Hüppa postitusse
Postitatud

Tere e30 rahvas!

Tekkis huvi diiselmootori vastu kuna on vaja ökolt ringi liikuda! Asi on selles, et e30 mida ma oman on väga heas seisukorras nii tehnilise kui ka välimuse poole pealt, sellepärast ei tahagi seda vahetada mõne teise auto vastu. 
Ma ei oma mingit tehnilist haridust ning sellepärast küsingi hästi palju :)

Miks just mehaanilise pumbaga? - väidetavalt saab sealt kruttida ise "jõudu" juurde mootorile...seda muidugi kunagi tulevikus, kui ressursid seda lubavad, sest mootori sisu on vaja tugevdada ka.

Endal on peal m20b20...Küsimused siis järgmised, kas selline swap on võimalik?

Mida ma "uue" mootori ostmisel tähele peaksin panema?

Kas ma pean laskma muuta ka kardaani/käigukasti jms asju?

Ning peamine küsimus - Mis teie, foorumlased arvate, kas on mõtet, kui tahan ökonoomsemalt ringi sõita?







 

Esiletõstetud vastused

Vaatan, et huvitavad mõtted siin öösel. Ütleme nii, et vahetama pead päris palju ja küttekulus ei võida kohe kindlasti, kui pumpa kruttima hakata. Siis ainuke eelis sellel, kui diisel tasuta käes.

Väikese kalkulatsiooni võib ju teha. Kui sa ütled, et endal tehnilist haridust pole, siis töö tuleb lasta ära teha. Läheb julgelt üks päev töökojas - see siis 180-250eur. Mootori kõige vajalikuga saab eixi käest näiteks 400 eest. Isegi kui saad odavamalt, pead alati arvestama lisa 100.- ootamatuteks kuludeks (tihendid, poldid, voolikud, torud, filtrid jms). See teeb siis ümmarguselt 680-750 euri. Kui saad ise tehtud, siis mingi 500.- + oma aeg. Ütleme küttekulu vaheks 2L/100km kohta. Bensiin diisliga umbes samas hinnas, seega võidad 100km peale 2,4 eur, mis tähendab, et mootorivahetusega sõidad ennast ca 30 000km pärast tasa. See siis normaalsel sõitmisel ca 2 aasta jagu km.

Talvefaktor ka muidugi miinuseks.

Aga see muidugi puhtalt arvudena kalkuleeritud tulemus, eks ise otsustad.

Ei tasu ära selline ehitus. Kui tahad diislit, siis odavam osta, kui tahad ökotada, osta ökoauto. E30 turbodiisel pole väga öko. Ilma turbota diisliga saab vast kuni 6L sajale hakkama, aga ega sealt mingit minekut ka loota pole.

Kui ehitada, siis lihtsam otsida mehaaniline pump peale või selline mootor, kus on mehaaniline pump, muidu pead päris palju rohkem jamama ja juhtmeid vedama. Samas saad jälle lihtsa vaevaga püsika oma varustusse.

Tavaline 320 on peene püstaku ja trummelsillaga, turbodiislil ikka kangemad jubinad küljes. Samuti on omaette väärtus kardaan ja differ, neid ei leia ka väga kusagilt. Lisaks veel 100 muud olulist asja, mida ei viitsigi siia kirja panna.

kui tahad maanteel ökoada siis üks variant veel vaheta differ näiteks millegi 2.xx-3.2x vastu. eelmine talv käisin 2.79 diffriga võrru kooli (ca 60km päevas) mootoriks 2.7 autos 4-5 inimest kuu lõikes tuli kesmiseks kuluks 6.6l/100km. muidugi kiirendust ära enam looda siis  :lol: kuid kui tahad linnas ökotada siis smarte vahetatakse 1:1le e30 vasta 

Ma soovitaks ka paigaldada ETA diffri. See oleks odav lahendus ja saaks asja tehtud ühe õhtuga..

 

Ega see kiirendus sellesmõttes väga lootusetu pole, alati võimalus ju ka maanteel 2. sisse tõmmata  :D

  • Autor

Tänan kõiki kes vastasid :D

Et siis lasen keevitada oma juustu 4.1 kokku ja lasen sellega niikaua kui laiali ning asemele panen talveks siis mingi pikema, kas 2.9 v 3.2 ülekandega.
Sest hetkel sööb maanteel rohkem kui linnas :/

Minu arvamus on et 3,6.. vms otsi. 3.2 ülekanne niigi jõuetule mootorile ei pruugi ökonoomselt mõjuda.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus