Hüppa postitusse
Postitatud
comment_6626

Tere.

Masinaks siis bmw e30 316, 90a. Nüüdseks on mootor vahetatud ja vahle sai pandud m42b18 e36 pealt..

Auto soetasin umbes 3a tagasi isikult kes toobki Eestisse erinevatest riikidest rullasi... Minu oma toodi saksast. Olen masinaga siiani väga rahul ega oskagi midagi väga ette heita.

Aastatega olen lasknud teha vähe värviparandusi, mootori ära vahetanud (vana mootor nüüdseks hea sõbra Indrek_J masina peal:P), 60, 40 madaldusseeria alla pannud ja nipetnäpet remonditöid.

Kokkuvõtteks võin öelda, et masin on vastupidav, ökonoomne ja alati toob naeratuse suule:P Ei hakka siin palju sellest vahutama... eks paar pilti ütleb rohkem kui 1000 sõna;)

Aasta 2008
http://i27.tinypic.com/s10sr9.jpg

Parimat soovides,
Mehis

Muudetud , muutis MehisK.

  • Vastuseid 122
  • Vaatamisi 17,3tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Pole ammu midagi kirjutanud. Teeme siis väikse kokkuvõtte mis toimunud on.    Aprilli alguse poole tõstsime mootori vahele ja ülejäänud tehnika peale.       

  • Nagu ikka, on koguaeg kiire ja pole jõudnud vahepeal asju kirja panna.  Teen kiire ülevaate amatöör piltidega ja mõne sõnaga.    Kaks nädalat tagasi sain auto juhtmestiku enam-vähem pai

  • See hooaeg vaatamata pikale summutitööle oli väga edukas. Said siis kõik kulinad ja vidinad nii auto külge nagu soovisin. Ehk siis mootor, 6 käiguline kast 4 punk kinnitusega, ning roostevabast summut

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
  • Populaarne postitus
comment_138028

Pole ammu midagi kirjutanud. Teeme siis väikse kokkuvõtte mis toimunud on. 

 

Aprilli alguse poole tõstsime mootori vahele ja ülejäänud tehnika peale. 

 

received_627146638141702.jpeg.2dcca8a65856bb76ac3017968797be1a.jpeg

 

received_281015833067870.jpeg.1ecf33e4447b3b82bc5a435f5a27a362.jpeg

 

received_228759764896721.jpeg.8a1275617369fabb5f591ac01fa45bb8.jpeg

 

IMG_20200419_175614.jpg.b8b5e29284b3c0470a2f5264cd6578bc.jpg

 

Kui juba tegemiseks läks siis said ka piduritorud uued. 

 

received_211565720142474.jpeg.4fa6c4d6fe9583f5094d9964d7ede04c.jpeg

 

Mida rohkem autot kokku panin seda selgem oli, et vanade liistude ja Spoileriga seda autot kokku ei pane. Seega arillist kuni juuni lõpuni  kestis üks piinarikas varuosade ootamine. Esmalt sai kõik asjad panna tellimusse ja siis mõne aja pärast hakkas selguma, et paljud jubinad läksid järeltellimusse ja osad neist on seal siiani. 

 

IMG_20200812_225950.jpg.45b0d5782bcdb78151db615c02377ccc.jpg

 

Kuna plaan oli kõige lõpus auto lasta üle poleerida ja vahatada, siis ei pannud kohe kõiki liiste külge, et poleerijal oleks kergem. 

 

Pagasi parem poolse polstri tellisin vanema koodiga. Ehk siis pre oma. Aku juurest oli vaja natuke maha lõigata, et aku kate ära mahuks. Muus osas sobis väga ilusti. 

 

IMG_20200812_230056.jpg.396d9082d4fe3f9d4a87d5b521b476a1.jpg

 

Viimaste asjadena tulid esimesed udutuled ja JR9 veljed. Udutuled tellisin taaskord ebayst. Mingi hispaanlane müüs uued originaal tuled 285.-

Veljed panin esialgu siis JR9 16x8 et25. Taha panin 5mm flantsi ja ette 3mm. Kunagi tahaks õigeid 3 osalisi bbs velgi. 

 

IMG_20200812_230429.jpg.572466dfd89f164e9893963c1139b9c9.jpg

 

IMG_20200812_230533.jpg.a3ee1fc62245952de4756f47dcea2359.jpg

 

Hetkeseisul siis auto üsna koos ja sõidab. Juba olen avastanud asju mida peab kohendama, muutma aga see käib asja juurde.

