Hüppa postitusse
Postitatud
comment_136261

Tere,

 

Kirjutan mõne rea e30 kohta mis sai soetatud tänaseks juba umbes pool aastat tagasi. Aeg-ajalt on mõnus garaazis nokitseda ning selleks hetkeks olid eelmised tegevust pakkunud liikurid valmis saanud. Konkreetse auto juures sümpatiseeris tehase konditsioonis seiskord ning suhteliselt korralik salong. Tagumised tiivakaared viletsad nagu ikka sellises vanuses autodel. Keevitatud varem ei olnud, küll oli pahtliga ja klaastiidega lapitud ning üle värvitud. Karbid-põhi suhteliselt head aga päris ilma tööta ei pääse sealgi.

 

Tüüpilistes kohtades nagu esipiilar, lanseronid ning tulemüür samuti rooste olemas.

77322F8D-D45C-477E-A894-E9B9AA7EF775.jpeg.7eb8816598abfac0023541f411ff6e56.jpeg

A9A5A962-86F1-464B-A587-9B1DB192A80B.jpeg

 

 

D89784E9-168C-40EB-BC70-740712CFF67F.jpeg

Muudetud , muutis loonik

  • Vastuseid 51
  • Vaatamisi 4tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Nukkvõll (INA) läks tootjale tagasi  - garantii. Järgmisena ostsin FAE võlli mis enam ei lekkinud.  Hooajaga ca 4000 km murevabalt läbi sõidetud. Oktoobri lõpuks on vaja ülevaatusel ära käia. Enne s

  • Talvel sõita ei raatsi ning seepärast olen tegelenud veidi  asendustegevustega auto kallal. Tänapäeval on moodne teha hobiautole madaldus. Mina vastupidiselt vaatasin, et äkki on auto tagumised vedrud

  • Kevad läheneb ning varsti saab auto garaazist välja ajada ja mõne tiiru teha. Nii nagu tavaliselt sai vahetatud mootoris õli ja teha muud iga aastased hooldustööd. BMW M40 mootoril tuleb tehase andmet

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_136262

Lihtsamad keevitust tahtvad kohad paikasin ise, kuna aga igapäevaselt sellega ei tegele siis keerulisemad kohad saab peagi Jõgeval korda. Esialgu arvasin, et Margusele jäävad tagumised tiivaääred ja sisemised tiivakaared. Üllatusena lisandus aga masinat lahti võttes katus. Katuseluugi koda oli täiesti läbi roostetanud. Korrosioon oli ka sealt edasi hakkanud levima ning otsustasime terve katuse alates  piilaritest ära vahetada.  Selle kohta on Marguse teemas ka pildimaterjal olemas ning ei hakka seda siia topelt üles laadima.

Nii siis me alustasime sõitu mõõda Piibe maanteed. Uskumatu aga selle 100 km jooksul sõitis meile KAKS korda järele sini-punaste vilkuritega politseinike töökas kollektiiv ning meil tuli tee veerele parkida. Uuriti põhjalikult juhilube ning samuti kõik muud toimingud. Ilmselt tingis selle ebatavalise  huvi treiler mis nõuab vastavat kategooriat BE või CE. Õnneks on kõik paberid korras ning mõlemal juhul saime sõitu jätkata ilma pahandusteta.

 

 

9813F555-73DB-4EEE-9930-66F2215E08E8.jpeg

Muudetud , muutis loonik

  • Autor
comment_136264

Kuna Margusel on tööde järjekord suhteliselt pikk, siis alustasin ise lihtsamate keevitutööde ja paikamistega. Tagapõlle vahetasin Alvadi müüdava Taiwani õblukese analoogi vastu. Wallotnesch-ist tellisin uued esitiivad ja tagumised välimised tiivaääred mis läksid Margusele. Üritasin leida samuti sisemisi tiivaääri kuna need on omadega läbi. Tegemist hetkel kahjuks defitsiidiga ning ei suutnud neid detaile kusagilt välja võluda.

