Hüppa postitusse
Postitatud
comment_49675

Terv jälle, topiks siia siis oma järgmise pilli ka üles. Tegelikult see siiski juba ülejärgmine või üleülejärgmine, sest vahepeal mitu pilli ette võetud kõva hoolega ja kõik seisavad nüüd ilusti :)

Asi sai alguse siis enne jaanipäeva, kui Kert (m20b20) viskas mulle soome müügiportaali kuulutuse ette, et toome ära.

Kuna autol olid peal mõned head ja haruldased lisad, siis läksingi kohe asjaga kaasa. Jama oli selles, et masin asus põhja soomes. Saigi siis pisut kütust varutud, ning soome poole teele. Nagu arvata oli, siis toomine ei möödunud ilma jamade ja seiklusteta, õnnkes midagi hullu ei juhtunud (vähemalt meiega) ja teine e30, mille taga antud auto oli, pidas need 1900 km ilusti vastu :)

Üleüldse vaatan, et viimasel ajal on suht popiks läinud soomest eestisse tassimine väikeste mootoritega rullikutel...

Ilmselt on hetkeseisuga minu oma kõige kaugemalt pärit (ei saa selle nõmeda arvutimaailmaga sinapeale, seega pilt toomiskohast hiljem)

Sellisena ta seal vedeles siis:

09925963114175.jpg'

099259633fd3e4.jpg

0992596357d4d3.jpg

Juba eestile palju lähemal

0992596377d798.jpg

0992596396b0a5.jpg

Üks probleemidest oli see, et veokolmnurk vedas alt, tegelikult jooksis ta talvel mingiaeg kääri omavahel siis vedav ja veetav auto, sai sirgu painutatud, aga kui juba ühe korra murdus, siis jäi see nõrgaks kohaks...

099259641e6a85.jpg

Rapla nõmedate ringteede peal murdus täiesti pooleks, õnneks midagi ei juhtunud, peale selle , et mu oma auto stange sai värvikahjustusi, Õnneks aitas kasutaja Reimann hädast välja ja pani jupi rauda vahele :)

0992596433b961.jpg

Igatahes lõpuks jõudsin koju ilusti :)

Algne plaan oli siis selline, et masin läheb tervena müüki peale mõne asja eemaldamist, või kakun juppideks ja läheb kere eraldi ja muu kraam eraldi müüki. Panin masina müüki, mõned kõned tulid ja mõned huvilised olid, kõik tahtsid rohkem pilte salongist ja kõigest mis peitub katete all, olin ise ka sellest suht huvitatud. Saigi sisu välja roogitud ja üllatuseks avanes suht hea vaatepilt. Kuna suvel oli ajaga suht kitsas, siis väga aega tegeleda ei olnud selle masinaga. Üks väheste huviliste põhjus oli mittetöötav mootor. Lõpuks võtsin end käsile ja selgus, et benapump on otsad andnud. Seda viga ei suudetud millegipärast soomes avastada ja nii ta müüki paisatigi. Sain isegi vana pumbaga teha paar ringi, algselt tundus, et nukk ja kõik ülemin osa ikka väga kulunud, sest mootor "lõppu" välja ei jooksnud ja klõbises väga kõvasti.

Poole teepeal surigi vana pump ära ja tuli auto koju lükata, selline väikse mootoriga ja ilma lisadeta pill ikka väga kerge kuidagi, üksi polnud probleemi lükata, ka pidurid olid üllatavalt head sellel autol :)

Igatahes oli ta veel mõnda aega müügis, kui otsustasin, et selline pill on mul kollektsioonist ju puudu :D

Põnevaks tegi asja see, et autol puudub katuseluuk (rohkem pearuumi) ja on ilma katita variant, ehk siis 75kw.

Värv mulle muidugi kuidagi ei sobinud, aga eks vaikselt hakkan harjuma ja ehk hakkab meeldimagi, kui valmis saab :)

Lisadega väga hõisata pole ja see teebki asja põnevaks, mõni auto võiks lisadevaene ka olla :)

Mõni asi siiski on peal:

Type code AB11

Type 316I (EUR)

E series E30()

Series 3

Type LIM

Steering LL

Doors 2

Engine M40

Displacement 1.60

Power 73

Drive HECK

Transmission MECH

Colour ALPINWEISS 2 (218)

Upholstery (0276) (INDIGO)

Prod.date 1989-11-08

S199A AUSSTATTUNG BLEIHALTIGER KRAFTSTOFF/ without catalytic converter

S301A DIEBSTAHLWARNANLAGE MIT ZV/ Alarm systems

S314A FRONTSCHEIBENWASCHDUESEN BEHEIZT/ Door mirror / driver's lock, heated

S350A WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM /Therm. insulat. glass green

