Hüppa postitusse
Postitatud

kas keegi jagaks nippi kuidas ja mis tööristaga ma amordi püstakust kätte saan?

amordi püstak on suht roostes,sammuti ka se vigur mis amorti kinni hoiab püstakus.

kas se kinnitus mutter/seib/vigur on ainult um kaup või on se ka b osana saada?

Esiletõstetud vastused

Keera mutter õrnalt lahti ning vedrutõmmitsaga tõmba vedru kokku ja käes ta ongi.

Uue muttri saad näiteks kaasa uue amordiga :wink:

Ma usun, et mõeldi, kuidas amorti püstaku seest kätte saada. Ei tea ,kuidas e30-l on, kuid audil sai see mutter torutangidega ära keeratud(püstak ise kruustangide vahel). Uus mutter oli uue amordiga kaasas.

Aa ok siis jah kruustangid ja mida suuremad torutangid seda parem :D

Ja uue saadavusest kahjuks ei tea midagi,kuna pole endal kunagi vaja

läinud :wink:

  • Autor
Ma usun, et mõeldi, kuidas amorti püstaku seest kätte saada. Ei tea ,kuidas e30-l on, kuid audil sai see mutter torutangidega ära keeratud(püstak ise kruustangide vahel). Uus mutter oli uue amordiga kaasas.

tolle muttri peal on neli auku,vaevalt et bmw inseneerid mõtlesid et amorte oleks vahva torutangide või kullinokkadega vahehtada.

need neli auku on spets võtme jaoks.

See võti maksab kahjuks rohkem kui uued poe amordid.

Odavaim ja lihtsaim varjant on torutange kasutada

Aa ok siis jah kruustangid ja mida suuremad torutangid seda parem :D

Ja uue saadavusest kahjuks ei tea midagi,kuna pole endal kunagi vaja

läinud :wink:

tavaliselt saab ikka

  • 1 kuu hiljem...

mismoodi saab lahti keerata 19mm mutri mis hoiab amorti selle kummist padja küljes?

Käiasin vene silmusvõtme õhemaks kuid amorti ennast ei õnnestu selle 10 võtmega kinni hoida. Ütleme nii et väga kõvasti kinni sunnik :D

  • Autor
mismoodi saab lahti keerata 19mm mutri mis hoiab amorti selle kummist padja küljes?

Käiasin vene silmusvõtme õhemaks kuid amorti ennast ei õnnestu selle 10 võtmega kinni hoida. Ütleme nii et väga kõvasti kinni sunnik :lol:

se oleks nutikam proovida siis lahti keerata kui auto veel ratastel,aga teine porno varjant on kalts vahele ja torutangidega amordist kinni võtta juhul kui pustak on alt võetud.

või otsi õige võti sinna :D

sain lahendatud asja nii et püstaku padi kruustangide vahele. Siis keerates käiatud silmusega sain asja lahti.

Kes vahetada tahab siis selle 10mm võtmega ei hoia seal midagi kinni. :)

Iseasi mismoodi ja mis võtmetega teenindustes neid lahti võetakse.

  • 2 aastat hiljem...
  • 4 aastat hiljem...

Plaanis teostada esiamortide vahetus. Ostsin ette Bilstein B4-d (gaasiamordid). Loen e30 Bentley manuali (lk 405) ja seal kirjas, et kui panna õliamordi asemel gaasiamort, siis ei tohi esipüstakusse 25 ml õli lisada (õli aitab amorti jahutada).

 

Kuidas tagada, et siis see amort püstakusse kinni ei jääks (korrossioon jne)? 

Mis on teie seisukoht? Kogemus?

 

 

 

@Kohupiim Üks manual näitab võtmena sellist tüüpi padrunit:

 

Capture.JPG.e3dc158baa7baae2c77066997e40af9c.JPG

Muudetud , muutis TrvP

On sul väljavõtet sellest kohast. Niipalju kui originaalamorte välja kakkunud, on alati õli olnud. Soojusjuhtivuse pärast ta seal on. 

Vahetatud mitteoriginaale ilma õlita tuksis amorte ka välja võtnud.

Ehk see mõeldud bilsu "pööratud" amordi kohta?

@eix22

Capture12.JPG.30b0c05d170ba23db61c3b3a26745680.JPG

 

Ma ostsin Bilstein 21-030505 esiamordid. Nendel amortidel alumine osa tundub täiesti kinnine:

396660_x800.jpg

 

Aga näiteks neil amortidel alumine osa kuidagi teisiti:

 823795_x600.jpg

Muudetud , muutis TrvP

Ei usu, et see kuidagi gaasi või õliamortidega seotud on. Tootjapoolne ettekirjutus. Näiteks KYB lehelt selline väljavõte:
When installing a KYB strut cartridge do not put any water, oil or any other liquids inside of the strut housing. Any existing fluid should be removed from the housing before installing the new cartridge. KYB cartridges are designed and engineered to operate without any additional liquids.

Mhm. 

 

Siin üks kodanik paneb minimaalselt õli, et vältida kondentsi teket. Samad amordid. Eks peab kusagilt põhjalikuma kasutusjuhendi üles otsima:

 

 

Väljavõte siiani ühest asjalikumast raamatust, mida kohanud ,aastast 1995.

 

* Federbeinrohr mit ca. 30 cm3 Motoröl SAE 30 füllen. Das Motoröl dient zur Wärmeübertragung vom Stoßdämpfer zum federbeinrohr.

 

Nii et originaalis on ja käib sinna sisse õli amordi jahutamiseks. Vbl tõesti mõnede tänapäevaamortide pärast pole vaja panna nagu Margo ühe näite tõi . Samas ei kujuta ette ,mida kahju peaks tegema õli lisamine sinna, kui amort ei vaja? Läheb nii kuumaks ja õli paisumine lõhub püstaku :)

Nii et seda pead kindla amordi kohta tootjalt uurima.

  • 4 nädalat hiljem...

Kirjutan siia mõned tähelepanekud. Sai siis eile amordid vahetatud. Talitlesin samuti nagu eelnevalt viidatud videos saksa kutt. Kuna amort alt kinnine ning püstakus olev õli ei saa seda kuidagi kahjustada, siis otsustasin mootoriõli püstakusse panna, et ei tekiks kondentsi.

 

Kuna amorti kinnihoidev mutter oli tugevalt korrodeerunud, siis torutangidest ainuüksi ei piisanud (see osa mutrist, kuhu käib nö special võti, oli pehme). Sai haamriga koputatud püstaku pihta, et keermest raputaks lahti mutri. Samuti sai ostetud 0.5 m pikkune vinkelraud, mis sai keevitatud mutri külge (nö risti üle ja et tekiks suurem jõuõlg vms). Keevitusest tekkinud kuumus mõjus ka mutrile positiivselt ning selliselt sai vinkli abil mutter lahti keeratud.

 

Nüüd rullil nina kõrgemal, juhitavus parem ja karterikaitsmega maad nii tihti tänavatel ei künna. :memeGrin:

Muudetud , muutis TrvP

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus