Hüppa postitusse

Silwer

Foorumikasutaja
  • Registreerus

  • Viimati külastas

Kõik, mis Silwer postitas

  1. On olemas spetsiaalsed kas koonuse või sfäärilise kokkupuutepinnaga mutrid. Paljudel autodel on juba originaalis rattad tikkpoltidel ja kinnituvadki sellist tüüpi mutritega.
  2. Ma küll täpselt enam ei mäleta aga ma arvan et seal jäi üldse kere ja mitte paak sellele teemale ette...
  3. Väike komment selle asja kohta: "* Jäik tagasillatala ja difrikinnitus. Tala 12mm kerele lähemal, võimaldades suuremat madaldust * Reguleeritav kokkujooks ja rattakalded" Minu autol sama asi. Aga reguleerimiseks ligipääs õõtsa välimistele poltidele on praktiliselt null tänu sellele et sillatala on 12mm originaalist kerele lähemal.
  4. Väga ei tasuks selle rõhuga ülepingutada. Pisikese fööni vastusurve on päris suur ja vl gaaside temp võib ohtlikuks minna.
  5. 80mm on 540i siibri sesemõõt. 62mm on originaali mõõt. ---------------------- Nii, Tabasalus toimunud Autocrossingul tuli tavast vihma ja see minu siledale rehvile väga ei sobinud. Aeg jäi väga tagasihoidlikuks aga õnneks piisas siiski B klassi III koha saamiseks. Päev enne üritust sai harjutamas käidud ja kuivaga oli auto päris normaalse kiirusega - parimaks ajaks jäi 43,83. Eks sedagi saaks veel paremaks kuna auto oli keeratud pehmeks ja rattakalded minimaalseks. Peale Autocrossingut sai sõidetud Raplas Angelar Cup raames. Rada sõideti vastupidiselt tavalisele ehk siis päripäeva. Kui alguses tundus see hirmuäratav kuna betoonsein on täpselt kurvi väljasõidualal siis tegelikult peab nentima et see hirm oli põhjendamata. Ütleks lausa et päripäeva on see rada sõitmiseks isegi ägedam. Kuna roolivõim töötas siis oli kohe mõnus sõita. Ainuke asi mis sõitmist segas oli jube palavus. Selle tõttu muutus keha ja vaim töntsiks ja nii mõneski kohas oleks ehk pidanud väheke erksamalt sõitma. Aga siiski sai tehtud päeva parim ringiaeg - 52,679s ja võetud klassivõit. See viimane ei tulnud väga kergelt ja oli lahtine veel kuni kolmanda vooru viimase ringini. Konstantin tegi oma M5-ga imelist sõitu ja lausa raske oli talle vastu saada... * ka Rapla sõidu ajal oli auto veel pehme seadistusega ja ilma rattakalleteta, seega jäi sinna veel natuke varu kah. Kurb on see et nüüd on veel ühel rehvil riie serva pealt väljas. Aga vist ei hakka uut rehvi ostma ja sokutab selle kulunud serva mingi ratta siseküljele - prooviks nende rehvidega siiski hooaja lõpuni vastupidada.
  6. Uus versioon sisselaskest hakkab vaikselt valmima: Tegemist siis kombinatsiooniga 325i kolle + 540i segusiiber. Ehk siis sellest siibrist tuleb 66% rohkem õhku läbi kui originaalist. Loodetavasti see kombinatsioon annab hea kompromissi nii keskmistel kui ka kõrgetel pööretel väändeks.
  7. Ajavõtu faile vaadates küll ei tundu et oleksid kiiret kurvi täisgaasiga sõitnud. Valdek võitis sind just kiires kurvis ja S kurvis kiiremini sõites. Lasid ikka korra gaasi järgi enne kurvi minekut? Muidu liikusid autod teil väga võrdselt ja sirge peale mingeid kiiruste erinevusi ei olnud. Lihtsalt Valdek on need kaks kohta rajal tõesti täiega lajatanud.
