Postitatud 1. juuni 20159 a Häkkisin koodipulga lahti. Kui kellelgi soovi, saan kloone või custom sisuga koodipulkasid teha (nt v8 mootorile) Modida saab tahhomeetrit, ökomeetrit ja service intervalli aega. Hind 25€ Kui kellelgi huvi ise sama teha siis mõistlikele küsimustele võin vastata ja aidata. Otseselt müügiteemat teha ei tahtnud, pigem lihtsalt informatsiooniks, et sellist asja on võimalik saada. Nüüdseks enamus e30 tahhomeetri koodipulkasid sisse loetud, mõni üksik veel puudu: Kood Nr Mootor Mudel 1377361 01 m10b18 316 1377362 02 m10b18 318i 1377645 03 m10b18 318i 1377364 04 m20b20 320i 1377379 05 m21d24 324d 1377368 06 m20b27 325e 1377646 09 m20b27 325e 1377670 10 m20b25 325i/325ix 1380873 11 s14 M3 1381699 12 s14 M3 1381635 13 m20b20 320i 1381682 14 m20b27 325e 1381683 15 m20b25 325i/325ix 1385339 16 m21d24 324d/324td 1385468 17 m20b25 325i/325ix 1385364 18 m40b18 318i 1385580 19 m20b27 325e 1386508 21 m21d24 324td 1394110 22 m42b18 318is 1394321 23 m42b18 318is Muudetud 15. aprill 20213 a, muutis markusH
9. juuni 20159 a Autor Pilt e30 tahhoka näidu usaldusväärsusest Sagedusgeneraatoriga andsin signaali sisse ja tulemus pildilt näha. Testisin ka VDO spidoplokiga, silma järgi tundus sama (alumine ots näitab vähem, ülemine rohkem) Kahjuks täpsemaks reguleerimise võimalust pole.. Muudetud 9. juuni 20159 a, muutis markusH
11. juuni 20159 a Kahjuks täpsemaks reguleerimise võimalust pole.. Ei tasu alati nii keeruliselt mõelda Täpseks saab väga lihtsalt ju. Tuleb vahesid kohendada ja ongi täpne.
28. oktoober 20159 a Puhtalt huvi pärast küsin, et miks täpsemaks reguleerimise võimalust pole? tahho sisend on pwm ja sul on oma kontroller sisendi ja täituri vahel ju. Ma eeldan, et sa võtad sisendiks pwm'i vahemiku 50-350hz ja lased selle lineaarselt väljundisse, täitur aga ei ole lineaarne, nagu piltidelt näha. Hästi tahta, siis saaks ju määrata setpointid näiteks iga kriipsu juurde ja vahepealne ala interpoleerida, peaks väga ilusad näidud saama? Aga päris kena häkk (y)
28. oktoober 20159 a Autor Pakun ainult uut ümber progretud koodipulka vana asemele. Mingit kontrollerit kuhugi vahele ehitama ei pea ja ülejäänud süsteem jääb originaalne. Koodipulk on sisuliselt ainult mälu, kust loetakse erinevaid konstante. Tahhokat korrigeeritakse ainult 1 konstandiga (+ lisaks veel paar eripära).Kuna tahhokas valetab alt otsast ühes suunas ja ülevalt teises siis ei saa midagi täpsemaks korrigeerida (v.a. erxxi variant ) Osa e30 tahhokaid on täpsemad, osad kahjuks veel kehvemad..
28. oktoober 20159 a Igatahes minul toimetab see pulk juba 4 kuud probleemideta. Algul otsisin r6 spidokat, kuid edutult. Odavam ja murevabam tellida see pulk Tänud veel kord !
29. oktoober 20159 a Kuna tahhokas valetab alt otsast ühes suunas ja ülevalt teises siis ei saa midagi täpsemaks korrigeerida (v.a. erxxi variant ) Kui huvi on, siis võime arutada, kuidas seda teha saab mingi 5 eurise Atmeliga tahhoka signaali ahelas näiteks. Sellist asja pole olemas nii algelise elektroonika juures, et "ei saa" teha. Iseasi, kas see kedagi huvitab.
29. oktoober 20159 a Autor Ja milleks näha kogu seda vaeva - et saaks originaalist täpsema tahhomeetri? Minu eesmärk on algusest peale olnud teha võimalikult lihtne ja originaalisarnane asi, pole eriti huvitatud asja keerulisemaks muutmisest.Kontrolleriga võiks juba midagi huvitavamat teha. Nt leida parem rakendus ökonomeetrile (midagi sellist http://www.e30tech.com/forum/showthread.php?t=117682), service tuledele, kellale/digikellale jne.Jõudu tööle
29. oktoober 20159 a kas sul selle cluster plug'i pinout on jagada? Ära põe ma ei plaani midagi analoogset ehitada või müüma hakata, tahan lihtsalt näha, kas otse sellest plug'ist saaks korrigeerida.
