Hüppa postitusse
Postitatud
comment_106407

Tere,

 

 

Kogu lugu sai, siis alguse 2013 aasta suvel, mil tõin koju esimese BMW. Antud isendiks oli e28 525E, aga nagu öeldakse ''kus on, sinna tuleb ka juurde'' ning sai toodud üks 525i lisaks. Antud isend sai ka oma käejärgi korda tehtud ning legaalseks saadud, aga peale ühe suve sõitu tundus, et süda ihkaks rohkem e30. Kunagisest isa pre-fl on vaid head mälestused (M-Tech, kupee,R6 jne.). Aga mul olid kindlad eelistused, et võiks olla kupee, musta värvi ja katuseluugiga isend. Mingi hetke pärast tekkis siia foorumisse müüki üks antud soovidele vastav rullikas, aga ilma mootorita (see mulle mure kohaks polnud kuna eelmainitud 525E oleva M20B27 saaks ideaalselt sinna sobitada). Sai kohe helistatud ning aeg kokkulepitud millal näha saab ning 27. novembri õhtul oli auto ilusti minu hoovis. Rull sai toodud kasutaja Veks käest, kellel samuti pisike teema sellest autost siin foorumis. Lisaks sellele olen auto ajalugu pisut veel uurinud ning 2008-2012 oli antud rullikas siinse kasutaja John325 käes, kellel on vähe pikem teema sellest autost siin foorumis olemas.

Usun, et mõned vanemad foorumi kasutajad mäletavad antud rulli kindlasti. :) 

 

Tegu, siis tehasest väljunud 320i'ga. Lisadest katuseluuk, 2x el. aknad, M-Tech II rool, Läti M-Tech II stanged, home-made Hella black'id.

Asjad, mis vääriksid mainimist:

- Ketastega tagasild

- Taastatud LSD differ

- Bilstein B8 amordid

- Madaldusvedrud

- V8'le sobilik pidurisüsteem

- Uued piduritorud

- Strongflex polüuretaan puksi ring 

- Pre-FL sedaani must kunstnahast sisu

 

 

 

 

Pika jutu jätkuks mõned pildid ka autost peale toomist: 

 

 toomine.jpg_DSC0710,5.jpg_DSC0720,5.jpg_DSC0713,5.jpg

_DSC0715,5.jpg_DSC0722,5.jpg_DSC0700,5.jpg


Tegemist jagub, aga sellest räägin juba jooksvalt. Esmane plaan saada sel suvel auto iseseisvalt liikuma. ;) 

Kui kellegil leidub antud auto tegemistest mingeid pilte võib neid mulle jagada. :) 

 

 

Sander. 

Muudetud , muutis SanderP

  • Vastuseid 70
  • Vaatamisi 8,5tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • SanderP
    SanderP

    Polegi see aasta siia ühtegi sõna veel kirjutanud, aga minu rullikas on ka 14ndast aprillist garaazist väljas. Alustasime seda hooaega kellal 160491km, millele olen juba ~800km  otsa sõitnud. 

  • 08.10.17 - sai rullikas selleks aastaks garaazi pandud ja jääb uut hooaega ootama. Enne garaazi panekut tegin mõned pildid.           Sander. 

  • Nii vahepeal sai auto omale garaazist maale toodud,et mugavam toimetada oleks. Kõigepealt enne toomist sain lõpuks koonustfiltri ilusti peale, oma koha leidis ta juhipoolse tule taga.  Nimelt 1

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_108162

Nõustun sinuga, et hetkel hea lihtne toimetada jep. Õlipumba simmeri ümber tundus viisakas ja kuiv, võrreldes teistega ning sellepärast ei hakanud seda tellima. Veepumbaga sama asi, tundus hetkel lekke vaba. Loodetavasti kestavad veel ning, kui ka peaks midagi olema siis vahetan ära.Tudengina (töö ja kooli kõrvalt) pole rahakott teab mis suur, siis hoitsin hetkel natuke kokku. :D Eks paistab, kui saab mootorile uued mahlad sisse ja asja liikuma, siis ole näha kui hästi kõik toimib ja sees püsib. Rihmarataste teema on küll päris hea tuleviku idee. ;) 

  • Autor
comment_108312

Nii asi nii kaugel, et mootoril sai kõik simmerid ära vahetatud ning klapid ära reguleeritud. Nüüd sai hakatud mootori juhtmestiku vahetama ja jäid mõningad lahtised otsas. Ehk oskab keegi väheke aidata. 

image.jpeg

Sinine pistik peaks vist jahutusvedeliku temp. andur olema?

image.jpeg

Kas need pruunid ja valge pistik peaksid siia istuma või hoopis kaks pisemat? Siin nö veel need vanemad andurid 2tk.

image.jpegimage.jpeg

Need kaks ka üle, peaksid jääma sinna kus juba juhtme punt salongi tuleb. 

image.jpegimage.jpegNeed peaksid autosse salongi juba minema, aga kindalaeka alt vaadates ei hakanud kuskilt miskit silma. 

