Hüppa postitusse
Postitatud
comment_18626

Tere!

Olen selles foorumis suht esimesi kordi, kasutajaks regasin end seoses pealkirjas mainitud auto igapäevaseks sõidukiks ostmisega.

Tegu siis 1988 aasta väljalaskega, värviks tumehall metallik. Lisadest peaks olema siis kõik tavaline ja mitte midagi erilist või silmapaistvat. El. peeglid, vändaga aknad ja katuseluuk, esiistmete kõrguse regulaator, kontrollblokk laes. Shadowline peaks ta kah olema tehase poolt.

Mootoriks on vähima kubatuuriga 6-silindriline, auto läbisõit on odomeetri järgi ~371 000 km 8) Sisse- ja väljalaskekollektorid on väidetavalt pärist 2.5-liitriselt, samuti väljalasketorustik täies pikkuses. Ei oska seda küll kontrollida, aga summuti on korralik ja hääled väga kenad :P

Auto ilmutab siit-sealt kulumise märke, kuid samas paistab, et päris ront ta ka pole. Tehnoülevaatuse läbis legaalsel teel mõned nädalad tagasi, veana läksid kirja puudulikud tagumised amordid (nüüdseks asendatud kasutatud, ent kobedamatega).

Ehk on see auto siit communityst ka enne läbi käinud? Mingi huvilise käes ta igatahes olevat olnud. Saksast toodud on ta 2003 aasta lõpus ja olnud kasutusel igapäevasõidukina. Kostitaks siis piltidega...

05568231343f02.jpg

055682321c2611.jpg

0556823251ba72.jpg

055682329c522a.jpg

055682337e67ed.jpg

Midagi roosilist sellises vanuses auto igapäevasõidukiks võtmisega ette kujutada muidugi ei maksa. Vigu leidub. Siiski olen millegipärast alati vanakooli masinaid hingelähedasemaks pidanud ja üleüldse, autodisain pärast 1985 aastat ei kõlba kuhugile :P Dailydriveritena olen siiani kasutanud vaid 05-07 Ladasid (3tk, 2006 aastast ~60 000km), kuid hobiautona üritan esimest ka vaikselt taastada. Aga jah, selle jutu jaoks on teine foorum...

Niisiis vead auto ostuhetkel/proovisõidul enne ostu:

* Tagumised amordid kutud/ vahetatud enne ostu

* Esisild vajas stendimist/ tehtud enne ostu

* Pardatsokiluuk puudus/ saadud äitähi eest, tehtud

* Tagadiffer pole esimeses nooruses, ulub linnakiirustel

* Esipõll ja logarid puudulikud. Teada värk:S. Udukad on ka rotti lastud:(

* Käigukang töllerdab, mingi hoovastiku jama. Ilmselt tuleb ühtteist metallpuksidele ringi teha.

*Käigukangi nahk kulunud/ vahetatud

Paari omatud päeva jooksul on mõnevõrra muret teinud ka käivitumine. Külmast peast on kellavärk, ent soojalt ja natukene jahtunult tuleb mõni lisapööre starteriga anda. Ilmselt peaks laskma teha ka diagnostika, et mitte huupi raha tuulde loopida. Ühel korral, kui sadas parasjagu vihma, tahtis lausa käiamist enne kui suvatses reageerida.

Aga jah, pisike tutvustus on siis tehtud, ülevaade antud. Nüüd on teie kord :D Eriti oodatud on kasulikud nõuanded, vihjed, soovitused loetletud vigade parandamiseks või soodsate varuosade hankimiseks.

Nagu aru saada, siis eriti pädev ma BMW-de alal pole. Nii, et avastamisrõõmu pakub mulle see auto ilmselt pikaks ajaks!

