Hüppa postitusse
Postitatud
  • Populaarne postitus
comment_120286

Ahoi spetsialistid!

Postitan siis siia ka oma saatuse :)

Tegelikult olen E30 kupeed ja 2,5 mootoriga pilli otsinud juba mitu aastat, aga kuna kõik on sellised raiped mida ei tahaks eemalt pulgaga ka puudutada, siis otsimiseks see on jäänudki, või pole raatsinud lihtsalt niipalju pappi välja käia. Lõpuks siiski leidsin sobiva pilli (minuarust). Loomuikult nagu iga asjaga siin elus ei lähe kõik alati täiuslikult ja perfektselt (eranditult välja arvatud minu naine) tekkis võimalus soetada 318i, millele peale tõstetud 125kW mootor ja roolivõim. Äge pill millega Prisma parklas õhtuhämaruses ringe teha onju. Mõne päevapärast aga juhtus ime. Müüki paisati täiesti originaal korras 1985a. E30 2,5 ETA 2,7  mootoriga. Ainsad miinused sedaan ja ETA. Kuna auto tundus komplektne ja pre facelift, siis ikkagi tirisin selle endale ligi. Ulme äge pill on. Tegemist on kindlasti kõvasti, aga saksas 85 aasta augustis ostetud, ühe omaniku käes peetud ja kahjuks ka viimased kümme aastat seisnud. Seega ilmselt kere suht pudi, kuigi tõsta kannatab ilusti ja vähemalt tiivad, ja enamus põhjast on kõvad...

Vaja arvele võtta ja siis vaatab edasi mis saab. Kuna elutee umbes poolepeale jõudmas, siis üritan pilli taastada/hoida originaalsena ja mingeid coile, toonklaase jne. ei tule sinna mitte kunagi. Võtan seda sõidukit kui pensionisammast, mis talvel ilmselt garagest välja ei liigu.

Täna mõtlesin paar klõpsu ka teha. Ilm oli hea ja kaamera ka autos juba, aga kuna päike oli erakordselt ere, otsustasime sõprade juurest läbi käia kohvil ja siis päike ära läkski. Panen siia ikkagi pildid mis tehtud sai. Järgmisel korral paremad.

Kriitikat talun hästi ja olen väga pika vihaga :) Seega iga nõu on teretulnud!

 

Type code 1551
Type 325E (EUR)
E series E30 ()
Series 3
Type LIM
Steering LL
Doors 4
Engine M20
Displacement 2.70
Power 0
Drive HECK
Transmission MECH
Colour BRONZITBEIGE METALLIC (139)
Upholstery (0152)
Prod.date 1985-08-01
 
Vehicle options
S286 BMW LA wheel BMW Styling
S300 Central locking with antitheft system
S314 Door mirror / driver's lock, heated
S320 Deleted, model lettering
S351 WAERMESCHUTZGLAS BRAUN, RUNDUM  
S400 Slide/tilt sunroof, manual
S662 Radio BMW Business CD
S680 Radio antenna, manual

DSC_0732.JPG

DSC_0737.JPG

DSC_0738.JPG

DSC_0741.JPG

DSC_0742.JPG

DSC_0748.JPG

DSC_0756.JPG

DSC_0759.JPG

DSC_0762.JPG

DSC_0766.JPG

DSC_0768.JPG

DSC_0772.JPG

Muudetud , muutis renxx

  • Vastuseid 73
  • Vaatamisi 6,8tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Ahoi! Vahepeal polegi midagi jõudnud teha. Mingile 350h Lexusele sai 0-100 pähe tehtud  niisama linnapeal. Krt, selle autoga pole võimalik sõita nii et kõik ei vahiks ja iga vähemgi kobedam pill

  • Paned suurema velje, vaatad et võiks olla madalam rehv, paistaks ilusam. Paned madalama rehvi, vaatad et autol koopad tühjad, vaja madalamaks lasta. Lased madalamaks, siis vaatad et rattad liiga kõhu

  • Nonii. Pill sai ikkagi arvele  Numbrid käes ja küljes ka. Kindel on see, et vahetan need ilma sinise värvita ja est logota vanema tüübi numbrite vastu.   Nüüd enne suuremaid (loe: "

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_146008

Hei Spetsialistid!

 

Kunagi ühes suht spetsiifilises elektroonika foorumis küsisin nõu mingi asja kohta ja paari aastapärast avastasin emaili sellelt foorumilt, kus spetsialistid olid arutlenud minu küsimust, kuid kuna ma polnud aastaid vastanud, hakati oletama juba et ehk olen manalateed läinud.

Ei olnud ja ei ole ka seekord :)

Kiired ajad, aega pole ja mis seal salata, ega selle rulliga kiiret ka ei ole. Ikkagi pensionisammas ja pensini aega veel maa ja ilm.

