Hüppa postitusse
Postitatud
comment_38293

Kuna eelmine 318i Touring () sai oktoobris 2011 ühele Helsingi BMW huvilisele maha müüdud, hakkasin aktiivselt uut otsima. Eesmärgiks oli seekord R6.

Poole aasta jooksul sai läbi sõidetud Eesti ja pool Baltikumi, mida ei olnud, oli kriitikat kannatav E30. Proovitud sai kahepooleseid, IS-e, turbodiisleid - kõigil oli mingi suurem häda küljes.

Eelmise nädala lõpus aga sai kasutajalt Henri "poolvägisi" 324TD Touring ära toodud. Just täpselt see, mida tahtsin. Masina ajalooga saate tutvuda eelmiste omanike teemas:

2fast http://foorum.bmwclu...465&hilit=2fast

Henri

Siinkohal tahaksin tänada kõiki eelmisi omanike, et auto eest korralikult hoolt olete kandnud. Proovin jätkata samas vaimus.

Mis ta siis on?

Colour BRILLANTROT (308)

Upholstery ANTHRAZIT STOFF (0269)

Prod.date 1992-05-27

Options

Code

Description (interface)

Description (EPC)

S169A KATALYSATOR FUER DIESEL DIESEL CATALYST

S210A ANTI-BLOCKIER-SYSTEM ( ABS )

S240A LEATHER STEERING WHEEL

S314A HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES

S320A MODEL DESIGNATION, DELETION

S401A SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC

S410A WINDOW LIFTS, ELECTRIC AT FRONT

S423A FLOOR MATS, VELOUR

S428A WARNING TRIANGLE

S510A HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM

S520A FOGLIGHTS

S529A MICRO FILTER

S654A BMW BAVARIA C III

S681A DACHANTENNE

L801A GERMANY VERSION

Lisaks on sinna juurde tekkinud püsikiiruse hoidja, peal on alarm, valgustitega sisepeegel, kõrgsageduskõlarid (peeglite juures) ja raadio on asendunud BMW REVERSE RDS-ga (palju sel originaaliga erinevust on, ei tea). Suur ja korralik karterikaitse on ka, mis on meie talves ainult kasuks. Katalüsaator on autol vahel välja võetud. Läbisõitu tänase seisuga 266 666 km, mis on õige.

Üldmulje on väga hea: mootor töötab ilusti, vedrustus on haudvaikne ja sisu on eeskujulik. Hästi tore üllatus oli see, et isegi INSPECTION intervall on ära nullitud hoolduse käigus.

Selge see, et 20a vanusel autol on pisivigu:

1. Generaatoririhmad kipuvad välja venima/ära kuluma.Vist mingi diislite tüüpteema: . Igaljuhul kakkusin rihma maha ja tundus tõesti, et generaatori rihmaratas on veidi laiaks kulunud. Hetkel peal suurema profiiliga rihm ja sõidab küll. Lähiajal katsuks vahetada rihmaratast, seega võib pakkuda td generaatori rihmaratast.

2. AIRBAGi tuli põleb/vilgub. Nagu vanematest teemadest loen, siis on rool hooletult maha võetud. Nagu ma aru saan, Eestis keegi väga seda tuld ära kustutada ei oska, siis tuleb leppida sellega vist, kuigi ülevaatusel võib probleeme tulla. Pakuti ka, et rool välja vahetada ja pirn laest välja, kuid sel masinal on terve roolisammas airbagi variandi oma ja see poleks nagu õige lähenemine... :mellow:

3. ABS ei tööta. Tuli ka ei põle, aga seda ma kontrollinud ei ole, kas pirn üldse on sees. Puudust otseselt ei tunne.

4. Tagakojamees ei tööta, st töötab, aga siis kui ise soovib :D. Kahtlustan luuki minevat juhtmepunti, soojemate ilmade tulekul teen kindlasti süüdlase selgeks ja karistan teda.

5. Üks roostesem koht on tagapõllel. Mujal on asi viisakam, põhja all jäi väga kiirel vaatlusel samuti paar kohakest silma. Loodame, et keevitust ei vaja.

Tulede regull ka ilmselt ei tööta, ma polegi proovinud. Ja kui päris perverdiks kätte minna, siis tagaklaasi soojenduse nupul on valgustus kadunud, mootoril on siin-seal tihendiääres õli näha ja laepolster on puhas aga ... "20 aastat vana" :rolleyes:.

Soojalt käivitub kenasti, paari külma kraadiga käivituse esimesel sekundil raputas veidi, aga see vist käibki diislitel nii. Üldiselt on masinal ka plokisoojendus, seega külma me ei karda. Kõik õlid on uued, sillajupid enamuses ka ülekäidud.

