Hüppa postitusse
Postitatud
comment_26050

Tervist kaaskannatajad :D Panen ka oma praeguse e30 324td siia kommenteerida ning kiita-laita. Olen olnud peamiselt BMW Klubi huviline ning liige, kuid kuna taas sai omale muretsetud e30, siis kiikan ka siia natuke. E30 BMWsid olen omanud mitmeid. Mõni ka vast siit foorumist läbi käinud. Näiteks omasin Onu Akseli ning Wabbit'i 320i (335i) mõni aeg ning ka Cz-bikeri 324td. Kuna viimasest omatud e30-st on palju vett merre voolanud, siis sai uuesti ajas tagasi mindud ning omale e30 muretsetud. Kuna olen iidne diislifänn, siis ka seekordseks autoks sai diisel.

Teen copy-paste BMW Klubi foorumist, et mitte sama juttu kaks korda sisse lööma hakata.

Mõni aeg on siin foorumis olnud väike e30 hullus :D ning ega siis isegi olin selle pisikuga mõni aeg tagasi nakatunud (hilinenud jõulukink :D). Kõik oli selle taga, et turg pakkus suhteliselt masendavas seisukorras masinaid. Lõpuks ikkagi midagi leidsin:

Autoks BMW 324td (facelift), 1989 aasta väljalase, 85kW, sedaan

värvus - helehall metallik

käigukast - manuaal

veereb originaal valuvelgedel + 1 tagavaraks

Eestis olnud aasta ning sõitnud 7000km.

lisadest:

originaal spotistmed (kõik kenasti terved ning vormis)

esimesed elektriaknad (toimivad kenasti)

el. katuseluuk (samuti töökorras)

kohtvalgustid salongipeeglis (sellist imeasja näen sellisel autol esmakordselt)

ABS

roolivõimendi

tagaklaasikardin

soojendusega klaasipesudüüsid

soojenudega välispeeglid

teisaldatav veokonks võtmega

check control

tagaistme käetugi

mõningad saksakeelsed raamatud kindalaekas

miskine originaalne 3-kodaraga sportrool ka

Meeldiva üllatusena on suurem osa võtmetest ning tehasest kaasa pandud varustusest autos alles.

Peamiseks kriteeriumiks auto valikul oli loomulikult diiselmootor ning kere hea seisukord.

Kere

Enam-vähem minu nõudmistele vastav. Roostest praktiliselt puhas. Üle ega ümbert ei pääse sosseppadest, kes ei oska autot korralikult üles tõsta. Pisut on muljutud küljekarpide alumisi ääri. Lisaks sellele tõstekohad kaetud kerge roostekihiga - midagi suurt pole. Üks roostekoht on tagupõllel, selle ilmselt panen täielikult uue, kuna see vigastada saanud. Niipalju siis roostest. Üks värvikriimustus tagumisel tiivaäärel ning pisike mõlk esimesel paremal poritiival (piltidelt nähtav). Puudu ka esimene nn põlle lisa, kinnitustüüblid aga kenasti alles ning terved. Üldiselt on kere siiki väga heas korras. Uste ääred täiesti rikkumatta, klaaside tihendite ääred värsked, stanged terved ja paigas.

Mootor

Nagu ikka, tilk tõrva meepotis - üks põhjus, miks auto sai odavalt kätte on see, et mootoriga kehvad lood. Käigukast ja sillad ideaalses korras, kuid mootoril üks silinder ei tööta ning gaasi andes lööb kolksu sisse. Esialgu kuulan ka maad uue mootori muretsemiseks, sest selge on see, et seal on midagi korralikult paigast ära. Eks homme hakkan asjaga tegelema, teen kindlaks, missugune silinder ei tööta ning sealt edasi! Kuna endal käed otsas ja diislitega sina peal, siis mootori pärast ei põe ja pigem naudin seda vaikset nokkimist :D

Ülejäänud tehnika

Nagu eespool mainitud, toimivad kõik autole paigutatud vidinad kenasti va paar salongipirni. Veeremis 300km sõidu järel erilisi kõrvalnähte ei tähendanud, käigukast töötab hästi, rool päärab kenasti. Pidurdab heasti ning tuled ka näitavad :cool:

