Hüppa postitusse
Postitatud
  • Populaarne postitus
comment_109261

Minu BMWd algasid väga varajases eas, kui lottis pükstega tattnokk Viva kanali kaudu Saksa räppi kuulas ja muusikavideosid vahtis. Plõksutasin oma tongipüstolit peeglisse ja unistasin mustast BMWst (soundtrackiks sellele tekstile YouTube'is Aggro Berlin - Ansage 4). Teadsin siis, et kunagi tuleb see päev, kui pühin ila lõua otsast ja ostan omale BMW. See päev tuli tegelikult varem kui oleksin oodanud. Sain räpparina oma esimese diili juba keskkoolis. Lugu "Miks Mitte Täna" (YouTube'is täitsa olemas) ja 18 aastase poisi kätte ulatati suurem sularaha pakk kui eales näinud olin. Loomulikult jooksin sellega kohe autoplatsile ja ostsin endale biimeri - 1997 aasta E36 kerega 316 ja hinnaks 67 000 krooni. Tumelilla libe kere, poolnahk sisu ja kroomist iluvõre olid minuga elu kõige ilusamatel aastatel - keskkooli lõpp, pruudi leidmine (kellega olen siiamaani), sõjavägi ja ülikool. Siis aga hakkas auto rohkem võtma kui andma ja müüsin ta maha. Sain masina hea väljanägemise eest sellel ajal väga korralikud 40 000 krooni ja unistus BMWst seekord lõppes.

 

BMW on olnud minu mark koguaeg. Saan mõistusega aru, et tegelikult on hinna ja kvaliteedi suhtelt maailmas palju asjalikumaid automarke ja tavaelus käitungi ratsionaalselt. Ent poisi loll, puhtalt emotsionaalne ja igast nurgast ebafunktsionaalne unistus biimerist ei olnud nõus mu juurest lahkuma. Mõte E30st on tiksunud kuklas tegelikult koguaeg. Kuna olen disainer, siis olen viidud just selle auto väljanägemisest. Olen üldse viidud asjade väljanägemisest, mille loomisaasta jääb 80-ndate lõppu ja 90-ndate algusesse. Eriti näiteks Michael Jordani hiilgeaegadega seotud Air Jordani tossud. Kannan ketse, mis ilmusid esimest korda 1989. ja 1990. ja 1991. aastal. Imelik kokkusattumus, et E30 samasse ajajärku jääb. Eriti meeldib mulle sedaan kere. Kõik on kuidagi ebamaiselt tasakaalus, midagi pole puudu ja midagi pole üle. Kõige jahmatavam on minu jaoks fakt, et 30 aastat tagasi istusid kuskil toas mingid disainerid ja joonistasid paberile auto, mis on populaarne ja hea välja nägemisega 30 aastat hiljem. Kujutad sa ette, et peaksid praegu joonistama auto, mis meeldiks inimestele aastal 2045? Milline see maailm siis üldse on? 30 aastat tagasi Saksamaal mingid mehed teadsid. Ja sellist annet ma selle autoga ringi sõites austangi.

 

E30 on viimasel ajal aina rohkem ja rohkem populaarsust kogunud. Erinevad räpparid ja trendsetterid maailmas sõidavad E30 ringi (vaata YouTube'is "Tyler, The Creator - Bimmer ft. Frank Ocean") ja see auto aina kummitas mind igal pool. Järjest ilmus E30 masinaid mu News Feedi tänu tuttavatele, kes endale masina soetanud olid. 2015. aasta jõulude paiku otsustasin, et aitab, on aeg hakata unistust teostama. Tegime sõpradega naljaga kihlveo, et täpselt aasta pärast, 2016. aasta jõuludel, on meil kõigil E30-ed olemas. Unistust fuel'is ka fakt, et vahepeal filmisime kõrvaklapi brändile Beats By Dre reklaamklipi, kus kasutasime mu sõbra universaalkerega E30 masinat (vt IM Arvutid Facebookist "IM Arvutid X Beats By Dre X Metsakutsu", muide sama auto on kasutusel ka Reketi muusikavideos "Võit"). Lisaks sellele kingiti mulle natuke hiljem sünnipäevaks minu initsiaalidega rool

 

 