Muudetud , muutis GTA

  • Vastuseid 111
  • Vaatamisi 21,8tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Mõnda aega nüüd jälle ringi rullitud. Külmkäivitus on eeskujulik, alati esimese katsega, ka kõige külmemate ilmadega. Selleks, et klaasid puhtad seisaks eemaldasin ventika ja panin radika ette vähe pa

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_17029

Tänud :) Eks tööde nimekiri on veel väga pikk aga... pildilt petab ikka ära. Päriselus kardan, et valmistab pettumuse.

Esitiivaga on midagi tehtud küll, kuid normaalse kvaliteediga siiski. Bensuluugi sisse on markeriga värvi kood ja nimi kirjutatud, küllap on poes segamas käidud. Samas pole toonierinevust tegelikult küll näha. Suvel poleerisin tiivad ja kapoti üle, kuna see tiib oligi ülaltpoolt ranti pisut "kare" käe all.

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_16171

Update´iks oma igapäevarulli teemat ka vähe... Kohe täitub 11000 minu poolt läbitud kilomeetrit selle autoga. Siiani on selgunud, et tegu on täiesti sõitva isendiga, mis täiesti ausalt punktist punkti viib. Ei murdnud teda vahepealsed külmad (käima tuli vedada näiteks ühte Fordi, mis kahjuks ka sel viisil ei startinud ja toakaaslase 525TDS viskas ka käpad püsti ja tuli hoopis rull rahvast täis panna :)) Libeda tee rõõmudest ei hakka üldse rääkimagi :twisted: Ainuke asi, et roolivõim võiks olla, kiire libistamise huvides või nii :).

Selle aja jooksul on auto end ise remontinud alguses vaevanud käivitusprobleemidest. Müstilisel kombel on vähenenud ka keskmine kulu 11.5-lt 8.4-ni... Sõidustiil on suhteliselt sama olnud, vähemalt kulu mõõtmise ajal proovinud ökolt sõita.

Kuigi pidin alles kevadel esipõllega tegelema, võtsin selle siiski varem ette. Keevitasin kahest kõverikust ühe vähem kõvera, värvisin ka ise. Lubasin endale, et ei sõidan ilusti ja vaatan, millise äärekivi juurde pargin :P. Lisaks on põlle küljes ka udutuled... tänud Tixx-ile nende eest. Üks on küll mõraga aga võrreldes muude pakkumistega sai nad ikka väga soodsalt kätte. Lisaks sai talt veel aknavända, kapoti alla ja salongi mõned puuduvad plastikud jne. Ikka komplektsemaks ja üldmuljet vähe värskemaks vaja.

Tuuninguarsenali on lisandunud vinged ilukilbid... no ei meeldi mulle see must plekk, mis teha. Originaale ei viitsinud ka sebima hakata. Uus käigukanginupp on sõprade poolt sünnipäevaks kingitud, kingitud hobuse suhu teadupärast ei vaadata ja lisaks läks originaalne kumminupp veel enne pooleks kah. Nii, et see jääb:)

Pilte:

06296745706711.jpg

062967461223b2.jpg

Vot eto reissing, bljäät :P

06296746309547.jpg

To-do listis on plaanile kerkinud uued vedrud. Vanad on jube väsinud ja koormat ei kannata. Keegi kasutanud autoosad.ee lehel müüdavaid Lesjöforsi -40mm madaldusi? Kuidas kestavad ja kas keegi laidab mõtte maha:D

Mina vuran oma rulliga edasi ja endiselt ei mõista ma, miks üldse tehakse esiveduseid autosid :roll:

  • 5 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_15534

Tänud Tartu UM-i teenindajatele, sain peale natukest mangumist väljaprindituna oma auto lisade nimekirja kah.

