Hüppa postitusse
Postitatud
comment_5205

Tegelikult üritasin ma esimest korda elus osta endale E30 kupeed (punane 316 kupee) juba 2005. a, kui need autod ei maksnud mittekuimidagi. Toona jäi asi katki, kuna sain endale ühe Opeli.

Teist korda üritasin osta endale E30 kupeed aastal 2008. Sel korral olid need autod natuke kallimad juba, kuid siiski odavamad kui praegu. Käisin vaatamas mitut, kuid kõik olid niivõrd raiped, et ostsin lõpuks E34-ja.

Kuna kaks ilma kolmandata ei jää, siis hakkasin uuesti otsima, seekord eelarveks 2x rohkem, kui eelmine kord. Tahtsin autot, mis näeks välja ideaalne, ning ei roostetaks. Kadedust tekitas ka kursavend, kes oma omale talvel ühe kupee õuele tiris. Uskuge või mitte, aga E30ne puhul sellist leida, mis ei roostetaks on võimatu. Piltide pealt on nad paljud siledad, kuid tegelikult on ka foorumis neist, mis piltidel libedad tunduvad ikka parajalt roostes peldikud.

Pärast pikki otsinguid leidsin selle:

raxfh3.jpg
2nt7de.jpg
2uxz0qg.jpg
nle8g7.jpg
2uxz0qg.jpg
2nt7de.jpg

Aga see selleks.. infost siis:

Auto on toodud 2a tagasi saksamaalt, seisis kuni selle kevadeni garaazis ning ei ole kuuldavasti mittekunagi talvel sõitnud. Seda ma muidugi garanteerida ei saa, kuid esmane registreerine Eestis on selle aasta aprilli kuus. Kere on täiesti ideaalses korras, ning pole taastatud. Terve auto peale on 2 väikest roostetäppi. Seega võib vb olla seda juttu mingil määral uskuda. Teen homme veel pilte mattide jms alt.

Mootoriks on M20B27 nn "strokker", ehk siis mootori ülemine ots pärineb M20B25 pealt, koos sisselaske jms. Ka aju on M20B25 oma. Igatahes käib mootor ülihästi pöördesse, ning auto on lausa uskumatult kiire. Ma algul olin selle mootori suhtes pehmelt öeldes skeptiline. Eriti suur vahe just 2,5 liitrisega võrreldes on madalatel pööretel. Olen saanud sõita enne kõigi erinevate mootoritega E30netega, mida tehas peale M3-e pakkus, ning vahe on ikka päris suur. Interneti tarkuse järgi peaks võimsust andma natuke üle 135kw selline kombinatsioon.

Lisavarustus on E30nele omaselt kasin, kuid siiski:

Roolivõimendi (jah see on E30nel lisavarustuses)
Kesklukk
Signalisastsioon (hiljem paigaldatud)
Tehase originaal tumedad klaasid (kõik kaasa arvatud tuuleklaas)
M-tech II rool (paigaldasin ise oma E34 pealt)
Katuse luuk (käib swaanziga)
Kompuuter (laes)
Madalad sportistmed ees.
Ksenoon tuled

Mingit suuremat taastamist tehtud ei ole. See auto ongi nii säilinud.

Muudetud , muutis oo7

  • Vastuseid 794
  • Vaatamisi 79,8tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Pigem ütleks, et noore mehe elus on kaks kõige hullemat asja noor naine ja vana auto - mõlemad vajavad pidevalt tähelepanu, näitavad iseloomu ja päris oma tahtmist õnnestub harva peale suruda Pole mi

  • KarlK käis autot pildistamas:     Peab mainima, et tema auto äärmiselt kirgas punane värv pani korra mökutama, kas Zinnoberrot oli ikka õige valik, aga kuna see o

  • Muide see auto on ka valminud Juuni kuus 1987   Elu lõpuni ma sellega sõita tõesti ei kavatse, vb olla ongi järgmine/ülejärgmine hooaeg saadaval. Kes tahab võib raha koguma hakata

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

comment_92554

Kõvemad klapivedrud on ka? Originaalidega tekib üle 6800 pöörde valve float oht.
E30 kivis on lisaks piirajale veel piiraja buffer (orig= 120 rpm). Piiraja juures tõmmatakse pihustite avamisaega alla ning piiraja+buffer juures suletakse täielikult. Sellepärast see 7000-7100 pööret.

 

Kõik tuuning kivid mida ma näinud olen, on piiraja suurendamise osas üle pee tehtud. Originaal süüte/kütuse jms tabelites on suurimaks rpm väärtuseks 6200 ja kuna neid väärtusi on raskem(tülikam) muuta siis enamasti on need jäetud samaks. See aga tähendab, et vahemikus 6000-7000 pööret antakse mootorile koguaeg sama kogus kütet ja süüdatakse samal ajal.