 

194B0C2F-1123-471D-9FB6-DF992A733BCF.jpeg

F44FB899-537C-484A-9E1C-E1C8D0FA41F0.jpeg

0B3A1AF4-A20C-4AD0-B34B-D7D5DADE75A8.jpeg

Muudetud , muutis loonik

  • Autor
comment_136266

Niikaua kui garaaz tühi saab mootoriga tegeleda. Eesmärk pole 6-silindriga katelt masinale paigaldada vaid säilitada võimalikult originaali lähedane olukord. Tänaseks on 30 aastat ja läbitud kilomeetrid teinud oma töö ning otsustasin korralikult mootori korda teha. Aga kuna M40B16 on 1,8 liitrise mootoriga väliselt identne ostsin paar nurka seisma jäänud M40B18 doonoriteks. Boonuseks  ca 10 kW ja mõistlik kütusekulu ilmselt samuti. Lasin detaild Detjonõševite poolt üle mõõta ning tellisin 0,5 mm remontmõõdus kolvid Mahlest. Lisaks on veel vaja terve hulk muid kuluosasid. 

Tänaseks on plokk puuritud ning kolvid kenasti paigas. Huvi pärast mõõtsin ära rõnga lukupilu ning see oli 0,25 mm.  Järge ootab Detjonõševi töökojas plokikaan. Uued klapid ning juhtpuksid ning tööpindade sooveldamine. Lisaks palusin kaanest 1,0 mm maha lihvida, et surveastet veidi tõsta. Tehase poolt on see 8,8 mis mõeldud kunagi 91 oktaanarvuga bensiini jaoks.

 

04DA1334-A397-4CAD-8941-31B7950391E9.jpeg

2E80090D-354B-40DC-B318-CCC30D0CCB99.jpeg

  • Autor
comment_136278

Jõgeval Marguse garaazis on saanud autole peale uus katus ja paigatud esimese vasaku karbi nurk. Peamine murekoht on mõlemad tagumised tiivaääred ja koopad. Koopad olid klaasriide ja komposiidiga varem juba kellegi poolt lapitud. Kui seal oleks tehase poolt plastikust logar siis ilmselt säiliks e30-ed pikemalt ilma roosteta.

 

BB1AFE38-7AD2-4969-B93F-8F1443B2D860.jpeg

9C316FD3-034B-4344-9DC8-A0EA22160799.jpeg

D04F350A-7C18-497E-99C0-E76096FBF5BD.jpeg

C2613578-3A7A-4CB7-8D17-C96764A2DCC4.jpeg

  • Autor
comment_136280

Difri peale olen ise ka varem mõelnud. Hetkel on  see 1,6 mootori originaal 4,27 arvuga. 1,8-el mootoril on differ tehase poolt 4,10 ülekande arvuga. Väga palju “kiiremat” ülekannet ei taha kasutada, kuigi mootori pöörded langeksid. Sellisel juhul aga kiirendus halveneks märgatavalt. 4,10 diffrit tahaks proovida kui selline kätte satub.

 

Muudetud , muutis loonik

  • Autor
comment_136291

Mootoriks jääb M40B18 ning seda enam ümber ei mõtle kuna plokk puuritud remondi mõõtu, ning plokikaan tegemises. Pigem üritan originaalsust säilitada.

 

Originaal katuseluuk oli altpoolt roosteussi poolt korralikult puretud. Korraliku luugi leidmine ei olegi nii lihtne ülesanne.  Aega kulus otsimisele omajaga aga lõpuks siiski leidus Peipsi lähistel. Maha tuli see ühe põllurallika katuselt. 

20200314_131108.jpg

Muudetud , muutis loonik

  • Autor
comment_136445

spacer.pngAuto paari päeva eest taas kodus tagasi. Tänud Margusele kes paikas tagumised rattakoopad ning tiivakaared, tegi korda põhja esimesed nurgad ja vahetas katuse. Samuti vajas vahetust üks tagumine vedru taldrik. Kena töö tema poolt, soovitan ka teistele.

 

Eile karestasin liivapaberiga auto üle ja halja pleki katsin Buvanoli roostemuunduriga. Hommikul lihvisin Buvanoli soolad mis reageerimisel tekivad paljalt plekilt liivapaberiga maha. Seejärel katsin need kohad happekrundiga ning seejärel täitekrundiga. 