  8. No neid latte leiab ka odavamalt. Alles hiljuti oli EBK foorumis üks e36 latt müügis hinnaga alla 1000 eek. Kas see ka korralik on - ei tea. Ülejäänud vidinad (rooligardaan, voolikud, torud, pump, vända rihmaseib) peavad olema M20 mootoriga e30 pealt (Arvan et vahet pole kas jupid on 2,0/2,3/2,5/2,7 pealt). Hea õnne korral saad kõik need asjad u. 500 eegu eest.
  9. Võib olla siis moditi seal ikkagi midagi sest just lõpetasin proovisõidu ja mingeid anomaaliaid ei täheldanud. Rool tundub täpselt nii nagu peab. Ma ei usu et ka lati kõrgus maapinnas mingit probleemi tekitaks. Õliradikat roolivõimule ei paigaldatud. EDITED: Maksma läks 2200 eek aga selle sees oli ka shortsifteri paigaldus, mõningad roolisüsteemi jupid ja käigukasti kaks simmerit koos vahetusega. Selgus ka see et mõlemad esimesed rattalaagrid on läbi. Aga kuna nad on mul natukene tavapärasest erinevaks tehtud siis neid enne laupäeva kohe kuidagi uusi modifitseerida ja vahetada ei jõua.
  10. Siin on samuti latt alumisse asendisse pandud aga ikka nad tegelevad rooligardaani modimisega: http://www.robertandtara.com/images/BMW/Spacer.jpg
  11. Ikka ise. Angelari kutid tegid veel lisaks roolilati paigalduseks vajalikud vahetükid. Roolilatt tasub otsida koos rooliotstega - lihtsam paigaldada. * aga üldiselt need netist leitavad E36 lati paigalduse õpetused on puhas bullshit. Just selles osas mis puudutab rooligardaani modifitseerimist. E30 roolivõimuga isendi rooligardaan on täiesti "bolt on". Mingit aretamist vaja ei ole. Netis näidatud mitmeosaline rooligardaan on vist mingi usa turu aretis.
  12. Vahetuse tegi Angelar. Ehk siis see sama vene poiste punt kes käib ka meie Cup üritustel. Täpsemalt siis Konstantin ja Sergei. Hinnaklassi oskan alles homme öelda kuna siis saan alles auto ja arve kätte.
  13. Täna muutus auto jälle sammukese võrra tänavaauto poole tagasi - nüüd on autol üle pika aja jälle roolivõimendi. Sai paigaldatud E36 roolilatt. Sellel siis 3,25 pööret äärest ääreni (e30 võimendiga latil on 4 pööret). Auto alt eemaldatud ilma võimendita latil oli 4,5-4,7 pööret äärest ääreni - :shock: See 4,5+ pööret oli ilmselgelt liiga palju Rapla rajal väänamiseks. Uue lati abil loodan tulevikus Raplas oluliselt kiiremini sõita... Auto jäi veel teenindusse kuna veel paar pisiasja on vaja teha aga ehk homme saab ta kätte ja siis saab juba muljetada kuidas lati vahetus ja võimendi paigaldus sõiduomadustele täpsemalt mõjusid.
  14. "Kerimine" näitab vaid seda et pidamine on vilets ja vilets pidamine ei ole uhkustamist väärt... 8)
  15. "Mõnus", siis hakkab Tallinna tänava aukudes/ebatasasustes rattaid maast lahti lööma. Suhteliselt nõme kui see olukord kurvis tekib ja samal ajal tahaks veel pidurdada kah... * ABS läheb ka sellest mõnusalt lolliks ** Lahendus on väga lihtne - amordikannud tuleb kõrgemaks keevitada *** räägin oma kogemustest
  16. Ilus!
  17. Veel mõned korrad sõita ja on aeg veelgi parem. Rehvi pidamisega on vaja lihtsalt harjuda...
  18. See kaaluvõit kapoti vahetamisel fiibrist kapoti vastu on suhteliselt marginaalne. Eeliseks on pigem see et kui vaja kapoti all toimetada siis fiibrist kapoti tõstad lihtsalt eest ära aga originaal kapott katab ära terve auto esiosa ja mootorile pääsed vaid külgedelt ligi kui polte ei viitsi lahti kruttida.
  19. Pole mõtet teha fiiberkapotti tehasekinnitustega. Siis sõida juba originaaliga ringi...
