Hüppa postitusse
Postitatud
comment_19428

Mõtlesin et teeks siis ajaviiteks siia teema ära ühest enda raharöövlist. Auto sai soetatud suht soodsa hinnaga ja algne plaan oli auto varuosadeks müüa! Tegu siis `89 aasta punast värvi touringuga. Kere oli nii nagu ikka, roostet küllaga, mingi esiotsa pauk on olnud ja see läbinud väga "pornol" moel vahetuse.Peal oli 1.8 mootor, millel karteripõhi puruks, üldse oli auto seisnud pikka aega! Tagumine küljeklaas oli katki, sealt sadas vihma/lund sisse ja seest sisu kopitas ja mädanes. Esiistmed olid räbalad ja erinevat värvi, puudu oli enamus vajaminevaid asju ja katteid, lagi oli alla vajunud, antenn oli lahti ja sealt sadas samuti vihma salongi!

Ees oli pre-face põll ja halli värvi kapott.

Otsustasin auto siiski auto korda teha ja liikuma panna!

Esimese asjana tegin kapoti vahetuse ja panin peale punase kapoti!

Sai siis masin ära lohistatud, teiseks sai küljest võetud tagumine katkise klaasiga uks ja uus klaas pandud, ust pisut "poleeritud" ja tagasi külge. See uks vist ainuke asi,peale kapoti, mis ka 99% roostevaba, kõikjalt mujalt leiab roostet...:D

Karter korda ja õli sisse, ning auto käivitus üsna ruttu, paraku oli selle mootoriga siiski ühel pool, õlirõhutuli põles tühikäigul ja mootor ei käinud õieti.

M20B20...

Suht odava rahaga sai peale pandud e34 pealt pärit m20b20, läks kõigega, koos kasti,summuti ja juhtmestikuga!

mootorile sai pandud ka uus hammasrihm ja rullikud, genekarihm, uued õlid kastis , mootoris ja difris. Kuna ventika sidur oli kinni keevitatud, siis suutsin seda lahti keerates veepumba ära lõhkuda, sai ka see siis välja vahetatud vähe kasutatud veepumba vastu.Summuti Mootr läks peale e30 TD käppade ja patjadega, külge jäi e34 kat, sinna sobis otsa m40 lõpupütt.

käiguhoovastik sai sobivaks tehtud, samuti gardaan sai 5cm lühemaks tehtud, kuna ei leidunud e30 r6 gardaani.

kaasa saadud radikas siiski lekkis vastupidiselt müüja jutule ja sai seegi uus ostetud!

Mootor peal ja töötas

enne uue mootori pealepanekut sai kõrvaldatut hulk muid vigu, pandud uus kojamehehoovastiku süsteem, kõrvaldatud mitmeid elekri vigu, kuna algusel ei töötand peale tagatulede mitte miski!

peal oli tavaline roolilatt, milles oli loks sees , samuti roolikardaanis, needki vahetasin välja..

Esisillas sai tehtud pukside ja ¹arniiride vahetus. peale mootori käimasaamist ja suuremate vigade kõrvaldamist sai sai esiots kokku laotud, uus põll ette ja ülevaatusele!

Ülevaatus olemas sai sellega siis asutud igapäeva sõite tegema, vigu hakkas muudkui juurde tulema, kütusepaak lekkis, differ tegi häält!

sain autoga mitu kuud üsna muretult sõita, kui differ jooksis kokku.

Veermik..

Sai siis jälle võetud ette suurem remont, kogu tagasild alt ära, vahetatud suured sillatalapuksid, uued piduritorud, kütusetorud, pidurivoolikud, kettad, trossid jne. Sai kõrvaldatud suur hulk roostet ja vahetatud jupike tagatiiba ja küljekarpi! Alla läksid ABS variandi õõtsad, mingi aja pärast on vaja ette panna uued püstakud, kuna need ilma ABS`ita ning rattakalded pisut valed (sillastendis sai käidud mingi aeg)

lisad

autol lisad praktiliselt puudusid/puuduvad..

on ainult :

* ees el. aknad (olemas kõik vajalik 4xel.akende paigalduseks)

* külgsuunad :D

* nahksisu sai ostetud

* istmesoojendused (juhtmed ,lülitid veel puudu)