1988-05-20

Lachsilber metallic (203)

Anthrazit Stoff (0269)

Sport-lederlenkrad 380mm

BMW LM rad/BMW Styling

Zentralverriegelung electrisch

Electrischer beifahrerspiegel

Front- und heckspoiler

Sportpaket

Shadow Line

Waermeschutzglas gruen, rundum

Schiebe-hebedach, mechanisch

Warndreieck

BMW Bavaria C

Radioantenne manuell

Cassetehalterung

M Sportfahrwerk

Nagu näha siis päris palju asju on jalutama läinud... Missugune peaks aga välja nägema tehase "frontspoiler"? See, et ennem oli esipõlles kaks piklikku avavust praeguse põlle ühe asemel? Veel ei näe ma kuskil udutulesid nimekirjas, kuigi autol näeb see väga tehaseinstalli moodi välja. Juhtmed, pistikud, relee - miski ei viita isetegevusele. Google´ist ei saanud ka vastust, missugused need LM veljed välja peaksid nägema. BTW, kas sel autol peaks olema mingi M-logo ka kuskil siis iluvõrel vms, kuna tehase sportvedrustus oli omal ajal peal? :P

comment_15533

udutulede valmidus on kõigil e30 olemas, ainult teine lüliti, relee ja udukad paika. Teise avaga esipõll ei ole spoila, seda pandi juttude järgi konditsioneeriga masinatele ja neile, millel õliradikas ees.

M-märk käis vist ainult m-technic paketiga kaasas..

Kas LM veljed ei saa olla plekkveljed hoopis?

See esilisa võis olla sul see, mida kutsutakse IS lisaks, see laiem esipõlle aluäär....äkki sellepärast seda polnudki sul varem seal midagi, et see ära võetud?

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_15418

Autos sees nüüd paar mõnusat uut lisa:) Nimelt pisike kompu serksilt ja selle toimima panemiseks originaaljuhtmestik koos välistemperatuuri anduriga - tänud jällegi eix22le! Siis on autosse tee leidnud Recaro esiistmed. Sai neid vähe kobedamaks kõpitseda ja kinnitused meisterdada. Need tuleb siiski ringi teha kuna ei saanud ikkagi päris õiged... Pärit peaksid olema Opel Mantast.

0648566235ae29.jpg

064856625be200.jpg

Sirgest esipõllest eriti kaua rõõmu tunda ei saanud - pooleteise kuu jooksul olen paar korda ikkagi hange lennanud ja kuigi kiirus polegi teab mis suur olnudki...Täna lammutasin siiski selle eest ja rakendasin igasugu koledaid jõuvõtteid et see väheke kobedamaks väänata. No ja sellega seoses - kui kellelgi on pakkuda, või teab kust oleks saada juhipoolsele udutulele uut klaasi, oleksin tänulik!

Paar päeva tagasi sai rull uue õli ja filtri ka. Sisse läks OMV 10W-40 poolsünt mida ostsin lahtiselt, 55.- liiter. Läbisõitu 383 000km. See siis rohkem omale meelespidamiseks, ei pea kuhugi kapoti alla või mingisse vihikusse sodima :)

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_14759

Talvehooaja tahaks heaga lõppenuks lugeda. Auto pidas selle ilusti vastu, pmst esimene tehniline viperus peale suurt sügist on eelmisel nädalal tekkinud probleem ukselukuga, mis enam lahti ei taha keerata. No hea küll, kasutame pagasiluugi kesklukku, seni kui lahenduse leian. Ehk kellelgi pakkuda soodsalt mõni keskluku juhtimisega juhiukse lukusüsteem? ...

Aga tegelikult on ka teine probleem. Kas kellelgi on lõppemahakkav differ mingit vibratsiooni põhjustanud? Arvasin tükk aega, et juhipoolse taguratta kerge vibramine on velje kõverusest ning ootasin kuni suvekad alla saab. Aga sama häda. Tungrauaga autot kergitades ning ilma tagarattata käigud sisse pannes on näha, et veovõll kuidagi kahtlaselt väntab - mõlemad flantsi otsas on näha imelikku ellipsis liikumist :?. Kaasneb ka selline krõhva-krõhva heli, mida salongi muidu ei kuule. Et mis kellegi kogemused sellised asjas ka on? Rattalaagrid on korras ja vibra seostub just juhipoolse rattaga. Ladal lõppes tagadiffer küll sellise värinaga, mis üle 70 lõpuks enam sõita ei lasknud.

