Hüppa postitusse
Postitatud
comment_39328

Tervist!

Kuna olen nüüd rullika omanik, siis teen ka teema autost.
Varem pole kunagi autot omanud niiet avastamisrõõmu on sellega ilmselt palju :)

Sai soetatud kupee kerega musta värvi 320.
Mootor: M50B25 Vanos
Manuaal
Lisasi peaegu polegi. Katuseluuk ja M-Tech II rool on ainukesed mainimisväärt asjad.
Põllelisa on ka, mille kohta ei oskagi hetkel seisukohta võtta. Mõne nurga alt meeldib, mõne nurga alt mitte.
All on ka 15" kärjed.
Kere on selle aasta kohta päris heas korras. Vaatasin täna tõstuki peal siit ja sealt ja roostet ei leidnud kuskilt.
Muret teeb natuke värv. Müüja oli masinat eelnevalt poleerinud ja mõnes kohas liialt palju poleerinud nii, et lakk maas. Põhimõtteliselt tuleks terve masin uuesti üle lakkida.
Küünlad vaja vahetada kuna puterdab vahepeal. Tagasilla puksid vaja vahetada ja veljed tasakaalustada.
Rohkem vigu töökojas hetkel ei leitud.
Pikk jutt, s**t jutt. Üks pilt ka juurde,milline välja näeb.
Mõned pildid.
IMGP2181.JPG
IMGP2182.JPG
IMGP2185.JPG
IMGP2177.JPG
IMGP2173.JPG

Muudetud , muutis RaidoM

  • Vastuseid 384
  • Vaatamisi 42,5tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Veljed puhastatud, kapslid värvitud, embleemid küljes. Uued kettad-klotsid ka küljes.  Tulemus:   Üks rehv tuli juba välja vahetada, sest muna oli üleval ja vibra oli sees 90 peal. Ega

  • Kevadega 6500km sõidetud. Tundub, et see aasta tuleb ls rekord. Remontima pole pidanud, ainult kütust kallanud ja pilte teinud.      

  • Auto nüüd kokku pandud. Sõber keevitas summutile sukad külge ja täna kallasid mõned vedelikud sisse ja keerasin võtit. Turtsatas käima õnneks. Roolivõim siiski jäi kergelt undama. Õli on küll pii

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

comment_56339

Plekk ja el luugi sirmikate on sama oluline selle kraami soetamisel kui see mootor. Kusagil kunagi oli juttu tavalise plekiga installist, aga see jama ei tasu ilmselt ära ennast.Oluline on mootori nn null asend paika saada, kui see paigast aetud. Kindlasti pole mõtet poolkinnise või halvasti installitud mootorit tööle panna, hambad on kiired maha kuluma.

  • Autor
comment_56340

Plekk ja sirmikate olemas. Samuti lugesin välismaisest foorumist null asendi kohta. Seda vist päris näpuga ei saa paigast ajada. Kui siis ainult nii,et on luuk poolenist lahti tehtud ja siis hakatud el.luugi süsteemi maha võtma.

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_57038

Paar nädalat tagasi soetasin el-katuseluugi, kuna manuaalse luugi hoob/vänt oli puudu ja selle hoova eest taheti sama palju kui el.luugi komplekti eest.
Vahetus tundus alguses lihtne, pärast 5h pusimist polnudki nii lihtne. Järgmine päev uusi juhendeid otsides oli tegelikult asi imelihtne :)
Tuli eemaldada mõned polstrid..
maha võtta manuaalse luugi alusplekk ja kõrid mille sees jooksevad kaablid,mis luuki edasi-tagasi veavad.
Kaablid ise jäävad paigale.
IMGP2975.JPG

Võtta el-luugi alusplekk ja selle külge needitud kõrid ja nendesse kaablid sisse lükata.
IMGP2977.JPG

Kinnitada uus alusplekk kood kõridega
IMGP2980.JPG

Mootor külge ja vaadata,et korralikult hambuma hakkaks.
Samuti tuleb enne mootor viia sellesse asendisse nagu luuk on.
Kui katuseluuk on avatud,siis mootorile vool järgi ja nupust vajutad kuni mootor on nö luugi lahtisesse asendisse jooksnud.

IMGP2985.JPG

Juhtmed külge, relee kaitsmekarpi,kaitse sisse,  voolu saab juhi jalgade juurest ühest pistikust, millest hetkel pilti pole.
IMGP2990.JPG

Ise lammutasin alguses rohkem kui oleks pidanud kuna õpetusi oli vähemalt 3 erinevat ja viimane oli küige lihtsamt ja mõistlikum.
IMGP2979.JPG

 

Auto24 kuulutus sai ka läbi seega müügis enam ei ole.

Üldiselt peab vaatama uue mootori poole :)

M50 on küll ilusa häälega ja tore ja lahe aga ma ei kasuta selle mootori ressursse ära ja ma pigem panustan kütusekulule kui võimsusele ja kiirendusele.

Paari aasta pärast peab tudengi elu alustama ja siis peab igalt poolt kokku hoidma.

