Hüppa postitusse
Postitatud
comment_40142

Korra juba kahepoolestele näpu andnuna, on raske seda viirust kontrolli alla saada. Tekkis võimalus üks lisaks saada ning kuna see kere poolest ka vähe viisakam on, siis tuli juhust kasutada. Mingi prillikivi ta jällegi pole, ning õigupoolest on raske seletadagi, mis seal nii head on. Kuid sellegipoolest luges mulle see, et ta on päris õige 325 ning kui natuke nokitseda, puuduvaid detaile otsida ning vajalikud remondid ära teha, võiks olla päris head sõidutunnet pakkuva autoga.

 

Speclist:

09449980789d7a.jpg

Suhteliselt plank ühesõnaga :ipb-happy-smile:

Nagu järeldada võib on tegu 1990-nda aasta punase sedaaniga, sisu on sinine ning kahjuks istmete osas räbaldunud. Läbisõitu hetkeks 225 100km. Eestis on ta registreeritud 2004. aastal.

Kohe alguses koostasin suurematest ja väiksematest puudustest nimekirja, mida lahendada vaja. Loomulikult pole see lõplik, ning mida rohkem tööd teha, seda rohkem neid vaikselt avastan:

  • Parem katuserenni liist puudu (OK)

  • Põhjakate, logariotsad katkised (parandasin ise ära, seega OK ja säästsin väheke $$$)

  • Ülekäte läinud kellaploki tuuning (OK)

  • Rihm, pingutusrull (OK)

  • 4 nookurivõli tihendit (OK)

  • Klapikambrikaane tihend (OK)

  • Käiguhoovastiku kulissi simmer

  • Difri veovõlli flantsi simmer

  • Õlid

  • Velje remont (OK)

  • Välimine šarniir (OK, üks õõtsapuks ka sama hooga vahetatud)

  • Mootoripadjad (OK)

  • Suunatule kang (OK, relee viga oli tglt)

  • Parem pidurituulutustoru (OK)

  • Pardatšoki käepide, lukk, katted, rihmad, tuli (OK)

  • Käigukangi nahk (OK)

  • Poleerimine (OK)

  • Tagumised sõidu- ja seisupiduri klotsid (OK)

  • Vasaku kaugtule kinnitus (OK)

  • Roolivõimu torud õlised (OK, klambrite viga)(EDIT: not OK, pidin vahetama ka paagist pealevoolu vooliku ja kõik seibtihendid. Nüüd on alles OK)

  • Radika tühjakslaskmispunn katki, lekib sealt vahelt (OK, uus punn)

  • Üks jahutuslõdvik paigatud (OK)

  • Throttle body silikooniga lapitud

  • Kundepoolne välispeegel mõraga

  • Roolatil auk sees ja kaitsekumm puru (OK, E36 latt)

  • Kolm aknavänta puudu (OK)(Edit: ette paigaldatud elektriaknad)

  • Esipõll kõver (Natuke sirutasin, esialgu OK)

  • Esimene numbrimärk aja ära elanud (OK, kaks uut märki)

  • Tagumine summutipütt räbalateks (OK, ühte tükki keevitatud)

  • Juhipoolsed uksed pisut laines - avarii olnud kunagi. A no ega mõlke on veel :ipb-smile:

Armatuurist puuduvad jupid olen peaaegu kõik saanud ja külge kruttinud (tänud Eixile). "Heli" teeb Reverse RDS makk, mille hankisin SR.org foorumi kaudu ja pidin ka remontida laskma, et töötaks. Tuuningust võiks ära mainida MHW tagatuled, mitte just ilusaima sportrooli, Koni regullitavad tagumised amordid, esitulede kulmud ja BCW Design 25 15x8 veljed, mille korrastamisega ka tegelen.