Muudetud , muutis SanderP

  • Autor
comment_108410

Nii pole ammu kirjutanud. Aga vahepeal asi nii kaugel, et kõik simmerid ja klapikambrikaane tihend vahetatud. Klapid sai ka ära reguleeritud, hetkel vaja veel miski aretus teha käigukastile kuna käigukast on '83nda aasta oma, siis on selle korpus mõeldud nö. vana tüübi käigu hoovastiku jaoks, aga kuna mul rull on Facelift siis sellel on juba uuem käigukasti hoovastik. Vahepeal soetasin omale veljed Brock B2'ed korralike rehvidega, kõik 4tk 9'' laiad. Aga nende jaoks vaja 1cm flantsid otsida koos pikkade poltidega kuna esimesed ei mahu alla (Kui kellegil pakkuda, andke märku!). :(  

 

Pilte ka ikka. ;)  

 

Kõik mis sai varutud:

DSC_0847.jpg

 

Kui uued simmerid külge sai pandud tegime ümbertringi ka vähe puhtamaks:

 

DSC_0863.jpg

DSC_0864.jpg

 

Veljed siis sellised: 

 

DSC_0859.jpg

DSC_0852.jpg

 

Klapikambrikaane tihendi vahetusest ka mõni pilt: 

DSC_0901.jpg

DSC_0900.jpg

 

Lisaks sellele sai ka rullika juhtmestik lõplikult peale sätitud ning iga pistik õigesse kohta pandud, loodetavasti kõik toimib. Hetkel paariks nädalaks Eestist eemale ning tagasi tulles on plaan lõpuks rullile mootor peale tõsta, enne mida on vaja tellida ka uued mootoripadjad. ;) 

 

 

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_109017

Nii pole ammu kirjutanud, aga nüüdseks Eestis tagasi ja sai nipet-näpet asju varutud ning vahetasin ära ka käigukasti mootori poolse simmeri (nüüd käigukastil kõik uued simmerid). Eile sai hakatud mootorit peale tõstma ning tuli välja, et ei mahugi peale mõnemalt poolt jäi paar sentimeerit puudu, et mootor istuks patjade otsa. Probleem selles, et e28'l ja e30'l on erineva kujuga karteripõhjad, niiet nüüd otsin omale e30 M20 karteripõhja. Ei tulnud üldse selle peale, et selline asi võib probleemiks olla. :( 

 

Ostetud sai siis: 

 

- Õli (Castrol Magnatec)

- Mootoripadjad (Febi Bilstein)

- Kütusefilter (Wix) 

- Käigukasti mootoripoolne otsa simmer (Corteco)

 

Pilte ka: 

 

DSC_0903.jpg

 

Niipalju jäi siis mõnemalt poolt puudu: 

 

DSC_0926.jpg

 

DSC_0929.jpg

 

DSC_0923.jpg

 

Kui juba mootor peaaegu peal oli :D 

 

DSC_0931.jpg

 

 

Sander. 

 

 

Muudetud , muutis SanderP

  • Autor
comment_109193

Niisiis.. Sain omale e30'le sobiva karteri kasutaja sauberi käest, tänud talle! Asi sobis ideaalselt ja on küljes (uus alumiinium karter nõudis ka pikemaid polte ning sai need uued ostetud, eelmised olid 16mm, uued 20mm) ning peale seda saigi mootor peale tõstetud. Lisaks sellele sai karteri vahetuse käigus ära puhastatud ka õli võtturi sõel. Käigukasti hoovastik sai külge pandud ja toimib, panime e28'lt pärit hoovastiku (plekkpõhja peal). Käigud lülituvad hästi ning tagurpidi käik lülitub ilma konsooli väänamiseta. Otseselt käima ei jõudnud veel õieti proovidagi, nädalavahetusel peaks juba häält ka kuulma. Hetkel millegi tõttu ei jõua bensupumbani vool, aga starterit ajas natuke ringi juba, seni kuni aku tegi oma viimased hingetõmbed. :D  

 

 

Pildid:

 

DSC_1093.jpg

 

DSC_1094.jpg

 

DSC_1095.jpg

 

DSC_1097.jpg

 

DSC_1112.jpg

 

DSC_1114.jpg

 

DSC_1107.jpg

 

Sander.

