Hüppa postitusse
Postitatud
comment_29441

BMW E30 projekt 'SLEEPER'

Mootori pool hetkel:

* Mootor M10B18 (18 4E :lol:

* MegaSquirt'n'Spark V3.0 programeeritav juhtaju

* VEMS AFresTiny WideBand + EGT

* Bosch MotorSport 2x2 Coilpack

* M20B25 segusiiber

* M50B25 TPS sensor

* Väga kiire GM IAT sensor

* M50B25 CAM VR sensor väntvõlli asendi anduriks

* 36-1 Trigger Wheel

* Custom made turbo kollektor

* Mitsubishi TD04L-13T-6 turbo + sisene WG + acutator

* HKS SSQV BOV

* Intercooler (550mmx180mmx65mm)

* 680cc/min@3.0bar Peak & Hold pihustid

* 2.5bar kütuserõhuregulaator

* 2.5" RV DownPipe & otseläbi väljalase

* 2.5" RV Sisselasketorustik

* SCT 3" avaga koonusfilter

* AutoBahn88 silikoonvoolikud

* Saab 900 Turbo sidurikorv (pressure test järgi paigaldatud)

* Pidurimeistri katetega originaal siduriketas

* Spal 330mm elektriline jahutusventilaator

Kapotialune mõnest kohast kaetud spetsiaalse kuumustpeegeldava matiga. DownPipe teibitud, et kapotialust temperatuuri langetada.

Alusvankris tehtud muudatused hetkel:

* 5x120 conversion

* 302mmx28mm Zimmermann pidurikettad ees (ühe 60mm kolviga supportiga)

* E32 740i ühekolviga supportid ees (60mm kolviga)

* 294mmx19mm SBS Pro Touring pidurikettad taga

* E34 M5 supportid taga

* Koni Sport Short sportamordid

* Custom coiloverid ees (70NM vedrudega)

* 60mm madaldusvedrud taga

* Tagumised põhjalöögipuksid

* PowerFlex esimesed õõtsapuksid

* PowerFlex tagasillapuksid (tala+õõtsad)

* PowerFlex diffripadi

* PowerFlex tagumised stabikapuksid

* Kiirema ülekandega ja võimendiga roolilatt (E36)

* 13.5mm tagumine stabilisaatorvarras

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist esimene strutbar

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist tagumine strutbar

Välimuse hetkeseis:

* Mustad neerud

* Hella Black esituled

* Smoke Udutuled (custom)

* Inpro Smoke esimesed suunatuled

* Crystal Smoke tagatuled

* Originaal esilisa

* BBS RS 17"x8.5" poleeritud randiga kolme osalised valuveljed

* 205/40/17 GT Radial Champiro suverehvid

Sisu ja üldised muudatused:

* Aku tõstetud pagasiruumi

* Automaatsed päevasõidutuled

* Elektriline antenn

* Kolme lisakella alus armatuuri keskel

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Dyno tulemustest siis niipalju (0.9bar boost):

175kw/238hp mootorist (153kw/208hp rattast) @ 5800rpm

327nm mootorist (285nm rattast) @ 4600rpm

Dynochart ka (graafikul rattatulemused, W on tegelikult HP ja Nm on LB/FT, all listis on power KW ja NM ikka NM):

http://m-tuning.ee/galerii/albums/MihkelE30/aal.jpg

Autoks siis BMW E30 316, originaalis 66kw karpamootor aga keegi oli selle juba kunagi 1.8 mitmepunkti sissepritsega asendanud (77kw).

Tundub, et mootorivahetus tehniliselt poolelt suht viisakalt teostatud aga elektri ja välimuse pool jättis väheke soovida.

Korraliku kerega isendit sai natuke aega otsitud ja sellise ma leidsin.

Lahja mootoriga variandi valisin selletõttu, et see on kerge (puudub mugavusvarustus) ja nende kered on kõige viisakamad.

325 mootoritega isenditega sõidab teadagi milline osa inimestest :?:

Keres pole eriti pettuma ka pidanud, mõni koht tahab/tahtis tegmist aga võrreldes enamuste samasugustega on ikka superkorras.

Samuti on salong väga korralik. Auto on 2006 Augustis Belgiast toodud ja kaasas oli ka hooldusraamat, mis tundus tõene.

Kere peaks selle järgi olema 175k sõitnud. Arvestades seisukorda, siis on see ilmselt ka tõsi.

Oli plaan M50B25 mootori peale üle minna (mootor oli juba olemas) aga mõtlesin ringi.

Siiamaani siis pool projekti investeeringutest auto korraliku hoolduse peale läinud nagu see vanadel autodel ikka kipub olema.

Esisild sai kõik uued 325 tükid (nii performance , kui originaalid (LMI)) ja tagasild osaliselt.

Enamus asju küll tegelikult kattuvad võimsamate mootoritega mudelitega. Esisillas ka jämedad püstakut ning 325i pidurid.