Välise hiilguse saamiseks olen esialgu auto käsitsi poleerinud (Commandant nr.3) ja vahatanud (Liqoi Moly poleervaha), töökaaslane väänas tagumise konksu juurde ka pisut uut plekki ning tegi vajalikud keevitused. Mõni väiksem koht on veel vaja teha kuid üldiselt on põhja alt auto päris kena. Legendi järgi on ta Eestis vaid viimasel kahel talvel sõitnud, ülejäänud aastail siis vaid suvise ilmaga. Aga noh, ega rull ilma roosteta on selline asi, mis liigitub ulme valdkonda.

Lisaks on sada muud pisiasja vaja korrastada. Eks raha seab ka piirid, enamus asju ju poest ostetavad aga korraga ei saa.

Eesmärgiks on seatud ta puhkuse ajaks (pisut enne jaanipäeva) sõidukonditsiooni sättida ja siis väheke ringi rullida...

Mõni pilt ka siis, kehvad nad on aga ega ostust saati olen ainult garaažis toimetanud kah, sõitnud ainult enne sinna ajamist ~3km :ipb-happy-smile:

 

Nagu piltidelt näha, siis on ka mõni lisa hallilt bemmilt sellele rännanud ja eks neid rändab veelgi :ipb-smile: Tegevuse puuduse üle ei kurda aga loodetavasti on asi seda väärt.

 

94216175_DSC00711.jpg94338151_DSC00713.jpg94338163_DSC00716.jpg94338147_DSC00712.jpg94216185_DSC00714.jpg94379779_DSC00730.jpg94654083_DSC00766.jpg94654095_DSC00771.jpg94654067_DSC00761.jpg94654069_DSC00762.jpg94654057_DSC00787.jpg94654053_DSC00786.jpg94379773_DSC00728.jpg94338153_DSC00714.jpg94654051_DSC00781.jpg

 

 

Muudetud , muutis GTA
pildilinkide elustamine

  • Vastuseid 455
  • Vaatamisi 59,8tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Ja sõidabki. Kaua pole kasutanud, vast nädal ja natuke peale.   Andke mulle medal ka, üks värdjas viga, mis kummitas aastaid leidis veel lõpu. Bremslicht märgulamp checkpaneelis, mis umbes i

  • Vahepeal on sitaks vähe sõidetud. Aga nende väheste kilomeetrite jooksul on siiski lõbus olnud ja pole ära ka lagunenud midagi suurt   Pilte panen sest praegu on hea tuju, nimelt sai vahetat

  • Vana kõverik ikka alles, elus, sõidab  😁Et noh, keskmises sõidukorras auto on parem kui heas seisukorras või midagi sellist Piltidel näeb jälle parem kui elus välja aga no punane värv annab ikka jube

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_78606

Kuldaväärt nõuanded! :)

 

 

Hiis, su noorusaja pillil rohkem pudinaid sellest komplektist polnud küljes? Karbilaiendeid, stangelisasid? Iseenesest tegu Hartge H23, H26 ja H35 kerepaketiga ja komplektsena on see päris kena (minumeelest etem kui püha graal MT2) aga ka just mitte väga levinud... Kui Eestis kellelgi kuuri all veel miskit vedeleb, võib vihjata.

 

http://img42.imageshack.us/img42/3362/swa3.jpg

http://img19.imageshack.us/img19/778/swa2.jpg

  • Autor
comment_78653

Lip-i vedrud on sel kindlasti küljes, ilma tiivata kiirendab luuk praegu 0 - vastu vahtimist päris ootamatult :D Mõõtudest ära ei ütleks, saakski võrrelda :)

 

Eile sai ilusa ilma puhul sadakond kilomeetrit maha kärutatud. Lõviosa neist õhtusel maanteel. Sõbral sai küte otsa ja tegin kiire tehnoabi otsa. Kokkuvõttes võib öelda, et kui eelmine aasta sõitis see auto igal pool jubedalt siis nüüd, siledal maanteel juba üsna rahuldavalt. Ümmargused rattad annavad ikka tohutult palju juurde... ^_^

  • 3 kuud hiljem...
  • Autor
comment_82795

Tänud :D

 

Et keegi ei arvaks, et auto kadunud on siis uuendan vähe teemat :D Kuigi sõitnud on ta lubamatult vähe, suve peale siiani vist mingi 1000km kui sedagi :)

 

Enne jaani õnnestus ühe tripi käigus hooletuse tõttu esimese veljega külastada äärekivi, millest jäid oma jäljed ning rööpas asfaltteel roolilatiga midagi nühkida, nii et väike leke sealt on nüüd ka olemas.

