Hüppa postitusse
Postitatud
comment_1008

Tere jälle!

Läks siis eelmise autoga nagu läks, sai ta naabrikutile maha müüdud.Kuna endal polnud aega ja võimalust teha, siis see oli lihtsam variant.Võibolla liiga kiirelt heitsin püssi põõsasse, kuid see on minevik.

Alustame uuelt lehelt.

Ostetud sai siis Rene_V käest tema teada tuntud "matt must" rullikas.Passi järgi on aastaks 1990 ja kuupäevaks 8's oktoober.Originaalis oli ta 2.0 mootoriga, kuid need ei pidanud seal vastu.Esimesel oli saalekolks (kui hästi mäletan) ja teise saatust ma ei tea.Otsa oli igatahes ta saanud.Nüüd siis peal M20B25 ehk teisisõnu 2.5 125kw reas kuuene.Liigutab seda autot hästi, hetkel ei kurda.Ees on "kodukootud" madaldus, ma ei tea täpselt mitu keerdu seal vedrust alles on, aga paras kart on küll.Aga talveks läheb originaal vedru tagasi, sest ma ei ole nõus tasuta soome teid puhtaks lükkama.

Sisuks on siis Konig'i sportistmed, mis on kellegi poolt värskendatud.Head näevad välja ja oi kui mõnus on nendes istuda. :cool:

Rooli keerates vaatab vastu M-Tech I rool, mis on ka ilmselt kellegi käe läbi saanud uue naha.Värske näeb välja igatahes.

Lisadeks võiks nimetada esimesi el. aknaid, ja Hifi (mida kahjuks enam ei ole).Aga nagu aru sain, siis juhtmestik on alles, seega "tweeterid" tulevad originaalid igaljuhul.Taga aknalaua sees on "kes k***t teab kus põranda all tehtud" ovaalid, aga mängivad väga hästi.Muusikat teeb vanakooli Pioneer.OBC ja Check Contorl, katuseluuk ja põrandamatid.

Hetkel veereab auto 16" Azev look ratastel, talveks tuleb 15" veljed ja talverehvid.Millised ? Seda ei tea veel, aega pisut on. :)

Siin ka nimekiri, millega ta veeres 21 aastat tagasi liinilt :

S215A Power steering, engine-speed-dependent

S288A BMW light alloy wheel, cross spoke 29

S300A Central locking with anti-theft system

S314A Door mirror,driver lock, heated

S339A Satin Chrome ( shadow-line)

S350A Therm.insulat.glass green

S354A Windscreen, green-tinted upper strip

S400A Slide/tilt sunroof, manually operated

S410A Window lifts, electric, front

S423A Floor mats velour

S428A Warning triangle and first aid kit

S497A Centre armrest, rear

S510A Headlight vertical aim control

S520A Fog lights

S556A Outdoor temperature indicator

S653A Radio Bavaria C reverse II

S680A Radio antenna, manual

S690A Cassette holder

S708A ///M sports steering wheel leather

S720A Edition " Executive" ZD

S750 Basisumfang fuer edition

L801A National version Germany/Austria (GERMANY)

S860A Additional turn indicator lamp

Siis võiks siia lisada väikese tegemiste nimekirja ka.

*käigukangihoovastiku puksid

*veepump

*kütusepaak

*esiklaas

*nipet näpet siit ja sealt

Panen paar pilti kah.Selline oli ta siis, kui Renx selle ostis :

ogaaaicjkb3qka83x1oqy99.jpg

ogaaao4zv2bw8jxxlt1jmwv.jpg

Ja selline näeb ta välja nüüd :

DSC_0030.jpg

DSC_0043.jpg

DSC_0051.jpg

No nii, lõpuks sai siis üks suur töö jälle tehtud.Vahetatud sai käigukastihoovastiku puksid.Vaatasin neid uusi juppe kilekotis, ei tundunudki nii hull töö olevat.Aga kui auto alla sain, siis oli vaatepilt absoluutselt teistsugune.

Kätte saamine polnudgi teab mis kirurgitöö, kuid tagasi saamine oli juba oma ette ooper.Kõige rohkem võttis aega käigukasti võlli küljes oleva kolmiku kätte saamine ja selle tagasi panek.Miks ? Kuna ei näinud suurt midagi, sest kardaan, summuti, käigukasti tala ja kast ise olid ees.Käsi kaudu.Täpselt nagu hambaarst läbi tagumiku.Ausõna oli selline tunne.