* kella, kuupäeva ja temp. näit

* katuseluugita variant (see on 1 põhjus, miks otsustasin korda teha auto :) )

edasine

jäi veel mainimata, et auto ei ole mingi projektikas, vaid lihtsalt igapäeva kasutuseks mõeldud. Üritan hoida autot enam-vähem korras ja aeg ajalt lisadega täiustada. Põhiline "projekt" ja rahamatmisauto on siiski üks teine touring! (mis rahanappuse tõttu hetkel ei edene eriti :D )

Auto läheb sügisel ülevärvimisse, on juba kokku lepitud, kõik keevitustööd teen ise ära enne ja eemaldan suurema osa rooste. Enne seda panen siis ette alla uued püstakud, kettad, klotsid ja võimuga lati! Imelik küll, aga autol puudus roolivõim, samuti ABS. Peale värvimist läheb peale 320 touringu juhtmestik (k.a. mootori), siis tuleb lakke ka Check control.

kokku on ka lepitud laele uue musta katte paigaldus ja raha taga seisab ka Cruse Control.

nüüd sai pikk ja segane jutt kiiruga, kindlasti ununes palju asju!

algusel:

051520793efde1.jpg.729e950f1068abbc37d766a71f7c050a.jpg

051520799398a6.jpg.a4784072e208a6bfe24750b97355c58c.jpg

0515212396a774.jpg.f1c4a99f6bc8767c932721c6c27449b2.jpg

05152124724b2c.jpg.80dff7d80acdd2f45f325a7113b491b5.jpg

0515212451c130.jpg.4fb75d2ae552dbd4d7103f03a175c54d.jpg

0515215557ac37.jpg.2fbd0bd13b7c174a6a1a1822e806e1b0.jpg

 

kõik vajalik kohe kaasas...:D

0515215674a369.jpg.dc3ea438c9a98912e622f50e46d0ed1b.jpg

uus klaas ees 

051521953a2921.jpg.1ee6d2c26a90e61ab6b8ba4ef52b6b92.jpg

uus mootor.

051521955ecfa8.jpg.ac3a1fb931317fa04217fedf942190aa.jpg

kuu aega remonti ja saigi sõitma...:D

05152280314f2e.jpg.7df60f415166d7e9ee21e7cabeb2f7eb.jpg0515228131f0b0.jpg.9ddbe02e5ebb5d7145983700c8ae82f0.jpg05152283928dd0.jpg.fa4c30cee4c01bb170844cf0cd2dc27b.jpg

 

051523881cddd7.jpg.75894ecd097b3dc9af5175d198dbf29d.jpg0515239054b851.jpg.26a22ef42d6f65eba825de3e9dc25859.jpg

 

Nahksisu.

051524529b2ad4.jpg.0ee0aec0da813f4f35ce2297f0b038dd.jpg

 

051524539d79df.jpg.d886f8ec9d2a307fb67785918331b66e.jpg

tagaosa remont,

051524951c8668.jpg.2b3f49eff93bf037f570e4e099f8332f.jpg05152455995886.jpg.da4d28d41c9baf4da663212fb4bfb95d.jpg051524977fdd87.jpg.88302cb79d297943f0c59fc0f0bcbf88.jpg

05152540182a5d.jpg.888a6123b67bcbc356658bdedb50b2f4.jpg051525405c4524.jpg.4453bc45d8f5f34f18647daa74ce1a6d.jpg

05152541119b8b.jpg.ca1752fd59762626a11efcc9992f619a.jpg

051525687491d9.jpg.dd571679c8724f0440d94c5aeba6ce9d.jpg051525693ca60a.jpg.3ed5568a2d14ebf2287b1bfbdd645b0e.jpg

05152586723e6b.jpg.23d8c3abb732b767b4303d39e7746361.jpg

 

  • Vastuseid 366
  • Vaatamisi 63,1tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Enne aastalõppu üks mõttetu update veel. Aasta viimased kuud olid üsna sõidurohked, vähemalt 150km päevas. Keris üsna kiirelt   400000 ette, mis tähendab lisaks huvitavamale odo näidule (enamasti ju k