Ja siis suve alguses hakkasin kõiki oma E30 omanikest tuttavaid ja sõpru peedistama. Piinasin neid küsimustega, linkidega, piltidega jnejne. Ma ise ei tea ju autodest, mootoritest, putitamisest ega ehitamisest mitte midagi. Teada oli, et kui ma masina saan, ripun mõne töökoja küljes kinni nagu paks laps koogipoe ukselingi küljes. Käisin sõbra Tõnisega erinevate Eestis leiduvate masinatega proovisõite tegemas, uurisin siit ja uurisin sealt, kiusasin Meka Workshopi kutte jne, aga ei olnud kuskil sobivat varianti. Tegin ka siia teema, ja muide sain mitu väga asjalikku pakkumist postkasti. Ühel hommikul aga viis Airi mind kokku ühe tüübiga siit foorumist - m20b20, kes sattus juhuslikult olema Saksamaal. Kert ütles: "Otsi mobile.de-st sobiv välja ja ma lähen vaatan üle!". Kõlab nagu lihtne ülesanne? Mitte eriti. Ma ei valeta, kui ma ütlen, et ma kammisin 24h JÄRJEST neid kuulutusi, koostasin nimekirja autodest, mis sobiks. Päeva lõpuks sain 23 kuulutust, mis minule enamvähem tundusid. Saatsin kõik asjatundjatele edasi ja loomulikult "Sealt mäda." "See halb." "Väga kahtlane." jnejne. Lõpuks jäi sõelale ainult kaks masinat - 325 hõbedane sedaan automaatkastiga ja 316 sedaan, mis asus Leedus Kerdi kodusõidu tee peal. Olin selleks hetkeks suhteliselt alla andnud ja kuna 325 ei jäänud kuidagi tee peale, siis jätsin asja Universumi otsustada. Loobusin 325-st ja leppisime kokku, et koduteel hüppab Leedus asuva 316 juurest läbi ja vaatab üle. Kui midagi erilist ei ole, jääb sinna paika kogu projekt. 

 

Universum otsustas, et nüüd ongi see päev, kui ma saan endale auto. Super seisukorras kerega auto ootaski mind Leedus terve selle aja. Otsustasin auto ära osta ja siin ta nüüd on.

 

316i, 1991 a, sedaan, must ja 2700€. Pole roolivõimu, pole tahhomeetrit, pole elektriaknaid, aga on üks täiesti uskumatult heas korras kere ja ülimalt korralik sisu ja uskumatult hästi säilinud originaal juppidega auto (+ elektri peeglid!). Pindmist roostet leidub ainult kahe ukse alumises ääres. Jutu järgi pärit Lõuna-Saksamaalt, kus teid ei soolata. Paari päevase sõitmise järel ilmnes, et auto mootor on natuke nigelas korras (kuuma ilmaga klõbiseb väljakannatamatu volüümiga), aga 1.6 mootori väljavahetamine millegi suurema vastu ei tundu siin foorumis ilmselt mitte kellelegi halb mõte. Autot tuunima hakata mul plaanis ei ole, samas ei kavatse ma ka küüsi pahtlisse kraapides originaali hoidmisest kramplikult kinni hoida.

 

Järgmise 3 kuu plaan:

- Ära vahetada esimesed ja tagumised laagrid

- Korda teha esimesed ja tagumised sillad

- Kütuse toru ja uus kütuse paak

- Lisada uus armatuur (koos tahhomeetriga)

 

Talvepuhkusel:

- Lisada roolivõim

- Ära vahetada mootor (ilmselt 1.8 IS)

- Lisada parem muusika (hetkel originaal kassettmakk)

- Lisada klaasidele üliiiiiiiväike toon

- Lisada kuni 16 tollised ja 9 laiad veljed

- Teha autot naaaaaatukene madalamaks, aga mitte palju

- Teha sisse nahksisu (unistus, eks näis)

 

Kui keegi teab tühja ruumi, kus oleks kivipõrand ja natuke ruumi oktoobri lõpust kuni aprilli alguseni, siis andke märku! Või äkki paarina koos kuskil midagi rentida? Tahaks autot heas kohas hoida, kuhu ligi pääseb. Selle eest raha maksta on ka okei.

 

Soovin endale jõudu ja vaatan, kui kiiresti ma neid kavapunkte siin täitma suudan hakata. Aitäh kõige rohkem Tõnisele nõu ja jõu eest, Kerdile hea isendi väljavalimise eest ja Airile hea taustainfo ning kontakti eest. Tegin eile paar suhteliselt random pilti ka kui sõpradega Statoli taga jäätist sõime.