Kätte saamine oli vast lihtsam, sealt tuli maha saada "sõrmus" ja selle all oli tift.See tuleb ainult ülesse välja, kuna alla läheb ta kuskile vastu ja jääb pool karva puudu.Võibolla oleks pidanud keerama kardaani ?

Aga tagasi panek oli juba hea.Kuidagi oli vaja saada see kolmik sinna külge ja tift sinna sisse.Augud oleks pidanud ju kohakuti olema.Aga kus kuramus sa seda näed, kui kätel pole ruumi ning ainult kompimise teel saad toimetada ? Igatahes läbi hirmsa kirumise ja vandumise saatel ta ükskord sinna külge pidama jäi.Jumal tänatud!

Siis käigukangi all otsas oleva puksiga oli ka omaette ooper.Polnud ju näinud, kas see mille ostsin ja see mis seal küljes on, on ühesugused ? Tutkit! Erinevad. Sees oli puhtalt ainult kapronist puks ja see mille ostsin, oli kumm kah ümber.Ainukene variant neid omavael sobima saada oli too kumm ümbert ära lõigata.Ei tea kas oli hea mõte, aga igatahes jäi ta pidama sinna.Loodetavasti ka peab.

Ülemise otsa see suur ümar puksikene oli lihtne.Kätte saamisega oli pisut jama, aga selle muu kõrval oli too kökimöki töö.

Nüüd on lausa lust ja lillepidu käike vahetada, hea tihke sai ja hetkel töötab.Loodetavasti töötab ta edaspidi ka. :P

Tänud Eerole varosade eest ja muule mansaftile moraalse toe eest. :)

Lõpetuseks paar pilti ka :

Vana vs uus.

P9222408.jpg

Küljelt vaadates on pisuke erinevus, kuid installimisel ja käikude vahetamisel küll ei muutunud midagi.

P9222410.jpg

Vana vs uus.

P9222411.jpg

Uus "kolmik".

P9222412.jpg

Vana "kolmik".

P9222413.jpg

P9222423.jpg

Uus kapronpuks.

P9222424.jpg

Ja nii ta sinna jäi.

P9222426.jpg

Kui ajaliselt jõuan, siis pühapäeval peaks saama veepumba vahetatud ja "pisut" värvitöid tehtud. ;)

Seniks stay tuned! :mrgreen:

I got my rims painted : :mrgreen:

P9242431.jpg

P9242434.jpg

Ja selline ta siis jäi : Kiitke takka või matke maha, mulle meeldib! :)

090410493305a9.jpg

090410611b9eb8.jpg

  • Vastuseid 68
  • Vaatamisi 7,5tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_429

Täna siis oli "vaba aega" ja sai natukene eeltööd tehtud seoses paagivahetusega.Käidud poes, toodud natukene kütusevoolikuid, mõned klambrid, kütusefilter ja pudi padi.

Esimese asjana tõstukile saades oli vaja kinni panna karterikaitse, oli teine lahti tulnud ühest poldist ja kolises.Teiseks vaatasin hirmuga üle kütusepaagi ülemised kinnitused.Kuna eelmisel rullil olid seal suured augud, siis sellel õnneks terved ja keevitama ei pea. Jumal tänatud! :)

Esimese tööna sai ette võetud tankimistoru puhastamine, sest kuidas sa paned "uut" juppi külge, kui on rokane ja pisut roostene ? :D

Enne :

toru.jpg

Pärast:

toru_1.jpg

toru_valmis.jpg

Järgmise tööna sai tehtud siis paagi puhastus.Võtsin kõik mitte vaja minevad asjad küljest ja puhastasin kõik roostesed kohad traatharja ja relakaga ilusti ära.Õnneks ühtegi läbivat auku ei olnud.Kartsin küll, et äkki leidub mõni, kuid silmaga vaadates ei paistnud küll. :)

Paak enne:

paak.jpg

paak_1.jpg

paak_2.jpg

Peale puhastamist :

paak_3.jpg

paak_4.jpg

paak_5.jpg

Ja valmis olekus :

paak_valmis.jpg

paak_valmis_1.jpg

paak_valmis_2.jpg

Lisaks sai tellitud BMW esindusest selline vajalik asi :

kummilutt.jpg

Ja ega sellega kogu päev veel läbi polnud.Hirmus kihk oli sisse toppida mu "vanakooli" Pioneeri makk.Margiks siis eelnevalt mainitud DEH- 2030R. Väga hästi sobib. :)

Juhtmed said ajutiselt hetkel ühendatud, kuna pean nagunii kõik uuesti välja kiskuma, sest taha kõlaritele tahaks uued vedada.

