Hüppa postitusse
Postitatud
comment_29441

BMW E30 projekt 'SLEEPER'

Mootori pool hetkel:

* Mootor M10B18 (18 4E :lol:

* MegaSquirt'n'Spark V3.0 programeeritav juhtaju

* VEMS AFresTiny WideBand + EGT

* Bosch MotorSport 2x2 Coilpack

* M20B25 segusiiber

* M50B25 TPS sensor

* Väga kiire GM IAT sensor

* M50B25 CAM VR sensor väntvõlli asendi anduriks

* 36-1 Trigger Wheel

* Custom made turbo kollektor

* Mitsubishi TD04L-13T-6 turbo + sisene WG + acutator

* HKS SSQV BOV

* Intercooler (550mmx180mmx65mm)

* 680cc/min@3.0bar Peak & Hold pihustid

* 2.5bar kütuserõhuregulaator

* 2.5" RV DownPipe & otseläbi väljalase

* 2.5" RV Sisselasketorustik

* SCT 3" avaga koonusfilter

* AutoBahn88 silikoonvoolikud

* Saab 900 Turbo sidurikorv (pressure test järgi paigaldatud)

* Pidurimeistri katetega originaal siduriketas

* Spal 330mm elektriline jahutusventilaator

Kapotialune mõnest kohast kaetud spetsiaalse kuumustpeegeldava matiga. DownPipe teibitud, et kapotialust temperatuuri langetada.

Alusvankris tehtud muudatused hetkel:

* 5x120 conversion

* 302mmx28mm Zimmermann pidurikettad ees (ühe 60mm kolviga supportiga)

* E32 740i ühekolviga supportid ees (60mm kolviga)

* 294mmx19mm SBS Pro Touring pidurikettad taga

* E34 M5 supportid taga

* Koni Sport Short sportamordid

* Custom coiloverid ees (70NM vedrudega)

* 60mm madaldusvedrud taga

* Tagumised põhjalöögipuksid

* PowerFlex esimesed õõtsapuksid

* PowerFlex tagasillapuksid (tala+õõtsad)

* PowerFlex diffripadi

* PowerFlex tagumised stabikapuksid

* Kiirema ülekandega ja võimendiga roolilatt (E36)

* 13.5mm tagumine stabilisaatorvarras

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist esimene strutbar

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist tagumine strutbar

Välimuse hetkeseis:

* Mustad neerud

* Hella Black esituled

* Smoke Udutuled (custom)

* Inpro Smoke esimesed suunatuled

* Crystal Smoke tagatuled

* Originaal esilisa

* BBS RS 17"x8.5" poleeritud randiga kolme osalised valuveljed

* 205/40/17 GT Radial Champiro suverehvid

Sisu ja üldised muudatused:

* Aku tõstetud pagasiruumi

* Automaatsed päevasõidutuled

* Elektriline antenn

* Kolme lisakella alus armatuuri keskel

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Dyno tulemustest siis niipalju (0.9bar boost):

175kw/238hp mootorist (153kw/208hp rattast) @ 5800rpm

327nm mootorist (285nm rattast) @ 4600rpm

Dynochart ka (graafikul rattatulemused, W on tegelikult HP ja Nm on LB/FT, all listis on power KW ja NM ikka NM):

http://m-tuning.ee/galerii/albums/MihkelE30/aal.jpg

Autoks siis BMW E30 316, originaalis 66kw karpamootor aga keegi oli selle juba kunagi 1.8 mitmepunkti sissepritsega asendanud (77kw).

Tundub, et mootorivahetus tehniliselt poolelt suht viisakalt teostatud aga elektri ja välimuse pool jättis väheke soovida.

Korraliku kerega isendit sai natuke aega otsitud ja sellise ma leidsin.

Lahja mootoriga variandi valisin selletõttu, et see on kerge (puudub mugavusvarustus) ja nende kered on kõige viisakamad.

325 mootoritega isenditega sõidab teadagi milline osa inimestest :?:

Keres pole eriti pettuma ka pidanud, mõni koht tahab/tahtis tegmist aga võrreldes enamuste samasugustega on ikka superkorras.

Samuti on salong väga korralik. Auto on 2006 Augustis Belgiast toodud ja kaasas oli ka hooldusraamat, mis tundus tõene.

Kere peaks selle järgi olema 175k sõitnud. Arvestades seisukorda, siis on see ilmselt ka tõsi.

Oli plaan M50B25 mootori peale üle minna (mootor oli juba olemas) aga mõtlesin ringi.

Siiamaani siis pool projekti investeeringutest auto korraliku hoolduse peale läinud nagu see vanadel autodel ikka kipub olema.

Esisild sai kõik uued 325 tükid (nii performance , kui originaalid (LMI)) ja tagasild osaliselt.