 

DSC07367.jpg

DSC07378.jpg

DSC07380.jpg

DSC07390.jpg

DSC07368.jpg

DSC07388.jpg

DSC07392.jpg

Muudetud , muutis metsakutsu

Esiletõstetud vastused

comment_109262

Väga põhjalik algus, ise olin alati sama lummatud kupee kerest. Noore 10-12a poisina imetlesin borbet B velgedel punast kupeed mis kohalikel jogadel tol ajal oli, lõpuks 16a selle rooli ka sain, kui sõber selle soetas kuid selleks ajaks oli sellest saanud raibe. M20b20 aitas mind ka selle mälestuse taastamisel, küll jh velgedega, punase 325 kupee suutsin ise leida 5a tagasi 

 

 

M40 on nagu on vaikne võib sõita, täriseb tasub minema visata, kui võimalik lase mootor asendada mõne ajastukohase mootoriga. Kui auto on juba 4 cyl ja suuremat võimsust ei soovi on väga hea valik m10,  samas minu jaoks on 6 cyl pensukas oma häälega alati see olnud mis e30st teeb e30. 

 

Mõne augu kuskilt mati alt leiad ei tasu ära ehmuda, e30 puhul praeguseks tavaline. Edu igal juhul ;)

comment_109264

Huvitav stoori!

 

Siiski jäi kripeldama ostukuulutuse ja siinse jutu täielik vastuolu. Algselt tundus, et otsid originaal ja rikkumata pilli, millega miskit tegema ei peaks ja mis ka originaaliks jääb. 

Teemast tuleb välja, et pill läbib ikka enamus e30 omanikele standartseks saanud muudatused ja ümberehitused, seega originaalist enam väga juttu pole vist...

 

  • Autor
comment_109265
5 minutit tagasi, eix22 ütles:

Huvitav stoori!

 

Siiski jäi kripeldama ostukuulutuse ja siinse jutu täielik vastuolu. Algselt tundus, et otsid originaal ja rikkumata pilli, millega miskit tegema ei peaks ja mis ka originaaliks jääb. 

Teemast tuleb välja, et pill läbib ikka enamus e30 omanikele standartseks saanud muudatused ja ümberehitused, seega originaalist enam väga juttu pole vist...

 

 

Eks ma ka elan ja õpin, aga soov originaal osta ei välista soovi see originaal ise tuksi keerata :) Tegelikult hullu panna plaanis ei ole. R6 peale ei pane ja kõhtu vastu maad ei lase. Samas ei oma ka pimestavat soovi kõike originaalkorras hoida. Kui see oleks korralik 318 või 325 kõigi vajalike lisadega, siis oleks asjal mõte. Kahjuks juba sobivat masinat leida pea võimatu. See ongi õppetund, mille autot ostes sain. Võtsin, mis oli võimalik antud hetkel ja teen ta minimaalsete muudatustega ja võimalikult originaali lähedaselt endale meelepäraseks.

comment_109266

Hah oli päris huvitav jah :D retsimata pilli leidmine pole teab mis kerge ülesanne. Mõni pildilt näha juba mäda jne jne.

See pill tundus kohe sõelal olnutest sümpaatsem. Kohapea selgus et kerge tiks(nagu valdav enamus M40 on) ja kere päris hea. Ühtteisst näppida oleks aga üldpilt oli hea.

Tundub, et leedukas on kasutanud oil treatmenti(õlilisand) kuna tiks soojemate ilmade ja mõningase sõiduga olla kõvemaks muutunud kui algul kohapeal.

Palangal Porschede ja kõiksugu M seeria masinate vahel sain pilke küll ja veel igastahes :D

Tahokaga kellad nüüd sul olemas, vaja vaid paigaldada veel :D

comment_109267

Päris sile rull. Jutt aus. Eks enamustel siin tatist peale plaan olnud e30 soetada. Stiilne ja ajatu klassika. "Õmmeldud suu"-s kasutasid enda sõbra rulli? 

 

Igal e30 hing sees, niiet vahepeal võib tujutseda, aga see eest ka iga läbitud km magusam. Tuleb osata rulliga läbi saada :DLoodetavasti jääb rull pikemaks kui üheks hooajaks. Edu!

