Hüppa postitusse
Postitatud
comment_29441

BMW E30 projekt 'SLEEPER'

Mootori pool hetkel:

* Mootor M10B18 (18 4E :lol:

* MegaSquirt'n'Spark V3.0 programeeritav juhtaju

* VEMS AFresTiny WideBand + EGT

* Bosch MotorSport 2x2 Coilpack

* M20B25 segusiiber

* M50B25 TPS sensor

* Väga kiire GM IAT sensor

* M50B25 CAM VR sensor väntvõlli asendi anduriks

* 36-1 Trigger Wheel

* Custom made turbo kollektor

* Mitsubishi TD04L-13T-6 turbo + sisene WG + acutator

* HKS SSQV BOV

* Intercooler (550mmx180mmx65mm)

* 680cc/min@3.0bar Peak & Hold pihustid

* 2.5bar kütuserõhuregulaator

* 2.5" RV DownPipe & otseläbi väljalase

* 2.5" RV Sisselasketorustik

* SCT 3" avaga koonusfilter

* AutoBahn88 silikoonvoolikud

* Saab 900 Turbo sidurikorv (pressure test järgi paigaldatud)

* Pidurimeistri katetega originaal siduriketas

* Spal 330mm elektriline jahutusventilaator

Kapotialune mõnest kohast kaetud spetsiaalse kuumustpeegeldava matiga. DownPipe teibitud, et kapotialust temperatuuri langetada.

Alusvankris tehtud muudatused hetkel:

* 5x120 conversion

* 302mmx28mm Zimmermann pidurikettad ees (ühe 60mm kolviga supportiga)

* E32 740i ühekolviga supportid ees (60mm kolviga)

* 294mmx19mm SBS Pro Touring pidurikettad taga

* E34 M5 supportid taga

* Koni Sport Short sportamordid

* Custom coiloverid ees (70NM vedrudega)

* 60mm madaldusvedrud taga

* Tagumised põhjalöögipuksid

* PowerFlex esimesed õõtsapuksid

* PowerFlex tagasillapuksid (tala+õõtsad)

* PowerFlex diffripadi

* PowerFlex tagumised stabikapuksid

* Kiirema ülekandega ja võimendiga roolilatt (E36)

* 13.5mm tagumine stabilisaatorvarras

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist esimene strutbar

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist tagumine strutbar

Välimuse hetkeseis:

* Mustad neerud

* Hella Black esituled

* Smoke Udutuled (custom)

* Inpro Smoke esimesed suunatuled

* Crystal Smoke tagatuled

* Originaal esilisa

* BBS RS 17"x8.5" poleeritud randiga kolme osalised valuveljed

* 205/40/17 GT Radial Champiro suverehvid

Sisu ja üldised muudatused:

* Aku tõstetud pagasiruumi

* Automaatsed päevasõidutuled

* Elektriline antenn

* Kolme lisakella alus armatuuri keskel

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Dyno tulemustest siis niipalju (0.9bar boost):

175kw/238hp mootorist (153kw/208hp rattast) @ 5800rpm

327nm mootorist (285nm rattast) @ 4600rpm

Dynochart ka (graafikul rattatulemused, W on tegelikult HP ja Nm on LB/FT, all listis on power KW ja NM ikka NM):

http://m-tuning.ee/galerii/albums/MihkelE30/aal.jpg

Autoks siis BMW E30 316, originaalis 66kw karpamootor aga keegi oli selle juba kunagi 1.8 mitmepunkti sissepritsega asendanud (77kw).

Tundub, et mootorivahetus tehniliselt poolelt suht viisakalt teostatud aga elektri ja välimuse pool jättis väheke soovida.

Korraliku kerega isendit sai natuke aega otsitud ja sellise ma leidsin.

Lahja mootoriga variandi valisin selletõttu, et see on kerge (puudub mugavusvarustus) ja nende kered on kõige viisakamad.

325 mootoritega isenditega sõidab teadagi milline osa inimestest :?:

Keres pole eriti pettuma ka pidanud, mõni koht tahab/tahtis tegmist aga võrreldes enamuste samasugustega on ikka superkorras.

Samuti on salong väga korralik. Auto on 2006 Augustis Belgiast toodud ja kaasas oli ka hooldusraamat, mis tundus tõene.

Kere peaks selle järgi olema 175k sõitnud. Arvestades seisukorda, siis on see ilmselt ka tõsi.

Oli plaan M50B25 mootori peale üle minna (mootor oli juba olemas) aga mõtlesin ringi.