Nt taha tulevikus muuta reduktori ülekannet. Praegu 3.15, tahaks 3.46 proovida.

Plaan ka esitulede reguleerimise süsteem tööle saada ja see ebamugav rooli alune kate külge panna. 

Ootan ka jalamatte mis võiks selle kuu jooksul valmida. 

 

Üldiselt olen tulemusega väga rahul. Hetk enne seda kui auto täitsa kokku sai mõtlesin endamisi, et mis siis saab kui panen auto kokku ja "wooow" efekti ei teki? 

 

received_378836603079512.jpeg.b37b7862b3bf0e535b188cd182c358ed.jpeg

 

Woow

IMG_20200812_230208.jpg.292e5792d256e5d842f74c724327f36e.jpg

 

 

Kunagi teen korralikud pildid ka. 

 

Muudetud , muutis MehisK.

  • 10 kuud hiljem...
  • Autor
comment_141170

Aeg lendab. Juba pea aasta viimasest postitusest. Teeme siis kokkuvõtte mis vahepeal toimunud. 

 

Talvel läks hästi. Õnnestus soetada täpselt endale sobiva ülekandega lsd reduktor, ülekandeks siis 3.46

Ostetud sai põhimõtteliselt põrsas kotis. Kui reduktori kätte sain ja seda ringi ajasin oli üsna selge, et siuksel kujul seda alla panna ei saa. Ringi ajades ei olnud liikumine sujuv võib isegi öelda, et oli raske ringi keerata. 

Reduktor käis spetsialisti käe alt läbi ja sai korraliku uuenduskuuri. Vahetusse läks isegi korpus.

 

Lõpp tulemus siis selline

IMG_20210502_150511_1.jpg.ff9066b9d1e5634fe09d07f9905fe623.jpg

IMG_20210502_150505.jpg.d8ef3921de244f623b67c1b36e19ae02.jpg

 

See aasta algas hooaeg päris põnevalt. Ilmad olid juba ilusad. Läksin õhinaga autot talveunest üles ajama. Aku ots peale, pill käima ja teele kruisima,oli plaan.

 

Aga läks nii.. 

received_4203552713009570.jpeg.b7e9e9d5d06dfd82a8636d8446126122.jpeg

 

Unustasin kindlustuse teha ja sinna see 80 euri läks. 

 

See intsident oli ka ainuke negatiivne kogemus mis sellel hooaja olnud on.

Auto sõidab hästi. Hetkel kõik toimib. Aga nagu ikka, rullikas ei saa kunagi valmis ja juba kipitab uuesti mootori kallale minna. Plaan on ikkagi itb-d peale panna. Silmapiiril siis dbilas-e komplekt. Kuna sellel alumiinium kollektor. 

 

Ok, rohkem ei patra, panen parem mõned ilusad pildid. 

 

1434875957_3(1).jpg.4cebcc0a7b4b6070643e699f66468d84.jpg

 

876516139_14(1).jpg.bd4fa0d6ff35b14f708982b447b88c94.jpg

 

1828190428_15(2).jpg.18fa9d1fe197ebecd5545aeeba86b311.jpg

 

1794602458_20(1).jpg.709bdbf6364a9c48cf57f0853d43fc47.jpg

 

Fotograaf: Marko Männiste

  • 3 nädalat hiljem...
comment_141300

Kust kohast jalamatid tellisid ? Mul oleks ka soov veluurist matid soetada. Mõtlesin algselt originaale, ca 150.- komplekt. Hetkel ei ole soovi nii kalleid asju osta, kuna palju tähtsamaid pudinaid on autole vaja organiseerida. :) 

 

Aga Sinu auto eest viis pluss. 👍

  • 1 aasta hiljem...
  • Autor
  • Populaarne postitus
comment_149415

Tere

 

Aeg teha väike update. Eelmine hooaeg oli taaskord huvitav ja kogemuste rohke. Juba 2021 novembris tellisin dbilas itb komplekti. Kui keegi kunagi tahab dbilase tooteid soetada siis soovitan seda teha black friday raames, siis reaalselt soodustused 20%-30%.

Kuid hoiatan juba ette, et tegu ei ole päris siukse saksa kvaliteediga nagu võiks loota. Pusimist ja finetune-i oli omajagu. 

IMG_20220110_191852.jpg.f67a806798c0206301d36c9715bd1d30.jpg

 

Kui juba läks lahti võtmiseks siis otsustasin, et samal ajal võiks mootori juhtmestik ka saada uuenduskuuri. Juhtmestik, maxxecu juhtaju ja itb-de paigaldus tehti raketibaasis. Ühtlasi paigaldati 1 lambda asemel 2. Nüüd on 3 silindri peale 1 lambda. Itb-de paigalduse käigus tuligi palju toote kvaliteedi ja mõiste "bolt-on" seoses üllatusi. 

Peale paigaldamist tegelesin ühtlustamise ja fine tunimisega ise. Raketibaasi tööga olen igati rahul. Juhtmestiku ja seadistuse tegi Raketibaasis Janno. received_576885954065055.jpeg.21cc35cfb902a65a38d1aa8922baaaac.jpeg

 

received_1627911827586564.jpeg.da90ddbbfbf9a815cefe76ca156d93d4.jpeg

 

received_413639373912775.jpeg.5485b7cab547afc7a3cdff8b0a400684.jpeg

 

received_722171822564980.jpeg.e1e0020563ee342f2e333c928b33bec3.jpeg

 

received_1708940656118616.jpeg.9300034941c4841bb4eb39e5cb52246a.jpeg

 

received_704536770761860.jpeg.32f66bed4dca8533937df37a24743f93.jpeg

 

received_1071010703538517.jpeg.f5095ed6ab3148a73d2b0da1679e4fe7.jpeg

 

Kui keegi kunagi soovib itb-d oma autole paigaldada peaks arvestama sellega, et päris kõik ei ole nii lilleline. Nendega sõitmine ei ole nii mugav kui tavapärase 1 drossel süsteemiga. Gaasi pedaal on tunduvalt raskem. Kuuma ilmaga võivad drosselid väheke kiiluda. Kõik see muudab sujuva sõitmise pingutuseks. 

 

Ennem kui auto läks talveunne oli vaja veel ülevaatusele minna. Viimasel kahel aastal on ka see olnud üsna suur stressi allikas. Ka see mure sai eelmine hooaeg lahendatud. Kui summuti kunagi ehitati siis pandi sinna liiga "race" katalüsaator. See lihtsalt ei läinud nii kuumaks kui vaja ja ei toiminud korrektselt. Ka see mure sai raketibaasis lahenduse. Panime alla sama tootja street performance katalüsaatori. Peale seda sai normid kätte ilma pingutusteta. 

 

Ees seisvaks hooajaks on järgmised plaanid. Kuid nendest lähemalt  siis kui tegemiseks läheb. 

received_357206975760143.jpeg.fdcfba1cc783af73526628cb5b5fa651.jpeg

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_149584
25.1.2023 kell 0:29, sass ütles:

Kas selle itb majandusega kaotab ka Alt otsast märgatavalt jõudu?

Linnas sõit muutub ebamugavamaks?

Enne kui dünosse läksin siis vahetati ka katalüsaator ära. Võrreldes m50 kollega kaotasin 3k-4.5k juures kuni 37nm rattast. Kahjuks ei oska nüüd öelda kas kadus kati või itb-de tõttu. 

Hekel on plaan panna veel suuremad nukad peale. Lootus on, et ehk saan midagi tagasi. 

Linnas sõites jah peab pingutama, et sõit oleks sujuv. Kuna gaasi pedaal muutus oluliselt raskemaks. Linnas madalatel pööretel on gaasi vaja varba otsaga anda. Proovin see tuleval hooaja sellega midagi ette võtta. 

comment_149585

Suurema nukaga on endale lihtne keelde hammustada. Üldiselt tõuseb siis peak hp kõrgemale ja alt läheb jälle kaduma. Mid-range kohta ei oska muidugi täpelt kosta, sõltub muidugi nuka parameetritest jne. Linnasõit muutub sellega aina närvilisemaks ning mônel ringrajal võib ka hoopiski aega kaotada. 

Kellele ema, kellele tütar - autorit sellised "ebamugavused" võibolla üldse ei kimbutagi ning sihibki rohkem peak hp suunas. 

 

Edit: natuke veel mõeldes kuhu nm-id kadusid... B25 kolde vs ITB kõride ristlõike pindala/pikkus. Suurema kõriga kahanev voolukiirus madalamal pöördel. Sama moment kui stock M52B28-le B25 kollektor paigaldada.