Talverehv on põhimõtteliselt tutikas Masteri prott, mis lärmab nagu rattalaager oleks õhtal :D. Ja jõuangi oma epopöaga siiani, et plaanis oleks velg välja vahetada originaal BBS 15" vastu. Seega ootan esmalt vahetuspakkumisi, siis ka müügipakkumisi korralikele kapslitega 15" BBS-dele. Hea oleks ilma rehvideta. Aga kui me ei leia korralike, sõidame ka suvel praegu all olevate Borbetitega. Originaalsuuruses (205/55 R15) suverehvid tahan küll alla leida. Ja see nagu olekski plaanidest kõik.

Madaldust, neegrivelgi, korvistmeid, V8-t, xenoneid ei tule, ärge muretsege!

Üldises plaanis on teda hooldada, korras hoida ja sõita. Suvel tahaks vigu likvideerida ja sealjuures ka karbid-luugid (kui võimalik, ka uksed) roostetõrje õliga seest üle käia. Ja noh, nagu punastel autodel ikka... vahatada.

Pilte leiate eelmise omaniku teemast, Tallinna linn määris auto nii ära, et kostitan vaid ühe klõpsuga:

20385449633c6d_l.jpg

Muudetud , muutis Kaspar L

Esiletõstetud vastused

comment_38606

Diagnostika ei saanud ühendust airbagi ajuga, arvati et aju viga ja tuleks ära vahetada. Seda pirni sealt ülevalt minu mäletamist mööda eemaldada ei saa. Ma ei tea mismoodi ta Sinu kätte jõudis, aga minu käes oli seal peal must teip ja ülevaatajatele silma see ei jäänud. Ja ABS pirn oli vist tõesti puudu tal, aga jah, ei häirinud ka mind ja sõitsin ilma ABS-ta. See tagakojamees on uskumatu tegelane:D Sain aru et Henri oli ta elektrikul korda lasknud teha, aga ei tea mis tal nüüd siis hakkas. Ilmselt see probleem on juba väga vana, sest foorumis kolades leidsin teema, kus inimene kellelt mina ostsin, uuris et miks kojamees ei tööta, ja tulemuseks oli see et releed polnud sees. Ilmselt oli see viga juba saksast tulles ja see ka põhjuseks miks relee eemaldatud oli.

comment_38613

Diagnostika ei saagi sellele airbagile ligi ja ei hakkagi saama. Seda saab ainult UM (viimati 51e tule nullimine, kui on kõik korras) või varsti ehk hakkan seda ise ka tegema vastava tööriista abiga. Tagakojamehes pole midagi uskumatut, viga ongi tagumises kojamehemootoris, midagi muud pole teil mõtet hakata laiali lammutama ja elektrikute juurde viima. Relee oligi eemaldatud selle tarbeks, et tuksis kojamees hakkam muidu ise lahmima seal taga.

  • 2 nädalat hiljem...
comment_39383

Käid TTÜ-s ? Reede oli vist, kui parklas nägin seda seismas.

Kunagi siin Keilas see liikus, siis oli vähe madalam ja nägi päris libe välja. Praegu natuke liiga kõrge

Muidu viisakas ja korralik masin.

Muudetud , muutis oppi

  • Autor
comment_39398

Käid TTÜ-s ? Reede oli vist, kui parklas nägin seda seismas.

Kunagi siin Keilas see liikus, siis oli vähe madalam ja nägi päris libe välja. Praegu natuke liiga kõrge

Muidu viisakas ja korralik masin.

Käin. Parkisin reedel jah veidi nähtavamasse kohta. On küll kõrge, las ta olla :D

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_42034

Panen kirja, mis vahepeal juhtunud on ehk rubriigist "teinud palju eimiskit".

Suverehvid said alla pandud, mõõduks sai 205/55 R15. Hetkel Borbetitele, kuigi otsin passiivselt ka kriitikat kannatavaid BBS velgi. Selgus, et eelmised omanikud olid miskid flantsid kah velgedele pannud, mis rehvivahetajale parajat peavalu tegid.

Õli koos filtriga sai ära vahetatud. Sisse läks Mobili diislitele mõeldud 10W-40 poolsünteetiline. Odo kirjutas siis 267 484.

Veepump hakkas esmalt kahisema, siis viuksuma. HCH Motors vahetas pumba ja jahutusvedeliku, suur tänu neile.

Kerge pesu + pigieemaldus (jah, talvega oli seda sinna hulgim tekkinud) + vaha (jah, kapott tõmbus roosakaks :D).