Enne selle auto ostu ma tegelikult otsisin 1.8IS mootoriga isendit kuid olematu saadavuse tõttu läksin R6 teed.

Midagi täpselt ei luba kuid kui kunagi peaks soojalt maalt tagasi tulema siis tahaks E36 pealt 1.8is mootori sinna sokutada.

Muudetud , muutis RaidoM

  • 3 kuud hiljem...
  • Autor
comment_62572

Nonii, et teema kuhugi 37ndale leheküljele ei kaoks teen väikse teemavälise postituse. Ja vb mõnele autohuvilisele huvitav vaadata, mis masinad siin mandril sõidavad.

Uueks pilliks Holden Commodore VS II. Süda on Buickilt. 3.8L V6. Kere on poolenisti Opelilt. Uksed vähemalt küll Senatori omad.

Esimene ja viimane kord kui sellised tõllarattad ostan.

IMGP3475.JPG

 

IMGP3476.JPG

 

 

IMGP3485.JPG

  • 11 kuud hiljem...
  • Autor
comment_79194

Pole siia pea aasta aega midagi postitanud.

Plaanis suvekuudel korraks Eestisse tulla ja tahaks rullikaga sel ajal ringi uhada.

Seetõttu ostsin JOM coilid ära kuna vanad amordid on läbi ja tagumine vedru ka puruks.

Kui amordid alla lähevad siis oleks ilmselt mõistlik amordi tugilaagrid ka välja vahetada.

Millise tootja omad võtta? Lemförder, Sachs, swag, febi bilstein või mingi muu?

Ebays saaks Sachsi terve ringi ca 82EUR eest. On see mõistlik hind või Eestist leiab soodsamalt.

 

x6fz36.jpg

 

Üldiselt tahaks sellised asjad ära teha see suvi.

* coilid alla

* korralik katalüsaator alla

* terve summutijooks vajaks uuendust

* õlid-filtrid-jahutusvedelik vahetada

* velgede poleerimine ära lõpetada

* korralikud rehvid alla

 

Võib pakkuda tagumist pütti, 205/50/R15 või 195/50/R15 rehve ja katalüsaatorit M50 2.5L mootorile.

  • 3 nädalat hiljem...
comment_79885

Sai hangitud uued rehvid. Nankang NS-2 195/50/R15 mõõdus

Amordipuksid samuti terve ring tellitud.

Nüüd vaja oodata juunikuud ja saab asjad ära vahetada.

nankang.jpg

Mis sind NS2-te ostma ajendas?Ns-20 on oluliselt parem, ning hinnavahe pole ulmeline nende kahe vahel.Selle ns2-l kuluvad tobedalt välimised randid kiiremini, isegi kui sillaseaded õiged ja rehvirõhud paigas.Kasutatud korraliku tootja rehv oleks mõistlikum valik minuarvates(ma ei räägi niisama vaid olen mõlemaid proovinud erinevates tingimustes, erinevatel autodel, eri mõõdus).

http://www.camskill.co.uk/m53b0s99p0/Car_Tyres_-_MPV_Tyres_-_People_Carrier_Tyres_-_15_inch_R15_inch_-_195_50_15_195_50R15 

Nelja naela vahe tükist kõigest.

Muretuid kilomeetreid. 

 

  • Autor
comment_79911

Pole neid rehve varem kasutanud, kommentaarid polnud ka kōige hullemad, hind oli mōistlik ja kuna rehve ainult kuuks ajaks vaja siis ei tahtnud kalleid rehve osta. Mu aastane läbisōit on tunduvalt alla 10 000km( see aasta alla 1000km ) seega kui nad paar aastat kestavad siis olen rahul.

Kui osutuvad rämpsuks siis tean, et nankangi enam ei osta.

NS20 ei jäänud ilmselt silma.

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_81264

Sain üle 15 kuu auto juurde. Kõik rehvid tühjad ja aku ka tühi. Ostsin uue aku, kuid käima ei läinud. Starter aina plõksus. Koputasin küll paar korda,et vb kinni jäänud aga ei midagi. Tuli välja, et starteri voolu juhe ei olnud päris korralikult kinni ja ei saanud hästi voolu. Peale kinnitamist läks hästi tööle.

Järgmine viga: viskosidur oli läbi ja üks bensuvoolik oli rabedaks läinud ja lekkis. Vahetasin mõlemad ära ja peale visko paigaldamist läksin sõitma, et näha, kas jahutab või mitte. Ei jahutanud. Temperatuur läks 3/4 peale ja tulin koju tagasi. Kapoti alt tuli auru! Järgmine viga: termostaadi korpus oli otsast katki ja lõdviku vahelt lekkis tosooli. Ja siis kõige suurem viga: mootorisse oli tekkinud mingi tiks.

Täpselt selline nagu siin videos:

Mis seal tiksub? Siin on inimesel sama teema: http://foorum.bmwclub.ee/viewtopic.php?f=5&t=196279

Kui tõesti mõned klapid kõverad, siis millest nad kõveraks said minna? Sõitsin max 2km, paaru ei andnud. Peale sõitu tekkis tiks.