Ja uus käikukangi nahkkott on ka, enam ei lipenda ja pole aukus.

pioneer.jpg

pioneer_1.jpg

Seniks kõik.Loodan, et reedel saan siis paagivahetamisega peale hakata. :)

Suured tänud Eix22'le, kes mind taasa varuosadega aitas! :)

T:

Marko

comment_419

Mario, tema pole seda veel teinudki, kirjutas et reede hakkab pihta vahetusega :)

Loodan et paak ikka peab, ainuke kriitiline koht oli see peenike toru paagi peal. Kui neid paake tõsta ringi ühe auto alt teise alla ilma midagi puutumata ja kraapimata, siis töötavad veel , peale rooste kraapimist muutuvad enamus paagid koheselt kasutuskõlbmatuks :D

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_32496

Pole väga ammu midagi kirjutanud, jätkan sealt kus pooleli jäin:

Nii, lõpuks ma siis viitsin kirjutada oma paagivahetuse saagast.Olles ennem seda tööd teinud, siis lootsin, et läheb libedamalt, kui esimene kord.Tutkit! Sai oldud 16+ tundi garaazis.Eks ma järgmine kord tean, mis mind ees ootab.Kuigi loodan, et ma ei pea seda tööd enam kunagi tegema, kuid kes teab. ;)

Kuni sinnamaan, kui paagini sai jõutud oli kõik okei, siis sealt edasi vedas ikka täiega kiiva.Alustades sellest, et keevitusgaas sai otsa keset ööd ja sellest, et sai õlikogumis anum ümber aetud.

Alustuseks siis sai auto tõstukile aetud ja lammutama hakatud.Töö oli vähemalt selge, et kust mida lahti kitkuda.Summutid ja kardaanid alt ning paagi kallale.Ega sealt midagi head oodata polnudki, kuid paak oli paremas korras, kui mu eelmisel rullikal.

algus.jpg

Kõige elementaarsem koht, kus paak hakkab lekkima.

algus_1.jpg

Ei läinudki kaua, kui vana paak alt ära oli.Sellega seoses siis läksid puruks tagumised kinnituspoldid.Kinni mädanenud korralikult.Ja teiseks kinnituskohad....

Eelmine päev veel tsekkisin, kinnituskohad terved, aga jah. Lootus sureb viimasena :

kinnitus.jpg

kinnitus_1.jpg

kinnitus_2.jpg

Ega siis midagi, teeme nii nagu eelmisel.Lõikan augud sisse ja keevitan uued plaadid.Enne lõikamist kontrollisin, kas kõik vajaminev olemas.Oli! Materjali, keevitus toimis, kuid ma ei oska neid kellasid vaadata.Esimese rahmakaga keevitas küll.Mis siis ikka, relakas kätte ja .....

Lõikasin ka uued tükid välja, nii 1cm kõikidest äärtest aukudest suuremad. Jumal tänatud! :mrgreen:

Kui keevitamiseks läks (kell oli vist 2-3 paiku öösel, avastasin et kurja, gaasi polegi.Mida siis teha ? Augud sees, aga kokku vaja auto panna, kuna hommikul pidi omanikul mingi töö peale tulema.Ega ei jäänudki muud, kui isepuuruvaid metallikruve ja silikooni.öeldakse, et ajutine lahendus on jääv lahendus.Kuna mulle absoluutselt selline lahendus ei meeldi, siis selle teen KINDLASTI ringi, kui tagasilla vahetamiseks läheb.Mida Sina oleksid teinud ??

Häbi on, kuid elan üle. :mrgreen:

lahendus.jpg

Vanast paagist ka paar pilti :

vana_paak.jpg

vana_paak_1.jpg

Ei imesta, et tankides tilkus :

vana_paak_2.jpg

vana_paak_3.jpg

vana_paak_4.jpg

vana_paak_5.jpg

Uus ka :

uus_vs_vana.jpg

uus_vs_vana_1.jpg

uus_vs_vana_2.jpg

Lisaks sai siis ringi tõstetud kõik torud, kütusepump + andur.Uus filter ja uued voolikud.Lisaks oleks veel vaja vahetada õhutustoru ja tankimistoru ja paagi vaheline lõdvik. Ei osanud seda ette näha. :oops:

Aga nüüdseks siis vahetatud ja siiani ei ole täheldanud tilkumist ega ka bensuhaisu.Loodame, et jäi pidama. :)

Paar niisama pilti kah:

kytusepump.jpg

l6ppfaas.jpg

SUURED TäNUD Alvarile, McPeet'ile ja ta vennale! Ilma teieta oleksin ma vist siiani seal.