Antud auto valisin kuna:

* Tagavedu

* Baasmudeli kaal 1050kg

* Aegumatu välimus

Mõned keredetailid vaja veel üle värvida, et välimuse komplektseks saaks.

Samuti vaja sidur kangema vastu vahetada.

Mõned pildid ka hetkeolukorrast:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg

aac.thumb.jpg aad.thumb.jpg

aae.thumb.jpg aaf.thumb.jpg

aag.thumb.jpg aah.thumb.jpg

aai.thumb.jpg aaj.thumb.jpg

Kogu pildimaterjali leiab --> http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30

Mõned videod ka veel:

Vanem jutt, mis nüüdseks arhiivis:

Sai Marko_N käest siis 88a 316 ostetud.

Hetkel olen ostuga veel väga rahul.

Kere on tõesti väga korralik nagu paljud tuttavad juba kiitnud on.

Täna avastasin kindalaekast ka hooldusraamatu ja kasutusjuhise, mida Marko mulle ei maininudki :lol:

Hooldusraamatu viimane sissekanne on tehtud 07.2002a. 154k pealt.

Lisaks oli ka veel 03.2006 tehtud autole tehniline kontroll, kus on läbisõiduks 164k märgitud.

Hetkel oli vist spidol ees 176k.

Tegelikult ei oma läbisõit minu puhul erilist tähtsust aga lihtsalt tuju tegi heaks.

Ei ole põhjust kahelda, et ükski dokument neist võltsitud oleks.

Sellele viitab juba auto üldine seisukord.

Auto siis toodud 08.2006 Belgiast, ehk Eestis alla kahe kuu olnud.

Täna sai asjaga natukene ka tegeletud.

Passis on autol 66kw aga tegelikult on mootor 77kw 1.8 pritse (M10).

Kerele kinnitatud tahvlil on ka originaal mootori kood (18 4V D) ja selleks oli tõesti 66kw karburaatoriga mootor.

Mingi aeg on tehtud autole mootorivahetus (18 4E B) ja tundub, et väga korralikult, kuna juhtmestik on ka kõik uus pandud ja väljast nagu uus (üpole keegi seda lõikunud).

Starteril oli isegi originaal kattekumm ilusti küljes.

Mootor käib M10 mootori kohta ikka väga siga vaikselt (tühikäigul ei ole ei klapi ega ketiklõbinat).

Mootorivahetus selgitab ka lisaks keevitatud õhufiltri kopsiku kinnitust (originaal ja õige koha peal aga lihtsalt valget värvi).

Olen enne omanud karburaatoriga varianti ja see käis nagu õmblusmasin.

Ka peale keti ja ketitaldade vahetust.

Sai kõrvaldatud ka mõned puudused mootori juures.

Nimelt õlirõhuanduri juurest lekkis.

Marko mainis, et andur vigane aga selgus, et eelmine inimene kes seda näppis kasutas valesid töövõtteid.

Sai natuke jama sealt likvideeritud ja tulemus on see, et kõik ilusti peab.

Vähemalt tühikäigul oli kõik OK, sõita ei proovinud.

Sai ka sellest lekkest tekkinud õlilaga koristatud.

Generaatorile sai samuti uued kummpuksid ostetud UM-ist, kuna vanad on läbi ja kenekas logises peal.

Generaatori logisemine oli tingitud ilmselt sellest, et väntvõlli rihmaratas on mingi asjaga pihta saanud ja laperdab.

Ilmselt väsitas geneka kummipuksid ära.

Väntvõlli keti poolne simmerling ka vist lekib õrnalt, ostsin selle ka uue.

Sisu on ka autol nagu uus.

Esimesed istmed nagu uued, pole isegi seljatoed ära vajunud.

Esmaspäeval üritan auto dokumentide poole ka ilusti korda ajada, siis saab ka tänaval liigelda.

Mõned Marko poolt tehtud pildid ka: http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30_Ostes

  • Vastuseid 977
  • Vaatamisi 182,6tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Hetkel ei ole põhjust mootorit vahetada, kuna jõu, kaalu ja juhitavuse suhe on paigas. M30 on poole raskem, kui M10 mootor, juhitavus kannatab selle all päris kõvasti, kuna enamus kaalu on M30 moot

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_18354

Sai täna veidi garaa¾i koristatud ja ka M10 lõpuni algosadeks võetud.

Väntvõll tundub väga heas seisus välimuselt, kuigi vändakaelasid mõõtnud veel pole.

Saaled on seda nägu, et on paras aeg neid vahetada aga otseselt hapuks pole veel läinud,

need on ilmselt tehasest saati samad.

Silindritel otsesid kulumisrante pole aga kolvidel on kulumisjäljed täitsa olemas ja

ilmselt neid samu kolbe enam ei kasuta.

Pean muidugi üle mõõtma mikromeetriga, et palju nad kulunud on reaalselt.

