Hüppa postitusse
Postitatud
comment_5205

Tegelikult üritasin ma esimest korda elus osta endale E30 kupeed (punane 316 kupee) juba 2005. a, kui need autod ei maksnud mittekuimidagi. Toona jäi asi katki, kuna sain endale ühe Opeli.

Teist korda üritasin osta endale E30 kupeed aastal 2008. Sel korral olid need autod natuke kallimad juba, kuid siiski odavamad kui praegu. Käisin vaatamas mitut, kuid kõik olid niivõrd raiped, et ostsin lõpuks E34-ja.

Kuna kaks ilma kolmandata ei jää, siis hakkasin uuesti otsima, seekord eelarveks 2x rohkem, kui eelmine kord. Tahtsin autot, mis näeks välja ideaalne, ning ei roostetaks. Kadedust tekitas ka kursavend, kes oma omale talvel ühe kupee õuele tiris. Uskuge või mitte, aga E30ne puhul sellist leida, mis ei roostetaks on võimatu. Piltide pealt on nad paljud siledad, kuid tegelikult on ka foorumis neist, mis piltidel libedad tunduvad ikka parajalt roostes peldikud.

Pärast pikki otsinguid leidsin selle:

raxfh3.jpg
2nt7de.jpg
2uxz0qg.jpg
nle8g7.jpg
2uxz0qg.jpg
2nt7de.jpg

Aga see selleks.. infost siis:

Auto on toodud 2a tagasi saksamaalt, seisis kuni selle kevadeni garaazis ning ei ole kuuldavasti mittekunagi talvel sõitnud. Seda ma muidugi garanteerida ei saa, kuid esmane registreerine Eestis on selle aasta aprilli kuus. Kere on täiesti ideaalses korras, ning pole taastatud. Terve auto peale on 2 väikest roostetäppi. Seega võib vb olla seda juttu mingil määral uskuda. Teen homme veel pilte mattide jms alt.

Mootoriks on M20B27 nn "strokker", ehk siis mootori ülemine ots pärineb M20B25 pealt, koos sisselaske jms. Ka aju on M20B25 oma. Igatahes käib mootor ülihästi pöördesse, ning auto on lausa uskumatult kiire. Ma algul olin selle mootori suhtes pehmelt öeldes skeptiline. Eriti suur vahe just 2,5 liitrisega võrreldes on madalatel pööretel. Olen saanud sõita enne kõigi erinevate mootoritega E30netega, mida tehas peale M3-e pakkus, ning vahe on ikka päris suur. Interneti tarkuse järgi peaks võimsust andma natuke üle 135kw selline kombinatsioon.

Lisavarustus on E30nele omaselt kasin, kuid siiski:

Roolivõimendi (jah see on E30nel lisavarustuses)
Kesklukk
Signalisastsioon (hiljem paigaldatud)
Tehase originaal tumedad klaasid (kõik kaasa arvatud tuuleklaas)
M-tech II rool (paigaldasin ise oma E34 pealt)
Katuse luuk (käib swaanziga)
Kompuuter (laes)
Madalad sportistmed ees.
Ksenoon tuled

Mingit suuremat taastamist tehtud ei ole. See auto ongi nii säilinud.

Muudetud , muutis oo7

  • Vastuseid 794
  • Vaatamisi 79,9tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Pigem ütleks, et noore mehe elus on kaks kõige hullemat asja noor naine ja vana auto - mõlemad vajavad pidevalt tähelepanu, näitavad iseloomu ja päris oma tahtmist õnnestub harva peale suruda Pole mi

  • KarlK käis autot pildistamas:     Peab mainima, et tema auto äärmiselt kirgas punane värv pani korra mökutama, kas Zinnoberrot oli ikka õige valik, aga kuna see o

  • Muide see auto on ka valminud Juuni kuus 1987   Elu lõpuni ma sellega sõita tõesti ei kavatse, vb olla ongi järgmine/ülejärgmine hooaeg saadaval. Kes tahab võib raha koguma hakata

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_105843
8 tundi tagasi, Leks ütles:

kus sa seda leidsid ?