Külge krutitud sai ka osa valmis varutud remontimiseks vajalikust kraamist. Siiani oli valmis ostetud: esimesed kettad, esimesed klotsid, tagumised klotsid, madaldusvedrud -40mm, tagasilla suured puksid, tag. amortide tugipuksid, tag. õõtsapuksid, difri puks. Need jubinad on nagu absoluutne miinimumprogramm mida masin vajab, kui rahakott kosub on siiski veel täiendust vaja.

Üleeile oligi see päev, mida sisustasin siis esimesete vedrude, ketaste, klotside vahetusega. Kanali või tõstuki juurde pääsemisel tuleb uuenduskuur teha ka tagasillale. Kere tahab ka oma jagu, leidsin uusi auke, mida veel sügisel polnud. Aga selleks on loodud suvised soojad ilmad ning keevitusaparaat, ning päris nii see asi ka ei jää :)

067154411d2abe.jpg

Põlle on sirgeks kopitud kaks korda. Kolmas kord, nagu pildilt näha on veel taastamata. Kährik, kuramus, ületas vales kohas teed ja kraavi ei tahtnud ka keerata. Ja pildilt on näha ka juhipoolselt tiivalt minema lennanud pahtli laraka asukoht. Esimese hangeskäimise tagajärg. Seekord siis sedasi. Ühe uduka lõhkusin talvel ära aga täiesti koba peale sõbra 525TDS-ile romulajuppide otsingul kaasa käies silmasin riiulis täpselt õiget uduka. Pea ideaalses korras ja loovutati see siinseid hindu arvestades suisa muidu. Õnneks talviseid intsidente rohkem polnud ning loodame, et edaspidi see tailhappy tagaveoline ka õigel kursil seisab:)

06715436701f3b.jpg - Kevadine Järvamaa õigustab oma nime täielikult.

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_13665

Natuke uudiseid kah. Suurimad uudised: kaks uut, metsikult hobujõude lisavat kleepsu :D

06874859713a85.jpg

068748677817a9.jpg

Tegelikult on sõita saanud jälle natuke. Praegu siis 390 000 ilusti täis ja rohkem ikaldusi pole olnud. Jagu sain vibrast maanteesõidul. Selle jaoks vahetasin rehvid - 195/50R16 GoodYear Touringute vastu - 7,5" velje peal on need natuke stretchid ka :twisted: Vahetusse läks ka differ ja sellele sisse värske õli, lootsin lahti saada kergest undamisest a võta näpust. Ei olnud sel miskit häda. Käigukast vist siis hoopis. Et kel huvi, siis töökorras 4.10 differ pakkuda. Seisukorra kohta ei julge pead anda, miskit krõbinat nagu tegi aga õli hoiab sees, kiirust loeb ka, kaas on terve ja undamisega, nagu välja tuleb, see agregaat siis seotud polnud.

Positiivse üllatusena on sel autol ka täiesti töötav termosidur. Mingil hetkel estakaadil olles ja autot nokitsedes see ei rakendunud, kui veetemperatuuri järgi ilmselgelt oleks juba pidanud. Uurisin siis asja ja leidsin, et talvel olin ventika tuulekoja mingi hangeskäimisega kõverasse sõitnud ning see takistas ventika ringikäimist. Kohendasin seda natuke, panin nipukatega kinni ka, et ta enam kuhugi valesse asendisse minna ei saaks, sättisin natuke radikat ka oma kronsa peale paremini ja voila - töötabki. Huilgamist hakkab kapoti alt kostma küll, eriti peale pikemat maanteesõitu kuhugi teeremondi ummikusse sattudes.