 

Lisandunud on aga ette orig. tviitrid:

 

0106956085f3ec6.jpg

 

Samas ülejäänud osas midagi hullemaks pole läinud ning meeldivalt hästi on hakkama saanud ta ka palava ilmaga ette antud ülesannetega - näiteks eelmine nädalavahetus sai külastada Ladaklubi suvekokkutulekut - jahutussüsteemi seier oli ilusti omal kohal ning viskovent toimetas vajalikul ajal kena vuhinaga.

 

Esmaspäeval sai käidud ka ülevaatusel jällegi, järgmine siis 08/2015 :) Peale velgede ja mittetöötava tagumise uduka rohkem vigu polnud ning tehnika osas jäädi kõigega rahule. Ka suurem segusiiber ja pihustid ei olnud heitgaaside osas takistuseks, mingit piiripealset olukorda polnud näitudega.

 

Väike pilt Haapsalust ka, koos teematekitajaga :D

 

010715988921500.jpg

 

A üldiselt, olles rullikaid kasutanud igapäevaselt igas olukorras 2009. aastast, on meeldiv vaheldus nüüdne ilusa ilma auto roll, mis tal hetkel on. Eks ta mõlkis on ja siit sealt tahaks kõbimist jälle aga üldiselt päris tujutõstev on kuuesilindrise saatel ringi kaarutada. Ja mida vähem seda on, seda rohkem hindan :D

  • Autor
comment_82818

Originaalid jah, üks andis otsad juba :D Eks nad vanad ole aga häält tegid küll üle ootuste head muidu. Enne olid mul mingid Magnati omad, suht kehvakesed võrreldes nokia heliga.

 

Velgi ma pole enne ühtki siiani sedasi kivisse riivanud. Väga silma ei torka õnneks, ühes kohas tõmbas värvi maha ja teises natuke töötles natuke metalli ka lapikumaks. A no teada värk, et uus värv on sitamagnet :D Peab meistrit samas kiitma, mingeid tükke lahti ei löönud nagu pulbri kohta mõni kurdab. Ainult sealt kus otse pihta sai, kõrval on värv kinni.

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_84100

Nüüd on küll õnn mu õuel, üks ammu tahetud lisa mille järgi iga kord maanteel igatsesin on jõudnud selle auto külge:

 

0107433005c85d0.jpg010743300723c1c.jpg0107433009da412.jpg0107433011c5a9d.jpg0107433013c3914.jpg01074330173af28.jpg010743303157bc4.jpg

 

010743303368e3e.jpg01074330297faca.jpg

 

Ehk siis püsikiirushoidja. Uuema tüübi oma, ehk paari lisafunktsiooniga võrreldes vanema tüübi cruise'ga. Enne paigaldust mähkisin tekstiilteibiga juhtmestiku uuesti sisse ja tinutasin-termoisoleerisin viisakamalt juhtmestiku külge poogitud vana tüübi sidurilüliti - sisulist vahet pole, kinnituskronsa sobib faceliftile samamoodi ning töötab ka samal põhimõttel.

 

Endalegi üllatuseks toimis kõik kohe esimesel katsel ja sõita on ikka tase :D Siiani ainult paaril selle sajandi autol proovida saanud taolist funktsiooni aga rullika küljes on kõik lisad kolm korda lahedamad :D

 

Mainiks veel, et selle auto alt veljed-rehvid ka müügis nüüd, uuel aastal uued mõõdud ja mõtted. Päris kuulutus tuleb hiljem kui pildimaterjali jõuan teha :)

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_86211

Auto sedapuhku siis garaazi peidetud. Kindlustust veel on aga ilmad juba koledad ja mis siin ikka puu all lasta hoovis seista :D