S464A SKISACK/ Ski bag

S498A KOPFSTUETZEN IM FOND /Headrests, rear, mechanically adjustable

S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG /Headlight wipe/wash/Intensive cleaning

S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT /Headlight aim control

L827A SKANDINAVIEN-AUSFUEHRUNG /NATIONAL VERSION SCANDINAVIA

S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT /Additional Export tank filling

S860A SEITLICHE BLINKLEUCHTEN VORN /Additional turn indicator lamp

S899A EXPORT-FAHRZEUG /Visual signal for alarm system

S925A VERSANDSCHUTZPAKET /Transport protection package

S958 Interne Kabelbaumauswertung

  • Vastuseid 266
  • Vaatamisi 37,9tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Siinkohal polegi sõitmise mitteraatsimises asi auto hinnas ega mudeli harulduses. Põhjus las jääda igaühe enda nuputada, see ei tohiks tegelikult mingit nuputamis põhjustadagi. M3 on haruldane ee

  • Kuulge, me siin nagu omaette kommuun, kes vähemalt jagab seda üldist arvamust et rullikat kui sellist on mõtet säilitada, kasutada, teistele näidata. Enamike inimeste jaoks on need vanad mõttetud rond

  • Seejärel sai esimese etapina ära värvitud kapotialune,salong ja pagasiruum. Lihtsalt füüsiliselt oleks läinud raskeks kogu auto korraga värvimine.     Tulemusega üsna rahul, kapotialune üsna

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_61500

Üldiselt sõelad peaks kõik leitud olema, aga ega midagu ime pole, kui sileda pinna ja mastiksi all ka uss elab.
Siin siis pilt suurest üllatusest, kahjuks pole pilti puutumata kujust (järgmiste kerede puhul parandan vea :) )
Pildil juba haamriga kallal käinud, aga igatahes terves pikkuses tala täiesti mäda ja minu imestus oli suur, sest pole varem seda täheldanud. Hiljem uurisin varuosaronte ja tundub sama jama, kas rooste sees või pehme juba. Nii roosteta keremehed, haamrid pihku :)

0102371761e3746.jpg

0102371779b2d6d.jpg

01023718135a5d7.jpg

Kogu tala põrandal laiali

0102372235588e1.jpg

Aga ei, sellest veel ei piisanud, osa põhja pidi ka ikka roostes olema, küll ei olnud see kusagilt veel läbiv, aga rooste peale ei viitsi keevitada uut tala.

0102372143d2cb1.jpg

Tala otsad võtsin ka veel lühemaks, peaaegu vedrupesadeni välja

0102372355a41ff.jpg

Uus paksust nelikant rauast lõigatud ja panutatud uus tala paigas, krundi ja õli laskmiseks tegin augud ainult kahele poole otstesse, kus ka varem oli, keskele enam suuru lõhikuid ei teinud, kuigi see tala oleks viimane selle auto juures, mis olematuks peaks mädanema hiljem.

01023734651bfcc.jpg

comment_61505

Seal turvavöö kinnitusplekkide ja kere vahel on kailmselt rooste, kui viitsin pildi üles laadida, siis näed mis seis mul oli, algselt polnud roostet mitte kusagilt näha. Oleksid võinud ju punktid ära puurida ja igaks petteks küljest võtta :)

  • Autor
comment_61508

Üldiselt on nii, et algselt ma neid kinni ei keevitanud ja mõtlesin mida teha, aga see on üks vähestest autodest mul, millel salongipoolne osa on täiesti korras, muidu on ikka sealt juba roostes või kobrutab paksult. Ma saan veel salongist neljakandilise pleki lahti lõigata ja uue panna, aga kas sel on mõtet, üldiselt võiks kogu kere lahti lõigata, sest paljudes liitekohtades on rooste juba vahel ilmselt.

Juhipoolsel polnud miskit näha, teisel pool on ühepoole küljel kerge vine. Ilmselt täristan nad mõlemad üle. Sa oled siis kiire poiss ,kui juba oled eest taha jõudnud kere tegemises :)

  • Autor
comment_61724

On jh õudusunenägu, sellise kere olemasolus ma juba kahtlen ,kus roostet ja auke ei leia.

 Veel vaja mõned vabad päevad lunida, et saaks lõpuks valmis ja ära koju tassida.

