Hüppa postitusse
Postitatud
comment_7505

Sai siis soetatud e30 316i kupee. Mingist hetkest hakkas auto lihtsalt meeldima ja muutus järjest rohkem kinnisideeks. Otsisin võrdlemisi kaua. Auto on pärit saaremaalt, oli ka mingi hetk auto24 müügil (kui keegi nägi).

Autot hakkan kasutama igapäev toimingute jaoks, rallikaks ei täi teha. Tahtsin kindlasti kupeed, mootori panen nii kui nii teise. Plaanis auto väga libedaks ajada, eks võtab kindlasti paar kuud aega, kui mitte rohkem aga loodan, et saan valmis :D

Praegune auto seis on hea (arvestades et asi ikkagist 21a vana), roostet on aga esmapilgule vähe. Veermik korras, roolivõim puudu, taga trummlid (sinna tulevikus kindlalt kettad), sisu on plank, istmed katki (sellepärast ka katted), auto on 2a tagasi üle värvitud (621 BMW messing metallic individual), differ undab (ilmselt kulunud). Lisade kohta veel nii palju, et taga on zenderi stanks ja spoila.

Tulin siia foorumisse sõprade tugeval survel, seega "tarkpeade" ja "asjatundjate" komentaarid jätta teistesse postitustesse :wink: . Antud auto on ka mu esimene bmw seega avastamismaad veel on, varem olen auto ehituse ja asjadega muidugi kokku puutunud. Ehitan autot enda jaoks ja enda väljanägemise järgi. Aga kõik soovitused ja ideed on muidugi alati teretulnud.

  • Vastuseid 102
  • Vaatamisi 14,4tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Jah, tegelt on sul õigus, praegu autot vaadates tekkib omalgi tunne, et ehitan nullist. Algul võtsin lihtsalt mootori ja plekid maha, vaatasin, et need nurgad eest läbi...okei normaalne...ei tundu

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_3461
Tolle tala painutasid selle seapuruplaadiga mis seal pildil on? :lol:

Töö on tõesti ilus, pole mingit topelt pleki keevitamist ka vähemalt nagu paljudele teha meeldib.

Edu!

Tegelt see tala on tehtud 60x30 4kant torust, lõikasin ühe külje ära ja siis painutasin veits laiali. Tegelt oleks saand lihtsalt plekist ka teha, oleks suurem nikerdamine olnud ja ei oleks äkki nii sirge ja tugev tulnud.

  • Autor
comment_3442
Vahest on selline tunne vaadates, et ehitaks peaaegu nullist auto üles :lol:

Jah, tegelt on sul õigus, praegu autot vaadates tekkib omalgi tunne, et ehitan nullist.

Algul võtsin lihtsalt mootori ja plekid maha, vaatasin, et need nurgad eest läbi...okei normaalne...ei tundu midagi hullu...teeme siis need kohad ära. Tegin need ära, mõtlesin, et võtan seest istmed ja matid ära, viskab pilgu peale...johaidiii noh...siis kiskus juba huvitavaks...siis võtsin pagassist sisu välja ja asi läks ikka väga huvitavaks. Samas isegi praegu tuleb veel põhjamastiksi alt kohti välja mida lihvida ja teha. Rohkem enam väga ei tohiks tulla.

Oleks ma algul teadnud, et nii palju teha...võibolla oleks sellel autol teine saatus olnud...aga no VÕIBOLLA.

Praegu ma veedan realselt 40-60h nädalast auto all, auto nagu elukaaslane juba :D

Teinekord sattud nii hoogu, et tulen öösel 1-2 aeg alles koju...kakskorda olen isegi auto alla magama jäänud (mõtled vaikselt, et mis edasi teha ja vaiud korra nokki). See E30 on vist esimene auto kuhu realselt oma hinge sisse olen pannud, aitäh positiivsete komentaaride eest.

  • Autor
comment_3319
Sa ikka täitsa maniakk :lol: Töö tõesti hea...meenub nagu see, et sa polnud vist väga palju sellist tööd ennem teinud? Käed osavad igatahes :D

Jõudu...