 

See sissejuhatus venis nüüd küll pikaks, nagu tõesti vana inimene juba :) Aga tegelikult on probleem.

 

Mõtlesin et vahetaks mootoriõli, filtrid, värgid ära, käiks ülevaatusel, teeks liikluskindlustuse ja kimaks vahepeal niisama ringi. Aga pilli käivitades hakkas mootor tegema kummalist häält. Auto seisnud garaazis ja umbes aasta aega niisama käivitanud teda ei ole. Täna panin käima, käivitus kohe ilusti, kuid mootor töötab selliselt nagu üks silinder oleks tagant ära. Samuti on kuulda migi klobin nagu umbes kui diislil pihusti soristab. Lasin veidi mootoril nõnda töötada, kuid klobin ei kadunud ja löterdas ikka. Eemaldasin töötaval mootoril ka küünlajuhtmeid ükshaaval, et tuvastada silinder milline ei toimi, kuid midagi ei muutunud. Lonkas ja klobises ikka samamoodi.

 

Kas kellegil oleks kohe diagnoos pakkuda?

  • Autor
comment_146023

Vaatasin kõik küünlad üle, kummaline, aga märg ei olnud ükski. Seejärel käisin kõikvõimalikud pistikud kontaktid üle mis kapotiall ligipääsetavad olid ja ennäe imet, masin töötab siledalt nagu elektrimootor :) Kehv on muidugi see, et ei tea milles probleem oli. Küll aga sain kinnitust oma arvamusele, et asjad ei tohi niisama seista.

Palun soovitage mootoriõli mis peaks sellele mootorile väga hea olema? Samuti kripeldab hingepeal hammasrihm. Olgugi et kilomeetreid sellel pillil alla 200 tuhande, siis hammasrihma seisukorda ma ei tea ja pill juba 38 aastat vana ka... Kui see rihm nüüd peaks lendama, siis kas klapid on peas? Ausaltöeldes ei julge enam käivitadagi, aga värske õliga tahaks sellel aastal veel natuke tuulutada.

 

comment_146026

Tee see rihma hooldus kohe ära. Ei ole mega aeganõudev töö.

Öli pane 10w40 tootjalt, kes iganes sulle enim meeldib. Ise ka igasugustega sõitnud ja enamasti hinna järgi valinud. Praegu üldsegi wolfi veokaklassi õli sees :D. Muidu nt Liqui Moly paljude entusiastide valik.

 

Edit: GTA jõudis ette 😀

Muudetud , muutis Max.

comment_146036

Ei ole vaja kapotti eemaldada. Lihtsustaks küll, aga paras küürutamine on see töö niikuinii. Radika peaks küll eest võtma.

Kui mingeid õlilekkeid ülalt või alt paistab, siis on hea hetk ka mõni simmer ostukorvi lisada.

SKF ok, omast kogemusest pädevad ka igasugused keskklassi tootjad.

  • Autor
comment_146037

Küürutasin seal autojuures täna nii ja naa, aga krt kapoti ikkagi eemaldan. Ilmselt ka iluvõre ka ja radikas nagunii. Aaastad pole enam päris need mis kunagi olid. Omal ajal sai jah isegi olematute tööriistadega igasugu vigureid tehtud, mõnest toimetamisest võiks isegi raamatu kirjutada :)

Vahepeal mõtlesin juba et laseks selle rihmavahetuse teha, aga krt enda pedantsusest tulenevaid kiikse arvestades ei julge kedagi usaldada :) 

Lasin täna WD40 ga kõik poldid likku, tundub et need pole kunagi lahti käinud ja ei tahaks midagi puruks keerata. Jupid tellin ära ja ja niikaua kui need saabuvad, jõuan ehk ka platsi puhtaks teha.

  • Autor
comment_146046

Klapivahed regullisin mõned aastad tagasi. Peale regulli mootor töötanud vaid mõned tunnid, seega seekord jätan vahele. veepump on elementaarne nagunii jah selle töö raames. 

Hakkasin siis lammutama vaikselt. Njh, auto on ikka suht vana :)

Radikat maha kruvides ja tühjaks lastes hakkas kuskilt veel vedelikku nirisema. Ehk siis vaja ka uut rdikat. Kui keegi teab soovitada kus kohast originaali saab, siis võib siia teada anda. Samuti on esitulede metall korpus suht kobrutunud. Hetkel pole otsustanud kas hakkan restaureerima, või leian kuskilt korralikud PRE originaalid.

  • 11 kuud hiljem...
  • Autor
comment_153519

Neli päeva vähem kui aasta mööda läinud nagu paar sekundit.

Mõtlesin, et ilmad on head ja paneks pilli kokku tagasi ja teeks veel sellel aastal paar ringi.  Rihmad, rullikud, värgid tellitud ja kohal. Radikas osutus ka täiesti töökõlbulikuks, ilma asjata arvasin et katki, ilmselt nirises lihtsalt teiselt poolt kui ühelt poolt lõdvik lahti oli. 

Ladusin kõik kokku nii nagu lammutasin aasta tagasi. Nüüd siis uus probleem. Mootor tööle ei hakka. Käia palju tahad, ei luba ka mitte. Mingit toore haisu isegi ei tule. Eestpoolt vaadates esimese küünla võtsin maha, seal oli säde olemas ja küünal oli kuiv. Sellel autol pole ka igasuguseid pistikuid üleliia, mis võiksid olla ununenud ühendada hammasrihma vahetuse käigus. Väntvõlli andur tundus paigas olevat, hammasrihma märke kerisin käsitsi mitu ringi, et veenduda õiges asendis jne,. Igasugused vaakumid jne visuaalselt tunduvad omal kohal olevat. Muud nagu pole näppinud ka, aga aasta tagasi enne lammutamist käis nagu kell.

On kellegil ideid?

  • Autor
comment_153524

 

Aega pole, kuid hing ei andnud rahu ja kiiruga käisin garages ja kõigepealt sildasin kütusepumba relee ära. Ei muutund midagi. Kiskusin tagaistme välja, liigutasin seal pumba pesal pistikuid (väga ilusad kontaktid olid) ja ikka ei midagi. Panin muusika kinni ja kuulasin vaikuses, et kas süüte sisse keeramisel üleüldse mingi heli tekib. Ei tekkinud mitte midagi peale relee klõpsu.

Küsin sellise lolli küsimuse ka siia juurde: Kütusepump paagis peaks ju kuuldavat häält tegema süüte sisse keeramisel? 

 

 

 

comment_153527

Varasematel mootoritel vist hakkas pump juba süütes tööle. Vähemalt E28 2.0 jetronicul olen nii tähele pannud.

Viimastel motronicutel hakkab tõepoolest alles vända signaali pealt pumpama.

 

Süüte keeramisega võisid pearelee klõpsu ka kuulda.

Aga kui oled veendunud, et pumbarelee klõpsus, siis ilmselgelt pump kutu. Teinekord viska tester pumba otstele peale, ei pea rohkem leiutama. :ipb-happy-smile: Pumba tööd kuuleb muidu vãga hästi.

  • Autor
comment_153536

Nii. Natuke läks see asi minujaoks veelgi keerulisemaks. Seal tagaistme all on pumba juures kaks pistikut. Ühele tuli süütega vool peale, teisele starteriga. Pumpa pole veel välja kiskunud, aga proovisin ikkagi veel paar korda käivitada ja ühel korral isegi käis mingi pops nagu oleks lubanud midagi. Käiasin siis edasi ja pumpasin gaasipedaali ka, sest isegi mingit toorehaisu ei tekkinud. Järk järgult hakkas järjest rohkem lubama ja sumpsist tuli mingit imelikku varem tundmata lõhna. Lõpuks ragistasin ta käima. Alguses töötas jälle nagu mõni pott oleks tagant ära, aga minuti pärast laulis mootor nagu midagi poleks viga olnud. Nüüd on nagu normaalne auto, käivitub poolest pöördest ja käib ilusti nagu peab.

Kuna eelmine käivitus oli aasta tagasi ja ka enne seda pole sõitmas käinud, siis ei mäleta täpselt, aga kahtlustan et see 98 bensiin seal paagis on kolm aastat tagasi tangitud. 

Ma olen üldiselt seda meelt olnud, et bensiin ei lähe vanaks. Kõikidel motikatel ja teisel hobiautol olen alati enne seisma jäämist paagi täis pand ja aastaga  ei ole midagi juhtunud. Seekord aga on juhtunud nii, et kolma aastat vana bensiin ja lisaks paak suhteliselt tühi ka, tuli ei põle aga palju seal bensiini ei ole.

Valan algatuseks paagi värsket kütet täis, ehk selles ongi probleem... Samas tekib küsimus, et kui ta juba töötab, siis kuidas ta selle vananenud bensiiniga nii hästi töötab.

 

 

comment_153538

Lükkas algul kondensi süsteemi ehk või oli õhku täis - krt teab.

Kuigi ma ei saa aru, kuidas  varasemalt relee sildamisel  pumba tööd ei kuulnud?

Üks istmealustest pistikutest ehk tasemeanduri oma(3-pin)? See kuhu starteriga vool tuleb on pumba oma. Peaks roheline/lilla toitejuhe olema.

See, et nüüd ilusti käib ei tähenda, et see seisnud bens ikkagi tasemel on.

Muudetud , muutis Max.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.