Hooaeg läks täiesti märkamatult ja probleeme ei olnud kuid miskit erilist remonditud ka ei saanud ajapuuduse tõttu :)

 

Kevadeks on juba soetatud uued rehvid Kumho Ecsta SPT mõõdus 205/50R15 ja elama lähevad need ilmselt 15x8 omaaegsetele tuuningvelgedele, mis autoga kaasa sain. Korda ainult vaja enne teha. Tagumiste ET15 ja ette koos flantsiga lõplik 20. Loodan, et jääb piisavalt ajastukohane ilme ja veidi mugavam ka.

Eelmises postis kirjas küll aga kui miskit asja soovida siis äkki läheb täide ka :D : üks unistus, mis varuosade krõbedate hindade tõttu pidevalt edasi on lükkunud, oleks hankida korralik lõtkudeta typ188 differ, ülekandega 3.73 või 3.91. Ehk siis see talv näkkab lõpuks :)

 

Eelmisel nädalal viisin remonti ja järgmine päev sain korda tehtuna kätte oma iidse Blaupunkti maki, volüümi pluss andis tegelikult juba augustis otsad. Kellel samuti vanakooli makke vaja elustada siis minu soovitused lähevad Leo raadioärile aadressil Kadaka 86A Tln. Asjalik vana, tunneb oma tehnikat :)

 

Genekarihm viliseb endiselt rõvedalt, peab proovima vist laiemaid rihmasid peale :D

 

Rohkem ei oska miskit lisada, mõnus auto on endiselt :BMW:

 

Mingi lambi pilt ka, mis suvel hoovis tehtud:

 

0107474547fd786.jpg

  • 4 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_87182

Enne mainitud veljed siis uute kapslitega, CNC-s lõigatud. Vaja veel kinnitusvahend leiutada. Minu meelest etem kui algupärane kapsel :)

 

0107863729ba1d2.jpg

0107863731becb8.jpg010786373313a1a.jpg

 

Nipet-näpet teemadest on hetkel käsil kojamehehoovastiku demonteerimine, liigub viimasel ajal kuidagi nurgeliselt see klaasi peal kuigi päris alla pole veel andnud. Ehk annab seal miskit uuesti määrida või midagi, uurime-puurime! :D

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_87878

Paar kartulipilti ja juttu juurde:

 

Kojamehehoovastiku sain pealt maha ja lammutasin osadeks ka. Võllid olid kinni oksüdeerunud ja pea siis neid alumiiniumipurast kronsasid pooleks ei oleks murdnud. Tundub, et sai viimasel ajal jaole veel :) Munakad on korras, hea seegi.

 

0107938089cff56.jpg

 

Veljekapslid sai kinnitatud 8x15 koonuspeapoldiga. Tehniline idee oli lihtne, augud vaja sisse faasida, kuna õiget mõõtu puuri ei leidnud siis tegin esialgse väiksemaga ja viimase lõpu jaoks leidsin mingi hõõritsa mis klappis. Veljed ise käisid ka kontrollis ja sirutamises, õnneks polnud neil suurt viga miskit ja paar velge tahtsid ainult mõnda väiksemat korrektuuri. Viimasena, kuna treipinke enam kasutada ei ole, lasin närida saanud servad auto all sirgeks :D

 

Enne:

 

010793803958123.jpg

 

Pärast:

 

01079380259cdcc.jpg

 

Need lähevad esimesteks siis, velg suurema offsetiga ja 15mm flantsi vahel et ilusti all istuks. Töö käigus tegin ka paar kartulipilti :)

 

0107938045818b7.jpg

01079380912cd85.jpg

 

Loodan, et härra Joel ei pahanda, näppan tema tehtud pilte tema enda tehtud tööst :P Hartge tiib on ühesõnaga siis brilliantrot 308/3 tooni selga saanud :)

 

 

0107938093c8c6f.jpg0107938087563e7.jpg

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_90994

Kevad tuleb mürinaga :ph34r:

 

 

