Hüppa postitusse
Postitatud
comment_29441

BMW E30 projekt 'SLEEPER'

Mootori pool hetkel:

* Mootor M10B18 (18 4E :lol:

* MegaSquirt'n'Spark V3.0 programeeritav juhtaju

* VEMS AFresTiny WideBand + EGT

* Bosch MotorSport 2x2 Coilpack

* M20B25 segusiiber

* M50B25 TPS sensor

* Väga kiire GM IAT sensor

* M50B25 CAM VR sensor väntvõlli asendi anduriks

* 36-1 Trigger Wheel

* Custom made turbo kollektor

* Mitsubishi TD04L-13T-6 turbo + sisene WG + acutator

* HKS SSQV BOV

* Intercooler (550mmx180mmx65mm)

* 680cc/min@3.0bar Peak & Hold pihustid

* 2.5bar kütuserõhuregulaator

* 2.5" RV DownPipe & otseläbi väljalase

* 2.5" RV Sisselasketorustik

* SCT 3" avaga koonusfilter

* AutoBahn88 silikoonvoolikud

* Saab 900 Turbo sidurikorv (pressure test järgi paigaldatud)

* Pidurimeistri katetega originaal siduriketas

* Spal 330mm elektriline jahutusventilaator

Kapotialune mõnest kohast kaetud spetsiaalse kuumustpeegeldava matiga. DownPipe teibitud, et kapotialust temperatuuri langetada.

Alusvankris tehtud muudatused hetkel:

* 5x120 conversion

* 302mmx28mm Zimmermann pidurikettad ees (ühe 60mm kolviga supportiga)

* E32 740i ühekolviga supportid ees (60mm kolviga)

* 294mmx19mm SBS Pro Touring pidurikettad taga

* E34 M5 supportid taga

* Koni Sport Short sportamordid

* Custom coiloverid ees (70NM vedrudega)

* 60mm madaldusvedrud taga

* Tagumised põhjalöögipuksid

* PowerFlex esimesed õõtsapuksid

* PowerFlex tagasillapuksid (tala+õõtsad)

* PowerFlex diffripadi

* PowerFlex tagumised stabikapuksid

* Kiirema ülekandega ja võimendiga roolilatt (E36)

* 13.5mm tagumine stabilisaatorvarras

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist esimene strutbar

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist tagumine strutbar

Välimuse hetkeseis:

* Mustad neerud

* Hella Black esituled

* Smoke Udutuled (custom)

* Inpro Smoke esimesed suunatuled

* Crystal Smoke tagatuled

* Originaal esilisa

* BBS RS 17"x8.5" poleeritud randiga kolme osalised valuveljed

* 205/40/17 GT Radial Champiro suverehvid

Sisu ja üldised muudatused:

* Aku tõstetud pagasiruumi

* Automaatsed päevasõidutuled

* Elektriline antenn

* Kolme lisakella alus armatuuri keskel

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Dyno tulemustest siis niipalju (0.9bar boost):

175kw/238hp mootorist (153kw/208hp rattast) @ 5800rpm

327nm mootorist (285nm rattast) @ 4600rpm

Dynochart ka (graafikul rattatulemused, W on tegelikult HP ja Nm on LB/FT, all listis on power KW ja NM ikka NM):

http://m-tuning.ee/galerii/albums/MihkelE30/aal.jpg

Autoks siis BMW E30 316, originaalis 66kw karpamootor aga keegi oli selle juba kunagi 1.8 mitmepunkti sissepritsega asendanud (77kw).

Tundub, et mootorivahetus tehniliselt poolelt suht viisakalt teostatud aga elektri ja välimuse pool jättis väheke soovida.

Korraliku kerega isendit sai natuke aega otsitud ja sellise ma leidsin.

Lahja mootoriga variandi valisin selletõttu, et see on kerge (puudub mugavusvarustus) ja nende kered on kõige viisakamad.

325 mootoritega isenditega sõidab teadagi milline osa inimestest :?:

Keres pole eriti pettuma ka pidanud, mõni koht tahab/tahtis tegmist aga võrreldes enamuste samasugustega on ikka superkorras.

Samuti on salong väga korralik. Auto on 2006 Augustis Belgiast toodud ja kaasas oli ka hooldusraamat, mis tundus tõene.

Kere peaks selle järgi olema 175k sõitnud. Arvestades seisukorda, siis on see ilmselt ka tõsi.

Oli plaan M50B25 mootori peale üle minna (mootor oli juba olemas) aga mõtlesin ringi.

Siiamaani siis pool projekti investeeringutest auto korraliku hoolduse peale läinud nagu see vanadel autodel ikka kipub olema.

Esisild sai kõik uued 325 tükid (nii performance , kui originaalid (LMI)) ja tagasild osaliselt.

Enamus asju küll tegelikult kattuvad võimsamate mootoritega mudelitega. Esisillas ka jämedad püstakut ning 325i pidurid.

Antud auto valisin kuna:

* Tagavedu

* Baasmudeli kaal 1050kg

* Aegumatu välimus

Mõned keredetailid vaja veel üle värvida, et välimuse komplektseks saaks.

Samuti vaja sidur kangema vastu vahetada.

Mõned pildid ka hetkeolukorrast:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg

aac.thumb.jpg aad.thumb.jpg

aae.thumb.jpg aaf.thumb.jpg

aag.thumb.jpg aah.thumb.jpg

aai.thumb.jpg aaj.thumb.jpg

Kogu pildimaterjali leiab --> http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30

Mõned videod ka veel:

Vanem jutt, mis nüüdseks arhiivis:

Sai Marko_N käest siis 88a 316 ostetud.

Hetkel olen ostuga veel väga rahul.

Kere on tõesti väga korralik nagu paljud tuttavad juba kiitnud on.

Täna avastasin kindalaekast ka hooldusraamatu ja kasutusjuhise, mida Marko mulle ei maininudki :lol:

Hooldusraamatu viimane sissekanne on tehtud 07.2002a. 154k pealt.

Lisaks oli ka veel 03.2006 tehtud autole tehniline kontroll, kus on läbisõiduks 164k märgitud.

Hetkel oli vist spidol ees 176k.

Tegelikult ei oma läbisõit minu puhul erilist tähtsust aga lihtsalt tuju tegi heaks.

Ei ole põhjust kahelda, et ükski dokument neist võltsitud oleks.

Sellele viitab juba auto üldine seisukord.

Auto siis toodud 08.2006 Belgiast, ehk Eestis alla kahe kuu olnud.

Täna sai asjaga natukene ka tegeletud.

Passis on autol 66kw aga tegelikult on mootor 77kw 1.8 pritse (M10).

Kerele kinnitatud tahvlil on ka originaal mootori kood (18 4V D) ja selleks oli tõesti 66kw karburaatoriga mootor.

Mingi aeg on tehtud autole mootorivahetus (18 4E B) ja tundub, et väga korralikult, kuna juhtmestik on ka kõik uus pandud ja väljast nagu uus (üpole keegi seda lõikunud).

Starteril oli isegi originaal kattekumm ilusti küljes.

Mootor käib M10 mootori kohta ikka väga siga vaikselt (tühikäigul ei ole ei klapi ega ketiklõbinat).

Mootorivahetus selgitab ka lisaks keevitatud õhufiltri kopsiku kinnitust (originaal ja õige koha peal aga lihtsalt valget värvi).

Olen enne omanud karburaatoriga varianti ja see käis nagu õmblusmasin.

Ka peale keti ja ketitaldade vahetust.

Sai kõrvaldatud ka mõned puudused mootori juures.

Nimelt õlirõhuanduri juurest lekkis.

Marko mainis, et andur vigane aga selgus, et eelmine inimene kes seda näppis kasutas valesid töövõtteid.

Sai natuke jama sealt likvideeritud ja tulemus on see, et kõik ilusti peab.

Vähemalt tühikäigul oli kõik OK, sõita ei proovinud.

Sai ka sellest lekkest tekkinud õlilaga koristatud.

Generaatorile sai samuti uued kummpuksid ostetud UM-ist, kuna vanad on läbi ja kenekas logises peal.

Generaatori logisemine oli tingitud ilmselt sellest, et väntvõlli rihmaratas on mingi asjaga pihta saanud ja laperdab.

Ilmselt väsitas geneka kummipuksid ära.

Väntvõlli keti poolne simmerling ka vist lekib õrnalt, ostsin selle ka uue.

Sisu on ka autol nagu uus.

Esimesed istmed nagu uued, pole isegi seljatoed ära vajunud.

Esmaspäeval üritan auto dokumentide poole ka ilusti korda ajada, siis saab ka tänaval liigelda.

Mõned Marko poolt tehtud pildid ka: http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30_Ostes

  • Vastuseid 977
  • Vaatamisi 182,6tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Hetkel ei ole põhjust mootorit vahetada, kuna jõu, kaalu ja juhitavuse suhe on paigas. M30 on poole raskem, kui M10 mootor, juhitavus kannatab selle all päris kõvasti, kuna enamus kaalu on M30 moot

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_26352

Kaalult on see mootor M50 mootoriga samas kaalus.

Ma ei rõhugi selle auto ringrajaomadustele.

Sisi ma ei oleks ammugi nii rasket mootorit aistevahele otsinud, sama mõttetu on M50 mootor tegelikult.

Siis oleks mõtekam juba E30 M3-me mootor võtta ja üle laadida.

Saaks esiosas kuni 80kg kaaluvõidu.

Auto peab fun olema, see tähendab seda, et ükskõik mis käiguga laptasit maha surudes

peavad tagarattad teega haarduvuse kaotama, see näitab, et autol on piisavalt powerit. :respect:

Ma ei saa üldse aru miks te rinkahuvilised E30/E36 klassis võistlemise autosid endale ei valmista, seal saate isu täis sõita.

Järgmine hooaeg läheb asi käima vist, Mart ja Raimo oskavad ehk rohkem rääkida.

Vähemalt on mingi võistlusmoment ka mitte ei sõideta eri marki/mootoritega autodega mööda rada ja

siis võrreldakse üksteise aegu, mis ei anna eriti midagi.

comment_26351
Kaalult on see mootor M50 mootoriga samas kaalus.

Ma ei rõhugi selle auto ringrajaomadustele.

Sisi ma ei oleks ammugi nii rasket mootorit aistevahele otsinud, sama mõttetu on M50 mootor tegelikult.

Siis oleks mõtekam juba E30 M3-me mootor võtta ja üle laadida.

Saaks esiosas kuni 80kg kaaluvõidu.

Auto peab fun olema, see tähendab seda, et ükskõik mis käiguga laptasit maha surudes

peavad tagarattad teega haarduvuse kaotama, see näitab, et autol on piisavalt powerit. :respect:

Ma ei saa üldse aru miks te rinkahuvilised E30/E36 klassis võistlemise autosid endale ei valmista, seal saate isu täis sõita.

Järgmine hooaeg läheb asi käima vist, Mart ja Raimo oskavad ehk rohkem rääkida.

Vähemalt on mingi võistlusmoment ka mitte ei sõideta eri marki/mootoritega autodega mööda rada ja

siis võrreldakse üksteise aegu, mis ei anna eriti midagi.

OT: See on ainult E36 klass on siiski.

IMHO on investeeritud summa ja fun factor tiba paigast ära seal.

Pigem ehitaks sama raha eest e30, mis omaks palju suuremat fun factorit :)

  • Autor
comment_26287

Ei ole veel ja ma ei kiirusta ka sellega hetkel, kuna teise mootoriga läheb ikka veel aega.

Plaanis oli ehitada vahepeal veel üks M10 mootor ja

tõsta osad enda mootori detailid sinna külge ning püüda suurema turboga ~300rwhp-d.

  • Autor
comment_26286

Täna sai jälle veidi uut mootorit lammutatud.

Plokikaas on asjal kaheosaline.

Krt ülemise osa kätte saamiseks läks kena 2-3h järjepidevat tööd.

Polte ikka oma sadakond ja rohkem.

Homme vaja 12 kant padrun osta, siis saab alumise kaane ka maha.

  • Autor
comment_26252

Ükspäev tegin prooviks endale kodukootud boost controlleri,

kuna aftermarket tooted pole ennast piisavalt õigustanud.

Täna sai auto garaa¾ist välja aetud, controller külge kruvitud ja aju veidi seadistatud.

Kerib edasi küll ja controlleriga ka väga rahul hetkel.

Nüüd siis algusest lõpuni hoiab ilusti 0.8-0.9bar ja naelte ning 3.73 visco diffriga

pole ka teise käiguga juba madalalt gaasi põhja surudes pidamist :D

  • Autor
comment_26250

See on nö. "testing" staatuses minuteada veel.

Ja sellega ei ole niisama lihtne, et kirjutad ette mis boosti tahad ja seda ta hoiab.

Pead hakkama ise solenoid klapi duty cyclega mängima üle terve hoitava boosti vahemiku,

vähemalt nii olen ma mingi aeg asjast aru saanud.

Manuaalsega on asi palju kergem ja toimib hetkel väga ilusti.

Elektroonilisega saaks muidu jah natuke traction control-i seadet ka mängida.

comment_26249

Nüüd siis algusest lõpuni hoiab ilusti 0.8-0.9bar ja naelte ning 3.73 visco diffriga

pole ka teise käiguga juba madalalt gaasi põhja surudes pidamist :D

See pidamine on suhtelin mõiste. Tekkib küsimus miks siis üldse teha midagi kui pidamine niikuinii ära kaob? See sõnastus on lihtsalt halvustav. Mina üleks al'a: Nüüd hakkab ka teise käiguga madalalt gaasi surudes fun... või kui teisega gaasi anda tuleb kätele palju palju tööd juurde kohe. Sest selle mõttega sa ju seda autot ehitad või olen ma millestki valesti aru saanud???

comment_26246

See pidamine on suhtelin mõiste. Tekkib küsimus miks siis üldse teha midagi kui pidamine niikuinii ära kaob? See sõnastus on lihtsalt halvustav. Mina üleks al'a: Nüüd hakkab ka teise käiguga madalalt gaasi surudes fun... või kui teisega gaasi anda tuleb kätele palju palju tööd juurde kohe. Sest selle mõttega sa ju seda autot ehitad või olen ma millestki valesti aru saanud???

Pea meeles, et see mees tahab sinna autosse saada ~800-900hp M5 mootorit... Pidamine on viimane asi, mis Mihklit kotib :D

  • Autor
comment_26238

FUN minu jaoks hetkel ongi see, kui ka 5-daga "floor-it" tehes tagarataste haakumine asfaldiga kaob. :wink:

Turboga on fun koguaeg, kui komponendid on õigesti valitud.

Mina ei leia küll, et sellel sõnastusel midagi viga oleks.

Paljud ei usu ilmselt, et ka M10B18 võib sama kiire olla, kui säästu M20B25.

  • Autor
comment_26233

Kuna täna oleks Järvevanal musta esiklaasi ja vastutuleva auto tõttu

peaaegu kraavi sõitma pidanud siis installisin klaasipesu paagi külge autole uuesti.

Turbo installiga seoses polnud seda lihtsalt kuhugi paigutada enne.

Nüüd saab jälle esiklaasi vähemalt pesta.

Voolikud ja juhtmed tuli ka teisele poole autot pikendada.

Suvel teen vast esiosa juhtmestiku hoopis ümber, et osad juhtmed edasi-tagasi ninaosas ei jookseks ja tuled paremini näitaks.

Paak sai ajutiselt juhipoolse tule taha toeatud kuni sinna mingi asjalikuma paagi leiab.

Uroodide tarbeks/peletamiseks sai ka signaali pasun uuesti autokülge paigutatud,

kuna ka see tuli ümber tõsta, et coolerile ruumi teha.

Esituledega peab samuti midagi ette võtma, kuna reflektorid ilmselt suht otsas, ei näe lihtsalt normaalselt sõita.

  • Autor
comment_26211

Äsja saabusid ka Wiechers Sport poleeritud alu strutbarid kohale (Made in Germany).

Ette üles ja taha üles siis.

Kaalusin asjad ära ka, esimene 1650g ja tagumine 600g.

Nüüd ei ole vähemalt süümekaid, et auto raskemaks tegin, kui neist kasu pole.

Tegelikult on 2-est punktist kinnituvad strutid rohkem iluasjad.

Reaalset maximaalset kasu on sellisest strutist, mis moodustab kolmnurga ka tulemüüri külge.

Aga mul ei olnud hetkel huvi tulemüüri ümber ehitada.

Netist pildid:

http://www.auto-mark.com/img/w062006-e30-4-6cyl.jpg

http://www.auto-mark.com/img/w066004.jpg

  • Autor
comment_26207

Täna õhtul sai siis tänu Lemz-i ja Rando rammule üks M10 toorikmootor garaa¾i veetud.

Tegu siis Domaini ex E30 pealt pärit mootoriga.

Uus omanik avastas mootorit maha võttes, et käigukasti üks kinnituskõrv

oli kunagi ammu juba ploki küljest ära murdunud (kasti küljes poldiga).

Eks paistab mis selle plokiga saab, väga fataalne see kõrv ka ei ole, lihtsalt kole ja endale teada.

Põhjustatud see murdumine ilmselt sellest, et keegi tarkpea millalgi ühe

vale pikkusega kinnituspoldi jõuga sisse keeranud.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.