Muudetud , muutis SanderP

  • Autor
comment_109220

Max.- Jäid hiljaks jah. Imestasin isegi, et veel alles oli kuna kuulutus oli ka suhteliselt vana. :D

 

GTA - Pakuti E34 pealt pärit karterit ka, aga siis jäi silma see kuulutus ning antud karteril on ka õlitaseme andur olemas. Tundub, et su jutus on iva, loodame parimat. :D 

 

 

Muudetud , muutis SanderP

  • Autor
comment_109221

Kardaaniga on ka miski teema. See kardaan, mis tuli autoga kaasa ei sobi alla, kuna flants on teise mõõduga kui käigukasti oma. Oli näha, et antud kardaani mis kaasa tuli on lühemaks keevitatud. E28lt pärit kardaan jääb pikaks, siis võtsime kardaanid pooleks ning proovisime niiet võtsime E28 kardaanist esimese osa ja rullika omast tagumise osa, aga auto alla pannes jääb nagu vist pikaks ikkagi, kuigi rullika ja E28 kardaanide esimesed osad tunduvad sama pikad. Muidugi siis on jällegi kardaani tasakaalustamise teema nagu aru olen saanud. :( 

  • Autor
comment_109358

Jõudsime nii kaugele, et sai autot käima proovitud. Süüte sisse keeramisel ei tule pump isegi sekundiks järgi, sai indikaator lambiga vaadatud, et pumbale tuleb mingi vool peale kuid mitte piisav, et pumba tööle paneks. Pump sai maha võetud ning kontrollitud, et toimib. Oli näha, et keegi on vedanud pumba jaoks lisaks otse voolu kaabli. Vaatasime edasi ning selgus, et puudub üldsegi säde. Süütepoolis on ilusti vool olemas. Juhipoolse amoridkannu juures olevatest releedest kolmest ei tee ükski põlksu süüte sisse keeramisel. Ei teagi kohe kust asjale täpsemalt läheneda. Kas võibolla kogu kala saanud alguse üldse ajust või mis. 

Muudetud , muutis SanderP

comment_109372

Otsi selle aju pin-out, mida kasutad. Kas süüte sissekeeramisel aju voolu peale saab on põhiküsimus. Teiseks peab olema pöörlemiskiiruse signaal, kas vända asendi andur või mis sul seal on täpselt :D Kasti andurid hoopis? Et kui pöörlemiskiirust ei näe aju siis ei anta sädet ega bensupumbale toidet. Bensupump muide läheb koos starteriga järgi, ei ole koos süütega kohe nagu enamikel pillidel.

Kui releed ei plõksu siis on midagi puudu, üks neist on aju toiterelee, see peaks vist kohe tõmbama. Teine on bensupumba oma. Bensupumpa saab sealt relee pesast alguses mõõta süüde sees ja kui voolud on siis proovida sillata, et kas elektrisüsteem toimib ja puudu on ainult aju käsk.

  • Autor
comment_109471

Vahepeal sai kapoti alust ka kokku laotud ja radikas ette pandud, pildid ütlevad rohkem enda eest. Paisupaak sai vanematüübi oma pandud ning kõrvalistuja poole ümber viidud V8 pidurivõimu tõttu. Nagu aru olen saanud, siis siin foorumis on teemaks, et kapoti alune peab ilus puhas olema. Puhastasin endalgi mõned potsikud viisakaks/puhtaks enne peale panekut. Plaanin ka seda reeglit järgida, et kapoti alune ilusti viisakas oleks tulevikus. :D

Tänud GTA'le süütepoolist jagasse minema kaabli eest! ;) 

 

Pildid:

 

DSC_1118,5.jpg

 

DSC_1124,5.jpg

 

DSC_1125,5.jpg

 

DSC_1127,5.jpg

 

Edasine plaan leida antud ajule vastav nö. pinout. Kas kõik jookseb õieti ning vajalikud asjad saavad ikkagi toite, oleks tore lõpuks autot käimas ka kuulata. Kohtati ulme kuidas sellel autol juhtmeid lapitud, kellelgi kõlari kaablit tõsiselt palju käes olnud, müstika.. Sinna ka järk-järgult viisakamaid lahendusi leidnud, et midagi maha ei põleks. 

