Hüppa postitusse
Postitatud
comment_40142

Korra juba kahepoolestele näpu andnuna, on raske seda viirust kontrolli alla saada. Tekkis võimalus üks lisaks saada ning kuna see kere poolest ka vähe viisakam on, siis tuli juhust kasutada. Mingi prillikivi ta jällegi pole, ning õigupoolest on raske seletadagi, mis seal nii head on. Kuid sellegipoolest luges mulle see, et ta on päris õige 325 ning kui natuke nokitseda, puuduvaid detaile otsida ning vajalikud remondid ära teha, võiks olla päris head sõidutunnet pakkuva autoga.

 

Speclist:

09449980789d7a.jpg

Suhteliselt plank ühesõnaga :ipb-happy-smile:

Nagu järeldada võib on tegu 1990-nda aasta punase sedaaniga, sisu on sinine ning kahjuks istmete osas räbaldunud. Läbisõitu hetkeks 225 100km. Eestis on ta registreeritud 2004. aastal.

Kohe alguses koostasin suurematest ja väiksematest puudustest nimekirja, mida lahendada vaja. Loomulikult pole see lõplik, ning mida rohkem tööd teha, seda rohkem neid vaikselt avastan:

  • Parem katuserenni liist puudu (OK)

  • Põhjakate, logariotsad katkised (parandasin ise ära, seega OK ja säästsin väheke $$$)

  • Ülekäte läinud kellaploki tuuning (OK)

  • Rihm, pingutusrull (OK)

  • 4 nookurivõli tihendit (OK)

  • Klapikambrikaane tihend (OK)

  • Käiguhoovastiku kulissi simmer

  • Difri veovõlli flantsi simmer

  • Õlid

  • Velje remont (OK)

  • Välimine šarniir (OK, üks õõtsapuks ka sama hooga vahetatud)

  • Mootoripadjad (OK)

  • Suunatule kang (OK, relee viga oli tglt)

  • Parem pidurituulutustoru (OK)

  • Pardatšoki käepide, lukk, katted, rihmad, tuli (OK)

  • Käigukangi nahk (OK)

  • Poleerimine (OK)

  • Tagumised sõidu- ja seisupiduri klotsid (OK)

  • Vasaku kaugtule kinnitus (OK)

  • Roolivõimu torud õlised (OK, klambrite viga)(EDIT: not OK, pidin vahetama ka paagist pealevoolu vooliku ja kõik seibtihendid. Nüüd on alles OK)

  • Radika tühjakslaskmispunn katki, lekib sealt vahelt (OK, uus punn)

  • Üks jahutuslõdvik paigatud (OK)

  • Throttle body silikooniga lapitud

  • Kundepoolne välispeegel mõraga

  • Roolatil auk sees ja kaitsekumm puru (OK, E36 latt)

  • Kolm aknavänta puudu (OK)(Edit: ette paigaldatud elektriaknad)

  • Esipõll kõver (Natuke sirutasin, esialgu OK)

  • Esimene numbrimärk aja ära elanud (OK, kaks uut märki)

  • Tagumine summutipütt räbalateks (OK, ühte tükki keevitatud)

  • Juhipoolsed uksed pisut laines - avarii olnud kunagi. A no ega mõlke on veel :ipb-smile:

Armatuurist puuduvad jupid olen peaaegu kõik saanud ja külge kruttinud (tänud Eixile). "Heli" teeb Reverse RDS makk, mille hankisin SR.org foorumi kaudu ja pidin ka remontida laskma, et töötaks. Tuuningust võiks ära mainida MHW tagatuled, mitte just ilusaima sportrooli, Koni regullitavad tagumised amordid, esitulede kulmud ja BCW Design 25 15x8 veljed, mille korrastamisega ka tegelen.

Välise hiilguse saamiseks olen esialgu auto käsitsi poleerinud (Commandant nr.3) ja vahatanud (Liqoi Moly poleervaha), töökaaslane väänas tagumise konksu juurde ka pisut uut plekki ning tegi vajalikud keevitused. Mõni väiksem koht on veel vaja teha kuid üldiselt on põhja alt auto päris kena. Legendi järgi on ta Eestis vaid viimasel kahel talvel sõitnud, ülejäänud aastail siis vaid suvise ilmaga. Aga noh, ega rull ilma roosteta on selline asi, mis liigitub ulme valdkonda.