  20. Ma muutusin tiba julgemaks ja lisaks muutsin mõnes kurvis sisenemiskohta ning nihutasin pidurduspunkte kurvile lähemale - see toimis...
  21. Täna toimus järjekordne Opentrack Saugal. Sõideti suurt ringi ilma ¹ikaanita. Minu arvates oligi ilma ¹ikaanita vähe ägedam. Samas ka keerulisem kuna kiire kurvi sisenemiskiirust oli raskem valida (ennem sai lihtsalt peale ¹ikaani täiega lajatatud). Enda sõitudega võib enam-vähem rahule jääda. Nagu ka varem siis minu aeg päeva jooksul aina paranes oma viimases sõidus sõitsin välja 1.02,9XX. Oleks tahtnud aega veelgi parandada aga kahjuks viimasest sessioonist ei saanud enam osa võtta - paremal esirehvil koorus riie välja (ehk oleks veelgi aega parandanud kuna kiire kurvi läbimise tunnetus oli õhtuks juba päris hea tekkinud). * Michelin Pilot CUP rehvides olen küll pettunud - selle rehviga oli sõidetud kaks Opentracki Saugal ja kaks Rapla üritust. 17" Cup ei pea paremini kui 15" Toyo R888, erinevalt Toyost vajavad nad ka soojendamist ja kestavad kõvasti vähem kui Toyo. Neid ei saa ka teise nurga alla tõsta kuna erinevalt Toyost on neil vaid üks välimine äär. Nüüd siis ühte uut rehvi tellima... ------------- Enne üritust sai autole tehtud ka üks pisike modifikatsioon - nüüd on vända küljes üleni rauast esimene rihmaratas. Rihmaseibi diameeter sai ka tehtud hulka väiksem kui originaalis. Sellest on siis kasu kahel põhjusel: väheneb hj kadu generaatori ja ventilaatori ringiajamiseks ning need abiseadmed teevad nüüd ka hulka vähem pöördeid kui originaal rattaga. Originaal ventikas ja genekas lihtsalt ei ole mõeldud käima 8000 mootori rpm ja suurtest pööretest tulenevalt käis tavalise rihmarattaga ventikas vastu radikat - pöörete tõttu labad lihtsalt tõmbusid koonusesse kõveraks ja paindusid radika poole. Uue rihmaratta treimistööd organiseeris Angelar Garage.
  22. Jah.
  23. See kw piirang on Cup'il juba aegade hämarusest. Aga vaadates mis aega sõidavad 318is'id siis 30-40% võimsama ja muus osas suht sama autoga ei tohiks B klassisi tõesti olla probleem kõrgetele kohtadele konkureerimisel.
  24. Toyo: Lase külmast peast rõhuks 1,8-2,0 bar. Sõida rajal rehv soojaks (kolm-viis ringi intensiivsemat sõitmist). Jäta auto seisma ja kontrolli kohe uuesti rõhkusid kõikides ratastes. Vähenda rõhku uuesti 1,8-2,0 bar peale. Sõida uuesti kolm kuni viis ringi. Vaata rehviservadest kuhumaani rehv vastu asfalti käib. Kui käib küljelt liiga palju vastu asfalti siis on rõhku vaja tõsta või ratta külgkallet suurendada. Kui käib liiga vähe siis on rõhk rehvis liiga suur või rataste kalle antud raja jaoks liigselt suur - vähenda. Sõida veel üks sats 5 ringi ja mine koju puhkama - las nüüd rehvid puhkavad ühe ööpäeva. Selle ööpäeva jooksul rehvisegu struktuur natuke muutub. Peale seismist on sissesõit tehtud. Kui ei saa minna eraldi rehve sissesõitma siis lihtsalt võta rajal asja natuke rahulikumalt, ära lase rehvil ülekuumeneda selliselt et hakkab suurte käntsakatena sulama. Rõhkude ja kallete kontrollimise kohta kehtib sel juhul ka eelnev jutt. ------------ Rõhk tänaval: 2,0 bar külmalt on ok. Burnout on kallis lõbu kuna rehv kulub kui juust. Kui võimalik siis kasuta igapäevaseks liiklemiseks mingeid tavalisi tänavarehve - jätkub rajale Toyosid pikemalt.

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.