 

Põhja salongi poolt puhastamisin pigimati jäänustest  kerget karestasin  karukeelega. Järgminena katsin kaks korda EPO-krundiga. Eelistasin seda tavalisele täitekrundile seepärast, et selle pind on tugevam. Kolmanda kihina värvisin põhja ja rattakoopad seestpoolt sarnasel varasemaga roheliseks. Välispindadel epot kasutada ei ole mõistlik kuna ta on raskelt lihvitav ning täiteomadused pole just head.  Peale kogu selle kupatuse kuivamist saab kereliimiga tihendada ära keevitatud kohad ja muud liitekohad. Paar pigimatti vaja liimida tagaistme ette mis põhja remondi käigus välja said võetud.

 

Järgmine ajaliselt mahukam töö saab olema pahteldamine ja lihvimine. Uksed ja katuseluugi tegin juba valmis kui masin Jõgeval oli.

6CADCE87-9F06-423F-B7E3-8809C1266358.jpeg

E4C1C560-DD2D-42C4-AC19-E1055D88AD3C.jpeg

C83219A5-EE7C-4EF1-87F5-A6C4F56D8B53.jpeg

Muudetud , muutis loonik

  • Autor
comment_136447

Uus põllurallikalt leitud katuseluuk oli alt ilus ning ilma roosteta. Väljast aga kes teab mitu korda üle värvitud erinevate pinnakatetega. Üritasin seda paksu kultuurkihti sealt maha lihvida aga ei õnnestunud. Panin lõpuks nurklihvijale 60 karedusega lamellketta ning sellegagi oli üksjagu lihvimist, et luuk haljaks saada. See rikkus muidugi pinna ning jättis sügavad lihvimisjäljed ning ebatasase pinna. Luuk happekrundiga üle ja filler järelle (täitekrunt).  Pilt ikka väga kriimuline ning vaatasin, et ilma lauspahtelduseta olukorda ei päästa. Veidi lihtsamaks tegi töö pritspahtli kasutamine mis püstoliga kogu pinnale peale sai. Edasi kuiv käsilihv ning viimaks taas tuleb filleriga üle pritsida. Saab asja küll:

 

F25B7396-791B-417B-909B-A4B0FF9F95CB.jpeg

Muudetud , muutis loonik

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_137127

Täna sain Kadaka teelt kätte remonditud plokikaane ning asusin mootorit kokku komplekteerima. Plokikaanest lasin lihvida maha 0,8 mm, vahetati juhtpuksid ning kõik uued klapid said vanade asemele. Lisaks kerge tasalihv väljalaske kollektori tihendipinnale.

Mootori ploki puurimise ajal lihviti plokist 0,2 mm, seega on põlemiskamber 1 mm madalam kolvide suhtes. Arvutuslikult kannatab veel 95 oktaanarvuga bensiiniga sõita ilma et detoneerima hakkaks. Tehase surveaste 8,8 ja arvan, et see oli arvutatud RON 91 bensiinile.

 

Erinevatel põhjustel pole jõudnud alustada kere pahteldamise ning värvimiseks ettevalmistusega. Kui mootoriga valmis saab siis peab selle tööga jätkama. Salongi põranda seest olen kruntinud ja värvinud. Samuti asendasin pigimatid mis põhja keevitamise ning kontrollimise  juures kannatada said uutega.

0C11672A-ACF8-4D53-9F34-95BF4701C3F1.jpeg

94621FAA-A540-4E1C-A0AC-C868BF448F51.jpeg

323CBF15-FBA9-4A9E-B605-A3E885E72CB5.jpeg

  • 5 kuud hiljem...
  • Autor
comment_139002

Pikk paus on auto nokitsemisel vahele tulnud. Motivatsioon sai vahepeal miskipärast otsa ning muud asjad tulid vahele. M4018 süda on komplektne ning ootab oma aega.  Kere vajab jätkuvalt pahteldamist, värvi ning komplekteerimist.

 

Küsimus aga hoopis katuseluugi konstruktsiooni trosside kohta. Kas neid on võmalik läbi katuse pleki saada ilma katuse servale sälku sisse lõikamata? Mina selles kindel ei ole. Kahtlustan, et tehases on trossid sealt läbi pistetud ning seejärel otsad luugi siinide külge kinni pressitud. 

Ehk peale värvimist pean selle lõigatud sälgu katuses kinni keevitama ning uuesti

viimistlema.

 

Takkajärgi tarkus ( 08.2022).  Trossid saab kätte need välja kerides ( vända või mootoriga). Saab ka luugi raami lõigates nagu mina tegin. Hiljem pole vaja lõiget kinni keevitada vaid jääb sälguga. Luugi kroomliistud katavad selle lõike ära ning ongi probleem lahendatud. 