Lisaks on sada muud pisiasja vaja korrastada. Eks raha seab ka piirid, enamus asju ju poest ostetavad aga korraga ei saa.

Eesmärgiks on seatud ta puhkuse ajaks (pisut enne jaanipäeva) sõidukonditsiooni sättida ja siis väheke ringi rullida...

Mõni pilt ka siis, kehvad nad on aga ega ostust saati olen ainult garaažis toimetanud kah, sõitnud ainult enne sinna ajamist ~3km :ipb-happy-smile:

 

Nagu piltidelt näha, siis on ka mõni lisa hallilt bemmilt sellele rännanud ja eks neid rändab veelgi :ipb-smile: Tegevuse puuduse üle ei kurda aga loodetavasti on asi seda väärt.

 

94216175_DSC00711.jpg94338151_DSC00713.jpg94338163_DSC00716.jpg94338147_DSC00712.jpg94216185_DSC00714.jpg94379779_DSC00730.jpg94654083_DSC00766.jpg94654095_DSC00771.jpg94654067_DSC00761.jpg94654069_DSC00762.jpg94654057_DSC00787.jpg94654053_DSC00786.jpg94379773_DSC00728.jpg94338153_DSC00714.jpg94654051_DSC00781.jpg

 

 

Muudetud , muutis GTA
pildilinkide elustamine

  • Vastuseid 455
  • Vaatamisi 59,8tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Ja sõidabki. Kaua pole kasutanud, vast nädal ja natuke peale.   Andke mulle medal ka, üks värdjas viga, mis kummitas aastaid leidis veel lõpu. Bremslicht märgulamp checkpaneelis, mis umbes i

  • Vahepeal on sitaks vähe sõidetud. Aga nende väheste kilomeetrite jooksul on siiski lõbus olnud ja pole ära ka lagunenud midagi suurt   Pilte panen sest praegu on hea tuju, nimelt sai vahetat

  • Vana kõverik ikka alles, elus, sõidab  😁Et noh, keskmises sõidukorras auto on parem kui heas seisukorras või midagi sellist Piltidel näeb jälle parem kui elus välja aga no punane värv annab ikka jube

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

comment_92836

Keegi seda mölgieemaldus teenust pole proovinud?

Nii ta on , roosteta juhiuks on haruldus kuubis just aluääred, mujalt saab ikka mölke vöi roostet lihtsalt eemaldada, aga valtsivahelt mitte.

 

Mu vennal on terve suur hunnik mingeid vardaid ja riistu, millega mõlke välja tõmmata. Ta ei taha praegu kindlasti võõraste autode peal proovida kohe sest pole veel sellel alal proffesionaal, aga maal mingite künade peal proovinud, siis sai hakkama küll :P

 

Mees kes sel alal osav suudab ka segi katuse välja koinida, nii et värvima ei pea. Tundub  algul müstika kuidas. UM ostab seda tööd sisse allhankena

Muudetud , muutis oo7

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_94389

Uus lenks on õige hea, nüüd pikemaks ajaks rahu majas vast: 365mm M-Tech 1, mingi kriitilises seisus aga aukudeta ja kinniste õmblustega nahk ka peal. Pole vist kõige levinum asi ja orig. roolidest minu kindel lemmik :)

 

0108543393b4e1b.jpg

 

Muidu mingi 500km olen rullinud, uus rehvimõõt ja velje laiused, rool ning püsikas võrdub kokku uus level sõidumugavuses :) Muidu on nagu sama kuhu eelmine aasta pooleli jäi. Sidur ja differ ikka nimekirjas tähelepanu vajavate asjade hulgas, et saaks päris heaks. Geneka rihma vahetasin 11.5mm laiuse vastu, enam ei kräunu väga, ainult külmalt mõni minut. Tekkinud on mingi kahtlane õlileke vaid, mis möödund hooajal nagu polnud aktuaalne väga, ainult higistas siiani. Mootori esiotsas ja ei saa aru kust tuleb, nagu kaane vahelt või abivõll? M20, nojah :P

 

A no eks kala hoiab silma peal, et miski päris ära ei laguneks :respect:

 

0108543399d7390.jpg

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_94781

Tegime ükspäev pilte kosust, kui tuleb mingi kalendaariumi teema kunagi siis tahaks jälle proovida :D

 

.0108600307a008e.jpg

 

0108600323f3a70.jpg

0108600423bc61b.jpg

 