Vahepeal suvatses niisketel hommikutel püsikas streikida, suvalisel hetkel lõi veo tagant ära. Hiljem asi süvenes ja kulmineerus sellega, et spidomeetri nool ennast enam ei liigutanudki. Andurijuhtmete puhastusest täiesti piisas.

Tähelepanekuid:

1. Turbo ajab väikest viisi õli välja, määrib õhufiltrit ja sisselaset. Külmkäivitusel saab purtsu sinist kah tagant välja. Ilmselt tahab peagi vahetust.

2. Kahemassiline hooratas annab oma kõrgest east märku mootori seiskamisel kolinaga. Ja kui teravalt kuulata, siis sooja mootoriga on ka kolinat auto alt kuulda, mis sidurivajutusega ära kaob. Saab ehk koos siduriga tulevikus ära teha (lasta teha?). Kalliks läheb, mis muud :huh:

3. Autol pole ikka vedrudega ka päris kõik korras, nina hoiab liialt taevasse, tagumik maas.

4. Kõrvalistuja esinurgas on (nüüd) põhjas auk. Suvel keevitan ära.

5. Näidikuploki massiga on probleeme, tahab vahel kerget obadust saada. Esimesel vabamal momendil teen ära.

Kütust võtab hetkel ~8.8l/100km kohta (100% linn). Rulli kohta vähe, diisli kohta palju.

Kumb võitis? :P

20632667d29550_l.jpg

comment_42143

Püsikal on rooli all 1 ise aretatud pistik, mis vahepeal streikis. Aga muidu jah, diffri andur tegi mul ka korra trikke, 1 andur isegi kapi peal seisab sellest ajast, kuigi viga oli tegelikult pistikus. Aga auk põhjas on küll minu jaoks suur üllatus, paar aastat tagasi kui masin enne talve kõvasti õli nägi võimalike kahjude vältimiseks, seal midagi peale mõne üksiku pindmise rooste koha küll silma ei jäänud. Mis tagavararatta kohal on? Bottlecap ikka? Mul 1 borbet vedeleb sellest autost..

  • Autor
comment_42155

Tagavararatas on väga viisakas seisus pudelikork. Borbetid tahaks millaski üldse riiulisse ära tõsta (hea pakkumise korral nõus ka loobuma), seega olen avatud korralike BBS-de pakkumistele. Viljar (omanik enne sind) mainis jah, et üks velg peab veel kuskil rändama :D

Autot on tõesti tublisti määritud ja eks see ole ka põhjus, miks ta üldse säilinud on.

comment_42314

Haapsalust selle vinge paberipataka ka kaasa said igast autoga tehtud tööde kohta? Hammasrihmavahetuse arve koos läbisõiduga peaks ka seal mapis olema. Mõtlen lihtsalt et millal see lähenema hakkab..Omanike on masinal suhteliselt palju olnud jah arvestades seda läbisõitu mis ta Eestis sõita jõudnud on. Ometigi on ostja pidanud üldjuhul vaeva nägema et see auto endale saada:D Kui ma õigesti mäletan siis minu kätte jõudes oli 236000 ees. Viljar siis muidu tuttav sul? Neid lugusid tahaks kah huviga kuulata kuidas see masin Cristophi käest Viljari kätte jõudis.

comment_42340

Sellese vanase diislisse pole mul mittekunagi usku olnud, igasugu hädasi on ja pole ta nii eco midagi. Remondiga pärast saab iga säästetud sendi topelt kinni maksta, jah just linnas on tõesti ökonoomsem aga siiski:

Mul just viimane paagitäis tuli 8,74L /100le ja terve eelmise suvi oli koguaeg madal 8, kulu. Hetkel 30% linn/ 70% maantee.

Auto seejuures palju kiirem (0-100 natuke alla 8s vs ~12s). Lisaks on diislil veel täiesti õudne hääl.

comment_42347

Selle diisli annab mõne võttega teha käredamaks, et võib ka sulle tagatulesi näidata :) Just seda vana diislit kiidetakse mootori poolest, kui keegi tahaks siin palju kütust säästa ja mugavamalt sõita, siis ta ostaks 1.9 diisel golfi omale. Korras td küttekulu on keskmiselt 7l sajale, maanteel pisut üle 5L, ükski teine r6 ei saa jälile, ainult karpa r4.Korras diislil on mõnus hääl, hea minek ja normaalne küttekulu. Enamustel pole see pump enam esimeses nooruses, sellest ka kõva lärm ja küttekulu.