Pilte saab ka (ilm oli hämar ning ega midagi ilusat välja ei tulnud)

pict0041xz0.th.jpgpict0043ki0.th.jpgpict0044ul2.th.jpgpict0045pw3.th.jpg

pict0046lv4.th.jpgpict0049bz3.th.jpgpict0050uj2.th.jpgpict0051uf9.th.jpg

pict0052cd2.th.jpgpict0053qx2.th.jpgpict0055mm5.th.jpgpict0056jj1.th.jpg

pict0057rl3.th.jpg

...ja jutt, mis sai mootorist :lol:

[iEile sai terve päev garaa¾is veedetud ja püüdsin selgeks teha, mis mootorit vaevab.

Sümptomid siis järgmised:

käivitub võiks öelda, et perfektselt

päris vali kilin/detonatsioon

mingi silinder ei tööta, mootor rappub

lisaks sellele väga jäme kolin mootoris

Eelmine omanik oli käinud remonditöökojas. Tääkoda üks oli öelnud, et vigane KKP, teine töökoda ütelnud, et saale kolin sees ja hakka uut mootorit otsima.

1. Kõigepealt profülaktika mõttes tõstsin auto üles, et vaadata oma ost korralikult põhja alt üle. Mis pihku jäi, oli mootori esimene hooratas :shock: . No lahe küll, aga hea, et alles oli. Rikutud oli muidugi hooratta liistusoon. Võtsin remondi ajaks hooratta ära ning tõmbasin rihmaseibi niisama mutri ning koonusseibiga kinni. Käivitades oli "madalatooniline" kolin masinast kadunud, kuid detoneeris masin edasi.

2. Et tuvastada silindrit, mis ei tööta, hakkasin siis järjest maha keerama töötaval mootoril pihustitorusid. Tulemuseks oli see, et kõik pihustid toimisid kenasti, iga toru lahti andes hakkas mõni silinder puterdama. Sellele järgnes kõvasti mõttetööd :lol:

3. Heakene küll, kraapisin klapikambrikaane maha, et ehk on midagi silmaganähtavat paigast ära. Võibolla tõukuri hääl?! Plokikaan oli pealt kena. Nukad kenasti terved ning siledad, muid vigugi ei tuvastanud. Panin igaks petteks masina käima ilma klapikambrikaaneta - jällegi kõik töötas ilma kõrvalnähtudeta.

4. Seejärel võtsin kasutusele vana hea meetodi - puupulk ning kuulama, kust see kilin ikka tuleb. Karteripõhi oli kenasti vaikne - seega saalest pidi asi ikka kaugel olema. Kõige intensiivsem kisa tuli 1. silindri juurest, mujal OK.

5. Heakene küll, kakkusin sisselaske maha ning pihustid maha. Kell kätte ning surveid mõõtma. Minu imestuseks olid kõik surved paigas - no mida paganat?! Olin juba plokikaant maha keeramas, aga mida keerad, kui surved korras on? Pihustiaukudes uurisin hoolega ka nö eelpõlemiskambreid, needki olid kõik kenad ning augud korralikud.

6. Väikese mõtlemise järel siis arvasin, et tegemist on ehk vale süüteajastusega. Rihmaratastel olid juba mingid märgid peal, kuid need vist viskasid villast. Ajasin 1.sil surnud seisu paika, pumba paika ning ka alt vända. Süüde peaaegu et klappis. Tõstsin pumpa mõned hambad siia-sinna, kuid ei miskit. Keera pumpa palju tahad ikka sama teema! Nüüd hakkas juba väike ahastus kallale tulema....

7. Hakkasin juba varustust valmis panema, et kisun karteri alt ära. Siis jäi näpp pidama ühe vana KKP külge - väike õllepaus oli :cool: Vaatasin pumpa ühelt poolt ja teiselt poolt ning siis mõikas :!: . Üks asi mida polnud kontrollinud ning miks paistis see mootor kahtlane (polnud sellise mootoriga tükk aega tööd teinud) - kõigepealt lendasin arvuti taha (AutoData), et veenduda süütejärjestikus (1-5-3-6-2-4) ning siis tuiskasin auto juurde ning veendusin selles, et pihustitorud olid valesti pandud! Süütejärjekord oli tont-teab milline :D

8. Järgnes väike pingelangus ning uuesti sisselase maha - kuna kaks eelsüüteküünalt oli läbi, siis esialgu need uued - väike pihustite kodune kontroll - ning pumba torud õigeks ja süütejärjekord paika. Uuesti kogu kupatus kokku ja proovima. Ketran mootorit aga ei kippu ega kõppu, ei käivitu ja kõik :cry: . OK, appi tuli sõber eeter, lasin sutsaka õhufiltrisse ning võtit - mootor käis paugupealt, ilusti ühtlaselt ja ilma kolksude ja kolinata, kuid gaasi andes oli süüde kole varajane. Igatahes oli pool pidu juba püsti - vist pole ikka uut mootorit vaja :D Hakkasin süüdet reguleerima. Juhe hakkas mõne aja pärast jällegi kokku minema, kuna keera pumpa kuhu hambasse tahad - ikka töötab auto ühte moodi. Ei käivitu, kuid käib varajase süütega kuid ilusti ja ühtlaselt + sutiseb.

9. Siis jälle tärkas mõte ning kivi ka minu kapsaaeda. Omal seisis talveunes vana hea 325td. Käisin vaatasin selle pumpa ning tuvastasin oma "varajase süüte" võimalikud ilmingud. KKP lööb järjest igasse silindrisse. KKP survepoolel on tähed A-F. Need tähed olid löödud täpselt Kahe survetoru vahele. Ma küll ühendasin survetorud õigetesse silindritesse, kuid pumbal ühe astme võrra varasemaks! Usun et see ka põhjustas praeguse varajase süüte. Ühesõnaga oli kell juba nii kaugel, et tuli sauna minna ning põhku

Eks täna hommikul võtan asja uuesti käsile. Kisun sisselaske maha, pumbal otsad ümber, sisselase peale, süüde paika. Kui siis masina käima saan, võib öelda, et see auto ost tasus ennast ära :D

Samal päeval veel:

Sai süüde paika keeratud ning masin käis esimesest pöördest, ühtlaselt ning probleemideta :D

  • Vastuseid 99
  • Vaatamisi 21,2tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_25648

Löö google'isse sisse m21d24 tuning ning hakka otsast pihta. Põhiline iva liigub USA autohuviliste foorumites. Konkreetset linki mul kirja pandud pole, sobrasin materjali 2 päeva ning panin omale tähtsama kirja. Võid vaadata ka veel turboclub.ee. Seal üks teema diislite järeleaitamisest - siiski palju pessimistlikumas toonis, kui USA poistel.

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_25570

Eilse päeva tulemusena autost eemaldatud tiivad, esipõll, stanged, iluvõre, numbrid koos alustega, summuti. Ühesõnaga dekomplekteerimine värimiseks. Pesin ka põhjaaluse ära, et mingi ettekujutus masinast saada. Tulemus jättis suht neutraalseks, sest midagi hullu ei olnud, kuid ideaalist ka asi kaugel - tööd jagub. All täiesti värske välimusega Bilsteini amordid ja miskised vedrud ka, värv kõigil kenasti peal ning roostet ja värvi koorumist ei esine. Ei teagi, kas viskan uue ringi alla või mitte, eks näis.

Lähipäevil pesen auto korralikult, panen kuiva seisma ning lammutan küljest ukseliistud ja tuled. Loomulikult ka antenni, aknaliistud jms, mis võivad värvimist segada.

Täna siis käes esimesed pidurikettad koos klotside ja kulumisanduritega, samuti ka tagumised klotsid ja kulumisandurid. Lisaks reduktori kandepadi, kondid ette, stabikavarda puksid ja taguamortidele leevenduspadjad. UMist jälle ka peotäis tüübleid, kuna esipõlle lahkamisel purunes neid omajagu. Kuna UMi taks on väikseima asja eest 17eek kanti, siis sai käidud BalticBolt'is ning muretsetud logarite ning teiste plekk ja plastikdetailide paigaldamiseks karbitäis tsingitud plekiklambreid ja roostevabast plekikruvid ning seibid. 8) Lausa lust vaadata selliseid sädelevaid vidinaid.