  • Autor
comment_109269

 

Tuttava oma oli seal videos jah. See tegi nii kurja häält, et politsei tuli kohe uurima, mis toimub. Selle kapoti peal murdsin ka oma jalaluu nendel videovõtetel. Aga plaanis on ikka lapselapsed manuaalkastiga sõitma õpetada selle auto peal :)

Muudetud , muutis Tiit

comment_109270

Ajaloost rääkides, siis tegelikuses kavandasid targad saksa härrad e30 mitte 30 vaid juba  40a tagasi (Claus Luthe, 1978)

 

Kuna Eesti jõudis ta kasutatuna, siis ongi tal niiöelda rullnoka v tabletika vms iganes maine, mis 1990 lõpus 2000 algul tekkis. Mujal maailmas, kus teda uuena osta sai nimetatakse seda, kui vaja halvustada pigem rikka koolitüdruku autoks :D 

 

" The oil crisis was over and the economy grew rapidly, backed up by the new industry branches (digital revolution and the boom in Silicon Valley). The socio-economic welfare was felt in the habits of buyers – the market for everything prestige was flourishing. Suddenly, everything that was considered luxurious before became outdated and unattractive – this demand for new luxury was created by a new class of people called young urban professionals, better known asyuppies. "

 

As mentioned before, yuppies were the new luxury buyers: young executives, college graduates, “rich kids” with well payed jobs and/or rich parents. Their busy lifestyle and the need to be independent, to live an affluent lifestyle but still go out, have fun – generally to be young but still be a professional has affected their purchasing needs and wants: European designer clothes, Walkmans, expensive restaurants and night clubs, cell phones and of course, european sports cars (or one car in particular). "

 

http://www.bmwblog.com/2010/03/22/editorial-icon-of-a-decade-the-e30-3-series/

comment_109440

Pole tükk aega nii hea kerega e30-t näinud ausaltöeldes. Käisime mitmeid vaatamas, hinna ja jutu järgi eeldaks minna vaatama heas korras E30-t, kohale jõudes tuleb ikka välja, et eesti keskmine autoärikas üritab kapitaliseerida e30-te hinnatõusu pealt müües täiesti keskpärast kere- ja tehnikaremonti vajavat ilma erilise varustuseta e30-t ulmeliste rahanumbrite eest. Hetkel tundub olevat inimestel selline arusaam, et ükskõik mis e30/e28 on kuldaväärt.

 

Palju ütleb müüjate kohta juba see, et kõik müügis olevad M20-ga rullid (Raineriga vaatasime ühte, hiljuti olen veel mõnda tsekkinud) klõbisevad ning klappide reguleerimisest ei teadnud ükski müüja mitte midagi, kuigi jutu järgi kõik hästi hooldatud pillid.

 

Jõudu rulliga!

comment_109659

Väga viisakas ost ning ka tulevikuplaanid tunduvad üsnagi maitsekad. Eks omast kogemusest võin öelda, et see 1,6 pole üldsegi nii nõrguke kui tundub, kuid maanteel oleks küll mõistlik panna makist lugu "Ära mine närvi" :D

 

PS... Enda muusika playlistist meenus ka Action Bronson, kellel samuti üsna vägev klassikaliste BMW'de kogu ;)

Muudetud , muutis RND

comment_109707

E30 õnneks tehniline poole pealt ikka vägagi vastupidavad, ilmselt kui mõni mootoriga seotud andur pika peale väsimust ei näita, saad südamerahus sõitu nautida, mitte nagu nn tänapäevaste autodega. Endal on varem pikalt seisnud ja avariiline (loe projektiautoks kõlbmatu) isend, mida on detsembri algusest rahvakeeli "hooratud" ja pole siiamaani mind tee peale reaalselt jätnud.

Aga meeldib väga su valik, must sedaan näeb ikka väga mõnusalt soliidne välja ja oskan ainult edu soovida ning tahaks teda juba Eesti numbritega näha! :)

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_110304

Sotsiaalmeedial on õigus. Auto on regatud ja igati seaduslik liiklemiseks. @tns1, septembri alguses tulen su juurde pikka nimekirja lühemaks tegema. 