Mott igatahes maas.

comment_81265

Nii pikal seismisel siis vb hüdrotõukurid? Läbipesu+õlivahetus äkki aitaks? Kütus ka selle ajaga läheb parajaks jamaks, et soovitaks sinna värske peale panna v üldse välja vahetada.

 

Kui nankangi maha tegemiseks läks siin, siis ma ütlen omast kogemusest et poeuus Nankang Sv-1 lamell 18 pööra peal oli küll oma hinna eest väga ok. Pidas hästi, oli ka karmi külmaga suht pehme ja 25 000 sõitmise(ühe talve jooksul) järel oli pinda 4-5mm veel järel. Kiiruse indekseid ilmselt ei tohiks väga uskuda ainult :) Saksamaal bahnil 160-180 pikalt lastes 190km/h indeksiga rehvidel kahel tulid mõrad sisse :D

Muudetud , muutis m20b20

  • Autor
comment_81286

Ärge nüüd hirmutage nende nankangidega :D pole neid veel allagi saanud. Rehvi niikuinii ei põleta niiet ehk selle võrra kuluvad aeglasemini :)
Tuttav remondimees arvas ka, et kuna auto pikalt seisnud siis õli kõik alla vajunud ja hüdrotõukurid suht kuival. Igatahes vahetan õli ära ja ehk saab selle asja korda.

Mootori ajalugu tõesti ei tea. Ise olen ainult ühe õlivahetuse teinud.

  • Autor
comment_81371

Tegin õlivahetuse täna ära ja tundub, et sai korda. Tiks mootorist kadus ära aga samas midagi nagu tundus seal veel tiksuvat aga see võis ka mu paranoia olla.
Järgmine teema oli õhutamisega. Mingi hetk oli juba tunne, et asjal on surve sees ja kaas kõver ja sada häda veel aga internetist sain üsna hea õpetuse ja sõber oli ka toru otsas, kes andis nõu ja nüüd temperatuur keskel ja ei kuumene üle. Seejärel tegin mõnele plastikule uuenduskuuri. Prillid ja stange liistud olid väga halliks läinud kuidagi ja lasin nad mattvärviga üle.

Lõpuks tegin ka proovisõidu ja tagasitulles oli kapotialune jälle jahutusvedelikku täis. Termostaadi korpuse õhutusnipli juurde oli pragu tekkinud. Ehk leian homme uue korpuse. Saab lõpuks sõitma ka hakata.

Võrreldes eelmise aastaga on udukad ja põllelisa juurde tekkinud.

e30.jpg

Muudetud , muutis RaidoM

comment_81445

Ise tarvitan tagaratastel 205 laiasi rehve. Muidu 15 tolliste eeliseks on see, et isegi kvaliteetrehvid on tegelikult päris odavad.

 

Mis firma oma see uus visko on ?.  Ma ise ostsin Sachs oma. Sellega on nii, et kui külmalt käima panna siis esimesed mingi minut aega teeb helikopteri häält ja siis kaob ära. Eelmisega nii polnud.

  • Autor
comment_81455

Vahepeal mõtlesin ka taha 205 panna aga ei näinud nagu mingit eelist sellele ja võtsin ikka kõik ühes mõõdus. 15" on üsna odav jah. Mõni aeg peale rehvide ostmist leidsin isegi Nankangi lähedase hinnaga Toyo Proxes T1R rehvid.

VIsko on mingi suht noname: OSSCA. Tahtsin asja kohe kätte saada ja ei viitsinud mingis tellimisnimekirjas olla ja leidsin foorumist uue visko. Ehk see "ohsaaa" kestab.

Endal nagu mingit erilist häält ei tuvasta.

  • Autor
comment_81736

Jagelesin mitu päeva jahutussüsteemiga. Vahetasin 2 korda termostaadi korpust, sest esimese suutsin katki keerata. Peale seda sai üks õhtu ja järgmine hommik süsteemi õhutatud.
Peale seda hakkasin velgi korrastama, kuna nad olid ikka väga koledaks muutunud ilmastiku jm tõttu. Tegin nagu youtube õpetustes: tõstsin tagumise otsa üles, panin 4nda käigu ja hakkasin neid liivapaberitega lihvima. Ideaalsed nad ei ole aga üldiselt jäin päris rahule. Osad liivapaberid olid aastaga kuhugi ära kadunud niiet pidin P800 pealt P1200 peale hüppama ja peale seda poleerpastaga üle.

Rehvid peale, kütus paaki, kindlustus ja tegin esimese 100km ära.
Coilid on veel alla panemata. Loodetavasti saab nädala lõpus selle ka korda.
 

G0050147.JPG

 

G0050175.JPG

 

Enne:

IMG_1647.JPG

 

Pärast:

 

IMG_1667.JPG

 

G0060195.JPG

 

IMG_1680.JPG

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.