Hüppa postitusse
Postitatud
comment_5205

Tegelikult üritasin ma esimest korda elus osta endale E30 kupeed (punane 316 kupee) juba 2005. a, kui need autod ei maksnud mittekuimidagi. Toona jäi asi katki, kuna sain endale ühe Opeli.

Teist korda üritasin osta endale E30 kupeed aastal 2008. Sel korral olid need autod natuke kallimad juba, kuid siiski odavamad kui praegu. Käisin vaatamas mitut, kuid kõik olid niivõrd raiped, et ostsin lõpuks E34-ja.

Kuna kaks ilma kolmandata ei jää, siis hakkasin uuesti otsima, seekord eelarveks 2x rohkem, kui eelmine kord. Tahtsin autot, mis näeks välja ideaalne, ning ei roostetaks. Kadedust tekitas ka kursavend, kes oma omale talvel ühe kupee õuele tiris. Uskuge või mitte, aga E30ne puhul sellist leida, mis ei roostetaks on võimatu. Piltide pealt on nad paljud siledad, kuid tegelikult on ka foorumis neist, mis piltidel libedad tunduvad ikka parajalt roostes peldikud.

Pärast pikki otsinguid leidsin selle:

raxfh3.jpg
2nt7de.jpg
2uxz0qg.jpg
nle8g7.jpg
2uxz0qg.jpg
2nt7de.jpg

Aga see selleks.. infost siis:

Auto on toodud 2a tagasi saksamaalt, seisis kuni selle kevadeni garaazis ning ei ole kuuldavasti mittekunagi talvel sõitnud. Seda ma muidugi garanteerida ei saa, kuid esmane registreerine Eestis on selle aasta aprilli kuus. Kere on täiesti ideaalses korras, ning pole taastatud. Terve auto peale on 2 väikest roostetäppi. Seega võib vb olla seda juttu mingil määral uskuda. Teen homme veel pilte mattide jms alt.

Mootoriks on M20B27 nn "strokker", ehk siis mootori ülemine ots pärineb M20B25 pealt, koos sisselaske jms. Ka aju on M20B25 oma. Igatahes käib mootor ülihästi pöördesse, ning auto on lausa uskumatult kiire. Ma algul olin selle mootori suhtes pehmelt öeldes skeptiline. Eriti suur vahe just 2,5 liitrisega võrreldes on madalatel pööretel. Olen saanud sõita enne kõigi erinevate mootoritega E30netega, mida tehas peale M3-e pakkus, ning vahe on ikka päris suur. Interneti tarkuse järgi peaks võimsust andma natuke üle 135kw selline kombinatsioon.

Lisavarustus on E30nele omaselt kasin, kuid siiski:

Roolivõimendi (jah see on E30nel lisavarustuses)
Kesklukk
Signalisastsioon (hiljem paigaldatud)
Tehase originaal tumedad klaasid (kõik kaasa arvatud tuuleklaas)
M-tech II rool (paigaldasin ise oma E34 pealt)
Katuse luuk (käib swaanziga)
Kompuuter (laes)
Madalad sportistmed ees.
Ksenoon tuled

Mingit suuremat taastamist tehtud ei ole. See auto ongi nii säilinud.

Muudetud , muutis oo7

  • Vastuseid 794
  • Vaatamisi 79,9tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Pigem ütleks, et noore mehe elus on kaks kõige hullemat asja noor naine ja vana auto - mõlemad vajavad pidevalt tähelepanu, näitavad iseloomu ja päris oma tahtmist õnnestub harva peale suruda Pole mi

  • KarlK käis autot pildistamas:     Peab mainima, et tema auto äärmiselt kirgas punane värv pani korra mökutama, kas Zinnoberrot oli ikka õige valik, aga kuna see o

  • Muide see auto on ka valminud Juuni kuus 1987   Elu lõpuni ma sellega sõita tõesti ei kavatse, vb olla ongi järgmine/ülejärgmine hooaeg saadaval. Kes tahab võib raha koguma hakata

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_78129

Taga ratas jääks ju 37,4 mm välja poole, kui enne. Lisaks oleks isegi 225 rehv stretchitud.

 

Sellega ei saaks sõita ju normaalse rehviga. Need kitsamad saaks panna jah. 

Muudetud , muutis oo7

  • Autor
comment_78178

Juba kirjutasin talle ;)  Aga need hakkaks eest vastu püstakut käima.  :(  Mul on autol hetkel all täiesti tutikate rehvidega RH-d, mis on täiesti korras. Seega aega ideaalseid velgi otsida on.

 

Autost rääkides, siis see vedeles vahepeal õues. Selgus, et veidi lekib üks tagatuli. Sai see asi korda tehtud. Vend tõi mingit spets värki selle jaoks. Lisaks lasin autot kontrollida ja vaja on veel parandada esisilda kõrvalistuja poolt eest (sõites midagi aru ei saa küll) ja juhipoolne käsipidur ei võta. Peab seda ühesõnaga reguleerima

 

Üldiselt peab natuke motti koguma ja masina nüüd lõpuks täiesti korda tegema  :D Kui ilm lubab teen nv esistange korda ja reguleerin klapid ära. Ülejäänud asjad peab laskma korda teha seda aega mul kuskilt võtta ei ole.

