Hüppa postitusse
Postitatud
comment_19428

Mõtlesin et teeks siis ajaviiteks siia teema ära ühest enda raharöövlist. Auto sai soetatud suht soodsa hinnaga ja algne plaan oli auto varuosadeks müüa! Tegu siis `89 aasta punast värvi touringuga. Kere oli nii nagu ikka, roostet küllaga, mingi esiotsa pauk on olnud ja see läbinud väga "pornol" moel vahetuse.Peal oli 1.8 mootor, millel karteripõhi puruks, üldse oli auto seisnud pikka aega! Tagumine küljeklaas oli katki, sealt sadas vihma/lund sisse ja seest sisu kopitas ja mädanes. Esiistmed olid räbalad ja erinevat värvi, puudu oli enamus vajaminevaid asju ja katteid, lagi oli alla vajunud, antenn oli lahti ja sealt sadas samuti vihma salongi!

Ees oli pre-face põll ja halli värvi kapott.

Otsustasin auto siiski auto korda teha ja liikuma panna!

Esimese asjana tegin kapoti vahetuse ja panin peale punase kapoti!

Sai siis masin ära lohistatud, teiseks sai küljest võetud tagumine katkise klaasiga uks ja uus klaas pandud, ust pisut "poleeritud" ja tagasi külge. See uks vist ainuke asi,peale kapoti, mis ka 99% roostevaba, kõikjalt mujalt leiab roostet...:D

Karter korda ja õli sisse, ning auto käivitus üsna ruttu, paraku oli selle mootoriga siiski ühel pool, õlirõhutuli põles tühikäigul ja mootor ei käinud õieti.

M20B20...

Suht odava rahaga sai peale pandud e34 pealt pärit m20b20, läks kõigega, koos kasti,summuti ja juhtmestikuga!

mootorile sai pandud ka uus hammasrihm ja rullikud, genekarihm, uued õlid kastis , mootoris ja difris. Kuna ventika sidur oli kinni keevitatud, siis suutsin seda lahti keerates veepumba ära lõhkuda, sai ka see siis välja vahetatud vähe kasutatud veepumba vastu.Summuti Mootr läks peale e30 TD käppade ja patjadega, külge jäi e34 kat, sinna sobis otsa m40 lõpupütt.

käiguhoovastik sai sobivaks tehtud, samuti gardaan sai 5cm lühemaks tehtud, kuna ei leidunud e30 r6 gardaani.

kaasa saadud radikas siiski lekkis vastupidiselt müüja jutule ja sai seegi uus ostetud!

Mootor peal ja töötas

enne uue mootori pealepanekut sai kõrvaldatut hulk muid vigu, pandud uus kojamehehoovastiku süsteem, kõrvaldatud mitmeid elekri vigu, kuna algusel ei töötand peale tagatulede mitte miski!

peal oli tavaline roolilatt, milles oli loks sees , samuti roolikardaanis, needki vahetasin välja..

Esisillas sai tehtud pukside ja ¹arniiride vahetus. peale mootori käimasaamist ja suuremate vigade kõrvaldamist sai sai esiots kokku laotud, uus põll ette ja ülevaatusele!

Ülevaatus olemas sai sellega siis asutud igapäeva sõite tegema, vigu hakkas muudkui juurde tulema, kütusepaak lekkis, differ tegi häält!

sain autoga mitu kuud üsna muretult sõita, kui differ jooksis kokku.

Veermik..

Sai siis jälle võetud ette suurem remont, kogu tagasild alt ära, vahetatud suured sillatalapuksid, uued piduritorud, kütusetorud, pidurivoolikud, kettad, trossid jne. Sai kõrvaldatud suur hulk roostet ja vahetatud jupike tagatiiba ja küljekarpi! Alla läksid ABS variandi õõtsad, mingi aja pärast on vaja ette panna uued püstakud, kuna need ilma ABS`ita ning rattakalded pisut valed (sillastendis sai käidud mingi aeg)

lisad

autol lisad praktiliselt puudusid/puuduvad..

on ainult :

* ees el. aknad (olemas kõik vajalik 4xel.akende paigalduseks)

* külgsuunad :D

* nahksisu sai ostetud

* istmesoojendused (juhtmed ,lülitid veel puudu)

