Hüppa postitusse
Postitatud
comment_56992

Esimene post siis tsi'st kopeeritud, vast pole hullu.

02 veebr 2013:

Mõtlesin siis ka ühe teema vahelduseks lisada, seekord siis rullika näol. Kuna kohe kohe hakkab siin üle lahe pool a alalist elamist täis saama, siis ei või enam 21'st veebruarist eesti nr siin sõita ja tuli midagi ligi võtta. Nillisin siin mööda netti küll tükk aega juba korralikumat e36'te, aga siis krt pani Joel pirni ja soetas endale kaua unistatud rullika.. Miskine kadeduse uss krt lõi sisse ja tuli samuti hakata sinnapoole kaema. Aga no võta näpust, kui normaalse 36'e veel saad siin kerge osamaksuga kätte, siis e30 normaalses korras ja normaalsete tingimustega otsi lolliks. Ja hinnad pole siin neil krt mitte madalad. Tükk aega iga päev mööda netti ilastamist ja lõpuks ta siia ilmuski. Korras, üv'ga(nov 2013), hooldusraamatuga ja valud ka kaasa tiptop suvekatega ja mis kõigeparem, väga madala osamaksuga. 464km hiljem ja seisabki mul nüüd siis üks rull endal ka majaees. Tegu siis originaalkorras 89a 316i sedaaniga, tutikana kunagi soomest ostetud, ls 297tkm ja viimane hooldus raamatu järgi 293tkm, siis oli vahetatud vist ainult õli ja filtrid. Ehk siis järelikult tuleb endal see uuesti teha kindluse mõttes. Pean ka muidugi ülesse raamatust otsima, et kuna see rihm vahetatud on. Veermik jm teh osa on vh korras, kõik toimib nagu peab, küttekulu on väike ja sõit sujuv. Aga kuna läbisõit on nagu ta on, siis eks see kellaseppa koda tahab raudselt asendust, kohvi ta veel päris pole, aga annab siiski tunda, seega esimene suurem plaan on võimalusel 85kw pada sinna surada, ei taha r6'te, liiga palju on tiirutamist, 85kw on parim valik. + liiga palju kw'te tähendab minu puhul kindlat veermiku surma ja rehvikulu, rääkimatta kütte arvetest, võtame vaikselt.

Aga mõni pilt siis:
Selline näeb ta siis kaugelt vaadates välja, ei miskit erilist, sile enamvähem õnneks.
sam2192z.jpg
sam2191z.jpg

Kärukonks on hetkel mõtetu lisakaal ja lendab kauge kaarega keldrisse esimesel võimalusel.
sam2193c.jpg
sam2189g.jpg

Nädala algul kui vaatamas käisin oli kõik tiptop, nüüd krt oli suutnud keegi tagatule ära lõhkuda proovisõitu tehes, 100.- hinnast maha.
sam2196h.jpg

Salong on plank, vända aknad, juust makk, 2 kõlarit ja paar sakslase moodi tehtud auku armatuuris, ei midagi hullu, aga vähemalt puhas.
Iste nagu ikka näeb välja nagu oleks keegi juusturiiv p***e küljes seal istunud.
sam2195l.jpg

Ja säänse originaal pudelikorgid sain suvekatega kaasa..
sam2194.jpg

 

 

03 veebr 2013:

Siin juulis on üks tore üritus ka tulemas, selleks ajaks tahaks need mõned asjad tehtud saada.
http://www.btcf.fi/index.php?page=bimmerparty

Inside inf ütleb, et hr joelil on ka nüüd tähtaeg ;)

EDIT: Pisikesed asjad on need mis peavad rõõmu valmistama.
Makiks siis Pioneer Deh50ub, mis paneb päris hästi isegi originaal papikad lärtsuma ja parim selle juures, et usb jookseb tagant juhtmega kindalaekasse, clean look ühesõnaga. Naljakas kusjuures, et 30 originaal kõlarid teevad paremat häält kui 36 omad.. Ja kk nupp on 15.- motonetist sparco originaal.
Oh the small things, kw tuli ka raudselt juurde :D
http://imageshack.us/photo/my-images/171/sam2199z.jpg/'>sam2199z.jpg

 

Hetkel siia rohkem midagi lisada ei oskagi, plaanid on jäänud võimalusel 85kw vahele saada ja 1600km läbimisel nüüdseks on selgunud, et on mõned rem vajavad asjad sildades. Lisaks hakkasin huvi tundma selle vastu, et kas e36'e istmed istuvad 1:1'le sisse, või on vaja modida neid miskitmoodi..

  • Vastuseid 133
  • Vaatamisi 9,1tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Uhh kui koledasti ikka sisse vajutanud. Nüüd väike mõlk esiuksele kah ja oleme ühtekad

  • toonitud tulede sport summuti ja opelli fordi istmetega e30 oleks leidnud ka eestist,poleks vaja olnud juurde "sünnitada"selliseid ning selle aja raha asemel näiteks rehve nätus voi küttsi ostnud vms

  • Fucking tsiisas küll. Inimesel on tulemas kohe moto vahetus, kuna vana väsinud 1,6 on läbi omadega. Ja kui teha lõpuni mootor siis ikka korralikult. Ving ja hala siin foorumis suurtel isadel ikka.

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_59847

Täna siis sain uue ukse ja toonklaasid taha kasutaja rocketbunny käest. Suured tänud, kuna raha ei röövinud juudi moodi ning tõi pmst ukse ette ära.

Uks vajab küll suurematsorti rooste eemaldamist ja vb isegi keevitamist. Toonklaas aga on päris mõnus tume ja üsnagi heas korras kilega.

Tagumisel klaasil pesitseb ka e30 klubi kleebis, ehk siis nagu väike boonus v nii.. :D

 

In other news: Olen m20 moto otsingutel..

Muudetud , muutis Nurgatagune

  • Autor
comment_59987

Pilt kell 3.31
010197667957c68.jpg

 

Jaa ei lähe m20. Tuleb ikka valmis soetatud m43 vahele surada, kuna lasin ajust ews'i ka eemaldada.
Teadmiseks ka siis edasiseks, et tartus teeb seda suht kiiresti selline koht nagu DiaLabs, aga maksab omajagu füüri, ehk siis täpsemalt 85.-
Joelil on kaameras neid tegemise pilte tglt terve hunnik, aga eks neid sheerib vast siis, kui uus on vahel ja rehv suitseb icon_e_biggrin.gif
Igatahes on vanal m40'nel nukk ja nookurid päris otsakorral, ühel nukal suisa tükk nurgast väljas.

  • Autor
comment_59989

Ei ikka kasutame 43'me juhtmestiku jah, sellel pildil on täpselt see seis, et vana juhtmestik on veel peal ja saime just selle vana kobaka sealt välja.

Fu faking üle 3h jändamist ühe näkase kk poldiga, mille siis lõpuks kordamööda saagisime rauasaega maha, kuna kodu garages relakat kasutada ei saa öösel ja polnud käepärast ka :D

 

M40 juhtmestiku kui sellist ei saa mingi valemiga mu meelest kasutada, aju pistik pidi ju teine olema ja lisaks on üks moto coil packidega ja teine vana hea jagajaga. Vahetame ikka pistiku ära ja asi ants. Täna õhtune projekt ongi: Auto suurde garaazi, tõstuki käpaga mootor aiste vahele tõsta(kangiga kahekesi oli raske :D ) ja siis hakkab Joel pistikut vahetama.. Hästi läheb siis homme hommikuks on tuli torus.