31. detsember 20168 a Autor Kindlasti saab. VDO tahhokal on taga potekad, millest tahhomeetrit ja ökonomeetrit korrigeerida. See korrigeerimisvahemik oli mäletamist mööda üsna lai, v8-le sobiva signaali peaks sealt saama paika keerata küll. Teiste tootjate plokkide kohta ei tea, võib-olla on poted asendatud juba takistitega vms. Võimalik, et saaks ka koodipulgaga asja paika. Vanema spidoploki koodipulk põhimõtteliselt lülitab kümmet lülitit erinevates kombinatsioonides, võib-olla antakse sealt kahendkoodis mingi konstant/konstandid edasi. Pole viitsinud täpsemalt uurida ega katsetada.. EDIT: Vanemal koodipulgal on tahhomeetriga seotud ainult pin 1, mis lülitatakse massi r6 mootori korral. Eelnimetatud potekast reguleeritakse tahhomeetri mootorisse minevat voolu. Peenhäälestust kannatab teha, v8 mootori signaali jaoks paika keerates hakkab ühest või teisest otsast liialt valetama. Kogu signaalitöötlus tehakse pildil oleval trükkplaadil - kiviks on SAK215 Kui r4/r6 pin on lahti, läheb SAK215 tagasisidesse 12v läbi 44.2k oomi (R4), kui r4/r6 on ühendatud massi (r6 koodipulk) siis lülitatakse tagasisidesse paralleelselt veel 12v läbi 90.9k oomise takisti (R3) Katsetasin, et v8 tahhokas näitab enam-vähem õigesti siis, kui tagasiside ahelas on takistus 22.5k oomi juures. R6 koodipulgaga on sellisel juhul kõige mugavam asendada R3 takisti 47k oomise takistiga. VDO plokk: MOTOMETER: Muudetud 27. veebruar 20177 a, muutis markusH
14. märts 20177 a Terv! Kas sama asja E28 spidoplokile pakud? Vaja 525e spidoplokk panna näitama 528i näitu.
15. märts 20177 a Autor Ilmselt tahad siis 0-5k tahhoka asemel 0-7k ? Õige taust on olemas? (e30 oma ei sobi, kui selline plaan) E28 spidoplokke on mitut varianti. Kui plokk on pildil näidatud koodipulgaga, siis sellele saaksin klooni teha. Teiste plokkidega tuleks ilmselt samamoodi takisteid vahetada - saaksin ka tõenäoliselt aidata, kui ploki Tartusse toimetad. Võime privaatsõnumites edasi suhelda..
10. aprill 20177 a Tere Kas m50b25 mootorile koodipulka on pakkuda? algselt mootor olnud 316 hetkel peal m50b25. Saad aru küll mida vaja. Lugupidamisega
14. september 20177 a Tere. Selline küsimus isend 324 juhtmestik on elektron pumba oma aga peal sangaga pump ehk reaalselt moto peal tembi juhe 3 juhtmega,pumba vool ,.kenekas (vool ja ergutus)starter ,eelsüüte küünlad ja õlirõhk ah ja starter ka. Spido plokk on td oma ja moto ka vahel td kas on võimalik kuidagi tahokat tööle saada v manu pumbaga pole lootustki?
14. september 20177 a Autor Diislitel loetakse pöörded hoorattalt. Täpsemaid skeeme mul pole kuid tõenäoliselt liigub pööretesignaal sealt edasi analoogselt bensukatega- läbi juhtaju (signaal digitaliseeritakse) spidoplokki. Kui pöördeid ei näita on tõenäoliselt mingi juhe jäänud ühendamata. Spidoplokkidel on tahhomeetri osad samad.
14. september 20177 a A ah mul pole seda anduritki küljes aga tänud vihje eest sebin anduri ja vaatan mis siis juhtuma hakkab☺ aga juhtaju? Mul pole ju ühtki aju 🤔 aga kuidas siis manu pumbaga isenditel need töötavad ? Muudetud 14. september 20177 a, muutis Koit Laur
29. aprill 20204 a tere oleks tarvis e30 fl 93 aastale koodi pulka tehasest 316 aga peale panin e30 323 1984 aasta motoo ja tahaks taho toimima saada nii et tarvis fl r6 koodipulka
17. august 20204 a Autor Jah, saan teha. M57 töötab muidu õigesti ka r6 bensiinimootori koodipulgaga. Eriti hästi sobivad 325E plokid, mille pöörete vahemik on ka diislile sobilikum (0-5000 ja 0-6000 skaalad)
Häkkisin koodipulga lahti. Kui kellelgi soovi, saan kloone või custom sisuga koodipulkasid teha (nt v8 mootorile)
Modida saab tahhomeetrit, ökomeetrit ja service intervalli aega.
Hind 25€
Kui kellelgi huvi ise sama teha siis mõistlikele küsimustele võin vastata ja aidata.
Otseselt müügiteemat teha ei tahtnud, pigem lihtsalt informatsiooniks, et sellist asja on võimalik saada.
Nüüdseks enamus e30 tahhomeetri koodipulkasid sisse loetud, mõni üksik veel puudu:
Kood Nr Mootor Mudel
1377361 01 m10b18 316
1377362 02 m10b18 318i
1377645 03 m10b18 318i
1377364 04 m20b20 320i
1377379 05 m21d24 324d
1377368 06 m20b27 325e
1377646 09 m20b27 325e
1377670 10 m20b25 325i/325ix
1380873 11 s14 M3
1381699 12 s14 M3
1381635 13 m20b20 320i
1381682 14 m20b27 325e
1381683 15 m20b25 325i/325ix
1385339 16 m21d24 324d/324td
1385468 17 m20b25 325i/325ix
1385364 18 m40b18 318i
1385580 19 m20b27 325e
1386508 21 m21d24 324td
1394110 22 m42b18 318is
1394321 23 m42b18 318is
Muudetud , muutis markusH