Hüppa postitusse
Postitatud
comment_132718

Nagu ühest romust veel vähe oleks, sai toodud veel üks, mis kümme korda rohkem roostetab ja tehniliselt palju lonkab. 

Tegu siis neljaukselise 320i-ga, valmistatud mai 87 ja värv täpselt sama malachitgrün metallic, mis mu 11/86 325e-l. Ka varustus on üllatavalt sarnane. Jah, tundub et mul on rohelisega mingi probleem. :D 

Auto on esmaregistreeritud Eestis 2005, olnud ühel inimesel igapäevasõiduk ja viimane ülevaatus läbitud 2010. Mingi aferist on vahetanud tiivad ja vasaku tagaukse, auto siit-sealt pahteldanud ja üle p***e auto üle värvinud; sain aru, et esimene omanik lasi kuskil kellelgi teha. Õnneks pole midagi keevitatud, kõik algupärased augud on olemas. 

Läbi vahendaja, kes auto ostis aga temaga midagi eriti ei teinud, sain siis masina omale. Tegelikult tundis üks noormees huvi selle vastu ja sattus asja uurima minult. Arvasin, et esimeseks autoks on see pea ees tundmatus paigas vette hüppamine. Ütlesin, et ehk on mul endal huvi ja küsisin kontakti. Selle ma ka sain.

 

Üks kaasfoorumlane toimetas siis pühade eelõhtul masina mulle koju. Vedas, et helistasin õigel ajal õigele inimesele. 

 

Ütlen kohe ära, et esialgu mingit tippklassi vaatemängu ei paku, tahaks auto lihtsalt sõidetavaks saada. 

 

848EEA45-0A34-4FA1-9A36-3BB0FBD64D51.jpeg.32c04d90f31419b47f57d1293c7f692c.jpeg53CF7FF0-6EFC-4D42-92A2-6304B9102FE9.jpeg.226c8b267ab7964a0eac0b6a62fe0684.jpeg3A151FC8-00C4-4487-A227-0CF0D03EAAF0.jpeg.b0a5b9e4f6acef555dbd0f2e2cad4092.jpeg

 

Auto ei käivitunud. Diagnoositud vändaandur ja kui Kaidolt paar tk testimiseks toodud, hüppas auto kohe käima ka. 

 

6F4C082C-7E77-4FD0-A4F6-0C12DEFBA6D3.jpeg.d4d9b5f4c7b47996ee0b579386ae9eab.jpeg

 

Kuna pidureid oli napilt (käsipidur oli kõige tõhusam!), käis kõik peale kahe piduritoru auto küljest minema, seejuures ka kütusetorud, mis imekombel veel ei lekkinud. Uued torud said kombineeritud doonorilt saaduist. Esimene parem on siis doonori tagumise peasilindrist tagapiduri regulaatorisse; doonori tagumine sai nipli võrra lühem ja uue nipli ja pressitud otsaga leidis koha uuel autol. Ülejäänud sai taha vasest tehtud ja kogu auto voolikud said uued. Supportid ja klotsid olid enne seismajäämist juba uued; trumlitesse panin kindluse mõttes uued silindrid aga tundus, et oleks võinud ka ülejäänu panna. Klots oli küll värske, kuid trumlid päevi näinud ja soonega. Ahjaa, bensiinifilter läks ka uus. Pumba kinnitused olid muidugi mädanenud ja tarvitusele võeti ajutised meetmed. 

 

3D76EB8E-0112-4CA1-BECA-DEBB8F6B31D7.jpeg.1f0f22c24f723237df510a44c71b5416.jpeg6DE6D530-5A3E-428C-8F21-A2E25CB6C168.jpeg.f1a96e35ef918c5702a82fb3e2a558e2.jpeg475D9FC4-2140-40D7-8A7E-BEBFFA3A397E.jpeg.4ceb8e2c1bb8271f580abb368120b167.jpeg

 

Jätkub...

763CE251-111C-4ACA-AA91-A8347CCE556D.jpeg

Esiletõstetud vastused

  • Autor
  • Populaarne postitus
comment_132719
Järgmiseks sai vahetatud hammasrihm (vana oli suht värske ja algse omaniku sõnul a’la peale viimast üv-d vahetatud), veepump, õli ja filter, klapivahed tehtud (klõbises kõvasti ja vahed olid ropult suured ikka). Uus jahutusvedelik sisse ja käima, kõrv puhkas kohe. 😎
 
