Hüppa postitusse
Postitatud
comment_5205

Tegelikult üritasin ma esimest korda elus osta endale E30 kupeed (punane 316 kupee) juba 2005. a, kui need autod ei maksnud mittekuimidagi. Toona jäi asi katki, kuna sain endale ühe Opeli.

Teist korda üritasin osta endale E30 kupeed aastal 2008. Sel korral olid need autod natuke kallimad juba, kuid siiski odavamad kui praegu. Käisin vaatamas mitut, kuid kõik olid niivõrd raiped, et ostsin lõpuks E34-ja.

Kuna kaks ilma kolmandata ei jää, siis hakkasin uuesti otsima, seekord eelarveks 2x rohkem, kui eelmine kord. Tahtsin autot, mis näeks välja ideaalne, ning ei roostetaks. Kadedust tekitas ka kursavend, kes oma omale talvel ühe kupee õuele tiris. Uskuge või mitte, aga E30ne puhul sellist leida, mis ei roostetaks on võimatu. Piltide pealt on nad paljud siledad, kuid tegelikult on ka foorumis neist, mis piltidel libedad tunduvad ikka parajalt roostes peldikud.

Pärast pikki otsinguid leidsin selle:

raxfh3.jpg
2nt7de.jpg
2uxz0qg.jpg
nle8g7.jpg
2uxz0qg.jpg
2nt7de.jpg

Aga see selleks.. infost siis:

Auto on toodud 2a tagasi saksamaalt, seisis kuni selle kevadeni garaazis ning ei ole kuuldavasti mittekunagi talvel sõitnud. Seda ma muidugi garanteerida ei saa, kuid esmane registreerine Eestis on selle aasta aprilli kuus. Kere on täiesti ideaalses korras, ning pole taastatud. Terve auto peale on 2 väikest roostetäppi. Seega võib vb olla seda juttu mingil määral uskuda. Teen homme veel pilte mattide jms alt.

Mootoriks on M20B27 nn "strokker", ehk siis mootori ülemine ots pärineb M20B25 pealt, koos sisselaske jms. Ka aju on M20B25 oma. Igatahes käib mootor ülihästi pöördesse, ning auto on lausa uskumatult kiire. Ma algul olin selle mootori suhtes pehmelt öeldes skeptiline. Eriti suur vahe just 2,5 liitrisega võrreldes on madalatel pööretel. Olen saanud sõita enne kõigi erinevate mootoritega E30netega, mida tehas peale M3-e pakkus, ning vahe on ikka päris suur. Interneti tarkuse järgi peaks võimsust andma natuke üle 135kw selline kombinatsioon.

Lisavarustus on E30nele omaselt kasin, kuid siiski:

Roolivõimendi (jah see on E30nel lisavarustuses)
Kesklukk
Signalisastsioon (hiljem paigaldatud)
Tehase originaal tumedad klaasid (kõik kaasa arvatud tuuleklaas)
M-tech II rool (paigaldasin ise oma E34 pealt)
Katuse luuk (käib swaanziga)
Kompuuter (laes)
Madalad sportistmed ees.
Ksenoon tuled

Mingit suuremat taastamist tehtud ei ole. See auto ongi nii säilinud.

Muudetud , muutis oo7

  • Vastuseid 794
  • Vaatamisi 80tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Pigem ütleks, et noore mehe elus on kaks kõige hullemat asja noor naine ja vana auto - mõlemad vajavad pidevalt tähelepanu, näitavad iseloomu ja päris oma tahtmist õnnestub harva peale suruda Pole mi

  • KarlK käis autot pildistamas:     Peab mainima, et tema auto äärmiselt kirgas punane värv pani korra mökutama, kas Zinnoberrot oli ikka õige valik, aga kuna see o

  • Muide see auto on ka valminud Juuni kuus 1987   Elu lõpuni ma sellega sõita tõesti ei kavatse, vb olla ongi järgmine/ülejärgmine hooaeg saadaval. Kes tahab võib raha koguma hakata

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_40058

Äärmiselt õigus.

Seepärast tõin välja, et mingi mitu nädalat juba nende naelrehvidega klõbistanud, Audile suvekaid pole ka mida alla panna, siis sõbrad kõik juba suverehvid enda autodele alla pannud, mõtlesin et toon välja ja sel päeval säras päike ja kõik oli tore. Nüüd muidugi sõita ei saa. :(

Loodan, et e30 suhkrust pole ja majaees ära ei sula. :D

Veelrohkem loodan, et ehk nädala lõpu poole sulab ära ja saab normaalselt sõita jälle.

  • Autor
comment_40077

Siin oli õhtupoole kõik jälle peaaegu puhas, kui Keilasse mööda Paldiski maanteed tagasi sõitsin oli see täiesti kuiv asfalt. Praegu muidugi sajab jälle

Päeval sulab see ära suht kiiresti, loodan siiski et nädala lõpupoole on kõik ok.

