Hüppa postitusse
Postitatud
comment_29441

BMW E30 projekt 'SLEEPER'

Mootori pool hetkel:

* Mootor M10B18 (18 4E :lol:

* MegaSquirt'n'Spark V3.0 programeeritav juhtaju

* VEMS AFresTiny WideBand + EGT

* Bosch MotorSport 2x2 Coilpack

* M20B25 segusiiber

* M50B25 TPS sensor

* Väga kiire GM IAT sensor

* M50B25 CAM VR sensor väntvõlli asendi anduriks

* 36-1 Trigger Wheel

* Custom made turbo kollektor

* Mitsubishi TD04L-13T-6 turbo + sisene WG + acutator

* HKS SSQV BOV

* Intercooler (550mmx180mmx65mm)

* 680cc/min@3.0bar Peak & Hold pihustid

* 2.5bar kütuserõhuregulaator

* 2.5" RV DownPipe & otseläbi väljalase

* 2.5" RV Sisselasketorustik

* SCT 3" avaga koonusfilter

* AutoBahn88 silikoonvoolikud

* Saab 900 Turbo sidurikorv (pressure test järgi paigaldatud)

* Pidurimeistri katetega originaal siduriketas

* Spal 330mm elektriline jahutusventilaator

Kapotialune mõnest kohast kaetud spetsiaalse kuumustpeegeldava matiga. DownPipe teibitud, et kapotialust temperatuuri langetada.

Alusvankris tehtud muudatused hetkel:

* 5x120 conversion

* 302mmx28mm Zimmermann pidurikettad ees (ühe 60mm kolviga supportiga)

* E32 740i ühekolviga supportid ees (60mm kolviga)

* 294mmx19mm SBS Pro Touring pidurikettad taga

* E34 M5 supportid taga

* Koni Sport Short sportamordid

* Custom coiloverid ees (70NM vedrudega)

* 60mm madaldusvedrud taga

* Tagumised põhjalöögipuksid

* PowerFlex esimesed õõtsapuksid

* PowerFlex tagasillapuksid (tala+õõtsad)

* PowerFlex diffripadi

* PowerFlex tagumised stabikapuksid

* Kiirema ülekandega ja võimendiga roolilatt (E36)

* 13.5mm tagumine stabilisaatorvarras

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist esimene strutbar

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist tagumine strutbar

Välimuse hetkeseis:

* Mustad neerud

* Hella Black esituled

* Smoke Udutuled (custom)

* Inpro Smoke esimesed suunatuled

* Crystal Smoke tagatuled

* Originaal esilisa

* BBS RS 17"x8.5" poleeritud randiga kolme osalised valuveljed

* 205/40/17 GT Radial Champiro suverehvid

Sisu ja üldised muudatused:

* Aku tõstetud pagasiruumi

* Automaatsed päevasõidutuled

* Elektriline antenn

* Kolme lisakella alus armatuuri keskel

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Dyno tulemustest siis niipalju (0.9bar boost):

175kw/238hp mootorist (153kw/208hp rattast) @ 5800rpm

327nm mootorist (285nm rattast) @ 4600rpm

Dynochart ka (graafikul rattatulemused, W on tegelikult HP ja Nm on LB/FT, all listis on power KW ja NM ikka NM):

http://m-tuning.ee/galerii/albums/MihkelE30/aal.jpg

Autoks siis BMW E30 316, originaalis 66kw karpamootor aga keegi oli selle juba kunagi 1.8 mitmepunkti sissepritsega asendanud (77kw).

Tundub, et mootorivahetus tehniliselt poolelt suht viisakalt teostatud aga elektri ja välimuse pool jättis väheke soovida.

Korraliku kerega isendit sai natuke aega otsitud ja sellise ma leidsin.

Lahja mootoriga variandi valisin selletõttu, et see on kerge (puudub mugavusvarustus) ja nende kered on kõige viisakamad.

325 mootoritega isenditega sõidab teadagi milline osa inimestest :?:

Keres pole eriti pettuma ka pidanud, mõni koht tahab/tahtis tegmist aga võrreldes enamuste samasugustega on ikka superkorras.

Samuti on salong väga korralik. Auto on 2006 Augustis Belgiast toodud ja kaasas oli ka hooldusraamat, mis tundus tõene.

Kere peaks selle järgi olema 175k sõitnud. Arvestades seisukorda, siis on see ilmselt ka tõsi.

Oli plaan M50B25 mootori peale üle minna (mootor oli juba olemas) aga mõtlesin ringi.

Siiamaani siis pool projekti investeeringutest auto korraliku hoolduse peale läinud nagu see vanadel autodel ikka kipub olema.

Esisild sai kõik uued 325 tükid (nii performance , kui originaalid (LMI)) ja tagasild osaliselt.

Enamus asju küll tegelikult kattuvad võimsamate mootoritega mudelitega. Esisillas ka jämedad püstakut ning 325i pidurid.

Antud auto valisin kuna:

* Tagavedu

* Baasmudeli kaal 1050kg

* Aegumatu välimus

Mõned keredetailid vaja veel üle värvida, et välimuse komplektseks saaks.

Samuti vaja sidur kangema vastu vahetada.

Mõned pildid ka hetkeolukorrast:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg

aac.thumb.jpg aad.thumb.jpg

aae.thumb.jpg aaf.thumb.jpg

aag.thumb.jpg aah.thumb.jpg

aai.thumb.jpg aaj.thumb.jpg

Kogu pildimaterjali leiab --> http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30

Mõned videod ka veel:

Vanem jutt, mis nüüdseks arhiivis:

Sai Marko_N käest siis 88a 316 ostetud.

Hetkel olen ostuga veel väga rahul.

Kere on tõesti väga korralik nagu paljud tuttavad juba kiitnud on.

Täna avastasin kindalaekast ka hooldusraamatu ja kasutusjuhise, mida Marko mulle ei maininudki :lol:

Hooldusraamatu viimane sissekanne on tehtud 07.2002a. 154k pealt.

Lisaks oli ka veel 03.2006 tehtud autole tehniline kontroll, kus on läbisõiduks 164k märgitud.

Hetkel oli vist spidol ees 176k.

Tegelikult ei oma läbisõit minu puhul erilist tähtsust aga lihtsalt tuju tegi heaks.

Ei ole põhjust kahelda, et ükski dokument neist võltsitud oleks.

Sellele viitab juba auto üldine seisukord.

Auto siis toodud 08.2006 Belgiast, ehk Eestis alla kahe kuu olnud.

Täna sai asjaga natukene ka tegeletud.

Passis on autol 66kw aga tegelikult on mootor 77kw 1.8 pritse (M10).

Kerele kinnitatud tahvlil on ka originaal mootori kood (18 4V D) ja selleks oli tõesti 66kw karburaatoriga mootor.

Mingi aeg on tehtud autole mootorivahetus (18 4E B) ja tundub, et väga korralikult, kuna juhtmestik on ka kõik uus pandud ja väljast nagu uus (üpole keegi seda lõikunud).

Starteril oli isegi originaal kattekumm ilusti küljes.

Mootor käib M10 mootori kohta ikka väga siga vaikselt (tühikäigul ei ole ei klapi ega ketiklõbinat).

Mootorivahetus selgitab ka lisaks keevitatud õhufiltri kopsiku kinnitust (originaal ja õige koha peal aga lihtsalt valget värvi).

Olen enne omanud karburaatoriga varianti ja see käis nagu õmblusmasin.

Ka peale keti ja ketitaldade vahetust.

Sai kõrvaldatud ka mõned puudused mootori juures.

Nimelt õlirõhuanduri juurest lekkis.

Marko mainis, et andur vigane aga selgus, et eelmine inimene kes seda näppis kasutas valesid töövõtteid.

Sai natuke jama sealt likvideeritud ja tulemus on see, et kõik ilusti peab.

Vähemalt tühikäigul oli kõik OK, sõita ei proovinud.

Sai ka sellest lekkest tekkinud õlilaga koristatud.

Generaatorile sai samuti uued kummpuksid ostetud UM-ist, kuna vanad on läbi ja kenekas logises peal.

Generaatori logisemine oli tingitud ilmselt sellest, et väntvõlli rihmaratas on mingi asjaga pihta saanud ja laperdab.

Ilmselt väsitas geneka kummipuksid ära.

Väntvõlli keti poolne simmerling ka vist lekib õrnalt, ostsin selle ka uue.

Sisu on ka autol nagu uus.

Esimesed istmed nagu uued, pole isegi seljatoed ära vajunud.

Esmaspäeval üritan auto dokumentide poole ka ilusti korda ajada, siis saab ka tänaval liigelda.

Mõned Marko poolt tehtud pildid ka: http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30_Ostes

  • Vastuseid 977
  • Vaatamisi 182,4tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Hetkel ei ole põhjust mootorit vahetada, kuna jõu, kaalu ja juhitavuse suhe on paigas. M30 on poole raskem, kui M10 mootor, juhitavus kannatab selle all päris kõvasti, kuna enamus kaalu on M30 moot

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_26547

Võin ka avalikult seda öelda, kuna tegu oli õiglase hinnaga.

Konkreetne huviline kes neid velgi hinnata oskas sai õigel ajal jaole.

Hinnaks kujunes 7500.- eek.

Oli ka teisi huvilisi, kes arvasid, et läikivad vanakooli veljed puuotsas kasvavad ja

neid niisama jagatakse koos uute rehvidega.

Võin vihjeks öelda, et selliste velgede juures ei maksa velje diameeter vaid maksab välimus.

Kahjuks 90% inimesi hindavad velje hinda velje diameetrit arvestades.

Kui on soovi võid need veljed Eestis ~10 000 eek 4tk soetada.

Väidetavalt pidi neid selle hinna eest saama aga siiani pole keegi millegipärast neid endale veel soetanud sellise hinnaga.

Ei ole üldse hull hind 15" väga haruldaste ja ilusate vanakooli velgede eest.

Kui mul pidureid nii suuri ei tuleks, siis nilliks ise Schmidt-i või Steffani toodangut.

Kahjuks seal jah juba mõned 14" veljed 4tk maksavad 20k+.

Aga noh ilu eest tuleb maksta.

Need enamus Hiina veljed mis siin Eestis odavalt müüakse pole IMO väga sobilikud vanakooli auto alla.

Rohkem uute jubedate Citroen, Renault, Honda jne pärusmaa.

Aga eks 90% inimestele on põhiline, et oleks VALUVELG (tuus ju), ilu ei ole üldse oluline.

Andke andeks kui kedagi solvasin, mulle lihtsalt meeldib Saksa vanakooli stiil.

Inimestel oleks aeg hakata aru saama, et VELG ja MADALDUS teevad autost auto MITTE LÄTI SPOILERID!!!

  • Autor
comment_26523

Täna installisin lõpuks turbo vesijahutuse ka külge.

Väga meeldiv, et BMW insenerid on mõelnud ka turbotajate peale ja tegid paraja suurusega väljaviigud jahutussüsteemi.

Nimelt siis kasutan segusiibri soojenduseks mõeldud väljaviike, kuna mina ei pea seda segusiibri soendust vajalikuks.

Ime muidugi, et turbo ülemise jahutusaugu külge sobiva ühendustüki leidsin.

Keerab täpselt turbo kumerusega ja külmaosa kõrguselt alla.

Nüüd võib talvisele rallitamisele väheke rahulikuma südamega vastu minna.

Lumega on nii madalalt spooliva RWD turbokaga ÜLIFUN sõita :-D

  • Autor
comment_26520

Ma ei usu, kuna vabalthingav mootor on raskem 8)

E30 on hea väike auto, E34 käras rallitamiseks ka.

Otsustasin ka seda, et see talv aistevahele veel M30 mootorit ei istuta.

Teen M10-nele kapremondi, vahetan mõned jupid sisus ära ja installib suurema turbo ning

hakkab suuremaid numbreid püüdma.

comment_26505

"Võin ka avalikult seda öelda, kuna tegu oli õiglase hinnaga.

Konkreetne huviline kes neid velgi hinnata oskas sai õigel ajal jaole.

Hinnaks kujunes 7500.- eek.

Oli ka teisi huvilisi, kes arvasid, et läikivad vanakooli veljed puuotsas kasvavad ja

neid niisama jagatakse koos uute rehvidega.

Võin vihjeks öelda, et selliste velgede juures ei maksa velje diameeter vaid maksab välimus.

Kahjuks 90% inimesi hindavad velje hinda velje diameetrit arvestades."

Täpselt nii see asi on läige ja diameeter loeb.mind vaadati kui debiilikut kui Baur,i jaoks UM,ist uued originaal BBS,id soetasin kuna sobivas seisukorras (ehk veatu välimusega ja sirgeid)kasutatuid ei õnnestunud leida eestist.

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_26382

Vaatan, et siin kõik suure hooga ehitavad M50 conversioneid endale ja püssivad linnapeal ringi.

Mõtlesin, et krt ega ma ka siis kehvem saa olla ja peaks Autolehes lubatud suurema kubatuuri valmis varuma.

Juhtus siis nii, et sattus kätte komplektne S38B36 mootor koos juhtmestiku, aju ja õhukulumõõtjaga.

Homme hommikul on kõigi eelduste kohaselt mootor juba minu valduses.

Kõigepealt tuleb asi juppideks võtta ja sisu üle vaadata ning seest puhtaks pesta.

Eks siis vaatab edasi mis kujul see mootor auto aistevahele rändab.

Kes ei tea, siis tegu on E34 M5 3.6L 24klappi ITB-dega mootoriga, millel stockis vabalthingavad tagasihoidlikud 232KW ja 360NM.

  • Autor
comment_26380

Sa pead silmas siis M3 S50B32 mootorit?

E34 on ka 250kw variant olemas (3.8L).

3.8 mootor pidi rootslaste väitel jama olema, kuna need mootorid on 3.5L plokist üle puuritud ja

3.8L plokk pidi mõranema, kuna silindri seinad on juba väga õhukesed.

Vähemalt turbotamsie jaoks on see 3.8Ltunduvalt halvem variant.

  • Autor
comment_26360

Enne ikka mootor ilusti puhtaks ja korda.

Ei ole tahtmist mitme korraliku E30 väärtuses mootorit laiali lasta.

Vaadake mis nende mootorite keskmine hind on, siis saate ehk aru, miks ma pimesi ei taha seda mootorit installida.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.