Tegelikult päris uudis on see, et sain lõpuks ometi difri, typ 188 3.91 lahtine. E28 küljest, nii et kaane ja flantsid peab enda omalt võtma. Kui aega leian krutin alla, ja vaatan mis too endast kujutab ka :poke:

 

Lisaks tellisin forsist käigukasti padjad, üks oli olemas ja teine tuleb hiljem. Nimelt hetkel mul pandud sinna IKH-st võetud kummiamordid, mis paistavad küll igavesed aga kuradi jäigad on ka :D Ette nähtud vähe pehmemad ikka, et panen see asemele, saab ehk natuke vaiksemaks asjad.

Muudetud , muutis GTA

  • Autor
comment_94816

Difri vahetus tehtud, kõik ilus ja enam ei kolksu aga sel hoopis huvitav viga küljes - sahiseb ja päris kõvasti. Mõni laager läbi või on ka muid variante, kel kogemusi?

 

Lihtsaim variant on vist siiski veidi asja uurida ja orig. 3.73-l see lõtk välja regullida ja alla tagasi pista. 3.91-ga on samas auto päris lõbus sõita, ei mäletagi milla viimati nii palju elamusi puhtalt sõidust sai :)

  • Autor
comment_95074

Tujukas auto on tujukas :D

 

Igatahes, hakkas teine soojalt käivitades vahel välja surema, vahel tahtis pikalt käiamist. Panin esimese tekkinud mõtte ajel kütusetorustikule rõhukella vahele kuna kütusepumba lõppemise tõttu olen ühese korrana neist vähestest ka eelmise bemmiga paela otsas pidanud sõitma. Ning manomeeter näitas ilusti kus viga, käivitades kukkus surve nulli ja siis oleks võinud panuseid panna kumb enne - kas kooleb mootor või ärkab pump uuesti elule.

 

Sain õnneks kiirelt uue asenduse ja panin tolle ka paika, töötab hetkel ilusti ja eks töökindlust näitab aeg. Uus filter oli kaasas mille sissesaamisega nägin küll vaeva kuna boschi orikast natuke erineb ja selletõttu keerulisem paagiaukust sisse saada. Ühekorra kukkus paaki ka, õngitsesin traadiga välja uuesti :D

Polnud esimene pumbavahetus ka sel masinal nagu näha, Boschi pump küll sees oli aga alust oli miskipärast lõigutud ja juhtmed ratsitud. Seetõttu panin eelmisest bemmist üle jäänud pumba kronsa, näeb küll kehvem välja aga eesmärki täidab paremini.

 

Uus pump:

 

010863408525dda.jpg

 

Võrdlusmomenti:

 

0108634091275b2.jpg

 

Vasakul on ajutine Ford Mondeo pump mis hädast välja aitas, liiklesin selle abil paar päeva :D Rõhku tootis 2.8 aga tootlikkust ei mõõtnud.

 

0108634107f0993.jpg

 

 

 

 

 

Teise asjana ajan mingit gaasipedaali tühja auku ja tühikäigu jama taga. Endiselt või jälle, nagu iga aasta. Panin selle tarbeks kokku ka vaakummeetri ja näidud pole midagi head. Kuigi ühest pihusti rõngast tõmbas õhku sisse ja vahetasin terve komplekti siis sellest ei piisanud et midagi paremaks teha.

 

Vaakummeeter siis selline asi, päris kasulik tööriist aga tulemuste lugemist pean harjutama natuke :)

010863408163b74.jpg

 

Igatahes fuck it, seekord panin diagnostiku juurde aja ja ehk saab miskit targemaks :P

  • Autor
comment_95084

Tühikäigul 14 :/ veidi väriseb ka, 1 ühiku jagu. siiber pärani lahti teha siis viskab nulli näidu, vaiksemalt avada siis kuskil kaheni. Näidud sellised nagu oleks suure kattuvusega sportnukk peal :D Ainuke asi, et pole. Aga kui tuleb välja, et mootor nii hõre et enam käia ei taha siis on mõtteainet tulevikuks :) Eks saab gaasianalüsaatori ja ostsilloskoobi all selgemat sotti mida patsient kurdab.