Kurask tegin kindlustuse ka ära veel sellele :@ .

Soetasin autole uued filtrid ja kavas ka hooldus sellele millalgi ära teha, muidu õli vahetati viimati eelmine Mai ja 3 rohelist on järgi, niiet kiiret pole. Vaatab seda asja siis..

Üks kasutegur veel rulli talvel kuuris hoidmisel on see, et uuesti sõitma hakates tundub nagu oleks selle alles uuesti ostnud ja auto tundub palju parem kui enne :D

Muudetud , muutis oppi

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_41097

Täna sain kätte 2 uut suverehvi Barum Bravuris 2, 205/50 R15. Kiirusindeks V=240km/h

Ja mida ma näen... Keilas sajab **** lund jälle, no kaua võib icon_rolleyes.gif

Lootsin homme need alla panna ja E30nega lõpuks sõitma hakata nagu näha siis jääb vist ära

  • Autor
comment_41524

Viimase paagi kütusekuluks osutus tänase seisuga 11,4L /100km peale (ostsin selle kütuse millalgi Novembri lõpus).

Eks talvel 2x umbes pool tundi kohapeal töötamist + parajalt ka paugutamist nõudis oma. Algul ootasingi umbes 15 sajale kulu, aga siin viimased maanteesõidud tõmbasid seda väheke maha. Järgmine võiks juba kindlasti jälle 8,... /100le olla nagu enne.

Täna tekkisid mu autole ka 2 halba häda:

1) Kõrvalistuja ukse lukk ei tulnud kohe lahti, pidin seda nuppu ise käega vähe kõrgemale tõmbama (vajab määrimist vist )

2) Üks tagatuli millegipärast ei tööta ja laes hakkas vastav tuluke põlema. Võtsin tagatule kaane maha lootuses, et pirn on kutu, aga see tundus korras :roll: Õhtul, kui üks elektrikust sõber töölt tuleb, lähen teda tüütama :D

  • Autor
comment_41572

Saime tagatule korda.

Ust aga mitte sellega ongi häda. Täna ei hakkanud lahti kiskuma, sest õues täiega külm ja peetis ilm.

Viga siis järgmine:

Nimelt ei tule nupp seest tõmmates mitte mingit pidi ülesse ja ust lahti ei saa. Ainult väljast võtmega keerates (tuleb tugevasti keerata), siis saab ukse laht. Kui uks juba lahti on, siis käsitsi edasitagasi jõnksutades hakkab nupp tööle, aga kui puldist uksed kinni panna, siis on jälle sama jama et ust lahti ei saa.

Mis võiks viga olla, ehk kellegil sarnane häda olnud ?

Millised keskluku mootorid e30netel on, kas need ühtivad ka teiste sama ajastu BMW omadega ?

  • Autor
comment_41579

Lisade nimekirjas pole. Pealegi pole pagass ega ka bensiiniluuk kesklukuga.

Kahtlustan ise ka sama, sest pärast nagu käsitsi töötab kui natuke aega nökerada edasi tagasi. Muidu mootor iseendast töötab niipalju, et lükkab nuppu ülesse poole küll, aga siis kiilub kinni, lukku paneb mootor ise väga hästi..

Blade14 pakkus lukuraami, et tal oli siis sama jama olnud ja siis oli see katki. Samas mul käsitsi hakkab tööle..

  • Autor
comment_41636

Võtsin polstri maha ja uks hakkas kohe tööle...

Seest on kõik ilus, kõik originaal väiksed kiled jms alles, puhas jne... klõpsutasin ja uurisin seda mehhanismi, kuskilt miskit kinni ei kiilu, luku mootor käib väga hästi nagu WTF.. :huh:

Kas siis tõesti ülevalt nupp kiilus kinni või maisaa aru, siis oleks ju pidanud jõudma ise käega ikka üles tõmmata aga jõuga tõmmates ka nupp ei tuld :@

Ei oska nüüd midagi muud teha kui määrin vähe liigendeid vms ja panen kokku tagasi ? :lol:

  • Autor
comment_41643

Sain korda.

Viga oli siis nendes isepaigaldatud luku mootoritest, mille kinnitus läheb selle ülesse mineva varda külge, nimelt olid need 2 kruvi lahti tulnud ja kui nupp peal libises see asjandus mööda varrast ülesse.. seepärast polster küljes asi kinni jäigi.

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_42291

Siinkandis oli enne mingi 320 preface kupee, mis siin foorumiski müügis oli ja maksis miskid 500 EUR. Igatahes sellega anti ikka korralikult vinti, ning ma sain ka mõne inimese käest õiendada, et mida ma hull kihutan koguaeg õhtuti.

Rulliga pole miskit kurja teinud, ega korraldanud sõidan vaikselt ja korralikult.

