Hüppa postitusse
Postitatud
comment_29441

BMW E30 projekt 'SLEEPER'

Mootori pool hetkel:

* Mootor M10B18 (18 4E :lol:

* MegaSquirt'n'Spark V3.0 programeeritav juhtaju

* VEMS AFresTiny WideBand + EGT

* Bosch MotorSport 2x2 Coilpack

* M20B25 segusiiber

* M50B25 TPS sensor

* Väga kiire GM IAT sensor

* M50B25 CAM VR sensor väntvõlli asendi anduriks

* 36-1 Trigger Wheel

* Custom made turbo kollektor

* Mitsubishi TD04L-13T-6 turbo + sisene WG + acutator

* HKS SSQV BOV

* Intercooler (550mmx180mmx65mm)

* 680cc/min@3.0bar Peak & Hold pihustid

* 2.5bar kütuserõhuregulaator

* 2.5" RV DownPipe & otseläbi väljalase

* 2.5" RV Sisselasketorustik

* SCT 3" avaga koonusfilter

* AutoBahn88 silikoonvoolikud

* Saab 900 Turbo sidurikorv (pressure test järgi paigaldatud)

* Pidurimeistri katetega originaal siduriketas

* Spal 330mm elektriline jahutusventilaator

Kapotialune mõnest kohast kaetud spetsiaalse kuumustpeegeldava matiga. DownPipe teibitud, et kapotialust temperatuuri langetada.

Alusvankris tehtud muudatused hetkel:

* 5x120 conversion

* 302mmx28mm Zimmermann pidurikettad ees (ühe 60mm kolviga supportiga)

* E32 740i ühekolviga supportid ees (60mm kolviga)

* 294mmx19mm SBS Pro Touring pidurikettad taga

* E34 M5 supportid taga

* Koni Sport Short sportamordid

* Custom coiloverid ees (70NM vedrudega)

* 60mm madaldusvedrud taga

* Tagumised põhjalöögipuksid

* PowerFlex esimesed õõtsapuksid

* PowerFlex tagasillapuksid (tala+õõtsad)

* PowerFlex diffripadi

* PowerFlex tagumised stabikapuksid

* Kiirema ülekandega ja võimendiga roolilatt (E36)

* 13.5mm tagumine stabilisaatorvarras

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist esimene strutbar

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist tagumine strutbar

Välimuse hetkeseis:

* Mustad neerud

* Hella Black esituled

* Smoke Udutuled (custom)

* Inpro Smoke esimesed suunatuled

* Crystal Smoke tagatuled

* Originaal esilisa

* BBS RS 17"x8.5" poleeritud randiga kolme osalised valuveljed

* 205/40/17 GT Radial Champiro suverehvid

Sisu ja üldised muudatused:

* Aku tõstetud pagasiruumi

* Automaatsed päevasõidutuled

* Elektriline antenn

* Kolme lisakella alus armatuuri keskel

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Dyno tulemustest siis niipalju (0.9bar boost):

175kw/238hp mootorist (153kw/208hp rattast) @ 5800rpm

327nm mootorist (285nm rattast) @ 4600rpm

Dynochart ka (graafikul rattatulemused, W on tegelikult HP ja Nm on LB/FT, all listis on power KW ja NM ikka NM):

http://m-tuning.ee/galerii/albums/MihkelE30/aal.jpg

Autoks siis BMW E30 316, originaalis 66kw karpamootor aga keegi oli selle juba kunagi 1.8 mitmepunkti sissepritsega asendanud (77kw).

Tundub, et mootorivahetus tehniliselt poolelt suht viisakalt teostatud aga elektri ja välimuse pool jättis väheke soovida.

Korraliku kerega isendit sai natuke aega otsitud ja sellise ma leidsin.

Lahja mootoriga variandi valisin selletõttu, et see on kerge (puudub mugavusvarustus) ja nende kered on kõige viisakamad.

325 mootoritega isenditega sõidab teadagi milline osa inimestest :?:

Keres pole eriti pettuma ka pidanud, mõni koht tahab/tahtis tegmist aga võrreldes enamuste samasugustega on ikka superkorras.

Samuti on salong väga korralik. Auto on 2006 Augustis Belgiast toodud ja kaasas oli ka hooldusraamat, mis tundus tõene.

Kere peaks selle järgi olema 175k sõitnud. Arvestades seisukorda, siis on see ilmselt ka tõsi.

Oli plaan M50B25 mootori peale üle minna (mootor oli juba olemas) aga mõtlesin ringi.

Siiamaani siis pool projekti investeeringutest auto korraliku hoolduse peale läinud nagu see vanadel autodel ikka kipub olema.

Esisild sai kõik uued 325 tükid (nii performance , kui originaalid (LMI)) ja tagasild osaliselt.

Enamus asju küll tegelikult kattuvad võimsamate mootoritega mudelitega. Esisillas ka jämedad püstakut ning 325i pidurid.