 

Edit: Uue mängukanni abil tekkis kahtlus küünlavahede õiguses ja behold, olidki valed: ~0,9mm ettenähtud 0,7 asemel. Mootori töö läks kõrvaga kuuldes ka ilusamaks ja näidik seier tõusis 16 kanti. Siiski on aru saada ilusti, et järsku tuleb mingi hoog peale, seier hakkab värisema, pöörded kukuvad allapoole. Tundub juba, et ongi süütega miskit sest vahele hakkab ka jätma. A no oletama olen ma mihkel :D

Muudetud , muutis GTA

  • Autor
comment_95182

Diagnostis käidud, autol peal motronic 1.3 aju, ma koguaeg arvasin et 1.1 :D

 

Ühesõnaga, tühikäigu tühja augu keiss on ilmselt tõesti segusiibrist aga see selleks. Tõsisem lugu on ikkagi vahelejätud nii pööretel kui lõpuks kuuma mootoriga ka tühikäigul. Plädiseb ja heasti pihta ei saa ka mis või kus. Öeldi et esiteks kontrolliks üle kas rihm on õiges hambas (see seletaks ka madala vaakummeetri näidu, kuid samas vahelejätud tunduvad olema seotud mingi kindla silindriga nii et selles mõttes jälle ei sobi) ja teiseks ega klapivahed pole liiga väikesed. Seda ei tahaks hästi uskuda kuna olen alati jätnud pigem pisut suurema kui väikse vahe. Aga lihtsad asjad tuleb ikkagi enne ära kontrollida :) Edasi jäävad juba järgmised variandid et mõni klapp füüsiliselt ei lähe ilusti kinni - kas klapivedrud nõrgad või mõni klapp lihtsalt ei pea. Starteri põhjal tuletatud kompressioonigraafiku järgi vähemalt ükski silinder nõrgem ka polnud, starter ise ka korralike harjadega :)

 

Samas oli väga positiivne et elektripool toimib ja toimetab täpselt nii hästi kui ta üldse saab, üritades elu eest segusid korrigeerida. Lambda, andurid, katalüsaator, süüde, starter, siibri asendilüliti - kõik on fain, sädemegraafikud ilusad ja tugevad kõigil pööretel -öeldi et mitte ainult ei tööta vaid väga hästi töötavad:) Nii et ei pea hakkama vähemalt kalleid komponente huupi vahetama ja siis avastama et kasu ikka pole. Paljalt selle teadmise eest tasus see tund aega torkimist minumeelest täiega ära.

 

Ühesõnaga lõppdiagnoos jäi selline et viga on mehhaaniline ja tuleb hakata tuimalt mööda liini minema, lihtsamast peale.

  • Autor
comment_95357

Võtsin vastu põhimõttelise otsuse, et kaas nädalavahetusel maha ja läheb remonti. Loodan et pikalt auto seisma ei pea.

 

Uued klapid, klapisäärekad on olemas. Töö käigus saab vajadusel kaas ka uued juhtpuksid. Nii et niipalju siis sellest veaotsingust praeguseks :D

 

0108677097bf5be.jpg?1434038549

 

Pmst klapivahed kontrollisin üle, kõik oli kena 0,25 mahub vabalt ja kui väga pressida siis 0,3 ka. Kinni polnud seal kohe kindlasti midagi. Rihma märkide kontroll polnud ka nii lihtne ülesanne nagu seda kirjutada on aga sai ka vaadatud, täiesti märgis kõik.

Peale seda tegin külmalt survetestid, kõik olid 9-10 kPa vahel. Peale õli lisamist silindrisse tõusid näidud 0,5 -1 võrra. Vähevõitu et kolvigrupi süüks kõike ajada. Ei väidagi et silindrid nüüd kulumata on aga suhteliselt normis siiski minumeelest veel (külm test, soojalt numbrid reeglina paremad).

  • Autor
comment_95466

Kaas laiali võetud, pestud ja valmis töösse viimiseks. Kurb uudis on aga, et nukkvõll on nahkas :D Ühel liuglaagril kaks sügavat soont sees ja ka teised on sellised küünega üle tõmmates karedad. Kahju selles mõttes et nukad ise ilusad :( Nii, et kel on võib pakkuda korralikku kasutatut isendit, vahet pole kas B20, B23 või B25, ka ajastu suhtes ei pirtsuta. Peaasi et tööpinnad kõlblikud.

 

Ostaks uue heameelega aga peab kulud kontrolli all hoidma, vähemalt kaas ise tundub, et saab ikkagist kasutada, kuigi ka seal leidub kriime siis midagi nii räiget nagu nukal siiski pole.

