Hüppa postitusse
E30 COMMUNITY
  • 0

Mure M20B20 95kw mootoriga


kommer
 Jaga

Küsimus

Mure M20B20 95kw mootoriga

Probleem seisneb selles, et külmalt mootor ei käi ühtaselt ja jätab mõne takti vahele. Tühikäigu pööre küll püsib ühtaselt 600-800 vahel aga häälest on kergelt aru saada et asi ei ole päris õige. Kui temp. seier hakkab keskele jõudma siis seis kergelt paraneb. Lisaks sellele, et tühikäiguga on mingi jama, on mootor madalatel pööretel laisk ja gaasi andes algul uimab ja suuremal pöördel (4000+) oleks kõik nagu ok. Kui järsult gaasi anda, teeb esmalt paar pauku ja siis hakkab pööre üles minema.

Vahetatud on: lambda, küünlad, küünlajuhtmed, jagajakaas, jagaja rootor, aju. Pole proovinud vahetada veel õhulugejat. Õhulugeja mõõtsin ära multimeetriga ja taklistus muutus sujuvalt vastavalt kirjandusest leitud väärtustele. Veel olen kontrollinud ära jahutusvedeliku temp anduri ja õhulugeja temp anduri ja palju muud. Pihustid on käinud stendis mille tulemusena läks üks vahetusse, eile õhtul said ka klapivahed paika. Diagnostika on paar korda näidanud viga, mis ütleb, et kütusesegu on liiga rikas ja rohkem lahjaks reguleerida ei suuda aga see viga pole enam aktiivne. Kogu seniste parenduste tulemusena on kõik siiski liikunud ülesmäge aga päris korda pole veel saanud ja nüüdseks on ideed otsakorral. Ehk oskab keegi pakkuda, mida veel teha võiks ?

Mehhaanilise poole pealt olen mõõtnud ära kütuse surve ja kompresiooni, kus silindrite vaheline erinevus mälu järgi jäi alla 1 bar’i.

Mootor on e28 peal, varustatud e30 ajuga mis peaksid olema interneti andmetel omavahel vahetatavad. Ehk on keegi Tartus nõus õhulugejat proovimiseks laenama?

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Sellele küsimusele on 10 vastust

Soovitatud postitused

  • 0

Ma istun sarnase mure otsas endiselt, sama mootor, preface.

Hakkas peale selliselt, et külmalt käis umbes minuti ja siis hakkas pöördeid loopima 1000-2000 vahele ja jäigi hüppama, gaasi andes puterdas. Kui ära suri siis lootusetu käima saada, bena hais üleval, ehk tõmbas täis.

Mootor käis soojaks ja kadus pöörde kõikumine ära, kuid kiirendades hakkas natuke "hakkima", selline tunne, et kütust sai liigselt peale, bena hais külmalt jube ja kütust hakkas kokkuvõttes rohkem neelama.

Vahetasin temp. anduri ära pärast seda kadus pöörete hüppamine ära, mootor käib paremini, aga kõik ikkagi ei toimi päris õieti, kergelt lonkab ja kiirendamisel hakib ikkagi. Kahtlustan küünlajuhtmeid, diagnostis muret ei olnud, lambda korras, tagasivoolu kahtlustasin, see lahtine, küünlad märjad ei ole, bensiinifilter just vahetatud. Õhulugeja?? Aju pekkis?? Bena rõhu regulaator? Milline elek. vigur veel ajule lolli paneb, et segu rikkamat vaja peale anda?

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Bena rõhu regulaator töötab nii nagu peab, mõõtsin ära manomeetriga. Seda kas tagasivool on lahti või ei konkreetselt kontrollinud ei ole aga kui rõhk oli normis siis peaks nagu olema. Täna proovin ära kuna nagunii kapotialune veel laiali.

Endale üllatuseks avastasin, et õlikorgi mahakeeramine ei mõjuta kuidagi mootori tööd, kuigi peaks. Hakkasin otsima leket sisselaskes/ummistunud tuulutusvoolikut ja võtsin sisselaskekollektori maha. Hetkel käsil tihendite vahetus. Ümarad tihendid mis tihendavad toru mis läheb karterist otse sisselaskesse olid võrlemisi mõranenud ja halvas seisus. Lisaks muretsesin ka pihustite ümber uued tihendid kuna ka need olid mõrased. Veel läksid vahetusse kollektori enda tihendid. Kokku pole veel päris saanud asja et öelda, kas viga oli sinna peidetud või ei.

Vahepeal olen ära mõõtnud ka kompresiooni mis oli vahemikus 13,7-14, mida võib lugeda võrdlemisi heaks seega sinna ei saa koer maetud olla.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Mootor on võimeline tõmbama ka lisa õhku läbi väntvõlli simmeri ja selle pärast näiteks osad autod ei tööta normaalslt ja kütuse segu paigast.