  • Viimasest sissekandest möödas umbes 5 pool aastat. Selle ajaga muutunud palju siin foorumis ja ka auto juures. Õigem vast õelda, et auto on ära kulunud/ otsa saanud. Foorumi osas toimunud niisama palj

  • Nii... Allakäik algas siit.   Kährik järvakandis   Teine kährik järvakandis, teiselpool linna   Kits kodukandis     Kährik tõrvas

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_8761

Täna sai uuritud neid salongivalguse viitereleesi ja tõepoolest 2 varianti olemas, minul siiani kõigil masinatel olnud see vanem lisakontakstiga variant. See paneb valguse viitega toimima siis ainult väljastpoolt autosse tulles. Oma teisel autol on nii ja mõtlesin ka et miks see küll nii on tehtud, et võiks ikka igal ajal viitega jääda põlema. Uuemal releel (üle 90a autodelt ilmselt) seda kontakti pole ja valgus põlebki viitega igal ajal (juhiuksest sisenedes/väljused) Kuid pole hullu, vanema relee lisaklemmile mass peale ja toimib samamoodi :)

Lisaks sai uuritud pisut tagumise klaasi soojenduse nuppe, neid ka 3 erimoodi. Erinevused siis suuruses,pildi suuruses, kinnitustes ja ühel variandil (ilmselt algusaasta pre face) on lisaklemm ja lisatakisti, see siis selleks, et taustavalgus koguaeg põleks (nagu ohutulenupul) ilma nuppu sisse vajutamata. Millegipärast uuematel e30 on nupud ilma pideva valguseta. See lüliti kohe facelifti pistikusse ei sobi, saab panna sobima ühe naga murdmise teel, aga kinnitused on kehvemad, seega tuleb sobiv nupp ise kokku meisterdada. Kuna ka ohutule lülitil põleb taust koguaeg (kõigil e30 läbi aegade), siis saab sealt ka ilmselt õige takisti, et tagaklaasi soojenduse nupp samasuguseks teha. :D

081978805d3ee8.jpg.1c07a1c68c5e80482217a967b2419be0.jpg

  • Autor
comment_8739

To Leks, piilu uuesti natuke süvenenult mu viimast postitust. Takisti läheb vahele, nagu on originaalis ohutule nupul ja ka algusaasta pre facelifti soojenduse nuppudel (pildil mõlemad variandi paremal pool kõrvuti,kus pilt tagumisest poolest) Lahti tõlgendades jääb tuli poole võimsusega põlema või õrnalt kumama, kui nupp sisse lülitada, siis särab täiega.

Mis pealkirja puutub, siis järsku mõtlen ringi veel ja viskan mõne muu mootori vahele hoopis... :)

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_8066

Vahepeal siis soetatud keemiat..

08254988356adb.jpg.c29ca3cd4123bb7126d815023a72d6ec.jpg

082550079ab06e.jpg.9475240ac12bdc407fa188191fb5e6ae.jpg

 

Udukad kokku meisterdatud...

08254988983405.jpg.e93ef476754b8ee976907e95be6c4d62.jpg

 

082550081de25b.jpg.0ab0a6ee2feae01944487912416fb65f.jpg

Diisli mürakas õlifiltrikorpus soetatud

08254988780b26.jpg.b48c2bbdccb4eeb8f3fec27173a9e787.jpg

Teisaldatav konks lisatud, koos originaaljuhtmestikuga (käib pistikutega tulede ja check releede vahele) samuti teine suunarelee ja lisapirnike sellega seonduvalt kellaplokki. Konksu hakkab hoidma vabal ajal mõne jaoks kaua ihaldatud originaalhoidik akukatte peal pagassis. :):)

08255058314889.jpg.ffc81aa7a8074c97a92c03888885981e.jpg

Ja tehtud pisut tuuningut...pole lihtsalt peal, osaliselt lae etteotsa süvistatud ja ka alust väiksemaks lõigutud ning kuju muudetud, algselt oli see ikka väga mürakas, et eelmine omanik oli ka maha hööveldanud...

082550083a2efc.jpg.fbfed5ad2de2f9e2399814a61f5c43e1.jpg

  • 3 nädalat hiljem...
comment_7314

Jaa, mis nii viga ehitada kui kõik kõige paremad e30-e jupid maa ja ilma pealt kokku ahnitsetud :D.

