Hüppa postitusse
Postitatud
comment_40142

Korra juba kahepoolestele näpu andnuna, on raske seda viirust kontrolli alla saada. Tekkis võimalus üks lisaks saada ning kuna see kere poolest ka vähe viisakam on, siis tuli juhust kasutada. Mingi prillikivi ta jällegi pole, ning õigupoolest on raske seletadagi, mis seal nii head on. Kuid sellegipoolest luges mulle see, et ta on päris õige 325 ning kui natuke nokitseda, puuduvaid detaile otsida ning vajalikud remondid ära teha, võiks olla päris head sõidutunnet pakkuva autoga.

 

Speclist:

09449980789d7a.jpg

Suhteliselt plank ühesõnaga :ipb-happy-smile:

Nagu järeldada võib on tegu 1990-nda aasta punase sedaaniga, sisu on sinine ning kahjuks istmete osas räbaldunud. Läbisõitu hetkeks 225 100km. Eestis on ta registreeritud 2004. aastal.

Kohe alguses koostasin suurematest ja väiksematest puudustest nimekirja, mida lahendada vaja. Loomulikult pole see lõplik, ning mida rohkem tööd teha, seda rohkem neid vaikselt avastan:

  • Parem katuserenni liist puudu (OK)

  • Põhjakate, logariotsad katkised (parandasin ise ära, seega OK ja säästsin väheke $$$)

  • Ülekäte läinud kellaploki tuuning (OK)

  • Rihm, pingutusrull (OK)

  • 4 nookurivõli tihendit (OK)

  • Klapikambrikaane tihend (OK)

  • Käiguhoovastiku kulissi simmer

  • Difri veovõlli flantsi simmer

  • Õlid

  • Velje remont (OK)

  • Välimine šarniir (OK, üks õõtsapuks ka sama hooga vahetatud)

  • Mootoripadjad (OK)

  • Suunatule kang (OK, relee viga oli tglt)

  • Parem pidurituulutustoru (OK)

  • Pardatšoki käepide, lukk, katted, rihmad, tuli (OK)

  • Käigukangi nahk (OK)

  • Poleerimine (OK)

  • Tagumised sõidu- ja seisupiduri klotsid (OK)

  • Vasaku kaugtule kinnitus (OK)

  • Roolivõimu torud õlised (OK, klambrite viga)(EDIT: not OK, pidin vahetama ka paagist pealevoolu vooliku ja kõik seibtihendid. Nüüd on alles OK)

  • Radika tühjakslaskmispunn katki, lekib sealt vahelt (OK, uus punn)

  • Üks jahutuslõdvik paigatud (OK)

  • Throttle body silikooniga lapitud

  • Kundepoolne välispeegel mõraga

  • Roolatil auk sees ja kaitsekumm puru (OK, E36 latt)

  • Kolm aknavänta puudu (OK)(Edit: ette paigaldatud elektriaknad)

  • Esipõll kõver (Natuke sirutasin, esialgu OK)

  • Esimene numbrimärk aja ära elanud (OK, kaks uut märki)

  • Tagumine summutipütt räbalateks (OK, ühte tükki keevitatud)

  • Juhipoolsed uksed pisut laines - avarii olnud kunagi. A no ega mõlke on veel :ipb-smile:

Armatuurist puuduvad jupid olen peaaegu kõik saanud ja külge kruttinud (tänud Eixile). "Heli" teeb Reverse RDS makk, mille hankisin SR.org foorumi kaudu ja pidin ka remontida laskma, et töötaks. Tuuningust võiks ära mainida MHW tagatuled, mitte just ilusaima sportrooli, Koni regullitavad tagumised amordid, esitulede kulmud ja BCW Design 25 15x8 veljed, mille korrastamisega ka tegelen.