Mootori esimese otsa simmerid on vahetatud, tagumist otsa puutunud ei ole aga kuna õli ei tundu kuskilt väga lahisevat võiks vist eeldada et mingit suuremat leket seal olla ei saa ?

Kontrollisin ära kütuse tagasivoolu liini, pole umbes.

Avastasin ühe õhulekke.

m20b20_sisselase.JPG

Punasega märgitud toru suundub salongi piloodi jalgade juurde temp. andurile. Sealt lahises kenasti õhku vahele. Antud liinil peaks olema bmwfans andmete järgi seade "fuel flow restrictor" mis tundub et on minu auto puhul kaduma läinud ja õhk käis minu arvates sealt liiga hästi läbi. Hetkel sai paigaldatud sellele liinile vahele pihustatava õli punane voolik mis vähendas oluliselt seda kaudu käivat õhukulu. On kellegil aimu, milline see õhukulu piiraja tegelikuses välja peaks nägema ja kui suur võiks olla see õhukulu millega bmw insenerid arvestanud on ?

Lisaks lasin mõõta autol gaase. Tühikäigul oli CO kõvasti üle normaalse, pööretel olid näitajad korras.

Lisaks hakkab siiski ka tunduma, et tühikäigul on pööre gramm liiga madal.. Kohati hoiab 500 juures.. Kui kisub sinna 700...800 kanti siis on tühikäik ka oluliselt ühtlasem.

Põhiliseks probleemiks on jätkuvalt uimasus, järsult gaasi vajutades on esmalt mõttepaus, siis käib pauk sumpas ja siis läheb pööre üles, sujuvalt gaasi vajutades seda anomaaliat ei esine.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Kontrolli veel õhulekkeid, minul tegi tühikäigu liiga madalaks mitme sellise koostöö. Õlivardal kaks o-tihendit, need olid surnud ja ümber mässitud teip seda tihedaks ei teinud. Sain sest aru nii, et töötaval mootoril panin pöidla õlivarda toru ette ja pöörded tõusid kohe natuke. Siis õhulõdvik oli esialgu praguline ja peale rajapäeva väntsutusi oli juba auk sees. Esialgu aitas selle kinniteipimine, nüüd uus lõdvik. Õli tagasivoolu sa juba mainisid - sel vahetasin ülemise, mis ka hirmus praguline oli, alumise tihendi ja sl. kolle mahavõtmiseks kogun alles hoogu. Üks probleemne tihend võib olla veel sl. kollektori ja gaasisiibri vahel õhuke pabertihend. Metalljoonlauaga kontrolli ka seda, et keegi siibri kõrvu kõveraks poleks keeranud, siis tuleb see sirgu lihvida ja tihend vahetada.

Ja lõpetuseks on mul olnud tegemist nii mõranenud karterituulutuse toruga, lekkiva mootori õlikorgi tihendiga ja surnud klapikambrikaane tihendi ja nende aluse nelja punnkorgiga. Kõik on minu praktikas, mõni rohkem, mõni vähem, pannud mootori lonkama. Hetkel olen mootori tühikäigu igatahes normi saanud, enne oli ~600 kanti ja samamoodi plödises tühikäigul. Gaasivajutuse järel reageerib nüüd auto palju sujuvamalt kuid väike nõksak on endiselt. Siiski enam mingit kolakat startides enam ei käi, saab linnas inimese moodi ringi tiksuda :D

Ehk said mõne idee juurde.

Muudetud , muutis GTA
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Kontrolli veel õhulekkeid, minul tegi tühikäigu liiga madalaks mitme sellise koostöö. Õlivardal kaks o-tihendit, need olid surnud ja ümber mässitud teip seda tihedaks ei teinud.

Ehk said mõne idee juurde.

Ideid sain kõvasti., Tänud GTA. Õlivarda tihedust ei tulnud endal pähe kontrollidagi ja katsetasin samamoodi ja tulemuseks oli see, et tühikäik paranes jälle grammi võrra. Õlikorgi tihend on ka parasjagu kivistunud seega ilmselt ka sealt lekib veidi.. Vahetan ka selle välja. Õhulõdvik on õnneks korras. Siibri ja kolle vaheline tihend peaks pidama, kuna sinna tegin tihendimaterjalist ise vähe parema ja uuema tihendi ja katsin mõlemad pooled ka õhukese silikoni kihiga.

Ajapiku tundub, et suurem osa hädasid mis tühikäiku on mõjutanud on siiski terve hunnik imeväikeseid lekkeid.

Tekkis uus küsimus.. Kuskil aasta tagasi kontrollisin kütuserõhku.. Mälu järgi oli tühikäigul rõhk 2,5 bar, kui vaakumvoolik oli regulaatoril küljes, ilma oli 3 bar.