Enamus asju küll tegelikult kattuvad võimsamate mootoritega mudelitega. Esisillas ka jämedad püstakut ning 325i pidurid.

Antud auto valisin kuna:

* Tagavedu

* Baasmudeli kaal 1050kg

* Aegumatu välimus

Mõned keredetailid vaja veel üle värvida, et välimuse komplektseks saaks.

Samuti vaja sidur kangema vastu vahetada.

Mõned pildid ka hetkeolukorrast:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg

aac.thumb.jpg aad.thumb.jpg

aae.thumb.jpg aaf.thumb.jpg

aag.thumb.jpg aah.thumb.jpg

aai.thumb.jpg aaj.thumb.jpg

Kogu pildimaterjali leiab --> http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30

Mõned videod ka veel:

Vanem jutt, mis nüüdseks arhiivis:

Sai Marko_N käest siis 88a 316 ostetud.

Hetkel olen ostuga veel väga rahul.

Kere on tõesti väga korralik nagu paljud tuttavad juba kiitnud on.

Täna avastasin kindalaekast ka hooldusraamatu ja kasutusjuhise, mida Marko mulle ei maininudki :lol:

Hooldusraamatu viimane sissekanne on tehtud 07.2002a. 154k pealt.

Lisaks oli ka veel 03.2006 tehtud autole tehniline kontroll, kus on läbisõiduks 164k märgitud.

Hetkel oli vist spidol ees 176k.

Tegelikult ei oma läbisõit minu puhul erilist tähtsust aga lihtsalt tuju tegi heaks.

Ei ole põhjust kahelda, et ükski dokument neist võltsitud oleks.

Sellele viitab juba auto üldine seisukord.

Auto siis toodud 08.2006 Belgiast, ehk Eestis alla kahe kuu olnud.

Täna sai asjaga natukene ka tegeletud.

Passis on autol 66kw aga tegelikult on mootor 77kw 1.8 pritse (M10).

Kerele kinnitatud tahvlil on ka originaal mootori kood (18 4V D) ja selleks oli tõesti 66kw karburaatoriga mootor.

Mingi aeg on tehtud autole mootorivahetus (18 4E B) ja tundub, et väga korralikult, kuna juhtmestik on ka kõik uus pandud ja väljast nagu uus (üpole keegi seda lõikunud).

Starteril oli isegi originaal kattekumm ilusti küljes.

Mootor käib M10 mootori kohta ikka väga siga vaikselt (tühikäigul ei ole ei klapi ega ketiklõbinat).

Mootorivahetus selgitab ka lisaks keevitatud õhufiltri kopsiku kinnitust (originaal ja õige koha peal aga lihtsalt valget värvi).

Olen enne omanud karburaatoriga varianti ja see käis nagu õmblusmasin.

Ka peale keti ja ketitaldade vahetust.

Sai kõrvaldatud ka mõned puudused mootori juures.

Nimelt õlirõhuanduri juurest lekkis.

Marko mainis, et andur vigane aga selgus, et eelmine inimene kes seda näppis kasutas valesid töövõtteid.

Sai natuke jama sealt likvideeritud ja tulemus on see, et kõik ilusti peab.

Vähemalt tühikäigul oli kõik OK, sõita ei proovinud.

Sai ka sellest lekkest tekkinud õlilaga koristatud.

Generaatorile sai samuti uued kummpuksid ostetud UM-ist, kuna vanad on läbi ja kenekas logises peal.

Generaatori logisemine oli tingitud ilmselt sellest, et väntvõlli rihmaratas on mingi asjaga pihta saanud ja laperdab.

Ilmselt väsitas geneka kummipuksid ära.

Väntvõlli keti poolne simmerling ka vist lekib õrnalt, ostsin selle ka uue.

Sisu on ka autol nagu uus.

Esimesed istmed nagu uued, pole isegi seljatoed ära vajunud.

Esmaspäeval üritan auto dokumentide poole ka ilusti korda ajada, siis saab ka tänaval liigelda.

Mõned Marko poolt tehtud pildid ka: http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30_Ostes

  • Vastuseid 977
  • Vaatamisi 182,5tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Hetkel ei ole põhjust mootorit vahetada, kuna jõu, kaalu ja juhitavuse suhe on paigas. M30 on poole raskem, kui M10 mootor, juhitavus kannatab selle all päris kõvasti, kuna enamus kaalu on M30 moot

Esiletõstetud vastused

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_15342

Eile tehti mulle nö ultimaatum ja nüüd on auto tulevikus veel sammuke lähemal sellele nagu

ma teda noorena Saksa ajakirjadest uudistades, ila tilkudes, ette kujutasin :P

Mõtetes lükkasin ka M5 mootori valmimise veidi edasi ja võtan asja rahulikult.