Tartu 

52 minutit tagasi, eix22 ütles:

Diffreid leiab igaltpoolt veel, kui tahta.

Räägi parem, kust sa uued suunad leidsid, näitab ended?

Um 

 

Muidu kõik varuosad nad tellisid juba sügisel ära 

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_106265

Tegin masinale täna hoolduse ära,  õli ja uus rihm koos õhu ja õli filtriga 213000 ls.

 

Sai sõidetud päris palju ja koju tulles hakkas pill huiama, mootor teeb fuel cut offi pidevalt ja äkiliselt. Lõpuks nii hullult et ei käinud üldse, seisis veidi ja hakkas tööle. Sõitsin koju 2 kilti siis korra tegi veel. Eco meetri lükkab korraks nulli mõneks sekundiks..

 

Mis viga on?   Kütuse pump?  Kas siis käib asi nii äkki ja korraks?  

comment_106267

Sul motronic 1.0 millel 2 kasti andurit või juba uuem 1.1 vända anduriga? Kui selline äkiline minek siis vända asendi signaal kaob ära ehk.

Minev kütusepump tekitab pigem jõuetust kõrgel pöördel, koormusega ja laseb pikalt käiata. Kui pump seisma jääb sõidu ajal siis puterdab ka päris pikalt enne kui välja sureb. 

comment_106269

1.1 ja 1.3 kasutavad sama andurit, esiteks vaata kas füüsiliselt on anduri ots puhas, poleks mingi sitaga koos mis häiriks signaali lugemist. Teiseks on juhe veetud otsakaane pealt ja veepumba rihmaratta juures võib isolatsiooni läbi nühkida. Ühenduspistik on diagnosti pistiku juures üleval ja sinna mingi korrodeeriv gavnoo sisse ei voola, see ühendus on nagu harvaesinev veakoht. A no vana auto puhul võivad igast juhtmed niisamagi kangeks minna ja kuskilt murduda, poleks midagi imelikku :D

 

Ajul pistik lahti, pin 47 ja 48 on nimetatud anduri omad, takistus peab olema 540 oomi plussmiinus 10%. Keegi väänab vihaselt juhtmeid ja kui näitab korra lõpmatust mingi hetk on viga käes :)

Muudetud , muutis GTA

  • Autor
comment_106270

Ma vahetasin rihma siis pidi selle ketta alt ära kiskuma ja äkki juhtmeid jäid sitalt kuskile, samas ma seda tööd mingi 5x teinud. 

 

Muidu andur ühendust ei saa siis auto üldse tööle ei lähe. Praegu töötab ja on korras see esineb mingi paari kildi tagant korraks. Peab täiesti p***e minema et saaks mõõta v jh juhtmeid näppida 

  • Autor
comment_106315

Juhtmeid jeblada siis kõik töötab ikka väga hästi.

 

Huvi pärast sõitsin täna tööle temaga ja 2x lõi kütuse kinni korraks, kuid mingi paari sekundiga töötas edasi. Ühesõnaga pole mõtet lolli mängida ja järgmine nädal läheb Truumusse. Kokkutulekule peab siis 330-ga minema :(

  • Autor
comment_106321

Vot ei tea, ei saa kontrollida ka, sest viga esineb vahest harva sõites mõneks sekundiks.

 

Praegu käisin lõunal mingi 6km ots, kõik perfecto...

 

Kooleks ta täiesti ära nagu Hiiul üks päev võiks proovida ja testida asju

Lasin korra 170ni tõmbab nii nagu peab

  • Autor
comment_106324

mingeid pauke ei tee, kohe sekundi pealt töötab ideaalselt.

 

Ise arvan, et kütuse/pihustid lükkab kinni, sest ecomeetri lööb nulli. Kui seda niiöelda ise gaasiga järgi teha siis nii kähku ei suudagi, see käib eriti kiiresti ja umbes 2 sekundi pärast sõidab edasi.

