tõsta klemmid M40 mootoripoolse pistiku (C101) sisse, õigete PIN-de alla? Kas need klemmid mitte sinna pistikutesse liimitud ei ole? Need vist ei käi sealt nii lihtsalt välja :S

comment_84722

Ei ole liimitud. Juhtmete poolt vaadates on seal liikuv osa, mis nagadega fikseeritud- see tuleb nagasid laiali lükates keerata keskmisse asendisse, misjärel tuleb klemmiotsa lükata vastav tööriist, selle puudumisel võib kasutada sobiva jämedusega teleskoopantenni torukest. Seda ja juhet nõksutades tuleb klemm pistikust välja.

comment_84824

Ei saa niimoodi lihtsalt ringi tõsta neid pinne. M50 mootoripoolse pistiku (x20) pinnid on emased E30 (c101) mootori poolse pistiku pinnid on isased. Astusin ise sama ämbri, et lõikasin c101 maha ja katkusin molekulideks, aga kui esimese X20 pinni välja juurisin oli selge, nii ei saa. Seejärel tuli pinnid tagasi sinna istutada kust nad tulid ja tinutuskolvile valu anda.

  • 1 kuu hiljem...
  • 4 kuud hiljem...
Külaline
See teema on edasistele vastustele suletud.

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.