* kella, kuupäeva ja temp. näit

* katuseluugita variant (see on 1 põhjus, miks otsustasin korda teha auto :) )

edasine

jäi veel mainimata, et auto ei ole mingi projektikas, vaid lihtsalt igapäeva kasutuseks mõeldud. Üritan hoida autot enam-vähem korras ja aeg ajalt lisadega täiustada. Põhiline "projekt" ja rahamatmisauto on siiski üks teine touring! (mis rahanappuse tõttu hetkel ei edene eriti :D )

Auto läheb sügisel ülevärvimisse, on juba kokku lepitud, kõik keevitustööd teen ise ära enne ja eemaldan suurema osa rooste. Enne seda panen siis ette alla uued püstakud, kettad, klotsid ja võimuga lati! Imelik küll, aga autol puudus roolivõim, samuti ABS. Peale värvimist läheb peale 320 touringu juhtmestik (k.a. mootori), siis tuleb lakke ka Check control.

kokku on ka lepitud laele uue musta katte paigaldus ja raha taga seisab ka Cruse Control.

nüüd sai pikk ja segane jutt kiiruga, kindlasti ununes palju asju!

algusel:

051520793efde1.jpg.729e950f1068abbc37d766a71f7c050a.jpg

051520799398a6.jpg.a4784072e208a6bfe24750b97355c58c.jpg

0515212396a774.jpg.f1c4a99f6bc8767c932721c6c27449b2.jpg

05152124724b2c.jpg.80dff7d80acdd2f45f325a7113b491b5.jpg

0515212451c130.jpg.4fb75d2ae552dbd4d7103f03a175c54d.jpg

0515215557ac37.jpg.2fbd0bd13b7c174a6a1a1822e806e1b0.jpg

 

kõik vajalik kohe kaasas...:D

0515215674a369.jpg.dc3ea438c9a98912e622f50e46d0ed1b.jpg

uus klaas ees 

051521953a2921.jpg.1ee6d2c26a90e61ab6b8ba4ef52b6b92.jpg

uus mootor.

051521955ecfa8.jpg.ac3a1fb931317fa04217fedf942190aa.jpg

kuu aega remonti ja saigi sõitma...:D

05152280314f2e.jpg.7df60f415166d7e9ee21e7cabeb2f7eb.jpg0515228131f0b0.jpg.9ddbe02e5ebb5d7145983700c8ae82f0.jpg05152283928dd0.jpg.fa4c30cee4c01bb170844cf0cd2dc27b.jpg

 

051523881cddd7.jpg.75894ecd097b3dc9af5175d198dbf29d.jpg0515239054b851.jpg.26a22ef42d6f65eba825de3e9dc25859.jpg

 

Nahksisu.

051524529b2ad4.jpg.0ee0aec0da813f4f35ce2297f0b038dd.jpg

 

051524539d79df.jpg.d886f8ec9d2a307fb67785918331b66e.jpg

tagaosa remont,

051524951c8668.jpg.2b3f49eff93bf037f570e4e099f8332f.jpg05152455995886.jpg.da4d28d41c9baf4da663212fb4bfb95d.jpg051524977fdd87.jpg.88302cb79d297943f0c59fc0f0bcbf88.jpg

05152540182a5d.jpg.888a6123b67bcbc356658bdedb50b2f4.jpg051525405c4524.jpg.4453bc45d8f5f34f18647daa74ce1a6d.jpg

05152541119b8b.jpg.ca1752fd59762626a11efcc9992f619a.jpg

051525687491d9.jpg.dd571679c8724f0440d94c5aeba6ce9d.jpg051525693ca60a.jpg.3ed5568a2d14ebf2287b1bfbdd645b0e.jpg

05152586723e6b.jpg.23d8c3abb732b767b4303d39e7746361.jpg

 

  • Vastuseid 366
  • Vaatamisi 63,1tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Enne aastalõppu üks mõttetu update veel. Aasta viimased kuud olid üsna sõidurohked, vähemalt 150km päevas. Keris üsna kiirelt   400000 ette, mis tähendab lisaks huvitavamale odo näidule (enamasti ju k

  • Viimasest sissekandest möödas umbes 5 pool aastat. Selle ajaga muutunud palju siin foorumis ja ka auto juures. Õigem vast õelda, et auto on ära kulunud/ otsa saanud. Foorumi osas toimunud niisama palj

  • Nii... Allakäik algas siit.   Kährik järvakandis   Teine kährik järvakandis, teiselpool linna   Kits kodukandis     Kährik tõrvas