Välise hiilguse saamiseks olen esialgu auto käsitsi poleerinud (Commandant nr.3) ja vahatanud (Liqoi Moly poleervaha), töökaaslane väänas tagumise konksu juurde ka pisut uut plekki ning tegi vajalikud keevitused. Mõni väiksem koht on veel vaja teha kuid üldiselt on põhja alt auto päris kena. Legendi järgi on ta Eestis vaid viimasel kahel talvel sõitnud, ülejäänud aastail siis vaid suvise ilmaga. Aga noh, ega rull ilma roosteta on selline asi, mis liigitub ulme valdkonda.

Lisaks on sada muud pisiasja vaja korrastada. Eks raha seab ka piirid, enamus asju ju poest ostetavad aga korraga ei saa.

Eesmärgiks on seatud ta puhkuse ajaks (pisut enne jaanipäeva) sõidukonditsiooni sättida ja siis väheke ringi rullida...

Mõni pilt ka siis, kehvad nad on aga ega ostust saati olen ainult garaažis toimetanud kah, sõitnud ainult enne sinna ajamist ~3km :ipb-happy-smile:

 

Nagu piltidelt näha, siis on ka mõni lisa hallilt bemmilt sellele rännanud ja eks neid rändab veelgi :ipb-smile: Tegevuse puuduse üle ei kurda aga loodetavasti on asi seda väärt.

 

94216175_DSC00711.jpg94338151_DSC00713.jpg94338163_DSC00716.jpg94338147_DSC00712.jpg94216185_DSC00714.jpg94379779_DSC00730.jpg94654083_DSC00766.jpg94654095_DSC00771.jpg94654067_DSC00761.jpg94654069_DSC00762.jpg94654057_DSC00787.jpg94654053_DSC00786.jpg94379773_DSC00728.jpg94338153_DSC00714.jpg94654051_DSC00781.jpg

 

 

Muudetud , muutis GTA
pildilinkide elustamine

  • Vastuseid 455
  • Vaatamisi 59,8tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Ja sõidabki. Kaua pole kasutanud, vast nädal ja natuke peale.   Andke mulle medal ka, üks värdjas viga, mis kummitas aastaid leidis veel lõpu. Bremslicht märgulamp checkpaneelis, mis umbes i

  • Vahepeal on sitaks vähe sõidetud. Aga nende väheste kilomeetrite jooksul on siiski lõbus olnud ja pole ära ka lagunenud midagi suurt   Pilte panen sest praegu on hea tuju, nimelt sai vahetat

  • Vana kõverik ikka alles, elus, sõidab  😁Et noh, keskmises sõidukorras auto on parem kui heas seisukorras või midagi sellist Piltidel näeb jälle parem kui elus välja aga no punane värv annab ikka jube

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_55856

Ma kardan, et järgmine aasta mul enam sellist kohta pole kus teha kahjuks :D Aga vaikselt on edenenud see tegemine, hallil sedaanil olid mul tagasillapuksid aasta otsa kapi otsas kuna polnud ettekujutust kuidas neid üldse vahetada või mis teha. Nüüd on vähe suuremalt ette võetud aga ega seegi mingi väga põhjalik tegemine ju pole :)

 

Pidurikettad värvisin siis kuumakindla mustaga üle ja eks paistab kui kaua seal peal püsib :D

Lisaks võtsin nüüd kaane ka maha ja uurisin seda veidi. Klappide tihedust proovides selgus, et ega nad ikka ei pea väga hästi, nii et soveldamine on päris hea mõte mis sellega peale hakata. Lisaks otsisin kontakte kuhu kaas lihvi viia ja ehk lähiajal saab ka selle töö tehtud. Mõni simmer, o-tihend ja klapisäärekad ka kindlasti vahetusse.

  • Autor
comment_56137

Panen niisama paar pilti vaiksest arengust.