43A1AF2C-5610-490C-81F3-5EB4AA994E86.jpeg.e42662adf625141b4bf7150ddc5ce878.jpeg
 
DA683524-912A-4DCF-B698-A2C9EEE6B2C7.jpeg.86b06f5a655e89cf8f2aa0761406d594.jpeg
 
AB40B2F8-EC28-42B5-9BC6-DDC18A8F2023.jpeg.4f05599aff77956e3b5a142d3dc27e7f.jpeg990976C5-60A4-450C-806E-5F05A99167AE.jpeg.2fd1329fd096521d8b948065d7957162.jpeg
 
E4C4F4F6-99BD-4073-8768-5E9BEF29609E.jpeg.440222ec0f01e8a0d0e3668b15fb496b.jpeg
 
645CDB92-9214-4113-8074-5942C8CD2332.jpeg.2af24493ab0dacda1e3953985bb185d6.jpeg
 
98500F76-9194-4F3D-843A-90BD33219A9E.jpeg.4c3f0245270f61ef48acfa018d47819d.jpeg
 
Lõpetatud sai, nagu näha, alles öösel. Pidi lehtkaliibrit taga ajama, polnud ammu tarvitanud ja asukoht ununes. Rihmavahetusel said kõik poldid njuutonvõtmega raamatu järgi kinni, meenutades ühe tuttava pinguti poldi sõidupealt pooleks minekut. Küünlad jäid vahetamata, kuna tulid valed, mis ei ole ärakeeratava otsaga ja ei sobi seetõttu piipudega kokku. :( Jagaja kohalt selgus, et asjad aastast 87 ja seega üle 300 tuhande sõitnud. Vajaks ka vahetust, aga jõuab veel...
 
Elutähtsast on veel summuti arstida. Vitsad vahetasin kobedamate vastu, aga see auk annab häbeneda:
049C8308-1ED3-4FF1-BDC1-65A2FC9F0890.jpeg.187d953c6b0748757f2f7a9e99959e57.jpeg
 
Selle saab vast käesoleval nädalavahetusel korda. Lambda juhe vaja viisakamalt vedada ja üle vaadata, kuidas seda jätkatud on üldse. Mingi asi ei toimi ka korralikult. Mootor nagu uimerdab, tõmbab umbes 4-5 tuhande vahel hetkeks hinge kinni ja siis lajatab. Ühesõnaga tegemist jagub, saaks vaid igal õhtul kodus olla... komandeeringumehe elu, nädalalõpud see-eest 101 prossa sisustatud. :D 
 
Sihin ülevaatust, Oorele vaja ju tulla kuidagi. No näis...
 
edit: ei tea, miks osad pildid suured ja osad väikesed, ilmselt mingi telefoniga postitamise viga.

Muudetud , muutis kurikristjan

comment_132802

Ilus värv, mul täpselt samasugune. Kust selliseid veel leiab? :)
Sul kat ka veel all - minul oli keegi juba maha saaginud ja selleks sai ka natuke valesti oma väljalase arendatud. Aga töötab. :)
See on super ilus värv minu meelest, eriti kui veel värske toon õnnestub peale saada. Mootori tühikäik on normaalne?

  • Autor
comment_132804

Mootori tühikäik peale servist hakkas veidi kõikuma, aga nüüd umbes 100 km testinud ja see normaliseerus ise. Tegelikult on sisselaske lõdvik lõpukorral, vaja varsti vahetada. Õnneks veel toimib. 

Mis värvi puutub, siis on mul hetke seisuga seda värvi neljaukselist sedaani lausa kaks. Üht mainisin sinu auto teemas ka, aga siis seda autot veel ei olnud. Sattus täitsa juhuse läbi see värv. Mul on mingi probleem vist rohelisega, kuna erinevaid rohelisi BMW-sid on mul kõige rohkem olnud seletamatul kombel. 😀

 

  • Autor
comment_132833

Tegelikult päris nii ei saa, muidu ta ei edenegi. Sõidupill tahaks ise tegelikult palju ulatuslikumaid keretöid saada, näis kaua vana roostes pleki peal liugu saab lasta.🙄 

 

 

Desifreerisin ka dekooderist saadud kahtlase lisadenimekirja E30 keelde. Sellele autole on siis tehas paigaldanud/esimene omanik valinud:

 

300 Zentralverriegelung elektrisch (kesklukk hetkel rivist väljas)

311 Elektrischer beifahrerspiegel  (elektripeeglid töötavad)

324 Front und heckspoiler (esimene jalutama läinud. Peaks olema siis nn. pardinokk tehasest?)

350 Waermeschutzglas grün rundum (kõik klaasid järkuvalt roheka tooniga)

400 Schiebe-Hebedach, Mechanisch (katuseluuk töökorras)

415 Sonnenschutzrollo für heckscheibe (alles ja toimiv, aga aknalaud ovaaliaukudega pekki keeratud)

498 Kopfstuetze im fond (kuna istmed pole originaalid, on peatoed jalutama läinud. Peab vaatama, kas kinnitused alles)

650 BMW Bavaria C (ostes raadio puudus, paigldasin originaalpistiku ja uuemat tüüpi BMW lindimängija)

680 Radioantenne manuell (kaasas oli mittekomplektne antenn. Paigaldasin rikkis ajamiga elektrilise antenni)

690 Cassettenhalterung (sellest on saanud lihtsalt tasku keskkonsoolis)

704 M Sportfahrwerk (amordid ja vedrud on vahetatud, stabikad on alles, ees on jämedad püstakud)

915 nur Boden konserviert (roostetab ilusti)