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_9388

Kuna mõned diisliks tegemise jubinad veel puudu, siis jäi töö seisma selleks korraks. Sai siiski käsile võetud karbikatete paigaldus, mis kulges iseenesest lõbusamalt kui arvasin, sai korraga ka tagumiste porilapakate paigaldus ette võetud. Karbilaiendite augud said mitmeid kordi värviga üle käidud, samuti määrdega mäkerdatud. Kindlasti pudenes ka sissepoole puuripuru, mis hakkab seal rõõmsasti roostetama ja nakatab ka karpi ennast..:P Hiljem (kui põhjamatt ka uuesti väljas) lasen karbiõliga seest üle, eks pisut ikka aitab. Hea , kui kohe asju on riiulist võtta, et kui turgatab pähe mõte, paneks õige karbilaiendid autole külge, siis saab seda ka kohe teha, kui kõik tüüblid ja kinnitused võtta kohe. Samuti sai õiged aukude mõõud kõrval seisva kere pealt mõõta. Laiendite esimesed osad jäid panemata hetkel, kuna tuleb kombineerida koos porilapakatega

(õigeid karbikatete variandi lapakaid pole saada ja ammu tootmisest ka maas). Esimesed tiivad tuleb ka küljest võtta ja üle värvida, palju igasugu värvikahjustusi tekkinud selle ümberehituse ja kitsa ruumi tõttu (kola juba nii palju :) ) Mäletan, et tiivad said külge enne värvimist ja on pinge all, sai igatepidi venitatud , et enam vähem paika istuks, kuigi ikka on vahed üsna paigast ära, eks proovib veel paremaks saada, kui nagunii üle värvimsieks läheb (B-tiivad)

Algus

081267203c9918.jpg.d46f4ada65fc95df0bf98dae83069801.jpg

AUK :)

081267205eb85d.jpg.fc66b03005bce658db3203bd77bc5fc7.jpg

Tulemus

081267207eba2a.jpg.b955ca104454e0eafe87b11f10f18d91.jpg

Teisel pool ka lapakas küljes, laiend vaja veel külge visata, eeltöö tehtud. Sai pisut rohkem mäkerdatud kuna teepoolne külg :lol:

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_8929

Vaikselt areneb, sai lõpuks õige differ koju toodud, puhastatud ja uus õli sisse ning alla pandud. Tulid ära ka originaal mustad summutiotsad.

Täna sai diisli kütusetorud alla pandud, samuti on tegeletud paagi korrastamisega, ehk saan selle ka millalgi paigaldusvalmis. Mitmest automaatkasti kangist tuleb ka üks korralik kokku laduda... :)

Aga kiiret pole kuhugi...

08160941703099.jpg.b8b6915dc546ceeed0de6c174f0216d5.jpg

 

081609419b6dda.jpg.332f01755da58e86922216abd3c3da4f.jpg

 

08160942143c00.jpg.7e839aa2fd0b1a2c92f621a0dc2b46bf.jpg

 

 

Samuti sai huvi pärast võetud UM`is auto lisavarustuse leht. Pole enne nii lühikest nimekirja näinud, isegi mõttetutest asjadest tuleks 10 kirjet täis, aga sellel autol pole isegi mõttetuid asju olnud..:D

S300A Central Locking with anti-theft system (kesklukk)

S354A Windscreen, green-tinted upper strip (rohelise triibuga esiklaas)

S498A Headrests mechanically adjustable, rear (tagumised peatoed)

Tavaliselt on veel touringutel katuseantenn, katuseluuk, ohukolmnurk, ilma mudelitunnuseta ja igasugu muud jura mis kajastub lisavarustuse lehel. Enamus touringutel ka roolivõim ja abs peal, peale mingit aastat juba standardvarustuses, sellel autol polnud üldse.

  • Autor
comment_8826

See sierra on igapäevaliikumises, tuninguta, aga paras raibe, laser ta ka ei ole.

Sai siis mitmest automaatkasti kangist üks kokku meisterdatud, kõigil sama probleem, et puks kinni jäänud hoova külge ja liikus aluse augus hoopis ringi, kui kangi liigutada. Seega liikusid kangid üsna raskelt.

ATM juhtmestik sai samuti üle käidud. Seal küll miskit erilist pole, käivitusblokeering ja tagurpidikäigutuli :)

Bensiini(diisli)paak sai ka alla kruvitud, loodan et peab kütust ka.