Reede sai närvirahustuseks tegeletud roostega mitte seonduvate asjadega. Ustesse panin turvatalad sisse. Kuna uksed nagunii olid varem roostes, siis pole nende "rikkumisest" otseselt kahju, pealegi on ka e30 uksed varustatud turvatalaga, kabriodel peaks see olema standart, teistel väidetavalt hiljem uuena ostetud ustes.

Esimeses otsas on kõigil ustel juba tala koht originaalis olemas, lükka ainult sisse.

Sai paksult liimhermeetikuga kokku tehtud ja sisse ta läkski.

0102421325a8293.jpg

Teisele poole tegin selleks ümara augu, et saaks täispikkuses sisse lükata ühest otsast. Originaalil on seal tehasest lisaplekk ja kinnitub poldiga.

Algselt mõtlesin jätta augu avatuks

0102420965b5d58.jpg

aga lasin ikka pleki sisse, polnud mõtet sinna auku hakata midagi toppima :) (uksetuli jms mis mõttest läbi käis)

0102421063630ab.jpg

0102421161db011.jpg

  • Autor
comment_61878

Nüüd siis veel üks uudis koht. Algselt libistasin sellest kergelt üle hiljem ei andnud ööd mulle enam magusat und ja oli ka põhjust nagu hiljem selgus.

0102447685374d8.jpg

avanes nagu lill :)

010244771906035.jpg

See on ikka julm töö seda vana tükki maha nokkida...

010244775553bb0.jpg

vana vs uus

0102447785b73ab.jpg

Ja lõpuks uus paigas, mis välimuselt peaaegu sama nagu vana, aga mitu korda paksem, vaja veel alumine ots lõpuni teha.

 Lisaks sai karbis sees veel istme kinnitus poltide alused kohad ka tugevdustega üle tehtud. Albumis paar pilti ka, ei viitsi siia kõike toppida.

0102447951ec4f1.jpg

Hetkel keretööd pooleli ja tegelen muude lollustega :)

01024479914177c.jpg

  • Autor
comment_61957

Ei ole kokku löönud veel, aga teen seda kindlasti õige pea. Nüüd on suht kindel, et nädalalõpuks on keretööd ühelpool (keevitamise osas)

Lõpptulemsut tahaks ise ka näha juba :) Arvan,et selles peab pisut pettuma, kuna ma ei vii teda kusagile kambrisse kalli raha eest. Pole lihtsalt selliseid summasi võtta korraga. Kui tuleb sama kvaliteediga nagu punane touring mul, siis pole väga hullu, teen poleerimist kindlasti sellel autol.

  • Autor
comment_61987

Tegin need pukid ju pöhimötteliselt keretööde löpus ja suht pöhjalikult, seega ikka jäävad omale need, muidu poleks teinudki neid. 4 kere vähemalt veel vaha lähi aastatel ära keevitada. Need pukid tehtud varuga, et oleks pöhimötteliselt vöimalik sinna ka komplektne auto vahele visata. Eks neid tuleb pisut täiustada ja ringi teha, aga selline oli minu visioon nendest. Vajadusel vöin neid kokkuleppel ka välja laenutada.

  • Autor
comment_62021

See mõttetu jura, ei kujuta ette kes ja kuidas sellise pilliga sõidab ja seal sangas mahub olema, tuli mootorivahetusele.

Jõudsin ka väikese varem ebaolulisena tundunud koha ära teha. Sees veel omakorda konstruktsioon, mis tuli enne "kaane" pealepanekut ära teha ja hiljem omavahel kokku punktida nagu oli.

Ei jõua vist homme ka lõpuni ikka, peab tööd nüüd ka tegema, muidu palju teha pole enam, siit sealt pisut veel ja natuke käiata. Täristan/asin ka teatud tehase liitekohti üle (poolraamid jms)

010247504580f2c.jpg

01024750893192d.jpg

  • Autor
comment_62221

0102523075c7a40.jpg

0102523305a58d3.jpg

üks pilt veel juhipoolsest istmealusest karbist, kus nurk tuli natuke väiksemaks lõigata ja põhjapleki kinnitusmutter ka panna.

010252319956fa6.jpg

01025461818711b.jpg

Keretööd (keevitamine) siis selleks korraks tehtud. Kui muidugi kodus veel miskit juurde ei leia, kuna äratulek läks väga kiireks ja mõned kohad jäid lihvimata jne, kaasa arvatud tankimistoru ümbris seestpoolt.  Hetkel olen juba oma ette antud graafikust mitu nädalat maas.

01025462655b2a6.jpg

 Töötunde lugesin kokku uskumatud 184 tundi ja see pole veel kõik, keretöödega seonduvat on veel küllaga.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.