 

Keegi tark võiks kirjutada veel, et on mul ikka õigus, et kk on 1:1 teema?

comment_59990

Ega jh nõme ongi see, et peab ikka jootma, kuna E36 pistik on teise sisuga ei saa pinne ringi tõsta. Mis kuradi polt nii kinni oli siis ? lihtsam oleks olnud ju väljalaske kolle pükste küljest lahti ja siis moto välja tõsta ja hiljem põranda peal õmber visata kui vajadus on selleks kuigi m43 on sama väljalaske kolle. coli packile tuleb hea kinnitus väja mõleda ka :P Minust oled sa nüüd ees pool :D ega ma kahjuks ei saa kiirutada ka. Aega pole sellist kuidas saaks kiiremini teha ka. Ja üksi ka ei hakka seda tegema. Korra juba olen M40 moto üks vahetanud enam eriti ei taha :D

Mingi lisa + kaabel tuleb ka tekitada juhtmestikul. M43 moto arutelus on kirjas kuidas see pistik teha.

comment_60004

Pole siiani ühegi siduri paikasaamisega probleeme olnud, ju on silmamõõt piisavalt täpne, et saab asja keskele :D 

 

VL kolle kohta ma leidsin, et lihtsam on moto küljest need poldid lahti lasta ja ongi olemas, sest reaalselt ette ta ei jää tõstes küll millelegi.

Muidugi eks see tõstmine oli juba päris viimase piiri peal ka üleval oldud 17+ tunni ja kerge õlle mõju tõttu :D Arvan, et värskelt välja magatuna oleks see lumme kusta :D

  • Autor
comment_60038

Meil oli mahatõste jaoks vana koormarihma laadne asi ja raudkang, ei olnud tõstukit. Ja kokku, kuna jebisime õlle ja poldiga võidu läks maha võtmisele ca 6h, sellest pool oli kindl avastamis rõõmu ka, et nää see on nii ja teine naa :D

 

M40'st jääb nüüd igatahes hunnik kama järgi, sh nt tutikas visko, tutikas genekas jms, ehk siis kui kellegil soovi, andke teada.

 

Nüüdseks igatahes uus kone vahel, juhtmed pmst 90% ulatuses keevitatud ja nipet näpet veel ja võib tule torru vast saada, aga rohkem täna ei jõudnud, alustasime niigi kell 11 õhtul ca ja nüüd 5 aeg hommikul lõpetasime. Viisime ta muidu suurde garaazi ära, tõstuki käpaga käis vahele suramine kuidagi lihtsamalt. Hetkel valmistab mulle suurimat mõttevalu see krdi õlivarda toru, no ei jaga biiti kuidas see sinna susada..

comment_60054

Kuna tal need lollakad 12kant poldid siis lihtsalt keeras pea ümaraks ilma lahti tulemata ja korras oligi.

 

Ei ole see mootori mahavõtmine ilma kastita nii suur jebla ka nagu te siin kisate, kogu elu niimoodi saand ja ilma tõstukita ei jõua seda koos kastiga lihtsalt tõsta. Asja tuleb lihtsalt rahulikult ja läbimõeldult teha.

 

Aga kuna hr nurgatagune juba garaasis kükitab siis lähen ühinen ja täna saab first starti teha :D

comment_60061

Usun, et keegi ei kisa siin, vaid üritatakse elu lihtsamaks tegevaid näpunäiteid anda. Kui neid ei soovita, siis mainige see kohe ära, teeme ise nii nagu tahame ja kommentaarid pole teretulnud.

Kastil on 6 kant torxid, teil keegi seal siis 12kandiga asendanud. Selliseid mootoreid "kogu elu" ikka kastiga maha tõstetud, või teie varianti tehes kast ikka eelnevalt küljest võetud,kui ei taha koos kapotialt välja võtta. Ei taha eriti mõeldagi, kuidas seal kitsastes oludes alla laskmata kasti poltidele üritasite ligi saada, kui võti pole korralikult otsas, siis keerabki sel õnnetul poldil kandid maha.

comment_60070

Asi pole selles kas nõuandeid anda või mitte, vaid kui näha on, et juba asi on ära tehtud siis ei ole väga kasu sellest nõuandest :D MÕNES mõttes oleks muidugi lihtsam mootor koos kastiga võtta vahelt välja, aga kui seda on vaja teha väikses kanaliga garaasis ja mootor on välja vaja tõsta kondijõuga, siis on igasugune lisakaal natuke liiast :)

 

Poldid jah siiski kuuskandid, läks sassi :)

comment_60077

Õlivarda toru peab painutama hakkama jne. Ise mõtlesin, et kasutan ära M43 õlivarda toru. Kuna sellel on juba piisav jõnks see aga jääb tobedalt rihma vahelt jne. Peab fantaasial lennata laskma :P geneka ja roolivõimu pumba eest kiskuma kui seda tahad kohe ilusti paika saada. 

  • Autor
comment_60228

Päris suurt teemauuendust veel ei tule, selle teeb siis kui on vinks vonks kõik. Hetkel on katsetuste faas veel.

Agaa, niipalju võin öelda et kemppiga jõuab poole pöördega talvekaid suitsetada küll. :D ja ilusaid O kujusid maha joonistada.

Differ sai kokku praetud hetkel sellepärast muidugi, et muidu oleks ta lihtsalt katki läinud, väga pekkis teema oli juba, hakkas vahepeal ühte ratast tagurpidi vedama sõidu ajal, dafuq miks, ei kujutagi ette...

Sellega seoses oleks vaja ühte lahtist nüüd lisaks, koguaeg pole lukuga hea sõita, mul on liiga palju manööverdamist selleks.

 

Pealkiri sai ka model vähe valesti kuna mudel jah on ikkagi 316i, aga motoks ju nüüd m43b18 !!, ehk siis 85kw. Ilma katita vb peaks 87kw vms olema.!?

comment_60237

 

....Agaa, niipalju võin öelda et kemppiga jõuab poole pöördega talvekaid suitsetada küll. :D ja ilusaid O kujusid maha joonistada.

Differ sai kokku praetud hetkel sellepärast muidugi, et muidu oleks ta lihtsalt katki läinud, väga pekkis teema oli juba, hakkas vahepeal ühte ratast tagurpidi vedama sõidu ajal, dafuq miks, ei kujutagi ette...

Ma tean vastust imestusele :) Eelmisel lehel kus video oli ja pikk arutelu mõnedega ja sa vastasid et käed küljes ja teed kõik korda, et peale rehvide kulumise ei juhtu ju midagi, mõtlesin sinna diffrite minevuse ära mainimata, aga jätsin tegemata.

Kohapeal põletamine hukkaks ilmselt ka tutika diffri õigepea.

Lisaks pole põletamine mingi jõu näitamine, pigem kehv pidamine. Kunagi siin kahepoolese vennad kiitsid kui hea neil põletada, et isegi kolmandaga jaksab. Tegin 316 touringuga katsetuse ja sain ka kolmandaga rehvid põlema. ;)

  • Autor
comment_60241

No mis ma öelda oskan, juhtub ikka :D Homme uus differ olemas ja läheb alla ja vähemalt mingiks ajaks jääb põletamine ära. Vaja on mõningad asjad paremaks teha ja üleüldiselt korrastada. Eks seegi mis peale vahetust sai tehtud oli rohkem katseks v nii. Pole nagu varem kempi diffrit proovinud ja tahtsin teada et kui tore on, egas ma siis koguaeg ka nagu neeruhaige ei sõida :D Teadmiseks, päris tore on ikka suure diameetriga sõõrikuid joonistada :D

 

EDIT: Lisan ausalt selle ka muidugi, et eks me oleme ise ka kergelt debiilikud :D Diffri otsasaamisele aitas kaasa kindl ka see, et talvekad mis nende Joeli valukate peal olid ei olnud päris ühte mõõtu. Silmaga nähtav ka pealekauba, aga kuidagi väga mööda jooksis meist mõlemast see pilt. Nüüd on kõik 4 ühesugused :D

Muudetud , muutis Nurgatagune

comment_60271

Nonii ma siis uuendan :D

0102016253c32f5.jpg
   Kõik sai alguse sellest, et oli reedene päev õhtusse jõudmas. Kui enne ühikasse roomamist Selverist läbi hüppasin, siis juba kassajärjekorras seistes, kuulsin peas häält mis käskis järjeokorrast ära tulla, natuke ringi vaadates siiski taipasin, et seljataga seisab härra Nurgatagune koos oma järglastega. No seejärel tuli juba tekst, et mis ma seal ühikas ikka passin ja lähme parem tema poole vedelematsorti leiba mekkima ja lihtsalt tiksuma. Lisaks muidugi teatas ta suure õhinaga, et tegi jubeda investeeringu ja lasi ajul EWS'i ehk sisuliselt immolaadse asja maha võtta, no see selleks.