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_79090
Vahepeal on niipalju juhtunud, et kiskusin eest kulmud maha, vahetasin stange plastid + suunatuled eest ära. Nüüd on auto väljast korras.
 
Eelmine nädal tegi Jargo siduri ja diffri korda. Külge läks ikkagi 2 massiline hoora-ratas ja 3,45 ülekandega differ+ vana käiguast, ehk nagu ennegi. Mõlemasse siis uus õli ka sisse. Diffri tagakaanele UM-ist uus tihend kh. Tänud talle tehtud töö eest ;) Masin sõidab nüüd väga hästi.
 
Jäänud on veel 1 poole kässari peale keeramine, esisilla parandamine ja klapiregull. Ühesõnaga selle nädalaga peaks selle auto lõpuks korda saama.

Ńv käisin sellega pärnus peol ja juba minnes juhtus algul kergelt hirmuäratav asi, nimelt kiirusel 140 km/h kiilus gaas kinni ja masin kiirendas täiepasaga edasi, pidurid ei pidanud ka kinni. Vajutasin siis siduri alla ja süüde välja..
 
Teeääres õngitsedes sain aru et gaasitross on lõdva. Keerasin seda tunde järgi peale natuke kuna kiire oli ja kütsin edasi. Sõites kiilus see veel paar korda kinni, seekord mitte nii lahtises asendis ehk sai normaalselt seisma jääda. Tagasijõudes pingutasin trossi korralikult lõpuni ja siiani pole juhtunud.. Üldiselt hea et ise roolis olin ja kohe reageerisin, kuskil linnavahel oleks vb olla võssa võinud sõita..

Muudetud , muutis oo7

  • Autor
comment_79133

Samamoodi nagu siis kui mõne kena neiu oled öösel koju meelitanud ja enne ära vajub, ehk teisisõnu kurat seda teab  :D .

 

 

Muidu asi pole praegu ka vist päris õige. Nimelt kiiruselt ~140km/h @ 5 käik ei toimu igakord korralikku fuel-cut-offi. Gaas jääks nagu kergelt peale (kiirus siiski langeb ja pidurid peavad masina kinni). Käiguga pidurdamine tekib tagasi 100 pealt. Muidu toimub see igakord koheselt kui pöörded üle 1500.

 

Mul on tunne, et segusiiber tahab kinni kiiluda mingi teatud asendi pealt, milleks on siis selle kiiruse ja käiguga asend. Ma ei teagi mida teha, õhulõdvik maha võtta ja seestpoolt ka seda õlitada WD40-ga ?

  • Autor
comment_79137

Minuarust liigub kõik väga hästi seal  :(

 

Eelnevalt jäi asi sinna trossi teise astme taha kinni, maiteagi kuidas, ise mõtlesin et äkki tuli segusiiber halvasti tagasi ja tross jõudis enne, siis nagu käiski klõps sinna astmesse ja oli peal. 

 

Enam seda juhtuda ei saa, sest tross on korralikult pinges. Praegu sellesuhtes gaas niimoodi peale ei jäänud, et auto selle jõul suudaks kiirendada.

  • Autor
comment_79213
Kuna nüüd elukoht on muutunud ja sõidan suuremjagu ajast linnas on tõusnud ka kütusekulu. 
 
Eelviimane paak tuli 10,6 ja viimane 8,8 L /100km peale. 
 
 
Niipalju veel, et peale viimast trossi ja klapi määrimist enam kinni ei võta. Mööda Tartu maanteed saanud uhada linna ja tagasi mitu korda Jürist  :roll: 
 
Järgmise nädala plaanideks on auto viia sillaremonti ja lasta täielikult vahatada + mootoripesu teha. Viimane oleks vajalik, sest kapotialune on tegelikult siiani punast lihvtolmu ja igast jura täis.
 
Lihtsalt selleks, et oleks teada millal läks sisse uus käikari ja diffri õli, autol täitus just 193 000 km. 
  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_79853
Sihiks sai seatud to-do list tehtud saada EKBK rajapäevaks ja nagu ikka jäi asi viimasele minutile. Täna saingi auto kätte sillaremondist ja regullist. Vahetusse läksid siis mõlema poole õõtsa tagumised puksid. Läbi oli ainult kõrvalistuja poolne. Nüüd lõpuks auto korras  :lol: 
 
Auto käis ka UM-is vahatamises ja sai teine ära lakutud. 
 
Korda tehtud iste:
0106301849885df.jpg
 
 
Uued stangeplastid: 
01063018396b52f.jpg?1400265978
 
01063018371b9c7.jpg?1400265973
 
010630183501a45.jpg?1400265968
 
 
0106301847d418e.jpg
 
01063018555e1e1.jpg
 
01063018577982f.jpg
 
 
Homseks õlitase maksimumi:
 
0106301851c5837.jpg
 
ja paak täis:
010630184543009.jpg
  • Autor
comment_79859

See on to-do list vol2-s. Seal on veel igasugu tühiseid asju nagu turvavöö kinniti, tagapolstri vahetus, kõrvalistuja keskluku mootor.