Täna sai terve päev tegeletud rooli all oleva juhtmestikuga ,uskumatu, kui kaua ikka sellised lihtsad asjad aega võtavad, peale sai pandud ka 5 päeva kasutatud kuid 3a vana kahepoolse sidega signa :) Maksis see tol korral 4k :) Päeva lõpuks viskasin armatuuri ka sisse, et oleks natukenegi edenemist ka märgata..

081899557c430a.jpg.f89601eb7fd4a16529a578d13909345e.jpg

081900921849f1.jpg.0529ee6c6b54744b3e6ac519c5d0df5d.jpg

 

081899561b24d5.jpg.d7c6ed1576c7ba0e3b3aeb76760e3c38.jpg

 

081899575b5e0e.jpg.dbf4d0d6a5743a6ef377105913a5cf0e.jpg

 

comment_8817

Aga kuidas selle armatuuri ja rooli aluse katte taguse juhtmestikuga on, kas kaablite on ettenähtud nö teed, kust nad minema peaks (põhjamati alla jne)? Muidu on E30 neid ilgelt mõnus nokitseda, süsteemid on siga hästi läbimõeldud. Retsept ettevõtmine!

  • Autor
comment_8816
Tsiteeri
Aga kuidas selle armatuuri ja rooli aluse katte taguse juhtmestikuga on, kas kaablite on ettenähtud nö teed, kust nad minema peaks (põhjamati alla jne)? Muidu on E30 neid ilgelt mõnus nokitseda, süsteemid on siga hästi läbimõeldud. Retsept ettevõtmine!

Just seal ma sättisin eile terve päeva neid juhtmeid,põhjamatt vaja välja võtta, saab korralikumalt paika. Hetkel see atm kasti juhtmestik veel keskkohani viimati, matt kinni külmunud ja tuleb sula ilmasi oodata :)

Teisel autol hoolimata peaaegu maksimaalsetest juhtmekimpudest, sain kõik juhtmed nii nagu peab olema. Sellel autol üritasin ka seekord, aga päris nii ei saa nagu peab. Põhjus selles, et enamus juhtmed pole päris originaalid enam, lisade tõttu on neid palju rohkem (ka mitteoriginaalsed lisad-signa, stereo jne) Lisaks on diisli tarvis paar eraldi juhtmekimpu juurde veetud, mis tuli kokku viia üldise juhtmestikuga. Teistest erinevaks teeb siin olukorra ka airbagiga roolisammas, piskute kinnituskoht on teise kohapeal, laiutada ei saa, kuna ära peab mahtuma ka airbagi ja abs aju...samuti võtab ruumi ära diisli elektriline potentsiomeeter. Teisele poole tuleb samuti rohkem juhtmeid kui tava e30 ja 2 aju. Armatuur ja kõik katted on ka polsterdusega, mis teevad ruumi väiksemaks..

Kusjuures armatuuri ja ka kellaploki paigaldus/eemaldus on tunduvalt kehvem IXil ja airbagiga e30`l, kuna roolisammas on ülevalpool.

Lisaks läheb nüüd juurde(juba läks) aegviitega salongivalguserelee, sellega seoses pean ka juhiukse juhtmestiku välja vahetama, kuna seal selle valmidust pole.

081916103fa937.jpg.804940720a36b0567eff4222a0811a89.jpg

teisel autol sai kõik kenasti pakitud...

0819161798b545.jpg

  • Autor
comment_8809

Ei saa aru, mida mõtled, juhtmestikus oli olemas need 2 pistikut, ühte pistan senise salongivalguse massi ja teise siis ukselüliti külge...

Salongivalguse relee otseselt lisavarustuse alla ei kuulu varustuse listis, aga paigaldati koos valgustusega peegliga näiteks ja teine juhus oli vist edition sisu korral (sedaan/kupee)...

  • Autor
comment_8771

Ei selline roppus ei paku küll huvi.

Tegelikult see tuning on juba mitu aastat tagasi mul tehtud, ootas oma aega ja autot, paraku sinna autopeale ei tule mingit tuningut, kuhu need kellad algselt olid mõeldud. Nüüd sai diisli ploki sisu sisse visatud, samuti USA variandi alumine taust pandud ja on natuke edevam küll. Olemas veel USA kellad ja ka mingi Hartge variant, aga need leiavad oma koha teiste autode peal tulevikus :)

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.