   Pärale jõudes sai hooga kohe garaasi lennatud, et viskame aju sinna riiulipeale oma aega ootama. Kuna härra ka natuke tossata tahtis, siis istusime garages mõned minutid, arutades ikka kui äge oleks see mootor juba peale panna nii ja naa.. kuni ma siis ühel hetkel käisin välja mõtte, et aga why not pihta hakata?
Oi sellepeale tuli igasugu miljon põhjendust, et siin garaasis ikka ei saa, et kola täis nii ja naa ning kuidas üldse nii järsku pihta hakata ilma võtmeteta. Kui ma pakkusin, et garaasist saab kola ju ühte nurka kokku visata ning mul autos keskpärane võtmekomplekt olemas, siis tuli järgmine vabandus, et mootorit ju ei ole tõsta millegagi aga selle suutsin ka lahti seletada käsitsi tõstmiseks. Peale natukest vingumist sai kiire kolavedu tehtud, garaas puhtaks ning auto hirmsa kolina saatel sisse sõidetud(põhi käis mööda lävepakku).

   Esimese asjana kruvisime kapoti küljest.. vaatasime asja natuke siit ja sealt ning saigi pihta hakatud. Alustamise hetkel võis kell olla kuskil kolmveerand kümne paiku. Juba mõned tunnid hiljem oli suurem osa vidinatest mootorilt eemaldatud istusime sellise probleemi otsas, mille otsa ainult meie võisime sattuda. Nimelt üks mitte kõige paremas kohas käigukasti polt, otsustas, et tema meie piiratud võtmevariantidega avaneda ei kavatse ja nii see torxi pea maha saigi keeratud. Edasi järgnes mõnetunnine maraton poldi läbilõikamiseks.. rauasaega. Rauasaega sellepärast, et kell oli juba öö ning relakaga lõikamine poleks vist majaelanikele meeldinud ning muidugi fakt, et relakat meil polnud. Otseloomulikult poleks relakaga sinna ligi pääsemine kõige lihtsam ka olnud, aga no jätkame saagaga.

   Kui ükskord selle poldi läbi saime saetud, siis tuligi lõpuks aeg mootor vahelt välja tõsta. No peale kõvemaid punnitusi leidsime, et mootorikäpa ja kere vahele on keegi debiilik paigaldanud mootoriamordi.. oleks teadnud, et seal selline asi olema peaks siis oleks osanud otsida. Aga no mitte sellisest kohast. Kui see eemaldatud, siis veel üks kõvem jõupingutus ja oligi mootor käes. Kell oli selleks hetkeks saanud juba 3 öösel ja otsustasime minna ära unedemaale, et järgmine õhtu jätkata.

   Esimese õhtu stardipakett. (Märgiks ära, et nelipakk on minu jagu ja bompsupomm on austatud autoomaniku janukustutus :D )
010204167106bfa.jpg
Lisaks juba eelnevalt olnud pilt kapotialusest seisust täpselt kell 3.31
010197667957c68.jpg


   Meie oma "twilight saga" jätkus, nagu nimestki järeldada võiks, öösel. Sedakorda siis laupäeva öösel. Sai tehtud selline lüke, et vedasime auto ikkagi korralikku garaasi ja töö võis jätkuda tõstuki, normaalse valguse ja korralike tööriistade saatel. Mina hakkasin tegelema juhtmestikuga ja autoomanik tegeles edasi mootoriga. Tema siis vahetas ära mootorikäpad, karteripõhja ja vahelduseks nokkis mootori eelneval omanikul sisse murtud vl kollektori polte välja.
01020162358b32f.jpg
0102016237f8008.jpg
01020162394a129.jpg

