Hüppa postitusse
Postitatud
comment_15744

Ostsin 16.01.2010 endale järgneva auto:

Läbisõit - 381325 km

Tootmis kuupäev 1990.11.15

09745856553960.jpg

Pilt müügiteemast, enamvähem selline ongi:

0639951296df59.jpg

0639951410fef0.jpg

Ja üks vana pilt ei tea mis ajast ja kelle tehtud

0639951232cc57.jpg

Veidi parem juba

070854519a2b5b.jpg

070854603d6f8a.jpg

Hetkel (22.09.2012)

m50b25 141kw

e36 roolilatt

e36 325TDS kardaan (suure flantsiga)

e30 324td ketaspiduritega tagasild koos pooltelgedega.

differ typ 188 3.25

e32 735i pidurivõim koos piduripeasilindriga

mk motorsport r6 madaldusvedrud x4 (touring omad)

aku pagasnikus

bmw sportistmed

22.09.2012

0992886836b839.jpg

 

31.07.23 edit: pildid kaduma läinud

Muudetud , muutis RDMU

  • Vastuseid 172
  • Vaatamisi 34,3tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Veljed on siis täpsemalt Rial toodang, äkki type 8513, vähemalt selline number veljel peal. Vajavad ülevärvimist, kuna väga kehvasti värvitud ja värv ka kahjustada saanud päris palju.    

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_33851

Hetkel auto selline ja ootab, mis temaga edasi tehakse, kuigi ega omanik ise ka täpselt ei tea, mis edasi :D

Väga kehva autoga tegelda, kui ei ole korraliku kohta ja tööriistu...

092269915b1ab1.jpg

Selle mootori võib keegi omale saada kui tahab, hinda pakkuge ise, väga palju tema eest saada ei taha.

092269153adef8.jpg

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_36257

Kuna külma käes on äärmiselt kehva tegelda autoga ja aega on ka vähe, siis pole uut eriti midagi teinud.

Vahepeal ainult üks vajalik asi juurde otsitud ehk e32 735i pidurivõimendi millel vahetasin ära ainult kahvli ja siis sobis juba parajalt külge.

Koos võimendiga ka pidurisilinder, mis eelmisega võrreldes tunduvalt suurem, et äkki silindri läbimõõt 25mm või on mingeid vahepealseid mõõte ka?

Hiljem vaja ainult võibolla piduriõli topsik eemale viia sealt pidurisilindri pealt, kui ette peaks jääma.

Pilt ka asjast:

093222359caf33.jpg

Muudetud , muutis zaddam

  • Autor
comment_36713

Lisaks teemasse mõned täna tehtud pildid.

Kõigepealt uus pidurivõim oma koha peal

0933715410fdb0.jpg

093371539b6886.jpg

Auto tulevane jõuallikas üsna laiali võetud, et uued tihendid panna igale poole

093371549f182d.jpg

Pole vist kõige hullem?

093371631a9b00.jpg

Veidi puhastatud kaan

0933715892f4d4.jpg

Suht õnnetus seisus kere

09337154581293.jpg

Ja midagi, mis üldse ei puutu bemmi, kuid millega saab suvel vahel veidi ringi veereda küla vahel

0933715670357d.jpg

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_38464

Mootor veidi puhastatud ja vajalikud tihendid kõik vahetatud ja nüüd kokku laotud uuesti.

Termostaadi korpuse murdunud kinnituspoldid välja puuritud ja plastik korpuse asemel nüüd metallist korpus.

Kui mõned puudu olevad asjad veel leian, siis võib juba mootori peale tõsta autole :)

Kevadel ehk saab juba mõned sõidud ka tehtud.

09408307598cbf.jpg

Muudetud , muutis zaddam

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_40914

Mis vahepeal juhtunud on

1. e36 roolilatt külge pandud, ilma, et oleks pidanud roolikardaani ümber tegema, m50 roolivõimupump jne.

2. e32 735i pidurivõim paigaldatud nüüd ilma selle vahe juppita, selleks oli vaja teha pidurivõimendi varras ~45mm lühemaks ja vardal keeret pikendatud. (pidurivõim koos 735i pidurisilindriga)

3. e36 325TDS kardaan toodud.

4. kettaspiduritega tagasild tervikuna toodud

5. typ 188 differ, ülekanne 3.25

6. komplektsed esimene ja tagumine stange (tagumine koos stange amortidega)

7. kaabel aku pagasinkusse viimiseks

8. mustad päiksesirmid

Muidugi on ka mootor paika pandud e36 mootorikäppadega, kuid puudu veel mootoripadjad.

Juhtmestiku kokku ühendamine on poolepeal, kuid see üsnagi lihtne asi, kõik juhtmevärvid ilusti selgeks tehtud enne kui sai sellega tegelema hakkatud.

Strut bar koha pealt nii palju, et nende hindadega mis mõned pakkumised on tulnud, siis need on pannud mind SolidWorksis (3D joonestus/modeleerimis programm) veidi tööd tegema ja ilmselt vist saab strut bar ise valmistatud tunduvalt odavama hinnaga.

Ja siis oskab keegi öelda, kas mingi auto alt käiguhoovastik sobib külge m50 moototiga ja zf käigukastiga, ei tahaks väga selle hoovastiku pikkuse ise muutmisega tegelda, mingi originaal osa oleks ikka viisakam :D

Aga muidu tegemist jätkub rohkem kui piisavalt veel.