Kui sul just nüüd valget E34-ja pole siis jh teine lugu :D

  • Autor
comment_42323

Täna sai siis selle aasta 2. paagitäis otsa.. seega õige aeg kütusekulu arvutuseks, mida üks endast lugupidav vana 2.7L bensuka omanik tegema ka peab icon_mrgreen.gif

Olen seekord uurinud välja, et minu igapäevasel marsruudil on täpselt 30% linnasõitu ja 70% maantee oma. Sinna lisanduvad veel otsa Keila vahel löristamised külma mootoriga sellised paari km otsad... seda siis nädalavahetustel.

Igatahes viimase 507km kuluks sellistes tingimustes tuli 8,74L / 100km peale. Seega on kütusekulu jälle normaliseerunud ja talvel kogunenud ämblikuvõrgud ära läinud. Võimsuse ja ökonoomsuse suhe ei teeks häbi ka umbes ~2000+a odavamate markide masinatele, seega mootorituunimisplaane ellu viima ei hakkaks ja kasutan seda autot siiski kui lund ei ole igapäeva sõitudeks, sobib selleks ju ideaalselt, pole kunagi sellega 5-kesi sõitnudki, tavaliselt üksi või max kahekesi, seega võib sellega leppida. Pagasiruumist on ka enam kui küll.

Pean tõdema, et kui alguses suutsin hoida oma ecosõidu taktikat tasemel, siis teises pooles sai paugutatud ja tühjaks lastud mitu korda. Tänagi oli üks selline juhus.. lihtsalt ei jäänud muud üle, arvan, et suudaksin sellest autost n-ö tõelist ecosõitu tehes ka EHK väga väga kõrge 7, /100 välja sõita icon_lol.gif sellisel juhul peaks kindlasti ära lõpetama ka kohalikud väikesed luristamised ja ma ei näe sellel eriti mõtet.

Sel suvel on läbisõitu minukohta arvestades aga tulemas kõvasti ja ka linna osakaal väheneb..

Kavatsen autole ka korraliku hoolduse selle kuu lõpupoole ära teha (kõik asjad peale mootori õli on olemas), siis tehti viimati õlivahetust vähemalt sellele eelmine aasta. Venna auto on veel ikka pooleli, seega seda veel ei turgi. Seniks aga head rullimist kõigile icon_wink.gif

Muudetud , muutis oppi

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_43427

Eile tegin hoolduse ära LS 176 500 km. Tänud Renxile garaazi + kanali eest.

Kuradi bensiini filter e30nel ikka natuke pahas kohas, selle kättesaamiseks ja asendamiseks kulus rohkem aega ja vaeva kui arvestasin.

See selleks, põhja all uurides nägin, et mul lekib õli mootori eest kaane vahelt. Teadsin seda enne ka, aga arvasin et ei tule niipalju.

Nimelt eelmine suvi vahetasin koos hammasrihmaga ka otsakaane simmerid + tihendi. Tihend on toodud UM-ist. Vahetasin need samad asjad ka oma E34-jal kunagi ja just eile vaatasin, et sellel pole mingeid lekkeid. Ainus vahe on see, et e34-jal panin lisaks UM-ist toodud tihendile ka silikooni sinna vahele. E30nel aga ainult tihendi. See tihend on selline paras paberitükk ka. Kas leke saab olla tingitud sellest ?

NjFfcA==.png

Tihend on nr9

Ja päriselus:

9suwi0.jpg

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_44432

Käisin täna oma autoga Truumu juures, sest see läks peeti eelmine nädal, ning sõitsin vahepeal Audiga. Nimelt ei läinud see edasi enam ja katkus jubedalt.

Täna lonkasin sellega sinna kohale, ning ta ütles, et mu auto on solk-kütust saanud (olen tankinud viimase paagi 5+-ist) ja küünal peetis. Õnneks ta pani sinna peale mingisuguse küünla, ning auto hakkas kohe tööle. Sellesuhtes väga hea teenindus ja tänud minupoolt. Kallasin paaki ka tema poolt soovitatud kütuselisandi, ostsin poest samasuguse.

Õlileket hakkan järgmine nv parandama... nüüd sai kool läbi ja see nv ma arvan ma autot ei turgi parem :D

Muudetud , muutis oo7

  • Autor
comment_44528

Autolehes kunagi see omanik ütles, et nad ei saaks endale solk-kütuse müümist lubada :D

Kusjuures auto24.ee foorumis kh mingid vennad kirjutanud et solki saanud. uskumatu :S

Seal muidu kõige odavam bensiin. Ma tankisin 98-t nagu alati.

  • Autor
comment_44567

Liiga madala oktaan-arvuga sõita, hakkab mootor detoneerima. Muidu 92 peaks vist olema miinimum mis m20 mootorile lubatud.

Mul on surveaste natuke kõrgem (8,8 asemel 9,4 vist oli), seega tahab natuke paremat bensiini ka saada.

Pärast seda, kui see kütuselisand, mida Truumus soovitati on paagist läbi käinud paigaldan uued küünlad. Praegu on üks mingi 3 elektroodiga seal.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.