 

Plokikaas käis lihvimises ära, võeti 0,15mm maha ja pind sai ilus. Kanalid said vanast nõest ka kenasti puhtaks, kuigi algul tundus päris ränk ülesanne. Hea abiline oli värvisurm, lätlaste geel millega velgedel muidu lakki maha võtan. Pintseldasin selle kanalitesse, jätsin pooleks tunniks mõjuma ja pärast loputasin mootoripesuvahendi, väikse katla torude puhastamise harjaga (nailon) nühkisin ja loputasin veega. Sedasi kaks korda ja eks peale soveldamist teen veel korra väikse pesu, et mingit soga kuhugi ei jääks :D Tahma ja s***a oli ikka kõvasti, sisselaskekanalitest irdus seda lausa tükkidena ja klapid ka ilusamad polnud. Klappidelt võeti treipingis liivapaberiga nõgi maha. Sai ka väga kena :)

 

01011723856835a.jpg

0101172391a0858.jpg

01011723751fccf.jpg

 

Liivapritsist sain kätte pidurisuportid ja muu kama, tankimistoru ka.

 

0101152855c90d4.jpg0101152865a1897.jpg

0101152907cc3f9.jpg010115294395fe5.jpg

0101152977ad6aa.jpg

 

Kõik asjad krunditud ja mõni asi ka juba värvitud. Ette ostsin uued pidurivoolikud ka ära nii et praktiliselt kõik, et pidurid kokku laduda on olemas. Pidurivedelikku veel vaja ja siis kaks väikest klambrit, mis piduritoru ja -vooliku vahele käib tuleb ka fabritseerida ^_^

 

01011723593967d.jpg

010117230929f57.jpg

01011723198e7a4.jpg

0101172335daf0f.jpg

 

Väike edevus lõi sisse ka, mõtlesin hullult mis värvi pidurijuppe siis värvida. Punaseks, roosaks, siniseks, oranžiks :D No aga tulevad metallikmustad hoopis :)

 

Järgmise korrani siis :BMW:

  • Autor
comment_56145

Kaine mõistus (loe: laiskus ja ihnus) ütleb, et pole nagu vaja töötavat asja nokkida, või umbes nii <_<  Sest, et vaatasin mis ma vaatasin, kõik tolmukatted on terved, kolvid ka liiguvad... Aga no võibolla peaks tõesti vähemalt kolvid välja võtma, seisukorda hindama ja ühtlasi tihendid ära vahetama... Vaatab, mõtleb.

Suvel asja planeerides oli esialgu kavas ainult uus tagumine magistraaltoru ja värske vedelik, pidurdas ja kõik värki ju. Lappama läind see pidurite värk :lol:

 

Päris roosat kui päris aus olla, siis ikka ei kaalunud aga pronksikarva või tumedam hõbe oli mõttes küll. Hõbe oleks jälle koos veljega liiga igav olnud ja pronks on jälle natuke liiga riis vanale autole, kuigi ehk kena võiks olla küll. Neutraalne must seega FTW :P

 

Kui ma UM-ist lähiajal juhtun mööda sõitma siis hüppan läbi. Iseenesest olid mul need plekid kuskil aga ei leia enam ülesse :D Et peaks hoopis koristama hakkama, ehk leiab veel midagi kasulikku.

Muudetud , muutis GTA

comment_56146
Kui sa m6tled neid pingutus plekke mis vooliku ja toru yhendus kohas on siis neid saab Um on koha peal olemas ja ei maksnud ka eriti midagi ise just ostsin eelmine kuu alguses .

 Kas sellise asja eest 1€ on tõesti nii vähe, et paneb ütlema "ei maksa midagi" :) See on UM minimumhind ja kõik peene puru maksab niipalju ju.

comment_56148

kui enda suporteid värvivsin, mõtlesi ka mingit ägedat värvi, peaaegu ostsin kollase. Must auto ja kollased suportid oleks päris timm. Korraks kujutasin ette, kui kollased suportid saavad sitaseks siis pole enam seda ilusat vaadet ja iga päev neid pesta ma ka ei viicix

  • Autor
comment_56149

Nii on, kui üks-kaks ühikut on vaja siis veel aga näiteks ukse polstri katkiste tüüblite asendamiseks kasutan Lada omi mida ostsin kunagi kena hunniku,  viis senti tükk (EEK). Müüja luges veel mitu korda üle, et ma ikka ühtki tasuta ei saaks :D