Jep...see auto on mind keevitama õpetanud. Õnneks oli algul palju inimesi kes oskasid mulle keevitamise kohta väga palju õpetada...lugesin isegi mingi raamatu läbi. Enne seda autot, üks õhtu mõtlesin et midagi pole teha peab keevitamise ära õppima, lihtsalt läheb vaja kogu aeg. Üks õhtu lihtsalt läksin töökotta ja keevitasin 4-5 h järjest, proovisin igast erinevate pingetega erineva paksusega materjale kokku lasta ja peale seda saingi hakkama.

Alguses võttis teatud koha tegemine ikka väga kaua aega, sättisin ja nikerdasin ikka päris kaua, nüüd on juba kiirem ja oma jagu kogemust ka.

  • Autor
comment_3312
Muidu on kõik super, kuid soovitaks voolutugevust grammikese juurde lisada.

Hetkel jääb kahe detaili vahele nn keevisõmbluse mägi, voolu lisamine peaks keevise ja detailide kõrguse tasasemaks siluma.

Gaasi kogust võid ka prooviks suurendada.

EDU

Samas...kui vooltutugevust juurde lisada siis läheb keevitus temp. ka suuremaks ning laseb plekist augu läbi, enda arust ma proovin alati lasta suht suurte pingetaga. Ning to raamat mis ma lugesin, seal ütles ka, et keevitusele peabki jääma nii öelda see "mägi", see pidavat andma tugevuse. Ja ma ei mõtle selle mäe asemel lihtsalt junni mis pleki peale lastud, kui teistpoolt vaadata, siis on ka seal näha, et metall on korralikult läbi suland.

Need keevitajad, kes mulle õpetasid on mõlemad sellised kes saavad vanas rahas 30-35k kätte ja on teinud seda juba 20+ aastat. Võibolla keevise välimus ei ole jah kõige ilusam, sest ei saa ju plekki suure pingega ja lihtsalt ühes jutis lasta, tõmbab kõveraks.

Ma keevitan MIGiga ning minu masinal saab ainult regullida pinget ja traadi etteandmis kiirust, gaasi kogust regullida ei oska ja ei näe kust seda teha saab.

Kõik õppetused on alati teretulnud, ps või helista 55577442 ning võid ise kohale tulla autot vaadata, rääkida, näidata! :)

comment_3252
Sa ikka täitsa maniakk :lol: Töö tõesti hea...meenub nagu see, et sa polnud vist väga palju sellist tööd ennem teinud? Käed osavad igatahes :D

Jõudu...

Poiss võttis aparaadi esimest korda elus kätte, kui selle auto ostis :D

Lihtsalt luges raamatuid ja olid head õpetajad :wink:

  • Autor
comment_3227
Gaasi saad reguleerida gaasireduktorist, mis asub ballooni kraani küljes.

Mul ballooni küljes lihtsalt kraan, kinni ja lahti. Keeran selle alati lõpuni lahti. Mida see gaasi reguleerimine andma peaks? Lihtsalt kui gaasi ei ole siis tekkivad poorid, kui ma hullult gaasi juurde panen, mida see muutma peaks? Minu arust gaasi eesmärk see, et ei pääseks hapnik ligi.

Kui ma kasutaks gaaskeevitust siis küll on gaasi reguleerimine väga tähtis aga MIG ja TIG juures ei tohiks mitte midagi lugeda.

  • Autor
comment_3226
Tegelt tahaks küsida mis raamt on mile läbi lugesid?

Ise muidu õpin TTKs masinaehitust ning keevitus tuleb 3 kursusel kuid ise olen alles 2 kursus. Ja sooviks ühteist juba asja kohta uurida ning teistest sammuke ees olla ja ehk on mul ka võimalus varem proovida keevitada.

Lugesin läbi sellise raamatu nagu: "KEEVITUS - SÜTITAV IDEE" (Tatjana Karagova)

http://pood.rahvaraamat.ee/raamatud/keevitus_-_s%C3%BCtitav_idee_keevitamise_k%C3%A4siraamat/364935

Suht lihtsasti ja samas ka detailselt selgitatud, head pildid. Alguseks sobib väga hästi.

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_932

Olen ikka vaikselt kooli ja trenni kõrvalt teinud. Asi on korralikult edasi liikund.

Mõned teavad, mis teinud olen, praegu foorumisse ei ole midagi väga pannud, kruvin veits pinget :D

Paar nädalat veel, siis usun et tõmban pildid foorumisse ka.

  • 1 kuu hiljem...

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.