Antud auto valisin kuna:

* Tagavedu

* Baasmudeli kaal 1050kg

* Aegumatu välimus

Mõned keredetailid vaja veel üle värvida, et välimuse komplektseks saaks.

Samuti vaja sidur kangema vastu vahetada.

Mõned pildid ka hetkeolukorrast:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg

aac.thumb.jpg aad.thumb.jpg

aae.thumb.jpg aaf.thumb.jpg

aag.thumb.jpg aah.thumb.jpg

aai.thumb.jpg aaj.thumb.jpg

Kogu pildimaterjali leiab --> http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30

Mõned videod ka veel:

Vanem jutt, mis nüüdseks arhiivis:

Sai Marko_N käest siis 88a 316 ostetud.

Hetkel olen ostuga veel väga rahul.

Kere on tõesti väga korralik nagu paljud tuttavad juba kiitnud on.

Täna avastasin kindalaekast ka hooldusraamatu ja kasutusjuhise, mida Marko mulle ei maininudki :lol:

Hooldusraamatu viimane sissekanne on tehtud 07.2002a. 154k pealt.

Lisaks oli ka veel 03.2006 tehtud autole tehniline kontroll, kus on läbisõiduks 164k märgitud.

Hetkel oli vist spidol ees 176k.

Tegelikult ei oma läbisõit minu puhul erilist tähtsust aga lihtsalt tuju tegi heaks.

Ei ole põhjust kahelda, et ükski dokument neist võltsitud oleks.

Sellele viitab juba auto üldine seisukord.

Auto siis toodud 08.2006 Belgiast, ehk Eestis alla kahe kuu olnud.

Täna sai asjaga natukene ka tegeletud.

Passis on autol 66kw aga tegelikult on mootor 77kw 1.8 pritse (M10).

Kerele kinnitatud tahvlil on ka originaal mootori kood (18 4V D) ja selleks oli tõesti 66kw karburaatoriga mootor.

Mingi aeg on tehtud autole mootorivahetus (18 4E B) ja tundub, et väga korralikult, kuna juhtmestik on ka kõik uus pandud ja väljast nagu uus (üpole keegi seda lõikunud).

Starteril oli isegi originaal kattekumm ilusti küljes.

Mootor käib M10 mootori kohta ikka väga siga vaikselt (tühikäigul ei ole ei klapi ega ketiklõbinat).

Mootorivahetus selgitab ka lisaks keevitatud õhufiltri kopsiku kinnitust (originaal ja õige koha peal aga lihtsalt valget värvi).

Olen enne omanud karburaatoriga varianti ja see käis nagu õmblusmasin.

Ka peale keti ja ketitaldade vahetust.

Sai kõrvaldatud ka mõned puudused mootori juures.

Nimelt õlirõhuanduri juurest lekkis.

Marko mainis, et andur vigane aga selgus, et eelmine inimene kes seda näppis kasutas valesid töövõtteid.

Sai natuke jama sealt likvideeritud ja tulemus on see, et kõik ilusti peab.

Vähemalt tühikäigul oli kõik OK, sõita ei proovinud.

Sai ka sellest lekkest tekkinud õlilaga koristatud.

Generaatorile sai samuti uued kummpuksid ostetud UM-ist, kuna vanad on läbi ja kenekas logises peal.

Generaatori logisemine oli tingitud ilmselt sellest, et väntvõlli rihmaratas on mingi asjaga pihta saanud ja laperdab.

Ilmselt väsitas geneka kummipuksid ära.

Väntvõlli keti poolne simmerling ka vist lekib õrnalt, ostsin selle ka uue.

Sisu on ka autol nagu uus.

Esimesed istmed nagu uued, pole isegi seljatoed ära vajunud.

Esmaspäeval üritan auto dokumentide poole ka ilusti korda ajada, siis saab ka tänaval liigelda.

Mõned Marko poolt tehtud pildid ka: http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30_Ostes

  • Vastuseid 977
  • Vaatamisi 182,5tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Hetkel ei ole põhjust mootorit vahetada, kuna jõu, kaalu ja juhitavuse suhe on paigas. M30 on poole raskem, kui M10 mootor, juhitavus kannatab selle all päris kõvasti, kuna enamus kaalu on M30 moot

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_26161

Ammu kollitas juba anomaalia, et roolivõim kaob rallitades kurvides nagu tagant ära.

Keset kurvi lambi hetkel lükkab rooli nii raskeks nagu roolivõimu poleks.

Kõliseb ka nagu imelikult pump.

Enivei sai täna lõpuks Sauelt Igor-i käest "uus" (loe: kasutatud) roolivõimupump toodud.

Paistab teine viisakam kui see mille talt kunagi enne sain, see mis autol peal on hetkel.