  • Autor
comment_95524

No jah, ses mõttes et tutikas nukk on raiskamine ka juhul kui ei pane uusi nookureid, nookurilatte ja reguleerseibe. A vähemalt enam ei põe, kui algul tundus et ajaliselt ja rahaliselt läheb asi nüüd pekki siis foorumi healt rahvalt saab alati abi ja selle nuki igal juhul leian ja hoogu maha see pühalt ürituselt ei võta :)

 

Igatahes olin üllatunud, pildilt ei paista vb aga reaalsuses on päris sügavad sooned :D Sealt vahelt on mingi ei tea mis tükk läbi käinud. Normaalkulumuses mootreid lammutades pole selliseid kriime näinud igatahes. Tagasi kindlasti ei pane seda kuna selliselt viga saanud asi võib juba õlirõhule hakata. Mõõdukella ju pole aga käivitamisel kustub tuli küll nagu hiljem kui tavaliselt olnud on. Vb kujutan ette aga sisendusvõime on tugev jõud :D

 

01086918330fd68.jpg

Muudetud , muutis GTA

comment_95530

Tõesti päris sügavad randid, aga kui viskad mõne teise vähemkulunud nuka siis pole hullu midagi. :) Ma endale ostsin täiesti uue febi võlli, nookurid ja nookurvõllid ostsin vähekasutatuna Eigo käest, ega palju polnud vaja, et uuel nukal ka kerged sooned sees oleks. Kaaned lihtsalt juba ajaga nii palju kulunud, aga samas kui ilusti töötab siis pole viga. :P

  • 4 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_96538

No sain suurest laiskusest jagu ja panin selle nädala õhtupoolikutel mootori kokku tagasi :) Motivatsiooni eest tänud buumerile, kellelt ka viimase puuduva pusletüki - nukkvõlli sain. Pilte valmis kaanest unustasin teha aga noh, puhast kaant kujutavad kõik ette ja lõtke pildi pealt ei mõõda :D Igatahes vahetusse läksid ka juhtpuksid ja uued klapid said pesade lõikamisega ka sobitatud. Kokku pannes jätsin tavalisest suuremad vahed, kuskil 0,3 vabalt ja 0.4 vahele ei lähe ning sealjuures on kogu majandus vaiksem kui siiani.

Mootor käib kenasti ühtlaselt ja summuti otsast on siiani vaid surinat tulnud, vahelejätte ei esine :) Hea meel kohe, läks vist diagnoos ja remont asja ette. Ainus asi, et silindrisurved on samad, päris hea asja saamiseks tuleks alumine ots ka remontida kuid eks ma jõuan kunagi sinnamaale ka. Igatahes on hammas ilgelt verel seda 2.8 vänta laoriiuli asemel mootori karteris hoiustama hakata.

 

 

0108853475ad267.jpg

01088534790d2fa.jpg

 

Nagu piltidelt näha siis küljes ka regullitav nukaratas, kuigi sportnukka pole siis vähemalt saab kruttida ja vaadata mis juhtub kui igavaks läheb :D Hetkel on vist nullis kuigi päris kindel ei ole :) Märke kokku ajada nii lihtne pole.

 

Õlirõhk käivitamisel naasis ka peale uue õli ja filtri installi.

 

Siis vahetasin veel sama soojaga kui auto kanalile juba sai, ka käimakasti padjad. Tulemuseks on see, et käike saab kuidagi muretumalt sisse ja tundub mõnusam :D Ei oska kirjeldada, aga igatahes IKH kummipuksid olid sinna liiga jäigad. Tegu ikka sõiduautoga mitte rinkamasinaga

 

0108853467082d8.jpg

 

Lisaks käis vahepeal rool nahatamises, tulemusega olen rahul :)

 

0108853471b8191.jpg

 

Nüüd veel natuke koristada ja võib edasi sõita.

 

0108853481c9e40.jpg

 

Homme tuleks kokkutulekut ka kaema, mis kell Türil ollakse? :D Autot küll piinlik näidata, kategoorias enim kivitäkkeid-kriime-mõlke esikoha konkurent. No ja peale sellist remonti on alati kahtlane kohe pikem sõit otsa võtta aga ürituse kuupäev pani tegelikult rohkem liigutama küll ja oma süü et testsõite pole rohkem teinud kui eile 20km :)

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.