 

Nr1 oli see auto tehniliselt ja väliselt täiesti korda saada.

 

Pühapäev lähen ühtesi velgi proovima/vaatama..

comment_79860

Minu arust pole just kõige hullemad neil peaks mingid kapslid peal käima veel minu teada. See must südamik ehk ei soobi,kui oleksid hõbedased oleksid kindlasti ilusamad . Mustad veljed kaovad auto alla ära eriti kui vãikest mõõtu.

Kangast ülle ei jäänud. Auto on aga ponks,,,,,!!!

Muudetud , muutis hiis

comment_79876

16x7,5 ET20 RH Classic originaalvärvides. Kapslid olid mul puudu. Tootmisaasta 1990. 215/40R16 oli selle laiuse peal täpselt paras, kena kandiline profiil. Algne lahendus ohtra poleerpinnaga oli eriti bling, aga kuna mõistus pole oma teha siis värvisin need roheliseks :D

 

http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/242/60/0605303674d02f.jpg

 

Ei puutu just asjasse aga minumeelest tegu kena, kuid väheväärtustatud veljega, mis sobib paljudele 80-date masinatele.

  • Autor
comment_80043
Eelneval õhtul peenestasin veel masinat öisel maanteel, et oleks kindel, et see toimib rajapäeval. Kõik töötas ideaalselt.
 
Kohale jõudes juba treeningsõidu ajal hakkas gaas jälle korralikult peale jääma. Probleemile lahendust ei leidnud, seetõttu palusin endale esimeseks n-ö täpsussõiduks rahulikuma aja määrata, milleks oli 1:02. Üritasingi siis seda sõita nii, et gaasi põhja ei vajuta. Tulemuseks 8. koht ja eksimust 3 ringi peale 2.79 sekundit. Vend sai 2. koha napilt.
 
Muusosas töötas auto väga hästi, pidamine oli hea ja pidurid samuti. Lootsin sõita mingi 58,xx aega aga kuna gaas pidevalt peale jäi, siis ei hakanud igaks juhuks ajasõidus üritama.
 
Pilte EKBK galeriist:
IMG_7742.JPG
 
IMG_7726.JPG
 
Mõni pilt venna masinast ka
 
IMG_7612.JPG
 
IMG_7507.JPG

Vahepeal proovisin alla ka blingimaid velgesi. Minupoolt jäid need igatahes ostmata. Ma ei tea ei sobi nii hästi sinna alla, et oleks ära ostnud. Vist häda selles, et mul on natuke liiga tagasihoidlik auto. Niiet nutke või naerge, aga see auto sõidab nendel RH-del edasi.
Kellel huvi siis e30 foorumis need müügis ;)
 
10358107_714444895285501_1299016420_n.jp

Selle gaasi peale jäämise kohapealt tahakski nüüd nagu nõuannet saada, et mis see võib olla.
 
Nimelt kohapeal tallates pedaali ei kiilu see mittekuhugi. Peenestades autot 1. või 2. käiguga tühjaks ja lastes gaasi lahti ei jää see peale. Peale jääb see 3nda ja kõrgema käiguga kõrgetel pööretel (raplas ka 2. pikemalt sellega sõites kõrgel pöördel). Mida kõrgem käik seda madalamalt pöördelt. Olen asja proovinud ja uurinud.
 
Kui sõita 5ndaga ~120 km/h on tunda et mingi raske nõks vms oleks nagu ees, kui tahta järsult kiirendada. Kui see nõks nö üle vajutada ongi gaas peal. 
 
Kui sõita 5ndaga ~140+ km/h 5ndaga ja tahta anda järsult gaasi siis ei saagi seda põhja lüüa, sest midagi oleks nagu ees. Gaas peale ei jää kui lahti lasta.
 
Kui kiirendada gaas põhjas üle eelpool mainitud kiiruse jääb gaas peale. Gaasi saab lahti nii, et vajutad siduri alla ja vajutada seda paar korda järsku. 
 
Raplas proovisin ka tühikäigu mootori lahti ühendada. Jääb ikka peale, see ei mõjuta midagi.
 
Probleem ei saa olla seotud ka gaasi trossiga, sest siis huiaks gaas ju igal ajal. Probleem ei saa olla ka segusiibriga otseselt, sest see liigub väga vabalt käega liigutades ja ka seest tallates muul ajal.
 
Ma välistaks ka probleemid aju vms asjaga, sest jalaga on tunda et mingi takistus on ees. Seda takistust kohapeal seistes või muudes olukordades ei ole.
 
 Muidugi pole käigud seotud gaasi kinnijäämisega otseselt, loogika ütleb, et segusiiber kiilub kinni siis, kui see on palju avatud pikka aega mootori töötades kõrgetel pööretel. See on kaua lahti kõrgema käiguga ja vähem aega lahti madalama käiguga peenestades. Raplas oli see kaua lahti ka 2. käiguga.
 
Kellegil on ehk mõtteid kuidas saab selline asi üldse võimalik olla ?

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.