Mõõtsin paar päeva tagasi uuesti, kuna lambda signaali monitoorides oli selgelt näha, et gaasi andes tõmbas segu lahjaks + on mul ka kütusepump juba 2 aastat häält teinud. Tulemuseks sain tühikäigul 2,1-2,2 bar kui vaakumvoolik oli rõhuregulaatoril küljes, ilma õnnestus näha rõhku kuni 2,7 bar.

Kuna digikat käepärast polnud sai telefoniga kiirelt 2 videot tehtud. Kvaliteet ei kannata kriitikat aga on näha, kuidas gaasitades kütuse rõhk seikleb ringi mitte ei püsi paigal nagu peaks.

Proovisin ka teist rõhuregulaatorit kuid tulemus oli sama.

Kirjanduse järgi peaks rõhk olema võrdlemisi stabiilne 2,5 bar juures. Kas tegu võib olla kütusepumba väsimisega ? Kuna kütuse rühuregulaatori töö sõltub otseselt mootori vaakumist, siis milline peaks olema kütuse rõhk ilma vaakumvoolikuta ?

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Keegi võib parandada, kui mingit jama ajan, aga: selle vaakumvooliku mõte ongi see, et ta tühikäigul kütuserõhu teiseks lülitaks. Muidu kontrollib kütuserõhku rõhuregulaatori sees olev vedru. Pumba tootlikkus peaks vist olema mingi 100+L/h, ehk kontrollid näiteks, kas 30sek jooksul pumpab nii 850ml kütust mingisse anumasse. Kui jah, siis peaks pump ok olema.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Keegi võib parandada, kui mingit jama ajan, aga: selle vaakumvooliku mõte ongi see, et ta tühikäigul kütuserõhu teiseks lülitaks. Muidu kontrollib kütuserõhku rõhuregulaatori sees olev vedru.

Segadus tekkis sellest, et kirjanduses soovitatakse kütuse rõhku mõõta ilma töötava mootorita, kuna kui mootor seisab, puudub kollektoris hõrendus ja rõhuregulaator hoiab etteantud survet siis on mõõtetulemuseks 2,5 bar. Ma mõõtsin survet töötava mootoriga ja siis tuleb arvestada kollektoris valitseva alarõhuga. Kui eemaldada rõhuregulaatorilt vaakumvoolik siis püsib rõhk kenasti 2,5 bar peal seega see peaks korras olema.. 2 videot mõõdetud rõhust:

Kahjuks Nokia ei suuda lähedalt korraliku videot teha, rõhk kilopaskalites.

Pumba tootlikkus peaks vist olema mingi 100+L/h, ehk kontrollid näiteks, kas 30sek jooksul pumpab nii 850ml kütust mingisse anumasse. Kui jah, siis peaks pump ok olema.

Kust Su andmed pärinevad ? Ma kunagi kusagil olen mingit numbrit tootlikuse kohta näinud aga enam üles ei leia. Mõõtsin kui suur on kütusekogus mis rõhuregulaatorist tagasi paaki voolab kui auto tühikäigul käib ja tulemuseks 16 sek, 500 ml.

Viimase katsena mõõtsin kütuserõhku kui regulaatoril ei olnud küljes vaakumvoolikut ja tegin paar kiirendust nii, et manomeeter oli kapotialt väljas. Näitas kenasti 250 kPa ja kiirendusel ära ei kukkunud.

Kokkuvõtteks võiks öelda, et pump tundub korras olevat.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Sai mõõdetud uuesti ka gaase. CO nüüd ka tühikäigul normis, kõik muu tundub ka toimivat. Ilmselt oli asi ka selles, et auto oli viimase 7 aasta jooksul läbinud alla 100 km. Minu käes nüüd kokku läbitud kahe aasta peale ~ 400 km millest 300 see suvi. Ainus mis mootori poolelt veel kahtlane on, on see, et aeg-ajalt pole madalal pöördel jõudu. Paar väikest kiirendust ja kõik jälle toimib. Jõud tuleb ja kaob. Pole veel sotti saanud milles asi.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Liitu vestlusega

Sa võid postitada praegu ning registreeruda hiljem. Kui sul on kasutajakonto, logi sisse, et postitada oma nimega.

Külaline
Vasta sellele küsimusele...

×   Kleebitud koos vormindusega.   Kleebi hoopis tavalise tekstina

  Lubatud on ainult 75 emojit.

×   Sinu link on automaatselt manustatud.   Näita hoopis tavalise lingina

×   Sinu eelnevalt kirjutatud sisu on taastatud.   Puhasta tekstiala

×   Sul ei ole võimalik pilte otse kleepida. Laadi üles või lisa pilt aadressilt.

 Jaga

×
×
  • Loo uus...

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus