Hüppa postitusse
Postitatud
comment_18344

Tere kaaskannatajad!

Sai endale vaadatud esimeseks päris oma autoks E30 kerel olev tumesinine 324TD sedaan. Sobiva kuulutuse leidsin siit samast foorumist peale paarinädalast surfimist erinevatel automüügisaitidel a’la auto24 jne. Kriteeriumid täitis lihtsalt sobivat hinda omades.

Järgi käisin autol Vörus 18.augustil ja samal päeval sai auto ka Tallinna ARKis enda nimele kirjutatud.

Auto pärit 1987 aasta oktoobrist, esimene registreerimine 1988 aasta märtsis, Eestis on aastast 2004. Vöimsust nagu ikka 85kw/210nm, läbisöitu pisut häirivalt palju – u. 370’000km. Vähemalt kütet vötab vähe, praegu olen 650km söitnud ja paagis on veel u.12 liitrit alles.

Autost endast ka rohkem infot:

Lisadest manuaalne katuseluuk, roolivöim, kesklukk ja elektripeeglid. Ees on udutuled ka, aga need on vett täis.

Sisu on helebee¾ ja üllatavalt heas korras. Originaalis oli tal ka PKB, aga selle asemel on praegu lihtsalt tühi auk peegli kohal. Häiriv element on see kole ja suur rool – ehk leiab mingiaeg sinna möne väiksema asenduse.

Mootori kohta on hetkel ehk veel vara midagi öelda, aga turbo on omadega arvatavasti otsakorral, sest ta teeb ikka väga valjut häält juba ning lekib öli. Septembri alguses üritan mootoridiagnostika ära lasta teha, eks siis selgub mis karul köhus on ja saab varuosi otsima hakata. Jama on käiguvahetusel pärast lahutamist esinev jönksutamine – keegi poolvööras ütles midagi hooratta kohta..

Käigukast ja sidur tunduvad korras olema, lahutab teravalt ning köik käigud lähevad probleemivabalt sisse. Mingit liigsuurt lötku pole ma ka tuvastanud.

Kere ja selle kallal tehtud töö on omamoodi ooper –karbid on mädad, kuid ennist lohakalt parandatud, ustel on köigil allääres pisut roostet, roostet leidub pisikeste lappidena ka tuuleklaasi alumises ääres, amordipüstakud/pagass/kapotialune tundusid vördlemisi puhtad. Tiivakoopad on ka vähemalt korra haljaks aetud, lohakalt pahteldatud/lihvitud ja siis sprey värviga üle värvitud.. isegi lakki ei ole peale pandud. Üle terve auto leidub ka pisikesi mölke ja kriime värvis – ühesönaga kere on s**t.

Veermik sai Infomaris tasuta üle kontrollitud ja sealt osati rääkida, et tagumised raamipuksid on läbi, esimene vasak rattalaager on kutu, esimene vasak rooliots on kutu, esimene parem amort ajas öli välja ja vasakpoolne tahaks kah millalgi vahetust. Veljed on ka vist köik köverad ja maanteel auto ikka vibreerib mönuga. Kaasa sain ainult suverehvid - ees on Michelinid ja taga vist Continentalid.

Auto seega üsnagi käest lastud. Minu plaanid näevad ette tehnilise poole korrastamist ja talvel mingi aeg tuleb tal garaa¾is ka hädapärased keretööd ära teha, et asi päris laiali ei pudeneks. Nö tuunima seda ei hakka – pole justkui eriline projektimaterjal niikuinii. Tümmi installi asemel üritan mootori ja veermiku korda saada ning spoilerite raha paigutaks pigem keretöödesse. Üliöpilane nagu ma olen, üritan nii palju kui vöimalik ise ära teha ja esialgu masinat lihtsalt söidus hoida. Eks paistab mis tulevik toob, ma tegelikult suur diislifänn niikuinii ei ole ja M20B25 kölab palju ahvatlevamalt...

Vähemalt on jöulisem ja erksam kui mu söbra vabalthingav 324D.

Möned müügikuulutuses olnud pildid teile vaatamiseks kah:

bmw1kon.jpg

bmw2d.jpg

bmw3u.jpg

bmw4a.jpg

Uued pildid siis kui raatsin ta puhtaks pesta.

Esiletõstetud vastused

comment_18343

tuttav jah ostis selle, ja oli sunnitud ka kohe maha müüma.Käisin seda ka ise vaatamas, ja andsin mõned puuduolevad jupid sinna külge.

Rahulikult sõites jah jõnksutas ja lõhkus päris mõnusalt,..Üks pihusti ka ei töötand mu meelest...

eks jõudu ja edu, sest nokitsemist on seal küllaga.Aga selle raha eest oli autot seal küll.

  • Autor
comment_18342

Tänud!