  • Autor
comment_25564
sa ikka klaasid võtad ka värvimiseks ära? kas värvid ainult väljaspoolt?

Värvida lasen auto väljastpoolt ja kuni uksepostideni. Ühesõnaga seelik selga. Ülevalt poolt on pinnad defektivabad, seega ei ole vaja liigset tööd teha. Mis puutub ustesse, siis uste alumised liistud võtan ära.

Tiibade alused, koopad, karbid ning kogu põhjaaluse töötluse teen ise. Samuti saab värskendatud salongist põhjamati alune ja pagasiruumi sisene ruum, ühesõnaga tahaks kõik kenasti üle käia.

  • Autor
comment_25527

Asjalood niikaugel nüüd :D

pict0223dz0.jpg

pict0225gr0.jpg

pict0226nz6.jpg

Plekkidealused pinnad on üllatavalt heas korras. Keegi on kunagi sinna ka mingit roostekaitsevahendit peale pihustanud.

pict0237lf4.jpg

Väike BMW tüübliassortii :D

pict0221ib2.jpg

Elutoa kapitagusest on saanud väiksemat tõugu varuosaladu :?

pict0251lt5.jpg

  • Autor
comment_25518

Tüüblid UMist jah. Paremal olevad kruvid ja seibid BalticBoltist - roostevabad. UM koorib seitse nahka, enne kui kõik vajalik olemas on :D

Osalisedlt tulevad järgmised plastikmutrid ja seibid YE International poolt. Veel tellimisel. Hind orienteeruvalt 0,5-1 eek/tükk UMi ca 17eek/tk vastu. Kellel midagi tüüblitest/kinnitusvahenditest vajaka, siis soovitan soojalt.

  • Autor
comment_25492

Kuna vaese mehe rahakott ei kannata autole alati uusi vidinaid külge osta, siis sai pisut summutinatukest kõpitsetud. Paar väiksemat roosteauku sai ka kinni lastud. Üldiselt peaks asi nüüd paar hooaega kindlasti vastu pidama.

Kõigepealt sai kogu jooks kenasti puhtaks pestud, lahtine värv ja rooste maha lihvitud, augud kinni joodetud, uuesti puhsatatud ning pestud ja mingisugune tsingi baasil kõrgemat temperatuuri kannatav sodi peale pihustatud.

Esimene pütt:

pict0252xg3.jpg

Tagumine:

pict0253cz0.jpg

Ja töödeldud näol, nüüd peab kuivama. Homme vaatab, mis tulemus on :D

pict0255ma4.jpg

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_24943

Tee mis sa tahad, aga täna jõudis killuke päikest ka minu hoovile :) Tulemus hetkel nähtav küll osaliselt kiles, õhtuämaruses ja mittekomplektsena, kuid eks iga asi omal ajal ja täpsemalt. Homme päevavalguses saab täpsema ettekujutuse. Vähemalt saab nüüd käed mustaks teha auto kallal nokkides. Masin hetkel veel vaha all ja pesema ma teda veel ei hakka. Kõigepealt muud tööd ja kui aeg küps...

Väikesed pildid juurde:

1. Esitiib, pamper, peeglid, karbikatete otsad, pagasiluugi tiivanatuke ja tankimisava luuk

pict0279mb7.jpg

2. Esipõll, põllelisa, pamper, karbikatted ja tiib

pict0281gd3.jpg

3. Samad detailid, mis eelimisel pildil.

pict0283bw8.jpg

4. Peasüüdlane ise

pict0285yb3.jpg

Tänud maalrile!

  • Autor
comment_24937

Kere juppidega on nii, et kõik, mis sai auto küljest võetud, lähevad sinna tagasi, nende seisukord oli piisavalt hea, et midagi polnud vaja välja vahetada - originaalosad seega. Puksimajandus ja tuled on siis nö B osad (ei ole esindusest) vaid siit-sealt oma nägemuse järgi kokku muretsetud, spetsiifiline kraam igasuguste tüüblite, logarite, rihmade, rullide jms näol UMist.

  • Autor
comment_24932

Täna olin tegus pagasiruumi põhja kallal. Kuna seal oli sees 10+ mm paksune pigimati kiht ning sellel tundus vesi ja niiskus all olevat, siis otsustasin selle maha kiskuda ning vaadata, mis all on.