Haynes lubas vist kulumispiiriks pea 12 sajandiku kui mälu ei peta.

Hetkel on esimese välgatusena mõte custom kolvid teha lasta ja mu M5-e originaal kepsud ära kasutada.

  • Autor
comment_18335

Eks ikka läbi tagarataste, niipalju kui seda maani jõuab :lol:

Tuleb tänavaslikid osta taha, mida ma juba sel aastal teha tahtsin aga raha oli igale poole mujale vaja kulutada.

Fun on nii pidamisega kui ilma. :wink:

Et kiirendusest tõelist naudingut saada pean Taavi turbo IX-i tallama senikaua, kui ülekandetükid kestavad. :D

comment_18247
Eks ikka läbi tagarataste, niipalju kui seda maani jõuab :D

Tuleb tänavaslikid osta taha, mida ma juba sel aastal teha tahtsin aga raha oli igale poole mujale vaja kulutada.

Fun on nii pidamisega kui ilma. :wink:

Et kiirendusest tõelist naudingut saada pean Taavi turbo IX-i tallama senikaua, kui ülekandetükid kestavad. :lol:

kuss kuss :lol: Ja pealegi pole mida tallata hetkel.

comment_18241
räägi parem, kas veljed on nüüd viisakalt keevitatud, või seda poolt ei näpitud? :)

Velgedel olid päris korralikud praod sees, mis nõudsid keevitamist. Peale seda sirgestati.

Sirgestaja ütles, et pole nii tugevaid velgi ennem näinud.

Ma ei hakka üllatust rikkuma, millised need veljed tulevad 8)

web: http://polishing.edicypages.com

  • 2 nädalat hiljem...
  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_17618

Auto jääb ilmselt talveks seisma, kuna 1.8T mootori soovis üks mu tuttav

terves komplektis koos kapitaalremondiga ära osta.

Mootor saab remondi ja läheb ühe kirsipunase väga korraliku 4-ja ukselise facelift-i peale.

Enda auto poolelt vaatan, kas viitsin ajutiselt sinna mingi teise mootori sõitmiseks peale visata või mitte.

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_17253

Tegelikult oleks ühed bling-bling tükid veel mida nendele velgedele tahaks aga

need maksavad pea sama palju kui mõne kasutaja auto ja käsi ei tõuse hetkel

sellist summat välja käima nii väikeste asjade eest :D

Krt need BBS RS veljed on nagu eraldi auto, igasugu erinevaid kulinaid saab külge keerata :D

comment_17184
Auto jääb ilmselt talveks seisma, kuna 1.8T mootori soovis üks mu tuttav

terves komplektis koos kapitaalremondiga ära osta.

Mootor saab remondi ja läheb ühe kirsipunase väga korraliku 4-ja ukselise facelift-i peale.

Enda auto poolelt vaatan, kas viitsin ajutiselt sinna mingi teise mootori sõitmiseks peale visata või mitte.

No S38 hakkab edasi arenema, kui antud kit teise auto peal sõidab.

Kuna vana moto müüdud kas nüüd tuleb järgmiseks hooajaks S38 peale töötavana ? :D

:D:D:lol:

Uudishimu muidugi maha teha ei saa, sellise mootoriga e30... :twisted:

Projekti puhul on vist jube tüütu kui inimesed aina küsivad millal juba ükskord...

  • Autor
comment_17183

Eks rahakott näitab millal.

Rahakott puuga seljas pole ja kuna on 3 autot veel mida ehitada, siis tuleb raha jaotada kõvasti.

Kas kevadeks S38 sõitma saab ei julge lubada, kuna ketitükid vaja ka veel osta.

Raha kulub selle S38 alla lihtsalt nii ropult, et ei tata mõelda ka mitte.

S38 ehitades 15k eek kulub nagu mutiauku, :shock: Ostad mingi jupi ära samas pole sittagi tegelt saanud selle raha eest.

Hea uuudis on hoopis see, et sain tuttava enam-vähem nõusse ja minu ex 318iT mootorile tuleb sepissisu.

Ehk siis 318it 400hp ei ole väga kaugel enam.

Täna sain M10B18 plokikaane ka taastamisest kätte, mõõtmistulemustega koos.

Ja peab mainima, et näiteks VW ei saa ligilähedale ka M10 stock kaane voolavusele. :twisted:

Mattiase cam limited jutt on täitsa õige.

See 318i kaas voolab stockis!!! 4 silindri peale 181hp ehk 133kw õige nukkvõlliga.

Minu eesmärk on näidata M10B18 mootorist 400hp mootorist numbrit, kestku ta siisi või mitte.

Hetke M10B18 eeldus on CP 8.5 surveastme kolvid ja Eagle kepsud :twisted:.

Projekti puhul katsuge ise ette kujutada 100k eek investeerimist vaid selleks, et mootor komplektseks saaks.

Me ei räägi siin veel sõitmisest.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.