Veljed on värvitud aga rehvid ja ventiilid monteerimata. Ise olen rahul aga loodan, et leian kunagi ikkagi 2x9-tollist powertech velge :) :

 

0108229839dda1e.jpg

 

0108229845501bf.jpg

 

01082298374b2c4.jpg

 

0108229835c09f4.jpg

 

Ostsin hiina kvaliteetelektroonikat, puldiga keskluku juhtimine on teemaks siis. Kuidas ja kuhu monteerin pole veel täpselt otsustanud aga külge igaljuhul tahan selle pookida:

 

010822983124aa5.jpg

 

0108229833cc13a.jpg

 

Rohkem uudiseid pole aga mõtlesin et uuendan teemat :) Keegi võiks Aluetid ära osta, teeks miskit paremat selle rahaga :sorcerer:

 

0108230087e2d7d.jpg

  • Autor
comment_91001

Kesklukk on tehasest peal küll, sel aastal vist enam ei saanud rulli ilma kesklukuta tellidagi. Aga nagu ikka, siis ukselukud on katki ja korralikke pole õnnestunud lihtsa vaevaga leida. Nii, et kinni-lahti käib see auto kahjuks juba pikemat aega ainult pagasniku lukust. Puldisüsteem hakkab lihtsalt keskluku releeplokki raadiolaine teel käsutama.

Muudetud , muutis GTA

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_92813

Suured tänud Eixile, tellis ta mulle pikema jututa selle lukuremondi komplekti ja minu ülesanne oli see siis kokku klappida :) Täitsa lihtne töö oli :D

 

Vana luku jäänused:

 

01083617958b6ed.jpg

 

Uus lukk algosadena:

 

01083617851b1cc.jpg

0108361793c7c6c.jpg

 

Ja juba kokku laotuna:

 

01083617655c847.jpg

0108361457a1396.jpg

 

Nüüdseks lukk juba auto küljes ja toimetab hästi. Kahjuks on orig võti pisut kulunud ning deadlock-asendisse saab keerata ainult siis kui bmw logo sihib auto tagaosa poole :D Samas, järele tehtud võti, mida lukud enne omaks ei võtnud, keerab nüüd ilusti. Teine üllatus oli, et ka kunde ukse lukk asus nüüd ka tööle, mingis asendis olid ilmselt juhi poolel need mehhanismid, mis segasid kuidagi kunde poolt. Jäänud siis veel pagassi lukk korda teha :D Keerab küll aga tolmuluuk on kuhugi kadunud ja ega ta käib juba raskelt ka.

 

Lukuteema jätkuks, peal on nüüd ka hiina ime-puldiga kesklukk. Mõtlesin tükk aega kuhu plokk paigutada, kust voolud saada ning kuidas asi viisakalt vormistada. Enda meelest väga puusse ei pannud, ploki paigutasin pagassi kust vajalikele juhtmetele hea ligipääs ja ruumi ka.

 

Plokk siis tagatulede check-control ploki külge tõmmatud juhtmetrippidega, paras urgas kus istuda sel :)

 

01083098114e48f.jpg

 

Juhtmed ühendasin tinutamata kuna see võiks kergemini korrodeeruma hakata. Kasutasin hülsse ja termokahanevat ning orig. juhtmestikuga ühinemise kohas keerasin tekstiilteibiga jälle kenasti kokku, sellest lõppfaasist küll pilti teha unustasin :D

 

0108309809b100e.jpg0108309807905c4.jpg
 

 

Ühesõnaga värk toimib kenasti, massid ühendasin selleks elektriantennile mõeldud kohta ning plussiga polnud ka probleemi, aku ju pagassis.