Minul pole kunagi olnud usku nendesse strokeritesse ja välja mõeldud kilovattidesse :)

comment_42349

Kui mul oli 318i ja ostsin 324td siis oli küll selline tunne et enam bensukat ei osta (siiani ei ole ostnud)

kiirendus parem, kütusekulu väiksem. Oma TDSiga sõidan praegu fritüüri õliga (10l diislilt ja 20l õli) saab sõita 400km 13 euri eest.

Ma ei kujuta ette mis remondi arve peaks olema et diisliga sõitmine ennast ära ei tasuks, mootorid on nii odavad et mootori õli vahetad on kallim kui iga mingi aja tagant uus mootor aiste vahele tõsta :)

comment_42362

Sama siin seepärast on nokitsemise autoks bensukas .Ise arvasin ka et proovin ühte diislit ja siia ma olen ka jäänud .Uued diislid on veel paremad edasi areng on ikka meeletu .Kui ma sõidaks ennamuse ajast bensukaga oleksid ikka väljaminekud iga kuu topelt peaegu. :rolleyes: Minu jaoks.

comment_42363

Uuemate diislite suhtes on äärmiselt õigus, vast BMW puhul esimesed oleks 135kw 3.0D ja sealt edasi, millel on juba tõsiselt hea ökonoomsuse ja kütusekulu suhe. Päris uutest ei maksaks vast rääkidagi (muidugi esineb ka neil vastupidavusprobleeme, aga sama on ka bensiinimootorite kohta kuulda)

Lihtsalt need vanad 324-jad on küll kõik maltsad millega mina sõita olen saanud. (jah ilma modifitseerimatta)

ja Eix tahad proovida ? julgen väita, et ka tavaline 90kw eta saab su diiselautomaadist vabalt mööda, ilma, et siin midagi stroke-ida oleks vaja !

Muudetud , muutis oppi

comment_42369

Teeme seda siis kiirusel 100+ , minu diisel pole korras ja on atm, sellega pole sulle pakkunud konkurenti, või loed seda kusagilt välja? Teie strokeri tegemisse ja nendesse välja mõeldud kilovattidesse pole mul usku, mitte et diisli vastaseks peaks mingi stroker olema.

Jutt käis aidatud turbodiislist, mis sulle tagatulesi näitab.

comment_42378

väike copypaste turboclub foorumist:

"Ei kavatse ühtegi nõuannet kahjuks jälgida. Ja usun et jõunumbrid saame niigi normaalsete kulutustega kätte.

Ühe 85 kw td-ga tõmbasime dynostendis juba mootorist 153 kw 206 hp ja 400+nm. Aga tulemus jäi kesiseks kuna turbo juhtimine oli täitsa metsa. Tõõ käib selles suhtes et saaks dyno graafiku tulevikus sujuvaks."

Et sama raha eest bensukat ehitada, on ilmselt suht raske samasuguseid numbred kätte saada...

http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=5&t=8868

  • Autor
comment_42404

Sõbrad-sõbrad, ärge nüüd tülli minge!

Diisel on omapärane, ühtlase käigu ja vägeva momendiga juba 2000 p/min juures. Maanteesõitudeks püsikiirushoidjaga on 324td ideaalne. Tõsi, ökonoomsus on suhteline. Kütust võib ju sortsu vähem minna, hooldus ja remont on sellevõrra kallim ja keerulisem. Ma ostsin diisli proovimise pärast :D, pole varem kunagi olnud. Tõsi, linnasõiduks hästi suur diiselmootor ei sobi oma väikese uimasuse pärast. Siis unistan bensukast... kuni vile taha tuleb... siis pole aega enam unistada.

Lagi on valge, näitab rippumise märke tagant nurkadest. Kas DE sisuga käis must lagi ka kaasas?

comment_42405

Teeme seda siis kiirusel 100+ ,

hahah-haha :D arvad et siis läheb kiiremaks ?

Ei sesuhtes et eks ikka keegi kuskil on piisavalt oma diislit näppinud et see sõidab kõigist mööda, UM-ist saab osta täitsa uue 320d, mis juba minu autole tagatulesi näitab, ilma et midagi tegemagi peaks ! AGA tavaline m21 on siiski malts, ma olen mitu korda ise sõita saanud nendega, ilma et seejuures oleks tegu mingi ökonoomsusimega, see oli ka mu jutu algne mõte

Se ongi naljakas, et alati diislimehed räägivad et kuidas keegi kuskil näppis kõvasti ja siis kui kiire see kõik on.. aga keegi kuskil näppis oma bensiini mootorit ja sai sellest mingi 500 või 800 või isegi 1000hp, mis seos sellel on siin MEIE autodega ?

Vb olla peaks mõned diislimehed aja maha võtma ja vahelduseks midagi muud näppima.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.