Täna selgus, et nokitsemist on seal töesti - nimelt kadus lampi akult laadimine tagant ära, pidurisüsteemi check tuli läks pölema, roolivöim kooles ära, kesklukk ei tee kundepoolset esiust lahti ja temperatuuriandur kruttis ennast peaaegu punasesse. Muidu on temp rahulikult keskel istunud ja seda ka 250km maantee otsa jooksul.

Kahtlustan kiilrihma purunemist - homme valges vaatan üle, tundub köige loogilisem asi.

Piduri-, jahutus- ja klaasipesuvedelik tuleb ka osta/vahetada/juurde kallata ja roolivöimule öli juurde.

Täna leidsin kapoti alt ka ühe salapärase pistiku, mis oli lahti ühendatud. Asus ta vasakpoolse rattakoopa peal - eks teen pilti mingi aeg ja söödan teile siia arvamiseks ette.

Selline küsimus ka, et kas minu diislile sobib möne teise mudeli radiaator ka? Enda oma vördlemisi rääbis ja kuna jahutusprobleemid esile kerkisid siis vöiks ka selle kuskilt normaalsema leida.

Auto endaga enne septembri algust suurt miskit toimuma ei saa. Septembris seetöttu, et THK garaa¾ tehakse alles siis lahti ja seal saan endale mootori- ja piduridiagnostika ning veljepingi kommiraha eest tehtud. Ehku peale ei raatsi talle juppe ostma hakata ja ise veel mehaanik ka ei ole - täpsustuseks siis ise septembrist TTK autotehnika I kursus, THKs on lihtsalt tuttavad.

  • Autor
comment_18334

Eile sai pögusalt kapoti alla vaadatud ja peab tödema, et kiilrihm oli terve ning köik kaitsmed olid OK. Aku oli surnud ja see sai laadima viidud - ehk saab töötava mootoriga rohkem selgust probleemile.

Kapoti alt leidsin, et jahutusvedeliku paak on pärit 124 seeria Mercedes-Benzi pealt ja paagiandur ei ole ühendatud ega hästi ei ulatunud ka ühenduma.

Ulme.

  • 4 nädalat hiljem...
  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_17535

Pole ammu kirjutanud ja polegi nagu pöhjust ka olnud - seisab ilusti maja ees, ootab viitsimist ja vaba aega.

Ananass- eks ta ole vähe vööras jah, bensiin on ikka lihtsam. Päris poolest pöördest käima ei lähe, aga midagi hullu ei ole.

Jaanis - vb ma lihtsalt range kriitikameelega, eks tal ikka on neid oma jagu ja tuleb aina juurde. Pole hullu, ma arvestasin sellega.

Valge_nool - praeguses seisukorras keskmiselt 8.4 l / 100 km + ma ei oska veel diisliga normaalselt söita. Mootori korda saab siis peaks vast poolteist liitrit maha saama.

Kui jöuab siis nädala jooksul peaks uued kiilrihmad, öhufiltri ja muud piskut ostma.

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_17122

Täna sai vähe poes käidud ja bemmile igast huvitavat kraami ostetud - 6 l poolsünt öli, 6 l jahutusvedeliku kontsentraati, öli- ja öhufilter, kaks kiilrihma, esimese rattarummu koos laagriga ja köige hädavajalikuma jupi.. pukseerimisköie.

Autole sai ka QBE's kindlustus sölmitud ja autoga venna garaa¾i söidetud - homme lähevad näpud öliseks ja üritab köik ostetu kasutusse panna.

Lähipäevil, loodetavasti homme, ostan Kunoti käest korras turbo ka ära ja ehk siis saab juba natuke normaalsemalt kulgeda.

THK mötet pole veel maha matnud, samas pole suutnud ka seda eriti ajada - tahaks kuskil odava raha eest survepumpa lasta näppida - ehk saab regulliga selle jönksutamise välja.

Igastahes eks homme kostitan piltidega ja räägin mis asjast sai.

  • Autor
comment_17102

Ehk siis pildid: mobiilikvaliteet.

Ostetud jubinad ja vana turbo.

dsc00312i.jpg

Oss rebib tööd teha - kummikud on vajalikud, sest kanalis on vesi.

dsc00313j.jpg

Vana öhufilter, mille vahelt tuli öli, mulda ja kevadisi lehti - kusjuures kindlasti mitte selle kevade omi..

dsc00314kv.jpg

Interjöör, see läikiv huinjaa ei ole kummitus vaid "Söida kaine peaga" käevöru.

dsc00315me.jpg

Kaunilt suur rool, mille tahaks vöimalusel väiksema ja kolme kodaraga variandi vastu vahetada. Makk isegi on nüüd, aga see juhtmeasi vajab vähe korrastamist veel.

dsc00316fr.jpg

Üks kehva pilt tagaistmetest kah.

dsc00317uu.jpg

Mis siis täna tehtud sai?