Mingi päev tegin autole ka korraliku pesupäeva koos vahatamisega. Mis siis, et karbid ja ukseääred roostetavad, auto võib ju siiski puhas olla. Välja tuli väga kena läikega metallikvärv. Seni arvasin, et mingi matt hall jurakas on, mis seal ikka nii väga :roll:

Täna oli selline tore päev, et ladusin külge igasugu lahedaid vidinaid - üks rull on surnud, elagu siis teine rull... Ühesõnaga sain lammutatavalt autolt väga soodsa hinnaga tarvilikke asju. Korraliku nahkkattega Sportlederlenkrad 380mm - samasugune nagu originaaliski - aga mul nahka enam peal polnud. Siis käetoega tagaiste, korralikud uksepolstrid oma katkiste asemele, elektriline katuseluuk kõige vajalikuga paigalduseks (tänud eix22-le kiire tehnoabi eest, oma peaga hakkasin juba natuke liiga palju lammutama, aga tänu õigele infole sain ikka pidama :)) Ja sinna juurde ka täiesti tutikad piduritrumlid. Nende järgi muidu läksingi aga avastasin, et samas on ka auto varuosadeks... Pisividinaid võib ehk ka mainida - salongiventikat ümbritsevad terved plastikud, pardatsoki valgustuse lüliti, terved pidurituulutuse plastid esipõllele, terve juhiukse tihend, terved tuhatoosid. Ühesõnaga, oli tore vanatehnikapäev, nagu öeldakse 8) A ja jällegi, seoses sellega - üle on korralik must laepaneel koos päiksesirmide, check control paneeliga ning täiesti terve manuaalne katuseluugiajam koos samuti terve katuseluugi vändaga. Aknaposti mustad katted leiab ka ehk kaasa, peab otsima.

Panen siis pilte kah:

Üks vänt autos vähem :lol: Aga nuppe jälle rohkem. Pimeduses hiilgavad oran¾ilt ja puha. Nu blin.

069810147c446f.jpg

Roolist käisin mingi nahahooldusvahendiga üle... Läks mitu hinnet välimuselt viisakamaks ja käe all pehmemaks kah.

069810155c03b6.jpg

Õlled saab osavam mees nüüd pagasnikust kätte luuki lahti tegemata

069810165f874a.jpg

Uus rehvimõõt. Tiba kõrgem, kõvasti vaiksem ja mugavam. Roosteuss laiab ka pildil, mis teha.

06981020529ac3.jpg

Mõni klantspilt kah.

06981018167040.jpg

0698102396a9e5.jpg

069810263d5743.jpg

Eile käisin ühe jutiga Pärnus ja sealt koju kah. Vana auto aga neelab kilomeetreid ilma mingi draamata, ~300km korraga siis.

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_12550

Vahekokkuvõte jällegi. Suveperioodil on auto end kenasti üleval pidanud ja lasknud tegeleda ilmade nautimisega endale liigset tähelepanu nõudmata. Hiljuti täitus aasta auto omamisest, läbisõitu selle aja jooksul 20 000km. Üldiselt polegi midagi muud viimasest postist saati teinud kui vahetanud tagumised trumlid, tagaamordid, amordipadjad. Leidsin SR foorumist kuulutuse peale mingid päris jämmedad kasutatud bilsud, mis siiski täitsa tarbitavad. Eelmised olid erinevat marki, üks liikus jõnksuliselt ja teisel õli väljas. Nüüd on täitsa mõnus :). Esimesi pole aga alla kruttinud, kasutuses olevad on veel viisakad ja kuna bilsud on jämedamad, ei sobi neile ka originaalne kinnitusmutter.