 

Eks see suportite värv on pisiasi selle kõrval, et mõni mees värvib trummelpidurid punaseks ja ise on veel uhke ka :D

comment_56151

Eks ma sain v'ahe allet ka -20% ei tundunud nende 4 plekki eest palju kyll makstud aga eks kui kodus siis v6i j'rgi vaadata mis hinnaga k'atte sain.Arvan et seda jubinat saab ka tavalisest auto varuosa poest ise ennesest sest paljud kasutavad samalaadset kinnitust .

  • Autor
comment_56426

Otsisin seda plekki siis tavalisest autopoest ka, kuid tulutult, tegin ikkagi ise :D Roostevabast plekist teine ja usun et ajab asja ära :)

 

0101232965732a2.jpg

 

Nädalavahetuseks leidsin ka hea tubase töö: mõned õlled ja kõrvale soveldasin klappe ^_^ Juhtpuksid on siiski juba üsna piiri peale kulunud ja hea naha saamiseks peaks need vahetama ja kõik ka vastavalt mõõtu lõigata laskma. Kel häid kontakte võib soovitada kuid tõukur ja windorf on siiski minu hinnaskaalast praegu väljas ja ka ooteajad pidid mõne tegelase sõnul ligi kaks kuud olema. Mõni teine homme siis :D

 

Üks pisiremont oli veel starteri kallal. Kui mingi hetk veel mootor ühes tükis oli, siis ajasin seda starteriga ringi. Kuna oli aega kuulata siis hakkasin otsima kust tuleb see mingi rõve kolin, algul tundus kuskil eespool olema kuid hiljem sain aru, et see tuleb starteri kandist. Esialgu kahtlustasin, et starter ei hambu miskipärast uue hoorattaga (kuigi miks ei peaks). Aga noh, kui starter maas oli siis tuli välja, et otsapuks oli ikka väga otsas omadega, sisuliselt olematu. Uue sain hydroscandist, õlipronks siis, mis peaks määrdevaba olema. Välisläbimõõt ei klappinud kuid lasin selle mõõtu treida ja nüüdseks starter juba kokku laotud ja paika pandud. Eks kui kaas ja rihmad peal saab katsetada mis hääled nüüd on :rolleyes: Aga vähemalt aku pealt ainult starterit ringi ajades tegi see täiesti mahedat surinat nagu võikski.

 

Pidurite remont ka jätkub. Tahtsin siiski vaadata mis silindrites toimub ja täiesti õige, et need lahti sai võtta. Praegu võtsin lahti ja ladusin juba kokku ühe tagumise suporti ja kuigi asi iseenesest liikus, siis kolvi taga oli väga räige paks muda ja tööpinnad olid paakunud mustusest päris kinni juba. Ilmselt pole see auto päris päris ammu, kuid üldse saanud mekkida värsket piduriõli, väljalastu oli ka päris tume. Puhastasin tööpinnad poleerpastaga, suruõhuga ning koostasin uue tihendikomplektiga ja hoopis teine asi on nüüd liikumisel, palju kergem ja kena sujuv. Esimesed suportid saavad ka oma jao, nii et tuleb pöialt hoida, et selle auto pidurid ikka pärast toimiksid ka kui nii palju olen lammutanud ja kokku ladunud seda süsteemi :D

 

Kõik viimased pidurite kulujupid siis pildil kah, loodan et miskit enam juurde vaja pole.