  • Autor
comment_92560

Õige tähelepanek. Härra, kes kivi tegi lubas järgnevat:

 

A perfect example would be the M20B25 tunes. Stock and most every other tune on the market are not able to provide new values for any ignition, fueling, or anything else above 6200RPM range. However, values ranges extrapolate and are optimized all the way to the very last RPM before red-line (which has been increased to 6800RPM on the M20B25).

 

Piiraja võinuks olla ka rohkem, kui oleks tahtnud, aga  see 7000 on mõistlik arvestades nukkvõlli, sisselaset ja seda, et klapivedrud on originaalid.

 

 

Muide enne oli kange nuka tõttu originaal ajuga korralik pensu hais üleval kui tühikäigul käis, siis nüüd seda enam ei esine.

Muudetud , muutis oo7

  • Autor
comment_92561

Auto tõmbab korralikult 7000ni välja, see oli ka eesmärk kõigi modifikatsioonide osas. Mingit tärinat vms ei teki. Ehitasime selle ka värske pea uute tükkidega, see pärineb aastasts 1996 ja sai teist lõigatud kah:

 

0108342486fdc8f.jpg

  • Autor
comment_92787

Flants võiks ainult taga olla, ees on küll juba väljas.

 

Seepärast ma ütlesn ka et võiks taga laiem velg olla ideaalis et tagant rullil rööbe kitsam. Muidu ma ülikooli ajast mäletan miskit veermiku projekteerimisest, et tagant kitsamaks ajades muutub auto alajuhitavamaks. Teatavasti oli E21 probleem tugevalt ülejuhitav juhitavus, mis eriti kombineerituna võimendita rooliga, millel aeglane ülekanne, muutis pilli ohtlikuks oskamatu juhi käes. Seda probleemi parandati E30 puhul tõenäoliselt sellega et tagant rattad rohkem koopas sees.

  • Autor
comment_92835

Mul on garaasis 2cm flantside komplekt mida talvel taga kasutan tule ja proovi külge ;)

Kle väga hea, ma pean nagunii 1 ratta korra ära võtma et keskava üle mõõta, see rsk on suurem kui e30 oma ja tahan tsentreerimisrõngad panna. Siis ma võin samahästi selle ratta sul garaazi ees ka ära võtta ja proovida flantsi ka

On töesti öö ja päev, eelmistega nägi ägedam välja :)

 

Vanad veljed olid muide palju kergemad ja lisaks veel laiema randiga ka. Muidugi kõik teised pidasid neid pornoks. Õnneks on uued veljed ka tehtud aastal 1989 ning ajastukohased asjad.

Muidu tähelepanu tõmbab auto küll nüüd müstiliselt rohkem, selle paari päeva jooksul on 4 korda tuldud parklas autot uudistama, täna üks mees pildistas ka seda iga nurga alt.

 

Eitea, peaasi et keegi midagi piistu ei pane :D 

Muudetud , muutis oo7

  • Autor
comment_92892

Igaljuhul tänud.

 

Selle kohta võib jah öelda originaalne, kuid mitte 100% originaal. Ma pooldan modifitseerimist sellisel määral, et see on ajastukohane ja ei hakka otseselt silma.

 

Muusika, ksenoon tuled, madalam ja jäigem vedrustus, oma-aegsete detailidega järgi aidatud mootor, differ, veljed ja muid väiksemaid asju pole originaalid. See kustmaalt mõistlik piir jookseb jääbki tegelikult iga ühe enda otsustada. 

 

Eks aja jooksul ja ka ise vanemaks saades (ma olen noorem kui see auto) see piir ka kindlasti muutub, näiteks M-tech II rooli asendasin M-tech I-ga just sellepärast, et preface masinal on see peal, kunagi kui auto ostsin vahetasin roolid enda eelmise autoga ära, et see M-tech II sinna saada. Praegu ma seda kindlasti enam ei teeks  :D

 

Tuuningu seisukohalt oleks näiteks palju õigem panna m52 stroker sinna, samas originaalsuse seisukohalt 325e 95kw-ne. Välimuse seisukohat -75mm madaldus, originaalsuse seisukohalt jällegi kõrge originaal vedrustus.

 

Ehk sis jh üritan hoida mõistliku joont.

comment_92895

Eks see sönade tähendus ole paljude jaoks väga erinev ja mitmeti möistetav.

Isiklik arvamus on see, et ksenooniga on piirist üle mindud. Tollel ajastul vöis vaid nooblimatel pillidel unistada sellisest asjast. Korras originaaltuled näitavad ka väga hästi, söidan ise aastaringselt E30-ga ja probleeme pole. Sul see hooaja pill nagunii, kus valget aega köige rohkem jne.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.