Over änd aut!

  • Autor
comment_32497

Täna võib pisut uuendustest kirjutada.Pildimaterjali kahjuks pole pakkuda, kuid sõnad aitavad ka.Uuendatud sai kapoti alust uue jagajakaane ja rootori näol (Tänud Eerole) ja ette sai Windroxi poolt pakutud uus esiklaas (Tänud tüübile, kelle nimi mul meelde ei jäänud). :oops: Näen jälle! :)

Vahetasin ära ka lakitud tuled.Taga originaal tuled ja ees originaal oranzid suunad.Kohe teine tera, kuigi peaks vaatama õige komplekti, kuna üks on aftermarket ja teine originaal.Toonivahe on sees.

  • Autor
comment_32498

Häiris mind see juhtmejura seal igal pool.Sai seda avastatud siis, kui keskkonsool maha käis ja vaatepilt oli enam, kui masendav.Üritasin pusida igatmoodi, tasapisi hakkab korda saama.Välja olen kiskunud kuskil 10-15 meetrit mitte vajalikku nodi.Suuremas osas mitte sobivad kaablid, mida on tõmmatud kodust seinast ja siis autosse pistetud.Ühesõnaga kõik võimalikke kaableid on seal, nagu elektrikapp.Hea, et moodlkaitselÜlitit pole kuskil armatuuri all. :mrgreen:

Et siis kõlarid olid veetud tavalise 220V kaabliga.Tule taevas appi! :blink:

k6larijuhtmed.jpg

Selline kamarajura on kokku keeratud.Pildilt võibolla ei saa hästi aru, aga päriselus oli vaatepilt Üpriski humoorikas, kuniks ma seda lahkama hakkasin.

pundar_1.jpg

Sai siis natukene mässatud ja möllatud ning tulemus oli juba "rahuldav" :

salong_3.jpg

Rooli all aga selline purdu ja kapsad.Oh ma ei tea, kes võiks selle korda teha.

salong.jpg

salong_1.jpg

Üks asi, mis mulle kohale ei jõudnud oli see, et juhipoolse aknalÜliti jaoks on toodud mingi eraldi vool ? Üritasin mõelda ja leiutada, et miks, kuid mina seda välja ei mõelnud.Noh, pole elektriku haridust kah. :lol:

Alustatud sai ka uute kõlarijuhtmete vedamisega.Juhi poole tegin ära, jootsin otsad kÜlge jne.No nii nagu peab ikka.Muusikani on veel pikk tee kahjuks.Aga pole hullu, ongi hea rahulik sõita vahelduseks.

Ime, et auto maha pole põlenud. :shock: Selline nägvi välja siis tagaklaasi soojenduse lÜliti tagune :

tagklaaslyl_1.jpg

Ja sellisena ta hetkel jäi.Vaja uut pistikut koos mõne cm pikkuste juhtmetega, siis saaks korralikult korda teha selle seal. :)

tagklaaslyl.jpg

Hetkel siis pool autot laiali.Keskonsool jms kõik puudu.Millal kokku saan, seda ei tea ka vanakurat taevas.Loodan, et varsti. :) Seniks aga järgmiste uuendusteni. :)

Paar "niisama" pilti :

niisama.jpg

niisama_1.jpg

T: Marko

  • Autor
comment_32500

Aga eile nokkisin nii palju, et sai joodetud ja tinutatud natukene, plus ära vahetatud ka soojenduse plokk, kus küljes need trossid jms.Mul aknale ei puhunud, kuna ülemine trossi kinnitus oli katki ja ei lukustanud ennast ära.Nüüd on korras!Sain uue tagaaknasoojenduse jaoks pistiku ka koos juhtmetega, nüüd see ka korralikult ühendatud ja omal kohal. Elektrisaaga veel kestab ja kes teab kui kaua. :roll:

Ahjaa, kuna kütuseseier pani segast, pendeldas jne, siis soovitati vaadata ploki taga olevat mutrit. Millist ? :mrgreen: Sealt oli puudu.Nüüd pole enam nii teinud ja loodan, et sellega see probleem lahenes.

tyhjus.jpg

pudrujakapsad.jpg

Siin on siis näha vasakul uus ja paremal vana.Uuel oli ka üks väike kinnitus katki, kuid õnneks sai sellega hakkama.Vanal polnudki midagi alles.

vanaVSuus.jpg

Ja uus küljes :

kyljes.jpg

Pudinate osas tänan Eix22'e, Ain'i, Klenni ja Renx'i . :)

  • Autor
comment_32502

Sai siis lõpetatud juhtmete saaga.Ütleme nii, et sai päris korda. :) Eks saaks veel paremini, aga see mis ennem ja mis praegu, päev ja öö! Kokku vaja laduda veel keskkonsool ja pudi padi.Juthmed kinnitada jne.