Muudetud , muutis kurikristjan

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_133183

Oorel edukalt käidud oma põdura vanuriga. Sain ka kena pildi masinast. Aitäh @metsakutsule.  ✌️

733396CE-1760-4B5B-BD79-B48EBEA92C9B.jpeg.959f51fc42971cef47dc89a15b6839f0.jpeg

 

Tagasilla puksid on jahedad. Paugud, mis tekivad käiku vahetades, ajavad teinekord ihu judinaid täis. Läksin lihtsat teed ja soetasin polüuretaanist tooted sillatalale ja diferentsiaalile, vaja üks hetk paigaldada. Õnneks puhkus peaaegu ukse taga ja saab ehk ka paagi sama hooga ette võtta. Nimelt ei kannata seda erilise agarusega ja rahabossi moodi täita, jätab noh, loigud spacer.pngmaha pärast. 

 

Kuna nägin hammasrihma töö juures ka jagaja olukorda, jäi see kripeldama ja uued jupid leidsid ka sinna tee. Rootor aastast 85 ja kaas 87. Koledad olid mõlemad, kaant vist nii viletsat ei olegi veel näinud. Uued asjad Beru toode ja võiks jätkuda suveautole aastaiks. Juppide eest aitäh @Leksile.

 

AC1705BB-BE60-41A6-8F78-9A2ECAB57E07.jpeg.23704c81a754d37947b15a3d95ce151b.jpeg

 

CE2D1406-4E90-4BF0-8386-229F5B69A042.jpeg.ef596bddad8df52c47f590a898070c00.jpeg

 

9C852861-3361-4892-A882-4E9FC9FF8F29.jpeg.f463f9805efcb417638abeaccc73d8f2.jpeg

 

A47DAF42-CF14-4DDF-94B2-BEEF2926FAC4.jpeg.f2e97c46049a02e082f524258b4becc1.jpeg

Muudetud , muutis kurikristjan

  • 3 nädalat hiljem...
  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_133762

Vahepeal palju aega möödunud. Auto toimib suuremate tõrgeteta. Vahepeal oli kummaline mootorianomaalia - käivitus ilusti, hakkas lonkama ja suri vahest välja. Kui käima jäi, hakkas hetke pärast korralikult käima. Viga tuli korra peale jõhkras paduvihmas sõitmist ja korra peale seda, kui garaazitolmu voolikusurvega maha uhasin. Ei tea, milles asi, aga peale viimast korda on üle 2000 km reis tehtud ja masin laulab nagu antsu viiul.

 

Kuna iga vana asi tahab hoolt, sai kiirkorras autot vahepeal veidi putitatud. Natuke sai keevitust ja tagasild sai uued puksid. Talale ja difrile polüuretaanid, õõtsadele Lemförderi tavalised. Uued õlid difrisse ja käigukasti. Millalgi varem vahetasin veel bensiinipumba, kuna originaal hakkas otsakaane vahelt lekkima.

Hetkel olen mina sõitnud selle autoga 5800 km ja tuleb lisa kindlasti veel. Vast väärt mainimist, et auto sai kokku värskelt enne reisile minekut. :D 

 

Käidud siis Poola E30 kokkutulekul taas. Mulle juba kolmas kord, oma autoga teist korda. Väga mõnus reis, kiitus kaasvõitlejatele, kellega käisime!

 

 

 

 

B6D8DA60-44CD-48AF-8DAD-7F84B9902982.jpeg

 

53BED70D-6F07-486E-A1AB-1FFABC2C4FAB.jpeg

D2EC6472-0D47-49C2-84B0-942681AFF7CB.jpeg

8FAA1DF8-7121-4776-81C1-3AB639BF9183.jpeg

C38BE7BE-4AC9-47B9-8B73-3AF32CCF8BBD.jpeg

D287DFE7-3920-4DA4-B9FC-54B5C48C9692.jpeg

440A8ED9-BBD1-44A7-B45A-556BA06194FD.jpeg

Muudetud , muutis kurikristjan

Külaline
See teema on edasistele vastustele suletud.

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.