Muudetud , muutis zaddam

  • Autor
comment_40989

Tänane päev tegeletud autoga ja veidi mõõdetud ka mõõdulindiga, näiteks püstakute vahet, sain tulemuseks 980 mm, ja mitte 1002mm, nagu mingi joonise peal siin foorumis oli...

Samas netis olen lugenud, eriti seoses strut baridega, et e30 pidigi osadel mingi erinevus sees olema mingilt maalt, kuigi tehase dokumendid muutust ei kajasta, aga kui see nii on, kas siis keegi oskab öelda, mis see teine õige mõõt olema peaks?

Seda ei usu kohe kindlasti et 2 cm püstakud kokku vajunud oleks...

  • Autor
comment_41034

Veidi ikka kahtlen, et just täpselt samapalju on mul kokku vajunud, kui netis kirjas on, et paljudel on veel sama vahemaa (980mm)

Pealegi peal olnud mu autol ju koguaeg kerge R4 mootor.

Netis mitmest kohast, eriti strut bare müüvatel lehtedel ja mitmes foorumis kirjas olnud järgnev info:

IMPORTANT! The BMW factory published body specification shows the distance between the strut towers should be 1002.2mm +/-2mm (39.5"), measured from center to center at the strut bearing opening in the inner fenders. The bar we manufacture is 1002.2mm, the published spec. However; we have found many cars (ranged across all years and models) measure about 980mm (38.75")... there is no published factory documentation of any difference in the body dimensions. We suggest you measure to ensure our brace will work without modification.

Ehk, et tehase dokumentatsioon annab vahemaaks 1002.2mm kuid paljudel autodel olenemata tootmisaastast ja mudelist on see vahemaa 980mm...

comment_41039

Baaskered on ikka samad ju, see erinevus saab olla siis pre facelifti ja facelifti vahel näiteks. Ei viitsi seda juttu googles tõlkida ja nagunii ei saaks siis ka aru, aga siiamaani olen neid mõõtnud ja pole veel kohanud väiksema vahega. Mul on olemas hartge strut, mis tõepoolest ei istu hästi vahele ja oleks nagu mõeldud väiksema vahega kannudele. See 2cm on nii lihtsasti kokku minema, nagu kirjutasin, ära üldse pelgagi. Ei määra see "kerge" m40 ka siin midagi, mõned suuremad hüpped ja on korras. Tüüpviga on kaitsmekarbi alt ära roostetada , mis hoiab oluliselt kannu paigal. Kui su autot näeks, ütleksin kohe ära peale vaadates selle ilmselt :)

  • Autor
comment_41526

Nii, nädalavahetus jälle autoga tegeletud, jube raske ikka kui kanalit/tõstukit pole ja kõik poldid kinni roostetanud ja lahti ei tule või tahavad ära murduda, välja arvatud diffri/pooltelje poldid, mis olid peaaegu pooled lahti.

Auto sai üleni pakkude peale ka tõstetud ja eest püstakute vahe kohta usun nüüd küll, et see peaks ikka 1002mm olema, ees otsa peale vajutades oli näha kuidas läbi paindub, nurk eest kaitsmekarbi alt vajab kindlasti keevitust enne kui sõitma saab auto. :(

Et paak enne lasi läbi kui bensiini rohkem kui 25 liitrit sisse sai panna, siis sai see ka alt ära võetud, mille kätte saamiseks võtsin ka tagasilla alt ära, et paremini roostetanud poltidele ligi saaks ja ise alla paremini mahuks. Selle käigus avastasin, et sellist asja mu autol polnudki enne, nagu tagasilla stabilisaator varras :D

Õhtuks aga sain ketaspiduritega tagasilla koos typ 188 diffriga peaaegu alla, vaja ainult leida stabilisaatorvarda kinnitusklamber, ühel pidurisadulal õhutusnippel välja puurida, uued piduritorud panna.

Ja kuna käsipiduri süsteemist on enamus jupid pea olematud roostetamise tulemusena, siis peab mõtlema, kas teha korda originaal süsteem või leiutada peale hüdrokäsipidur (leiutamist vajaks see, et kas õnnestub kuidagi see süsteem keskkonsooli alla nii peita (väga vähe ruumi seal :S ), et tunduks originaalina seest vaadates).

Ei kujuta ettegi enam, millal auto sõitma võin saada, lihtsalt nii palju erinevaid pisiasju teha ja osta vaja.

comment_41544

Hea et viitsitakse ikka neid roostes surmasi ka korda teha, kupee kerega masinaid pole eriti palju enam järel ka, vähemalt nõudlus ületab saadavuse.

Pidurisupporti juures ära küll miskit puuri,kui saadki nii kätte siis ei jää see pärast pidama enam. Üldiselt on nii, et kahtluse korral (mittelahtitulemise kahtlus) lõhu support laiali ja anna kuuma,tuleb lahti küll. Isegi praeguses variandis saab lahti, ise mitmel korral teinud, keevitanud sinna metallist jublaka külge ja lahti keeranud, samamoodi on maha murdunud pinnatasa või allapoole isegi, nii umbes 10-20 korda jamamist ja lahti ta ongi :)

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.