 

Hiiul lihtsalt juhtus see asi mingi 10x järjest nii, et masin kooles ära ja enam ei suutnud käia. Pärast hakkas jälle tööle.

 

 

Üldiselt väga ei viitsi sihukese pilliga 700km trippi ette võtta. Ega teada ei saa siis tleb sõita kodu lähedal ja oodata vea süvenemist :D

  • Autor
comment_106325

Kert pakkus muidu kütusepumba releed, lähen peale tööd kougin venna auto pealt maha ja sõidab veidi kuni hakkab huiama siis saab ära vahetada ja proovida sõita.

 

 

Üldiselt väga s**t viga mida otsida, sest praegu 6km ringi peale, kui sõitsin nii rahulikult, kui peenestades töötas kõik väga õigesti 

comment_106331

Pihusteid juhitakse E30-l kahes sektsioonis, seda et c101 pistikus mõlemad ära kaoks on vähetõenäoline. Kehvade ühendustega seal pistikus on tavaline puterdamine, suur kütusekulu, temp näidiku hüppamine - oleneb mis juhe jurab, kuna seal on peale pihustite veel aju ja näidikuploki temp. andurid.

 

Võta venna autolt prooviks see valge aju relee ka kui juba katsetad :)

Ja üks mõte veel. Motronic on võimeline pihustid kinni panema kui pöörded on üle 1200 ja jalg täielikult gaasilt võtta. Deceleration fuel-cutoff. Selle funktsiooni nullimiseks võta segusiibri alt asendianduri pistik lahti proovisõidu ajaks. Pöörded peaks õigesti regullitud siibri korral tühikäigul küll tõusma aga auto on muidu suht okeilt sõidetav. Teine asi mis saab sinna reziimi saata aju on õhulugeja kulunud rajad. Viskab väljundpinge mingi hetk korraks nulli ja ongi error. See oleks isegi tõenäolisem kui asendianduri viga. Õhulugeja vea näitab diagnostika ilusti graafikul välja sel hetkel kui viga esineb ja iseenesest saab seda ka kodus testriga kontrollida.

 

Muudetud , muutis GTA

  • Autor
comment_106332

Enda mõlema M20 mootoriga BMW puhul oli fuel cut-off alati tahho järgi vähemalt 1500 pöörde pealt.

 

Muidu kui auto peaks peeti minema siis õhulugeja lahti ühendada ja viga selles on, peaks sõita saama ?  Ma mõtlen siis juhul, kui kuskil ära kooleb ?

Muudetud , muutis oo7

comment_106335

Pihusteid juhitakse kahes grupis eeldusel, et küünlajuhtme andur küljes on ja töötab.

Lisaks kipub läbi mädanema kõige jämedam juhe, e. pihusti pluss, mida on siiski ainult üks (mälu järgi, võin eksida).

 

Deceleration cutoff teoorias õige, aga otsa kipuvad saama need lülitid pigem teistpidi - koguaeg katkestus.

Peetis õhulugejaid on läbi käinud omajagu, aga momentaarse fuelcutiga isendit pole veel kohanud, samas teoreetiliselt võimalik.

 

 

  • Autor
comment_106337

Praegu on auto teinud fuel cut offi ka alla 1500 pöörde, kui see lambist juhtunud on, kas sellisel juhul võiks siibri asendi anduri välistada ?  Sest isegi kui see annaks märku et teha seda, siis ei tohiks seda juhtuda, kuna pööre on alla 1500 ?

 

 

 

  • Autor
comment_106342

Näppisin juhtmeid ja vahetasin releed ära, sõitsime mingi 100 kilti ringi kuni lõpuks kooles jälle ära. Õnneks läks pärast paari minuti pärast käima, praeguseks huvi otsas, jätan vedelema järgmise nädalal vaatab edasi mis saab..

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.