BB494B59-2179-4422-8D68-05172A35A538.jpeg

Muudetud , muutis loonik

  • 1 aasta hiljem...
  • 4 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_146181

Küsimus ukse sisemise kile kohta. Millega liimida tagasi polstri alused kiled? Originaalis enne auto värvimist olid need üsna kõva ning veekindla liimiga tehasest paigaldatud.

 

Juhi poolse istmega on veidi tegemist. Seljatugi oli viltu ning vajas veidi keevitamist. Ehk jõuab see nädal salongi ka kokku tagasi panna. Seejärel tekib juba esimese käivitamise võimalus. Loodan, et mootor võtab elu sisse ilma üllatusteta. Kui auto liikuma saab, siis peab mõtlema jooksu viisakamate velgede peale. Ilmselt 8-8,5 laiad rattad sobivad ilma pingutamiseta koopasse ära. Margus veidi rullis ka tagumisi tiivaääri. Olemasolevad pudelikorgid on igati OK seisus aga tahaks midagi laiemat ja pilkupüüdvamat. 

 

 

 

418BE6E0-DBE9-4D34-836D-2AEFD3DCC90C.jpeg

D52F55CD-FD4B-46E9-8808-4577E04A2EB5.jpeg

Muudetud , muutis loonik

  • Autor
comment_146188

Kas analoog kella pirn on eraldi saadaval? See on koos sokliga ning ei ole eraldi vahetatav.  Oma lollusest lõhkusin selle ära. Kas keegi oskab öelda kust uue pirni võiks leida? Osrami kiri on peal, watte kahjuks silm välja ei loe.

 

EDIT: Pirni kella sisse sain autovaruosade poest Valdeku tänavalt.

EC103672-8E2A-4B83-AD0F-BEC24452DDC7.jpeg.17e8a4cd38a7eea2c1a84079a93611ed.jpeg

 

 

Muudetud , muutis loonik

  • Autor
comment_146239

Täna tegin esimese ringi autoga. Vaja veel ukse polstrid külge panna ning siis võib ülevaatuse minemise  peale mõtlema hakata. Tellisin uued  Lenso BSX valuveljed, mis peaksid paari nädala pärast saabuma. Tegelikult on ka hetkel all olevad “pudelikorgid” täitsa kenad.

Raadio sai ka täna paika. Esimesed kõlarid olid ilmselt originaal Blaupunktid. Kahjuks aeg oli diafragmadega oma  töö teinud ning nendest enam asja ei olnud. Asendasin need Pioneeri 13cm kõlaritega. Tagumised originaalid olid enam-vähem aga ka nende asemele läksid veidi suuremad 17cm Pioneerid. Et salongi visuaalne väljanägemine säiliks muretsesin Blaupunkti Bremeni raadio. Näeb väga ajastutruu välja ning saab ka telefoni handsfreed kasutada https://blaupunkt.com/cus/product/bremen-sqr-46-dab/ 

 

 

50B2010D-CDA0-4989-8E25-05E892A9342D.jpeg

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_146328

Vajaksin veidi nõu elektripeeglite kohta. Juhi poolne peegli mootor töötab nii nagu vaja. Kui lülitan teise poole (parema) peale, siis midagi korra klõpsub juhi poolse peegli sees. Parem pool ei reageeri kuidagi. Ukse pistikud vaatasin üle ning peeglite endi pistikud peaks samuti kontakti andma.

Äkki on kuskilt netiavarusest leida peeglite ja lüliti elektriskeemi?

 

Teise anomaaliana näitab spidomeeter 8 km/h kiirust rohkem kui GPS. Seda tundub natuke palju. Rehvid on õige mõõduga ning sealt viga sisse ei tule. UM-st ostsin uue pöörlemisanduri mis käib difri külge.

 

Uued veljed 7.5J ET25 ja 9J ET20 ootavad rehve, kuna riiulist sobiva mõõduga midagi ei leia. Esisillale 205/50 R16 ja tagumisele 225/45 R16 Hankookid.

 

 

 

 

CB0BB400-E719-4720-A383-327F9D31A2D8.jpeg

Muudetud , muutis loonik

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.