Aa, ja lagi väga edev :D. Väiksed kühmud on sisse jäänud aga arvatavasti neid ilma fotoka välguta ei näe ^^.

Äkki räägid sellest käetoest veidike - aftermarket? Kui jah siis mis firma toodang?

Ja see kah veel, et:

Delta sõidab ikka ve? :(

comment_7311
Jaa, mis nii viga ehitada kui kõik kõige paremad e30-e jupid maa ja ilma pealt kokku ahnitsetud :D.

Aa, ja lagi väga edev :D. Väiksed kühmud on sisse jäänud aga arvatavasti neid ilma fotoka välguta ei näe ^^.

Äkki räägid sellest käetoest veidike - aftermarket? Kui jah siis mis firma toodang?

Ja see kah veel, et:

Delta sõidab ikka ve? :(

Kujutan ette, et tema se nn ahnitsemine on toimunud rohkem aega kui mõned meist üldse rullikat teadnud on. Ja oled juba piisavalt kaua olnud siin foorumis kasutaja et teada. Eix kasutab oma rullikate tegemisel ainult originaal ja perfektseid osasid. Aftermarket tuning on ülim patt!!!

Mind huvitab rohkem see asi sul laes, mis se on ja mis teeb?

Muidu tulemas vist eesti lisaderohkeim rulla.ILUS!!!

comment_7305

No aga kui telkut tahaks ikka vaadata siis pole ju miskit teha - tootmisaastal keegi sinna ju LCDd ei pannud :roll:

Aftermarket tuning on ülim patt!!!

No nii kah elada ei saa. Aftermarket tootel ja aftermarket tootel on kah vahe sees...

  • Autor
comment_7298

Alustame sellest, et selle masina juures ei ole originaal ja originaalsus esikohal, ilmselt ka mitte teisel ega kolmandal kohal. Ka minul on jäänud omal ajal need tuunimised kesiseks ja pooleli, seega selles masinas helisüsteem ei ole originaal, ilmselt ka veljed ei lähe see hooaeg originaalid alla. Muu originaal. Ei kujuta ette, kuidas see monitor auto välimust inetumaks teeb või liikluses kedagi häirima hakkab nagu näiteks udukatega sõitmine või xenon jne, aga maitsed on erinevad ja siin teemas möla lubatud...:D Selle monitori install ja ümber modimine võttis ikka väga kaua aega, et oleks võinud tõesti olemata olla ja osta makk, millest ekraan välja tuleb.

Käetugi siiski originaal ,kuigi meenutab aftermarketi toodangut, UM maksis viimati üle 4k eek. Kokku ahnitsetud kraam ikka rohkem teiste masinate tarbeks, selle masina juures ei aja ideaalsust taga, muidugi üha rohkem, kui algselt plaanis oli :) Mis veel kokku ahnitsemisse puutub, siis suurem osa asju ostan uuena, kuna saadavust pole paljudel asjadel või on 20a oma töö teinud,aastaid juba ostnud vaikselt asju(mitte selle auto tarbeks)

Mis lisadesse puutub, siis päris palju asju puudu, suured "lisad" enamus peal, puudu alarm system, mida siia kindlasti ei tule, selle asemel tänapäeva secure 2 way :) Väikestest lisadest ei hakanud panema ukseluku soojendust, peegli soojendusi,düüside soojendust. Nahatatud sportistmeid ka ei hakka sebima, kuna tava sadulad tunduvad kuidagi mugavamad. Hetkel ei suuda otsustada, kas panna see nn IS lisa siia või teisele autole.

Ei mäleta, kas olen maininud, aga sai lisatud ka salongivalguse aegviiterelee, vanem variant, mida pandi sedaanidele ja toimiks ainult väljast sisse tulles viitega (ukselingi taga lüliti), sai pisut moditud ja töötab nüüd nagu uuem relee ehk siis igal ajal nii seest välja minnes kui sisse tulles (juhiuksest) . Kuna "moodsal" telekal ka lisavalgus, siis sai ka see auto omaga kokku ühendatud, e30 ees valgustust pole, et vähemalt üks hea asi..:( Muidugi nüüd kaotab valgustusega peegel oma mõtte...

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.