Ma ei tea, mis ma leian vanades rontides aga aasta otsa selle autoga pole mind meelt muutma pannud :P

Pidurite hooldus, trumlite vahetus

074293459f2020.jpg

Alati on närvidele käinud mingit erksat värvi võõbatud originaalsuportid ja eriti trumlid. Minu omad on tagasihoidlikult mustad. Drums of Powah :twisted:

074293471f5833.jpg

Kässar proovitud :D

07429348591cfc.jpg

Käisin Ladaklubi rajapäeval, autsaiderina vabaklassis... aeg 1.00.9. Erilist uhkust ei tunne aga kiiremini sõita ka ei oska :oops:

0742935113a16b.jpg

Ja üks klantspilt poppide ja noortepäraste udukatega. Kleepisin neile miskid oran¾id kaitsekiled peale, ehk jäävad terveks...

074293503cf8c5.jpg

Ah ja need Recarod müüsin autost maha, hetkel jälle originaalide peal tagasi :) Ei meeldinud, et interjöör omavahel kokku ei klapi.

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_11131

Võiks ju vahepeal kirja panna, mis rulliga tehtud saanud on. Elukoha ja töökoha vahetus on masina taas Järvamaa teedele igapäevaautona tagasi toonud 8) Lagunenud pole otseselt miskit aga nüüd, niiskete ilmadega tekkis esimest korda selline asi, et kiirendusel hakkas auto katkuma. Peab hakkama süütesüsteemi kriitilise pilguga ilmselt vaatama :P

Kapitaalselt lagunenud auto küll pole aga mingil hetkel tundus, et on ikka eriliselt s**t sõita. Kuna töökohas on vahel võimalus kiirelt tõstukile ajada, saigi natuke loksutatud ja uuritud-puuritud. Nüüdseks siis vahetatud tagasilla suured puksid, tagavedrudeks on uued madaldused -40mm. Esisillas sai vahetatud juhipoolne õõtsapuks ja välimine sarniir, kunde poolel sisemine ja välimine rooliots. Silma, kogemuse ja proovisõitude järel sai paika ka kokkujooks. Vanad puksid olid ikka eriliselt kehvas olukorras kah, ja aastanumbri 87 õnnestus neilt ka de¹ifreerida... Uutest osadest sai kasutatud Moog'i, Meyle, Toprani ja Lesjöforsi tooteid.

Peab tänama muhedaid vanakooli töökaaslasi, kel mingit probleemi polnud näiteks tõmmitsa puudumisel kohe treipink tööle lüüa ning vastav jupp valmis nokkida, ja muidu igati aidata. Lisaks on hea tõdeda, et rullika veermikku polegi teab mis kallis remontida 8) Ja oiii pljää kui hea nüüd sõita on, täiesti ulme. Ühesõnaga, kunagi kui palgapäev on, siis peaks veel ühe ülemise amordi tugilaagri otsima ja need jämedamad amordid ka ehk ette sättima. See tuleb jällegi natuke käsitööna vist, otse ei sobigi.

Maki vahetasin sõbra omaga ära, sain natuke raha pealegi :roll:. Kaotasin küll mp3 mängimise funktsioonis, kuid olgem ausad, see hõbedane kosmoselaev ei sobinud ikka armatuuri. Nüüdne tagasihoidlik Blaupunkt on minumeelest kui rusikas silmaauku.

Mis veel? Õlivahetuse tegin ka, sipsti. Siis pagassiluugi luku lahutasin algosadeks, muukideni välja. Pesin lahustis, õlitasin ja panin kokku. See ka enam kinni ei kiilu.

Kokkuvõtteks jällegi, vana pann ta on aga siiski päris enda oma ja hätta ka ei jäta :wink: Ja ta sõidab nüüd nii ilusti! Ei suuda kohe heameelt varjata, pluss see, et ise tehes sai ikka päris palju tööraha arvelt säästetud.

Pilte ka. Tagant päris madal. Mõnus:) (Porine ja muidu kehva pilt aga asi seegi:P)

0778947791b0ed.jpg

Makk ka :D:

07789472779036.jpg

%7Boption%7D

Külaline
See teema on edasistele vastustele suletud.

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.