Lihtsalt rahaliselt ei mängi välja, et asi saaks nii hea kui ma tahan ja võimalikult kiiresti.

Samas sõita tahaks ja ilmselt leiab vahepeal kapotiall koha mõni teine jõuallikas.

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_15069

Ma olen sellest juba ammu aru saanud, et ilus hobiauto ja raja auto ei käi kokku.

Eestis kardetakse üldse ka lageda taeva all käia, so what?

Saksas on asi tänavalegaalne kiirteel 300+ km/h paugutamiseks aga

Eestis ei tohi isegi kiirendusvõistlusel kontrollitud ja turvatud oludes otse 200km/h selle puuriga sõita.

Eestis ei saanud vähemalt varem isegi mõne stock tänavaautoga drag-i sõita kuna nõuti turvakaart.

Seega olen ma sellega arvestanud, et antud autoga ametlikult kuskil rajale ei saa.

Selle tarbeks tuleb lihtsalt teine auto ehitada, kuna mingi 4x aastas

1päev korraga sõitmiseks ma seda autot ka ei viitsi ehitada.

Ma loodan, et drifti ja muude ulmepuuridega autode omanikud saavad ikka aru,

et tänaval on nende puuridega sõitmine KEELATUD ja võistulstel käiakse iga kord ikka treileriga.

Üldiselt võib antud puuri nö. turvaspec-id kõrvale jätta kuna neid on juba mitmes teemas mitmes foorumis lahatud.

Minu jaoks on fakt see, et asi näeb sigailus välja ja on teisaldatav juhuks kui probleeme tekib.

Algaja klassi drifti jaoks ehitan ma hetkel Sierrat, kuna sellest on suht savi

kuigi ta juhitavuse poolest kõige parem toorik pole.

Kui juhtub, et tuleb driftimine isegi normaalsel tasemel välja, siis tuleb kas

korralik puur ehitada Sierrasse või nullist puuriga toorik teha.

Ma lihtsalt ei raatsi seda E30 kere õige puuriga ära rikkuda,

kuna Eestis tänava sõiduks võib siis selle kere maha kanda.

Ilmselt samal põhjusel tundsid ka paar M3 omaniku sama puuri vastu huvi.

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_13780

Juhtus siis nii, et sai pool nalja pärast ühele sõbrale pakutud enda auto kere müügiks ning

naljast sai koledal kombel reaalsus. :oops:

Olen juba mitmendat aastat tahtnud endale taaskord cabrio kerega autot soetada aga

omades juba 4-ja autot on nende juurde ostmine väga mõtetu olnud.

Lisaks seis auto ilma mootorita viimased 8 kuud garaa¾is ning uue mootoriga

läheks tükkide hinna tõttu veel teadmata kaua aega.

Samuti tuleks ka tagasild kõvema tehnika peale ringi ehitada, mis tähendab omakorda

juba korra tehtud töö ringi tegemist.

Seega tundus mõistlik see auto AS IS maha müüa ja mingi hetk kui mootor valmis

teine kere muretseda ja asjale juba ehk radikaalsemalt läheneda.

Pika jutu kokkuvõtteks saab see sama kere endale tagasi 1.8T mootori mis tal enne vahel oli

ainult mingi hetk ~2x võimsamana kui enne.

BBS RS-id, S38B36 mootor ning puur jäid mulle endale hetkel veel alles. :D

Auto alla jäid 17"x8" OZ Superleggerad.

  • Autor
comment_13769

Noh ega ta minu hoole alt ära ei kao. Valmis pean ikkagi mina selle auto ehitama.

Omanik õnneks ei koonerda ka auto hooldamise/ehitamisega, sitast saia tegema ei pea.

Ega ma muidu poleks müünud ka, kui asi poleks hoolsatesse kätesse läinud.

comment_13760
No ma võin autoga toimuvat edasi kajastada, kui inimestel huvi on, kuna omanik ise tegeleb ilmselt vaid sõitmisega.

Kui edasiarenduste vastu huvi pole, siis võib lukku ka panna.

Muidugi on huvi :!: :twisted:

Kustatmise teema tuleks küll ära unustada

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_12444

Lõpuks on selle auto mootor ka koos ja ootab vahele tõstmist.

Üks veetoru ja õlivarda toru on vaja veel veidi välimuselt ilusamaks kõpitseda ja külge panna,

siis oleks asi 99% komplektne. Nädalavahetusel jõuab ehk asja aistevahele ka tõsta juba.

Mootor välimuselt "all go no show" kuna värv ja läikivad poldid jõudu juurde ei anna. :P

Tegelikult oleks asi veel kauem veninud ka, kui oleks detaile ilustama hakanud ja

uusi polte ükshaaval mõõdu järgi otsima hakanud.