Kõik uued kõlarijuhtmed veetud.Kõrghelid veel puudu, pole leidnud sobivaid elemente sinna sisse.

Kellel juhuslikult vedeleb kodus kasutatult tweetereid, siis postkast on avatud!

Esimeste kõlarite alla sai lõigatud rõngad, et astuksid eemale seinast, kuna poleks oma suure magneti pärast sinna ära mahtunud.Aga need on siiski vaja uued lõigata, tahaks ikka ilusaid ja Ümmargusi.Eks peab vaatama, aega on selle kiire asjaga.

Aga noh, midagi peab ikka tagumikku minema.Maki võtsin välja, töötas! NÜÜd enam ei tööta. Pildi võtab ette, kõik muu Ühesõnaga toimib, aga häält ei tule.Ilmselt on lõppvõimendi läbi põlenud.

Ütleme nii, et heli on tunduvalt parem, kuid lisada vaja veel tweeterid ustesse ja ilmselt ka võimendi, mis toidaks ära ovaalid ja need impactid.Muidu võib rahule jääda. :)

Selline pundar jäi praegu sinna maki auku :

juhtmed.jpg

Ja kuidas kõlarid jäid.Eks igaÜks arvab mis tahab, mina olen rahul (peaaegu). :P

impact.jpg

impact_1.jpg

impact_2.jpg

T: Marko

  • Autor
comment_32503

Natukene võiks värskendada juttu.Alustame sellest, et reedel sai lastud ära vahetada Truumu juures küünlad ja lambda.Läks paremaks nii tühikäik, kui ka käivitamine.

Täna sai siis ette võetud "tulede värelemine". Pahatekitajaks oli siiski generaatori küljes olev pingerelee.Vähemalt praegu see voolukõikumine on kadunud.Loodan, et selle saaga võiks lõppenuks lugeda.

Aga halb oli see, et ma otsin bmwfans'i kaudu saadud info põhjal endale pingerelee.Maha võtsin, siis asi nägi absoluutselt teistsugune välja.Peal oli siis nimelt originaal BMW logodega generaator firmalt Valeo.õnneks aitas mind selle jama juures kodanik Valerka, kellelt sai ostetud Boschi laadija ja sinna pistetud Eero poolt müüdud pingerelee.

Talveks sai ka alla pandud originaal 15" BBS veljed koos Michelin Ivalo rehvidega.Tavl võib tulla! :)

Tehtud! :)

Aitäh kõigile asjaosalistele. :)

  • Autor
comment_32505

Selline asi oli küljes, NR 10 siis.H2 andis hinnaks 90.- euri tükk.Whoa, selline hinnavahe! :shock:

Aga kodanik Eero käest saab parema hinnaga. :D Seega, kui kätte saan, siis läheb vana genekas tagasi, kuna tundus, et harjade tööpind oli parem. :)

Kasutatakse sellistel mootoritel:

3' E36

316i (M40)

318i (M40)

318i (M42)

318is (M42)

5' E34

518i (M40)

3' E30

320i (M20)

325e (M20)

325i (M20)

325ix (M20)

5' E28

520i (M20)

525e (M20)

528e (M20)

MTYzMV9w.png

  • Autor
comment_32507

Jep! Parem kindlasti ja makk ise võimsam.Ei ole seda vilkumist näiteks nagu Pioneeriga.Järgmiseks siis peab ikka leidma freeairi ja 4-kanaliga võimu. :P

Paigaldust ootavad xenonid ja tulemas veel nipet/näpet. ;)

Juba ootan suve. :mrgreen:

Mark on teadmata, kuid 16", 7,5" laiad ja ET30.

velg.jpg

velg_1.jpg

comment_32514

Selline asi oli küljes, NR 10 siis.H2 andis hinnaks 90.- euri tükk.Whoa, selline hinnavahe! :shock:

Aga kodanik Eero käest saab parema hinnaga. :D Seega, kui kätte saan, siis läheb vana genekas tagasi, kuna tundus, et harjade tööpind oli parem.

Võimalik, et Melasi Autost saaks veel parema hinnaga.

Külaline
See teema on edasistele vastustele suletud.

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.