Nagu kuskil siin teemas enne mainida sai, siis rullika peal on kõik tänapäevased mugavuslisad vähemalt 3x efektsemad ning puldist lukustamine tulesid vilgutades käib samuti sinna kategooriasse :D Võibolla mõnele tundub mu elevus ehk liigne aga arvestage, et kokku 5 rulle omatud aasta jooksul pole mul olnud muud võimalust kui pagasnikulukku kuidagi hädapärast kasutada. Nüüd siis korraga pmst kõik toimima saadud ja veel lisavõimalusi ka juurde tekkinud ^_^

 

Vahepeal kogunenud manti ka:

 

Zenderi laiendid, mis käivad pmst komplekti konkreetse tagatiivaga. Kuna Zender tootis pudinaid paljudele teistele tuuningfirmadele siis pole kokkusattumus, et leidub komplekte kus Hartge, AC Schnitzer ja Zender kasutavad samu karbikatteid. Erinevus seisneb pelgalt logos.

 

0108309815e5bb9.jpg
0108309791a4cd6.jpg
01083097995d2f7.jpg

 

Sellega seoses siis pushin oma ostuteemat: http://foorum.e30.ee/topic/11540-o-hartge-v%C3%B5i-zenderi-p%C3%B5llelisasid-fl-kerele/Päris huvitav oleks ju selline ajastukohane keresari külge pookida aga noh, erilisi lootusi ma samas ka ei hellita.

 

Siis M-Tech 1 rool on autol hetkel peal, elav müüs :D Kas see külge ka jääb, ei tea aga hetkel meeldib täitsa. Vahepeal oli suure diameetriga MT2 rool ka küljes aga päris jube näeb see minumeelest välja nii et jah, selle loovutasin kellelegi kes seda ilusamaks peab :)

 

0108309803258cf.jpg

0108309805859eb.jpg

 

No ja siis veljed on ka all :D Täitsa harjumatu silmale ja esimene reaktsioon oli küll, et millega ma hakkama olen saanud krt. Samas nüüd hakkab juba tunduma et väga mööda pole kah, offsetid-laiused kõik paigas ja no mis seal ikka vinguda :P Lihtsalt tagasiminek 15" peale, ei olnud meeles et need nii pisikesed auto all tunduvad esimese hooga.

 

Talvel hoiustamisest tulnud tolmu pesin maha ja eks ma poleerin selle õnnetu kriimu/mõlgihunniku üle kah enne kui tänavale lähen jälle. Aga on orig värvi all ja pole mitte kuskilt pahteldatud :respect:

 

0108361379a9f71.jpg01083613773612f.jpg010836138587f83.jpg01083613879b691.jpg0108361391a4edc.jpg

 

 

A ja tagatiib on ka küljes :D Panin külgedele läbipaistva 3M teibi ka värvi kaitseks nagu Hiis õpetas.

 

Mis siis veel, kojamehehoovastik on kokku pandud, määritud ja tagasi tõstetud. Ei liigu enam nurgeliselt, täitsa sahinaga käib üle klaasi. Kulunud muidugi hoovastik on aga vähemalt töötab veel.

Siis salongipuhuri vahetasin kunagi aitähi eest saadud 86 aasta oma vastu, kuna selle auto omal oli küljelt küljele ligi cm loksu ja käis kärinaga vastu puhuri katteplastikuid. Nüüd hea vaikne.

 

Ah pikalt jutustatud küll :D Eks tuleb veel nipet-näpet teha asju, ja kahe nädala pärast tahaks natuke ringi kaarutada juba.

Muide kui ma nüüd vin-dekoodri lehte õigesti mäletan, siis ülehomme saab selle auto tehases kokkumonteerimisest 25 aastat :sorcerer:

  • Autor
comment_92818

Kes pilte ja peegeldusi oskab vaadata siis mõlke on ka esitiibadel ja juhipoolsed uksed on puhta laines :P Eelmisel omanikul sõitis üks ettevaatamatu Passatimees külje maha... Samas juhiuks on roosteta ning samaväärset aga sirget juhiust pole ma suutnud krabada. Tagauks on olemas, ka eixilt kunagi ammu ostetud juba.

 

Küljelisasid ei hakka vist niipea külge panema, vähemalt see hooaeg ei torgi kindlasti, sõidan suve ära ja siis vaatan jälle mis piiratud tingimustes teha võimalik on :)

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.