Tuleks asi kiiremas korras ära vahetada, on vähe meeldivam ja ohutum lumega rallida.

comment_26151

Kas tagumised rehvid olid siis praagid :shock: :D

Talvel siis tutikad Gislaved NordFrost 3 naastrehvid

(millest tagumised peale 3k km enam nii tutikad polegi :D)

+ 14" BMW originaal plekkvelg + E30 originaal ilukilp.

Talvine välimus:

aac.thumb.jpg

  • Autor
comment_26133

Sõber täna helsitas ja tahtis oma autot kooli lõputöö tarbeks dynoda ning

tuli väike idee enda auto ka pingist läbi lasta.

Selleks peaks küll veidi eeltööd enne tegema, et seadele veel lihvi anda.

Äkki järgmine nädal saab pingis käidud.

  • Autor
comment_26116

Täna sai sõbraga seade veel üle vaadatud ja paaris kohas süütetabelis korrektuurid tehtud.

Soojema ilmaga nagu praegu viskas väikse detonatsiooni sisse nendes kohtades.

Küttetabel jäi suht safe (11.5-12.0), kuigi varem sättisin rohkem 12.0 juurde.

Vahe tuleb ilmselt sellest, et enne oli VEMS-i WB kontroller ja nüüd on ajutiselt Innovate oma, mis on IMO täpsem.

VEMS-i oma läks garantiisse, kuna kalas.

Dynos proovib äkki segu vähe lahjemaks lasta mõnes punktis ja vaatab mida graafik selle peale teeb.

  • Autor
comment_25976

Ei ole uue mootoriga üldse vahepeal tegeleda jõudnud.

Töö ja teiste autod võtavad suure osa ajast.

Bemmi olen vaiskelt ainult nokitsenud vahepeal.

Maadlen siiamaani roolivõimendiga.

Uue pumba panin külge, ikka sama jama ja undab hullemini kui eelmine.

Siis Patrik mainis, et roolivõimu paagi põhjas on filter, mis sellist jama põhjustab.

Ostsin UM-ist uue paagi (625.- eek) aga kasu ei miskit.

Vana paaki lammutades selgus, et filter hoopis tagasivoolu ees.

Filter ise oli muidugi täiesti tumepruun kuigi tundus et õli sealt ikka läbi käis veel.

Eiel avastasin, et sõidu ajal käsipidurit tõmmates (sidur all) käib tagasillas ilge pauk läbi.

Vaatasin silla kiire pilguga üle ja kõik tundub ok olevat.

Käsipidur pidurdab vist ühte ratast veidi rohkem kui teist ja Visco tõmbab rattad ilmselt järsult lukku hetk hiljem.

Avastasin ka seda, et väikse talvise üllatuskiilaka tagajärjel on kütusepaak kaasreisija poolt päris kõvasti pihta saanud.

Asi ikka paar sentimeetrit mõnest kohast sisse muljutud.

Läbi kütust veel ei aja aga ilmselt pikka pidu pole ja tuleb uus soetada varsti.

Pean haljad kohad ajutiselt Hammeritega üle võõpama. Küljekarbiga sai äärekivi peale libisetud.

Rattad läksid eri poolelt äärekivist mööda ja auto libises õrnalt karbiga äärekivi peale (vaevu oli tunda autos).

Aga kurat paak on madalam veidi kui küljekarp, küljekarbil pea olematu jälg peal.

Poleks seda kuradi 80mm madaldust taga olnud oleks äärekivi ja paagi vahele veel ruumi ülegi jäänud.

Kusjuures 10 min jooksul käis vähemalt 3 autot samas kohas äärekivis.

In case sai vahepeal ka kütusesüsteemi investeeritud ja uus Walbro GSL392 kütusepump soetatud.

Asi siis mõeldud kuni 500hp turbomootoritele.

comment_25970
Noh ma täna suhtlesin netis ühe sommiga, kellel sama mootor E34-jal.

654hp ja 870nm @ 0.9bar stock sisuga, mitte üldsegi paha tulemus :D

Ma juba vaikselt genereerin ideid, kuidas asi kiiremini aistevahele saada :D

tal päris stock sisu ple :D

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_25841

Täna sai hommse dynosessiooni tarbeks taha lamellid koos BBS-i kärgvelgedega alla visatud.

Võtsin algul sõbralt laenuks asjad aga vaatasin et sobivad päris hästi ja

kuna mul suvevelgi enivei pole enam, siis ostisn talt need ära hoopis.

Veljed 15"x6" VW originaal BBS-id. Kitsad on raisad aga käib kah ja hind oli ka hea.

Veljed ise täpselt samasugused nagu Mikk_M autol all ainult mul on kõik kapslid ka olemas,

1 BBS-i märk on küll kadunud kapslilt ning see tuleb uus osta.

Mulle isiklikult meeldivad need rohkem kui E30 originaalid.

Proovisin natuke pidamist ka. Ülifun on asfaldi drift, palju lahedam kui libedal teel.

Põhimõtteliselt siis sellised --> http://img123.imageshack.us/img123/183/bbs10pu.jpg

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.