 

 

Sander. 

 

 

 

 

 

 

comment_109473

Ma ei saa aru, kas plaanid ka sinna vee8 vahele pista või miks sa selle pidurilahendi alles jätsid kui m20 mootori panid vahele. Muud ei midagi aga kuidagi jube võõraskeha näeb seal välja. Ei paha pärast muidugi, maitse asi aga ise oleks asja riiulisse sättinud ja mootorimuutust ootama pannud

  • Autor
comment_109586

 

Laupäeval sai esimene start tehtud. Kogu jama oli selles, et keegi on kunagi vedanud eraldi impulssi peareleele, peale selle ühendamist ja releede vahetust masin käis ning pump tuli starterit andes järgi. Sai kardaan alla pandud, hetkel veel summuti poolik ning pidurid vajavad õhutamist. Käsipiduri trossid ka mõistlik uued osta. Lisaks sellele tuleb ka koonusfiltri süsteem viisakalt lahendada, et ei hakkaks  mootori sooja õhku sisse ahmima. Algselt las see V8 pidurisüsteem jääb, hetkel riiulis olemas ka M20 jaoks vastav võimendi. ;) 

 

 

Cheers. 

Muudetud , muutis SanderP

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_111874

Tervitus, 

 

 

Pole ammu midagi kirjutanud, aga hetkel enamus aega on kahjuks rull seisnud, kuna peale tuli uus kooliaasta ja elu tempo päris kiire töö ning kooli kõrvalt. Aga üle pika aja sai see nädalavahetus toimetatud. Nimelt, sai ära õhtutatud pidurid ning kogu väljalase valmis keevitatud. Lisaks sellele tegin auto seest/väljast puhtaks, panin pagassi polsterduse sisse ning viisime auto talveunne. Garaazi viimise ajaks sai ka teised veljed alla keeratud, ette sai pandud ajutiselt 14'' Aluettid kuna puuduvad veel flantsid, et panna Brockid. Tahtsin ära jõuda vahetada ka käsipiduri trossid, aga paraku tellimusega tulid täiesti erinevad trossid. :(  

 

 

Pildid: 

DSC_01395.jpg

 

DSC_01405.jpg

 

DSC_01475.jpg

 

DSC_01495.jpg

 

DSC_01505.jpg

 

DSC_01545.jpg

 

DSC_01645.jpg

 

55555.jpg

 

 

Sander. 

 

 

  • 5 kuud hiljem...
  • Autor
comment_116807

No tervitus, pikalt on vaikus olnud ning ega midagi olulist ei olegi toimunud. Nimelt kingitusena sai rullikas omale jõuludeks udutuled, koonusfiltri ja uued veljed. Täna üle pika aja ajasin garaazist välja ning lasin tal vaikselt kevadet nuusutada. :D 

 

 

Uuteks velgedeks, siis 16'' erilaiused veljed, esimesed 7.5'' ja tagumised 9''. Rehvid ees 215/40 ja taga 245/35. Hetkel sain vaid taha panna kuna ette vaja 5mm flantse ja tsipa pikemaid polte, mida polnud kohe käepärast võtta (kõik olid eemal maakodus). :P 

 

58d7d5c9b532b_DSC_02435.jpg.0dbb2d179b5805af273f582c1e778be7.jpg

 

58d7d5d6bd7f8_DSC_02445.jpg.60aa2656af2fb9c82945c0871017f6bb.jpg

 

58d7d5e2c81ae_DSC_04445.jpg.110b59dd8a4dcf6bd290db6178cf3fe6.jpg

 

58d7d5f2d2e07_DSC_04485.jpg.923e32bcce7d126be9ac88a71be4596a.jpg

 

58d7d603339f9_DSC_04545.jpg.dee5a8e4c7c2c8210e7b475a0d800ab0.jpg

 

DSC_0447.jpg.94790ce60487f336f739a5fe3919ee42.jpg

 

58d7d5f962b4a_DSC_04495.jpg.b097a81364b0c628df4c60b7bf2ad31c.jpg

 

 

Sander.

 

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.