   Otseloomulikult poole joote pealt peksti mind sealt jootekolvi juurest minema, et nüüd on aeg mootor peale tõsta. No sai see väike lüke ära tehtud ning jätkasin juhtmetega, autoomanik pani asja tehnilist poolt kokku niikaua.
Hellitasime kõik lootust, et sel õhtul peab tulema vähemalt esimene turtsatus sellest mootorist, enne garaasist ei lahku. Paraku kui kell hakkas lähenema viiele hommikul ja ühendada olid veel mõned pistikud ning paika vedada küttetorud ning veel ühtteist, siis loobusime ja kobisime koju mõttega, et vähemalt on uuel päeval lihtsam alustada.
   Kella kahe ajal muidugi olid veel unistused suured ja turbod veel suuremad..
0102016241e8ff7.jpg

Paraku kell 4.49 jäi pilt selliseks
010201624350dd9.jpg

   Kui lõunaks sai ennast natuke välja magatud, siis lendasime uuesti garaasi ja jätkasime lõpusirgel, veel viimased pistikud ja jubinad ning võiski proovida starterit, paraku jäigi proovimine vaid üheks turtsatuseks summutist ja muidugi kuni juhtmestiku mahakiskumiseni oli aku peal ning muss mängimas, siis oli ka aku üpriski otsas. Kuna oli tarvidus mõneks tunniks Nurgataguse jõnglasi valvata koduterritooriumil, siis jätsime aku laadima ja otsustasime, et saabki väikse mõttepausi teha.
   
   Mõtetes olid vaid kaks asja, kas mina panin juhtmestikus kuskil pange või on nukaga midagi valesti, sest nukkvõll nimelt oli mahavõetuna vedelenud ja peale sai ta pandud mälu järgi. Otseloomulikult sai mootorit ka käsitsi ringi aetud, kontrollimaks ega klappidel pole huvi kolbe teiseltpoolt vaadata, aga kahtlus näris hinges sellegipoolest.
   
   Uuesti garaasi naastes tegime veel mõned näppimised mootorile siitsealt ning kuna aku oli ka piisavalt laadinud, siis tuli käivituskatse number kaks. Seekord tuli summutist rullikale kohane möiratus ja mootor käis.. meil muidugi kivi südamelt langenud hetkega ja kõhus hakkasid justkui liblikad lendama, kuna oli see siiski minu esimene mootoriswapiga seotud juhtmestiku tegemine  ja olgugi, et skeemid olid ees ning üpriski lihtsad, siis untsumineku võimalus on alati olemas.

   Seejärel läks asi juba ruttu, sai hakatud juhtmestikku kenasti paika sättima kapoti alla, kõikvõimalikke pisividinaid paigaldama jne. Õhufiltri korpus m43 oma ei istu rullika kapoti alla kuna kinnitused teised, aga sellevastu aitas koonusfilter, mis lisaks ruumi kokkuhoiule ka natuke välimust annab.

0102016249e9d95.jpg
0102016247d4031.jpg
0102016245a20c3.jpg

   Lõpuks saabuski aeg, kui auto oli piisavalt ühes tükis, mahlad sees ja kõik OK, ning sai mindud proovisõidule. Esmamuljed olid mõnusad, sõitis sujuvalt, kiirendas ilusti ja üleüldse kõik toimis suht tõrgeteta.

01020162514c796.jpg

   Sellega see saaga siis lõpuks läbi saigi. Antud pilt on tehtud kell 1.48 ja peale seda sai juba kodinad kokku pakitud ning sõidetud koju ennast välja puhkama üpris unevaesest nädalavahetusest.

   Hetkel on käes teisipäeva õhtu ja autoga on endiselt kõik tip top. Kuna esialgselt polnud sellele autole ette nähtud ka lambda andurit, siis sai uue mootori tõttu summutitoru külge säristatud sobiv mutter ja andurgi paika krutitud. Kuna auto juba tõstukil oli, siis sai diffril kaas maha tõmmatud ja satelliidid kinni säristatud, et toredam oleks sõita uue mootoriga. Sellest toredusest muidugi autoomanik pajatab ise rohkem :)

   Igatahes minupoolt hetkel kõik, kes viitsib lugeda see loeb, kes mitte siis ega midagi ei juhtu.. kui just autoomanik teisiti ei arva :beer:

Muudetud , muutis Joel

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.