Jupid seisid algul garaa¾is kus järsku väga niiskeks läks ning alumiinum tõmbas tuhmiks ning

poldi pead ka veidi oksiidiseks/roosteseks.

Need detailid on õnneks hiljem kerge vaevaga uuesti ringi vahetatavad.

Uued poldid osta ning klapikambrikaas, sisselase ja nukaratta kaas puhtaks teha ning võib juba näitusele minna. :)

Tegelikult on asi ka praegu suht vaadatav aga noh pisidetailid jäävad mind alati häirima.

Väljalaskekollet siiski enne liivapritsi külge ei tahtnud panna, kuna see oli ikka jube roostes.

Peale pritsi on asi nüüd nagu poeuus.

Lisaks kuna hetkel tahaks omanik autoga juba sõita ei hakanud me ehitama teist kollektorit suurema turbo ning välise wg jaoks vaid läksime lihtsama vastupanu teed, ning soetasime suhteliselt soodsalt ühe vähekasutatud TD05-16G BIG turbo replica, mis peaks suutlik olema vähemalt 350hp jaoks.

Asi ~3000km kasutatud ning siiani töödanud, ehk peab veel 10000km see hiinakas vastu.

Lisaks oleks pidanud suurema turbo puhul kohe ka terve uue summutijooksu tegema.

TD05 on praeguste juppide külge bolt-on ja tunuds hea variant.

Tahaks juba ise ka kuulda ja proovida, kuidas asi peale remonti kõlab ja sõidab.

  • Autor
comment_12442

Mootori rauaosa lõplik conf sai hetkel selline:

* Plokk puhastatud, värvitud, puuritud/hoonitud, tööpinnad lihvitud, keermed puhastatud (raamipakud üle mõõdetud)

* Plokile tehtud kolvipõhja õlipihustite pesad + pihustid installitud

* CP Pistons 8.5:1 surveastmega 90mm custom sepiskolvid, kolvisõrmed ja stopperid (CR üle kontrollitud)

* CP Pistons kolvirõngad (rõngavahed arvutatud ja paika viilitud)

* SPM 135mm sepiskepsud (kaelad üle mõõdetud)

* ARP 2000 kepsupoldid (stretch gauge järgi pingutatud)

* ARP plokikaane tikud + mutrid

* ARP raamipaku tikud + mutrid

* Cometic 1.5mm metallist plokikaanetihend

* Dr. Schrick 294 kraadi nukkvõll (lift in&out 10.0mm)

* Dr. Schrick klapivedrud

* Febi tutikad nookurid

* Väntvõll poleeritud, õlikanalid faasitud (mõõdetud ja sirgus kontrollitud)

* KolbenSchmidt standard mõõtu raamsaaled (faasitud)

* KolbenSchmidt standard mõõtu kepsusaaled (faasitud)

* Windorfis kapitaalremonditud plokikaas (juhtpuksidel uued hülsid + klapipesad lõigatud + klapid üle käidud + tööpind lihvitud)

* Stock mõõdus klapid (46mm sisse, 38mm välja, 8mm säärega mõlemad)

* Kõik mootoridetailid põhjalikult pestud

* Kõik uued mootoritihendid ja simmerid

* Laso tutikas õlipump

* Febi tutikad nookurvardad

* Febi tutikas mootorikett, õlipumba kett, mootori ketirattad, ketipinguti kolb, keti juhtsiin

* BMW orignaalosa ketitald, ketipinguti vedru, õlipumba ketiratas, õlipumba keti pingutuslehed

* Mahle tagasivooluklapiga õlifilter

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_12321

Auto on nüüd jälle tänavaliikluses.

Mootori saaga ei ole siiani veel täielikult läbi, kuna antud nukkvõll on selle

surveastme jaoks ilmselt liiga kange, kuna alt otsast on asi mega uimane.

Natuke peab veel testima asju aga tundub, et muud põhjust kui nukkvõll sellel uimasusel pole.

Imelik on see, et Reno autol on palju kangem nukkvõll ja surveaste peaks sama olema aga

tema mootoril pole mingit alt otsa uimasuse probleemi.

  • Autor
comment_12301

Tore oleks, kui keegi ka M10-nele kuskilt turbonuka leiaks.

Pean ikka tõsiselt selle nuka spec-i üle mõõtma, kuna tundub, et see on karmim kui ostes lubatud.

Samas Rootsis sõidavad IMO veel madalama surveastmega ka 304 kraadi nukaga ja

videotest vaadates ei tundu neil küll selline tuim olevat asi.

Hetkel teine käik alla 4500rpm on täiesti mitte midagi, siis lajatab hooga aga 6000rpm on sissesõidul piiraja.

Esimese käiguga on vahetult enne piirajat alles 0.5bar boosti.

Päris 8000rpm ei tahaks ka kedrata asja.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.