Tulemus pärast pigimattide väljasikutamist siis selline. Asi natuke parem kui lootsin. Ilmselt oli positiivselt mõjunud, et aluspind oli olnud kahjustamata ning matid korralikult liimitud:

pict0287pd6.jpg

Selline hunnik tuli siis välja. Tuleb tõdeda, et asjal oli kaalu omajagu :?

pict0288vh9.jpg

Tegin pindadele väikese puhastus ning igasugused roostesed nired käisin traatkettaga üle. Kokkuvõttes päris hea ja kobe põhi.

pict0289df0.jpg

Kuna kohati sai värvikiht õhukeseks lastud ja paarist kohast ka maha, siis läks peale korralik kiht kruntvärvi. Igat väikest pigimati tükikest ei hakanud ka maha käiama, kuna ei tahtnud veel korralikku alusvärvi rikkuda. Öeldakse ikka, et ära korralikku asja näppima hakka. Tulemus siis selline:

pict0290ty9.jpg

Homme, kui laiskus ja ilm lubavad, hakkan tegelema tagumiste rattakoobastega, seda siis nii pagasiruumi siseselt ja väliselt. Tänaseks lõpetame ;)

pict0292aa9.jpg

  • Autor
comment_24919

Täna tegelesin rattakoobastega. Paar halvemat üllastust tuli ka välja, kuid nendega sai ühele poole. Hetkel veel värvid kuivavad. Kui vana hall homme ilma annab, siis saab ehk isegi tagaosa kokkupanemisega alustada. Hetkel veel koopad pooleli ning ka pagassist tahaks mõned asjad lõpetada. Ilmselt peab kunagi ka poes ära käima ning eemaldatud pigimatile asenduse tooma.

Selline oli pilt rattakoobastes enne tööde alustamist:

pict0293op7.jpg

Tänase õhtu seisuga asi niikaugel;

pict0295hs2.jpg

pict0296iw3.jpg

pict0299xn9.jpg

pict0303vj5.jpg

Tükike summutipealset plekki kuulus ka uuendamisele

pict0304sj9.jpg

  • Autor
comment_24911
mida sa sinna sis täpsemalt pritsisid kui küsida tohib? :)

Olenevalt defektist või pinna vigastusest: roostesurm, kahekomponentne happekrunt, epokrunt/tavaline roostekrunt, ilmselt tuleb ka tugevam kattevärv/kivikaitse ja korroõli.

  • Autor
comment_24899

Kõigepealt said täna viimase lihvi tagumised koopad. Katvaks keemiaks valisin bituumeni baasil põhjakaitsevahendi. Tiivaääred said ka silikonikihi alla.

pict0307wf4.th.jpgpict0310bg0.th.jpg

Numbrituled said vahetatud uute vastu:

pict0314bj2.th.jpg

Ning alustasin ka kergelt komplekteerimisega. Paika numbrialuse põhi, tuled, liistud, peeglid jms pudi-padi.

pict0315cu1.th.jpg

Õnnestus sebida ka 4mm pigimatti. Läksin lihtsama vastupanu teed ja panin pagasiruumi seda ühe kihi. Seni pole ma oma e30tel pigimatti pagassis märkimisväärsetes kogustes tähendanud ning pole ka sellest puudust tundnud. Matid said paika ning seejärel said paljad pinnad ning polstrialused korroõliga üle käidud

pict0319mg5.th.jpgpict0320bv5.th.jpg

Enda poolt mäkerdatud liistud ei tundugi kõige hullemad olevat, sobivad kenasti ning paistavad välja kui uued ;)

pict0322zb6.th.jpg

Kui teha sellise vana autoga tööd, siis kõige suurem abimees kasutatud poltide-mutrite juures on vana-hea suusatõrv. Mis kinni saab keeratud, see ka kunagi lahti tuleb, ilma vaevata.

pict0324gl5.th.jpg

Pilk põhja alla, summutipealne plekk paika, paika said ka uued vedrud, amordid jäid all olnud bilsud.

pict0326fi2.th.jpg

Pagasiruum sai päris hea.

pict0327qk6.th.jpg

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.