 

0101233111db107.jpg

 

0101233115f917d.jpg

 

Üks niisama pilt segamini kapotialusest kah :D

 

010120217395a87.jpg

 

Selle jagaja augu katte võtsin ka välja kuna tundus üks lekkekoht olema, paksult pasa all. No ja o-tihend oligi täiesti plastikuks läinud, selle oleks võinud küll juba varem vahetada (kui ma suvel otsisin potensiaalseid vaakumlekkeid) kuna see mitte miskit küll ei tihendanud. A nüüd siis ka uus o-tihend paigas :rolleyes:

 

Äpardus juhtus ka :huh: Panin õli tagasijooksudesse paberist punnid ette, et sodi sinna ei satuks ja ettevaatamatult suruõhupüstoliga vehkides lasin ühe õnnetult karterisse. A sellised asjad ei aja mind enam isegi vihaseks, ainult imestama kui loll ma suudan vahel ikka olla :D

 

Aga ladna, teeb siis vaikselt edasi, katsub mitte rohkem s***a keerata :D

 

0101233047252ab.jpg

Muudetud , muutis GTA

  • 4 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_58026

Viimasest postitusest on juba pea kuu aega möödas, paneks siis lühidalt kirja mis vahepeal tehtud :D

 

Pidurid komplekteeritud, uued tihendisarjad suportitel ka küljes, nii et sellega peaks OK olema. Tänud erxx-ile, kellelt sain esimese kulumisanduri pistiku, nii et ka selle mudisin ilusti auto külge ja häiretuled nüüd kustus ja andur kenasti vahetatav ka, nagu peabki.

Pilt ka, mis ködi näiteks esimese ratta silindris leidus. Pidurid iseesest toimisid aga kui kauaks seda lõbu oleks veel olnud? :o

 

010137116186e7d.jpg

 

Kätte sain ka uued rehvid, vanad sai realiseeritud ja päris ilma ikka ei saa:

 

010137136759418.jpg

 

 

010137131561202.jpg

 

Veljed poleerisin ka ära. Kahjuks on see viimane pilt neist, kus veel kahjustusteta on, kuna rehvipoiss ei osanud neid korralikult pinki panna ja rikkus randid ära. Taastamise rahade peale nõudmisi ei teinud ka, see on pikem lugu kuid jah, teinekord soovitan üle küsida kas inimesel on ka kompetentsi üldse sellist tööd teha <_< Tegelikult on mul üldsegi poleeritud velje tuhin ka üle läinud ning järgmine aasta proovin mingit vähem edevamat ühevärvilist lahendust. Meeleolul ei tohi langeda ju lasta :rolleyes:

 

010145257970e94.jpg

 

Nii, siis kuna sattus mu mässamise tõttu paberinutsak karterisse ja seda kätte ei saanud, siis võtsin kopsiku üldse alt ära ja poest tõin ka uue filtri, õli ja karteritihendi. Teine üllatus oli, et tegu on viiese bemmi karteriga. Õlivarda augu plommimise lahendused siis kõrvuti:

 

01014525694a8da.jpg

 

Paremal pool siis minu, igavam lahendus - pooletolline kork. Õlivarda auk sai kenasti keermestatud, o-tihendi ka vahele ja vasakpoolne rats lendas prügikasti.

 

010145257574c82.jpg

 

Alt käis ära ka õliradikas, lasin selle suruõhuga vanast õlist tühjaks ja panin mõne uue o-tihendi ka kuhu tundus, et vaja oleks.

 

Seejärel sai ette võetud kaane paigaldus. Eelmises postis mainitud soveldused tegin veel korra üle, kuna ei jäänud pidama :D Seekord sai siis asja ka, ning kaas uuesti koos. Vahele läks siis victor reinzi orig. mõõdus tihend, uued payeni kaanepoldid said ka külge. Seejärel rihm peale ja täna õhtul siis tegelesin sisselaskekollektoriga, ka see on nüüd paigas ja kapoti all üle tüki aja pisut komplektsem pilt:

 

010157911305a88.jpg

01015793996b1c0.jpg

 

Et eks ma lapin selle kapotialuse kokku ära ja siis paistab mis edasi saab :P Ühtteist on veel teha aga aprilliks tahaks liikuma saada.