Muudetud , muutis Max.

  • Autor
comment_149588

Plaanitavad nukad on suht viimased mida soovitavad tänavale. Uurisin nede kohta pikalt ja need võiks olla ka viimased mis võiks tõsta jõudu terves pöörete vahemikus. St. ei kaota jõudu alt. Lisaks loodan, need nukad teevad itb-ga koostööd paremini. 

Eesmärk on eelkõige saada alt vääne tagasi. Boonuseks oleks ülemise otsa jõu kasv. 

Peale nukkade on veel plaanis katsetada plenumi asemel erinevate pikkustega trompeteid. Pikemad võiks ka anda alt väänet juurde. 

  • 1 aasta hiljem...
  • Autor
  • Populaarne postitus
comment_154720

Ongi paras aeg update teha…😀

Eelmised nukad olid schrick 252/244 ja nüüd siis ehitasin ümber schrick 264/256 peale. 
Aga ega see väga lihtsalt ei läinud. Arvasin, et kolvide ja klappide vahel on piisavalt ruumi. Tegelikult ei olnud. Kui vanos ajastust muutis siis klapi servad paitasid kolvi süvendite põhjasid. Kõik jäi terveks. Võtsin kaane maha ja saatsin  kontrolli. Kolvid välja, et sisselaske klapi süvendid sügavamaks teha. Kuna kõik oli juba laiali võetus siis läksin viimase peale välja. Hüdrotõukurite asemele mehaanilised ja kaane tihendi panin nii õhukese kui leidsin. Lappisin kõik kokku. 

See aasta jõudsin dünosse ka. Et seal huvitavam oleks tegin kaasa ka low budget trompetid. Torud tegin erinevate pikkustega. Torud tegin 48mm summutitorust ja otsad, mis on enamvähem trompeti kujuga on 48mm summuti ühendused.  

 
IMG_9216.jpeg.e5471fff393c6bdc2f9fc22f92bb664d.jpeg

 

 

IMG_9220.jpeg.6734689da0332e107b9854c440602dba.jpeg


IMG_9219.jpeg.f421aa8662360d759bf5f403920ebcf8.jpeg
 

Kaugelt paistsid isegi enamvähem😀


- Dünos saime üsna kiiresti aru, et kõiki torusi pole mõtet proovida kuna vahe niivõrd väike. 
- Lõpuks võrdlesime tõmbeid plenumiga koos filteiga, plenum ilma filtrita ja kõige pikemad torud.

- mis minu jaoks oli üllatav. Kui võtsime õhufiltri küljest siis jõud langes. Õhufiltri sees on “bellmouth” otsik ja ilmselt selle tõttu õhuvool mootorisse parem kui tavalise toru ja ilm filtrita.

- kõige pikemate trompetitega kasvatasime graafikule kuni +13nm küüru alates ~3200 - 6200rpm. Ja ülevalt kaotasime paar kw-d.

- Kõige parem tõmme oli Rattast 181kw ja 296,8nm😎

 

IMG_9504.png.a36ee919ce79ec7bc83bd8cdc529838d.png

 

Seega sain oma väände tagasi ja boonuseks lisajõudu üles otsa. Tulemustega olen väga rahul.🙂 Viimas asjana peab nüüd otsustama ja ehitama kas a) pikemate sisselaske torudega plenumi või b) panema trompetid ja nuputama mingid filtrid otsa.

  • 2 nädalat hiljem...
  • 6 kuud hiljem...
  • Autor
comment_155156
22.10.2024 kell 17:46, sass ütles:

Kas tühikäik on ühtlane uute nukkvõllidega?

Mis klapivedrusi kasutad?

Palju lõplik runneri pikkus jäi?

Parimat :)

Hei, sorry. Pikad juhtmed.
Tühikäik täitsa ok, ei saaks öelda, et kehvem kui eelmiste nukkadega.

Klapivedrud sain Aamann racing- st. Catcams vedrud.

Kõige pikemad trompetid olid 170mm.

Tegin see kevad ka tagumikudüno katsetused. Plenum vs trompetid. Ja see "küür" täitsa tuntav lisa.
Trompetitega tundus mootor erksam ka. Kuid ei leia mingit mõistlikku filtri lahendust.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.