 

- roolilatt lõtk, kumm katki, latt roostes;
- vasak esimene rattalaager;
- esimeste amortide tolmukatted katki;
- esimesed sabilisaatori kondid (välimised otsad) kulunud;
- esiõõtsa tag. puksid pehmed, mõradega;
- lõpupüti kinnitus läbi mädanenud;
- sumpa lärmakas;
- piduri-ja kütusetoru mädaneb;
- kütusepaagi ja täitetoru vahelt lekib;
- süütelukk või selle põhi katki;
- mootori jahutus radikas lekib alt;
- mootori ülemine ots kulunud, tõukurid, nukk;

 

 

Palvetasin täisnumbrit ja kui nägin kaugelt "100", hakkasin naerma. ARKi tädi oli ka nii rõõmus: "Vot kui tore number teile sattus!" Laupäeva hommikul käisin Kristiine Keskuses ja parkla sattus tühi, nii-et tegin kiirelt paar pilti uhkest numbrimärgist. 

 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Muudetud , muutis metsakutsu

  • 4 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_111133

No nii! Olen kaua oodanud, et seda postitust saaks teha ja nüüd on aeg käes. Esimene nô kontrollpunkt on läbitud! Ehk siis esimene putitamise ring tehtud ja päris mitu asja saab juba uhkelt "to do" nimekirjast maha kriipsutada. Mõned uued jupid ja palju head tunnet edasi minna. Ja nagu @tns1 armastab öelda siis, "kvaliteetsed jupid, kvaliteetsed, mitte mingi odav Poola pask". 

 

Tehtud: 

- uus jahutusradikas;

- uus vasak esimene rattalaager;
- uued esimeste amortide tolmukatted;
- uued pirnid armatuuril;
- uued esimesed õõtshoova puksid;
- uued esimesed stabilisaatori varda otsakondid;

- taga amortide ülemised tugi padjad;

- kärukonksu eemaldus;

 

Konksu eemaldamisest nii suur rõõm, et lendasin kohe kaameraga õue.

 

Järgmine kontrollpunkt:

- süütelukk või selle põhi katki;
- roolilatt lõtk, kumm katki, latt roostes;
- lõpupüti kinnitus läbi mädanenud;
- sumpa lärmakas;
- piduri-ja kütusetoru mädaneb;
- kütusepaagi ja täitetoru vahelt lekib;

DSC07995.jpg

DSC07999.jpg

DSC08002.jpg

DSC08005.jpg

DSC08008.jpg

DSC08018.jpg

comment_111143
4 tundi tagasi, Leks ütles:

misasi on "kvaliteetsed jupid" ja mis asi on odav Poola pask ?!

 

 

Külge läks LMI, Sachs, Behr/Hella jms. Või OE tükk üldse. Poola pask näiteks mingid Polcari radikad jne. Poola, hiina jne.

Muudetud , muutis tns1

  • 2 nädalat hiljem...
comment_111456

Võin sulle tutikat lõpupütti b osana pakkuda 50 euri ja see kuradima klamber sinna lõppu oli vist 13 euri tk. sinna veel  3 eurosed kummitripid ja peaks hea saama. Kas jääbki selline stock välimus või varsti mtech 2 replica ring ja vähe edevam velg ning ka väike madaldus?

Muudetud , muutis Toivoku

comment_111462
7 tundi tagasi, Toivoku ütles:

Võin sulle tutikat lõpupütti b osana pakkuda 50 euri ja see kuradima klamber sinna lõppu oli vist 13 euri tk. sinna veel  3 eurosed kummitripid ja peaks hea saama. Kas jääbki selline stock välimus või varsti mtech 2 replica ring ja vähe edevam velg ning ka väike madaldus?

 

Rainer peab enne mootoriga tegelema :D Siis saab selle järgi juba sumpsi otsida. Ilmselt 1.6-eks ei jää, aga M50 swapi ka ei tule. Viimati sai välja käidud iS-i pealt M42. Et noh kui lõuna eestis laiv on, siis julgeks maanteel möödasõitu teha, aga samas ei peaks kogu autot ümber ehitama, et asi ka viisakas oleks, pääseb vast kerge piduri ja veermiku upgradega. Need M50/M52-ga 316-ed millel taga trummlid, ees mingid supitaldriku suurused kettad ja vedrustus jalgratta küljest on päris hirmsad asjad minu arust :D

 

M-Techi mina ei paneks, kõigil on ju :D Viisaka velje ja kerge madaldusega saab päris mõnusa suvel südamerahus igalpool dailyna kasutamise e30

 

 

006.jpg

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.