 

Tulevikku silmas pidades tõin täna Türilt kuulutuse peale reageerides ära ka ühe juppideks läinud 728i E38 küljest ühe suure kobaka jupi:

 

010157917921ba2.jpg

 

01015792531fe3a.jpg

 

Esialgu sellega veel pead vaevama ei hakka aga tulevikus võiks ju ühe kapremonditud mootori ka ehitada, aitab küll neist hädaremontidest :beer:

 

Aa ja homme täitub aasta selle auto ostmisest. 12. märtsi pärastlõunal veeres ta mulle õuele. Siis veel ei aimanudki, et nii palju tööd tuleb teha :D

 

Eelmise elu meenutamiseks üks pilt müügikuulutusest ka, loodan, et eelmine omanik ei pahanda B)

 

01015842897caa2.jpg

Muudetud , muutis GTA

  • Autor
comment_58079

Pole mingid tuttavad aga koht ise Paide Laia tänava garaažitöökoda. Tavaliselt olen leidnud sealt eest sellised noored entusiastlikud kutid kes asja jagavad ja on mind abistanud ka kohalikelt odavate varuosade otsimisel, suhtumine on olnud hea. Kuna eelmised vanad on mul rehve ennegi paigaldanud, küll ringi pööranud ja tasakaalustanud jne, siis ei osanud miskit karta.

Seekord leidsin eest aga uue töötaja. Ilmselt jääks too inimene oma tööst selle kaebuse peale ilma ka, värskelt alustanud tüübile seda ikka ei tahaks ju. Liiga hästi mäletan veel kui ise rattamehhaanikuna alustasin ja eks oli päevi ja kliente oli igasuguseid :D

 

Sisuliselt on see lugu küll ebameeldiv aga ma pikka viha ei viitsi pidada ausalt, kahju on pigem moraalne. Võibolla olen ma liiga heatahtlik või siis olen liiga tujust ära, et tekiks üldse mingit tahtmist sinna jaurama ja närve kulutama minna.

  • Autor
comment_58495

Jee-jee, kapotialune koos :D

 

0101668325940f0.jpg

0101668227dbf8a.jpg

 

Nagu näha siis esmaseks suurema lammutamise põhjuseks olnud tagaratas on ka täitsa õiges asendis alla saanud :) Enne oli märgatavalt viltu all

 

0101668205a79ef.jpg

 

Tagumise aknalaua värvisin mustaks :rolleyes:

 

0101632987d5b02.jpg

 

0101633007e9bfa.jpg

 

Hydroscandi osadest koostasin mõõteriista kütuserõhu jälgimiseks. Soojalt on käivitumine ikkagist ju kehvavõitu, ehk on kuhugi survepoolele koer maetud.

 

0101668353510e9.jpg

010166838592027.jpg

 

Segusiiber sai ka remonti. Soojenduse vahelt lekkis kergelt tosooli, nii et UM-ist uust tihend ja kaane lihvisin vesipaberil selliseks, et enam urbseid kohti poleks, kust vedelik plehku panna saaks:

 

0101668551de615.jpg

 

010166857977b3b.jpg

 

Nagu näha siis auto lõpuks suveratastele maandunud ja käib mängimine tagavedrudega, et saaks ta parajale kõrgusele :D Oleks pidanud ikka coilid alla panema aga ega enam ei hakka sellega pead vaevama ka :P

 

0101668411bf225.jpg0101668481e30ce.jpg

 

01016684292d9b7.jpg

 

Pidurid on õhutatud, kõik kaitseplekid (summuti, käigukast, mootoriruumi plastikud jne) on ka külge monteeritud.

 

Mõne teravam silm ehk märkas, et tagatiib on läinud :D Selle plastikliist on hetkel Tartus Joeli käes värvimises, saab kindlasti üks ilus tükk olema :)

 

Igatahes, nipetnäpet on veel teha, peamiselt just tagumiste koobaste sisuga seoses ja kütuse tankimistoru ka veel paigaldamata, nii et käivitust pole veel autole teinud. Õige pea igatahes, mõne nädala jooksul saab auto elu sisse, ma loodan :beer:

Muudetud , muutis GTA

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.