1. Turbo vahetatud - vanal ei tahtnud tiivikuvöll isegi näpu vahel normaalsest liikuda ning lötk oli ikka päris suur. Uuel, no Kunoti vanal, seda muret ei olnud - kuigi tootenumber ühe numbri vörra vale oli istus uus külmkoda perfektselt vanale kuumale otsa.

2. Öhufilter vahetatud ja filtrikarp ning lödvikud ölist puhastatud.

3. Generaatori ja roolivöimu kiilrihmad vahetatud - mölemad vanad olid päris kulunud ja välja veninud. POINT, miks mul jahutusega, laadimisega ja rvöimuga jamad tekkisid peitis ennast rihmaratta kinnituspoldis, mis oli lihtsalt LAHTI ja seetöttu ei vedanud rihmasid kaasa. Asi oli ikka päris hästi lammutanud, sest hammasrihmarattad olid kerge metallipuruga kaetud kohe.. Kuskilt tule sinna vahele käiv kiil ka uus leida.

4. Öli ja -filtrivahetus. Seal sees oli ikka no täielik tökats, must nagu öö.

5. Jahutusvedeliku vahetus, sisse läks kontsentraat+vesi, viimane sai Rimist koos montaa¾ivedelikuga toodud.

6. Tahtsime parema esimese rattarummu koos laagriga ka ära vahetada, aga ei olnud piisavalt suurt padrunit käepärast, suurim oli meil 32, aga sinna läheb vast 36. Seega jäi see oma aega ootama. Pidurisadulat eemaldades kukkus loomulikult oma pesast lihtsalt välja üks klotsi kulupindadest - tunduski pisut kulunud ja lähevad needki vahetusse lähiajal.

Igastahes on auto nüüd PALJU PALJU vaiksem kui ennem ja käivitub ka paremini, küll aga tekkis uus probleem :D - enam ei sure mootor vötmest välja. Vötme vöib tuimalt süütelukust eemaldada ja sellega kasvöi koju minna nii, et mootor tööle jääb. Häda pärast annab käiguga suretada kah..

comment_17101

Kiilu oleksid võinud küsida (mul 1 väntvõll ja ka rihmaratas vedelevad), väljasuretamise asjas peaksid veenduma, et keegi pole pumba klapile vägisi toidet vedanud (tester peale- kas pinge kaob ära?- kui kaob ja välja ei sure, on klapi viga, mul 1 klapp vedeleb), siis peaksid kontrollima süütelukku (kas armauur kustub ära?) ja siis proovima vahetada releesid (asendada sama kontaktiskeemiga!) mootoriruumis (asuvad plastkatte all). Kui ikka abi pole, siis 1 mootori juhtplokkidest (asuvad kindalaekas) on kutu. Sinna sobivad pärast korpuse töötlemist ka 524td plokid.

Ma ei loe kuskilt välja, et sa hammasrihma oleksid vahetanud- selle eluiga on tehase andmetel 4a või 60 Mm- kumb enne täitub). Sellega ei maksa naljatada. Hammasrihma vahetusel tuleb hoolitseda, et kütusepump (selle ratas tuleb 10mm poldiga stoperdada, muidu keerab kindlalt valeks) ja nukvõll valeks ei läheks- muidu on pahandust palju. Rataste asendid märgista markeriga enne vana rihma eemaldamist ära ja väntvõll stoperda ära nagu peab. Natukene kahju on sust, et sa mädanenud kerega isendi valisid- kereremont on suht kallis ja tulemus pole ikka see, mis peaks.

  • Autor
comment_17092
Ma ei loe kuskilt välja, et sa hammasrihma oleksid vahetanud. Natukene kahju on sust, et sa mädanenud kerega isendi valisid- kereremont on suht kallis ja tulemus pole ikka see, mis peaks.

Kiilu suhtes vötan kindlasti lähiajal ühendust. Homme pärast kooli ja valges vaatab selle väljasuremise asja ka üle - tekkis see suht lampi eile garaa¾is alles, muidu oli ok.

Hammasrihma lasi endine omanik vördlemisi värskelt vahetada - ei mäleta enam täpselt millal, aga peale vaadates tundus küll korralik veel.

Kere on tal jah önnetu kahjuks - eile kui tungiga üles töstsime (panime prussi ka karbi ja tungi vahele) vajus karp nii ära, et natuke väänas plekki kah. Päris kole. Mul praegu siiski oluline, et hästi söidaks - talvel oli plaan garaa¾i korralik keevitus ka osta ja siis vaatab mis seal päästa annab.. Täna vajutasin näiteks sörme läbi tuuleklaasi parempoolse alumise nurga - ümbert tundus veel köva olevat. Eile pagassis sorades avastasin ka vasakpoolsest servast üks 2 liitrit seisvat vett, juhi ja kunde jalamatid on ka märjad - ju siis äravoolud umbes ja katuseluuk lisab kah omajagu.

Täna sai siis Automaailmast uued esimesed piduriklotsid vöetud ja Fixusest 36mm padrun koos uue 3/4 narrega. Klotsid vahetatud panime ratta uuesti peale ja no mida kräkki - sadul höörub mönuga vastu velge, lähemal uurimisel avastasime, et vanad olid samamoodi höörunud. Mul veel kena flantsiga need kah peal - ulme. Niikuinii peab varsti talverehvid ostma ja eks ma vaatan koos plekkidega need - loodab, et nendega on ok.

comment_17079
tõstmiseks on küljekarbil mõlemal pool ainult 2 kohta, kui tõsta isegi uuel autol mujalt,läheb karp kortsu..

Ei lähe tõstsin audi B3 BMW e30 tungrauaga ei teinud säda naägugi et midagi kortsu tahaks minna või vajuda võiks. BMW-l jah 2 tugevdatud kohta kumbagil poolel muidu :)

  • 8 kuud hiljem...
  • Autor
comment_12864

Oeh, kus on ikka aega mööda läinud viimasest postitusest..

Sai löpuks umbes nädal aega tagasi auto korda ja söitma. Tänud kasutajale Siimu siinkohal uue mootori eest ja ka selle juraka venna Golfi vinnamisel aitamise eest.

Sai Siimu käest siis üks peaaegu täiesti komplektne 2.4td mootor (turbo oli puudu) varuosadeks muretsetud ja sealt korralik körgsurvepump ja vajalik rihmaratas ümber töstetud. Uut kiilu oleks pidanud UM'ist 2 nädalat ootama ja seega sai leitud Tondi motopoest üks sarnane mootorratta kiil ja seda pisut töödeldud, et sobima saaks

Sai olemasolev mootor kokku tagasi laotud ja süüdetki pisut pisut varasemaks keeratud - praegu siis mootor märgatavalt erksam ja parema minekuga kui enne, samuti tossab märgatavalt vähem. Üks silinder, arvatavasti kuues, küll hetkel veel lonkab, kuid see vast umbes pihusti taga ja neid on varuosa mootoril lausa 6 tükki, mille vahelt valida asendust.

Varumootor sai jubinateks vöetud ja ilusti kastidesse jaotatud - hea kohe garaa¾ist vötta kui peaks vaja minema.

Talvega on kapoti pealt lakk koledat moodi kooruma hakanud ja näeb ta üpris laiguline sealt välja - eks näis mis sellega ette vötab, kas leiab uue vöi laseb vanale uue lakikihi peale..

Nüüd kui kuu pärast raha peaks jälle saama siis vaja veel üks ümisev rattalaager vahetada ja üks rooliots, ülevaatusel soovitati ka esimesed pidurivoolikud mingiaeg vahetada. Samuti peaks keskkonsooli toitejuhtmed vedama, sest neid seal mingil pöhjusel ei olnud.. mitte ühtegi - ehk saab siis maki ka mängima.

Igastahes nüüd auto jälle löpuks söidab peale ilmselgelt pikale veninud seisuperioodi. Hea tunne kohe rulliga jälle linnas ringi pöristada.

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_12344

Üleeile suri masin jälle ära, kuna akus ei olnud enam voolu sees. Suri raip mingi 200m kodust Paldiski mnt-Mustamäe tee ristil punase foori taga.

Kena, lootsin veel koju jöuda kui märkasin, et tuled enam justkui ei pöle - hiljem hakkas mootor ka veel koledat häält tegema.

Sai siis söber järgi kutsutud ja nööri otsas maja ette veetud. Eile sai ta krokodillide abil ellu äratatud ja garaa¾i veetud.

Garaa¾is löime testeri külge ja selge värk, laadimist jälle ei ole. Rihm ise oli korras ja pinges. Tuli genekas maha ja körvale vöetud varuosamootori oma ka. Kruvisime lahti mölemad ja loomulikult olid genekaharjad ülikulunud - kahe geneka peale saime ühe enam-vähem korraliku harjastepaari kokku ja masina jälle normaalselt söitma - eks nädala alguses tuleb ikka uued osta ja töö uuesti teha.

Kui juba jootekolb kuum oli siis tegime korraliku toitekaabli ka keskkonsooli, abiks oli ka käik Järve Noortehniku poodi, kust sai üks kaitsepesa ja klemmiühendused hangitud. Nüüd mingi päev peaks antennikaabli ka uue vedama, antenni leidma ja uue esimese parempoolse suunatulepesa, mis pirnile enam ühendust ei anna. Kui kellelgi on faceliftile pakkuda midagi neist siis andke teada.

Esmaspäeval üritan möned uuemad pildid ka teha, peab auto ära pesema..

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.