Siiamaani siis pool projekti investeeringutest auto korraliku hoolduse peale läinud nagu see vanadel autodel ikka kipub olema.

Esisild sai kõik uued 325 tükid (nii performance , kui originaalid (LMI)) ja tagasild osaliselt.

Enamus asju küll tegelikult kattuvad võimsamate mootoritega mudelitega. Esisillas ka jämedad püstakut ning 325i pidurid.

Antud auto valisin kuna:

* Tagavedu

* Baasmudeli kaal 1050kg

* Aegumatu välimus

Mõned keredetailid vaja veel üle värvida, et välimuse komplektseks saaks.

Samuti vaja sidur kangema vastu vahetada.

Mõned pildid ka hetkeolukorrast:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg

aac.thumb.jpg aad.thumb.jpg

aae.thumb.jpg aaf.thumb.jpg

aag.thumb.jpg aah.thumb.jpg

aai.thumb.jpg aaj.thumb.jpg

Kogu pildimaterjali leiab --> http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30

Mõned videod ka veel:

Vanem jutt, mis nüüdseks arhiivis:

Sai Marko_N käest siis 88a 316 ostetud.

Hetkel olen ostuga veel väga rahul.

Kere on tõesti väga korralik nagu paljud tuttavad juba kiitnud on.

Täna avastasin kindalaekast ka hooldusraamatu ja kasutusjuhise, mida Marko mulle ei maininudki :lol:

Hooldusraamatu viimane sissekanne on tehtud 07.2002a. 154k pealt.

Lisaks oli ka veel 03.2006 tehtud autole tehniline kontroll, kus on läbisõiduks 164k märgitud.

Hetkel oli vist spidol ees 176k.

Tegelikult ei oma läbisõit minu puhul erilist tähtsust aga lihtsalt tuju tegi heaks.

Ei ole põhjust kahelda, et ükski dokument neist võltsitud oleks.

Sellele viitab juba auto üldine seisukord.

Auto siis toodud 08.2006 Belgiast, ehk Eestis alla kahe kuu olnud.

Täna sai asjaga natukene ka tegeletud.

Passis on autol 66kw aga tegelikult on mootor 77kw 1.8 pritse (M10).

Kerele kinnitatud tahvlil on ka originaal mootori kood (18 4V D) ja selleks oli tõesti 66kw karburaatoriga mootor.

Mingi aeg on tehtud autole mootorivahetus (18 4E B) ja tundub, et väga korralikult, kuna juhtmestik on ka kõik uus pandud ja väljast nagu uus (üpole keegi seda lõikunud).

Starteril oli isegi originaal kattekumm ilusti küljes.

Mootor käib M10 mootori kohta ikka väga siga vaikselt (tühikäigul ei ole ei klapi ega ketiklõbinat).

Mootorivahetus selgitab ka lisaks keevitatud õhufiltri kopsiku kinnitust (originaal ja õige koha peal aga lihtsalt valget värvi).

Olen enne omanud karburaatoriga varianti ja see käis nagu õmblusmasin.

Ka peale keti ja ketitaldade vahetust.

Sai kõrvaldatud ka mõned puudused mootori juures.

Nimelt õlirõhuanduri juurest lekkis.

Marko mainis, et andur vigane aga selgus, et eelmine inimene kes seda näppis kasutas valesid töövõtteid.

Sai natuke jama sealt likvideeritud ja tulemus on see, et kõik ilusti peab.

Vähemalt tühikäigul oli kõik OK, sõita ei proovinud.

Sai ka sellest lekkest tekkinud õlilaga koristatud.

Generaatorile sai samuti uued kummpuksid ostetud UM-ist, kuna vanad on läbi ja kenekas logises peal.

Generaatori logisemine oli tingitud ilmselt sellest, et väntvõlli rihmaratas on mingi asjaga pihta saanud ja laperdab.

Ilmselt väsitas geneka kummipuksid ära.

Väntvõlli keti poolne simmerling ka vist lekib õrnalt, ostsin selle ka uue.

Sisu on ka autol nagu uus.

Esimesed istmed nagu uued, pole isegi seljatoed ära vajunud.

Esmaspäeval üritan auto dokumentide poole ka ilusti korda ajada, siis saab ka tänaval liigelda.

Mõned Marko poolt tehtud pildid ka: http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30_Ostes

  • Vastuseid 977
  • Vaatamisi 182,5tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Hetkel ei ole põhjust mootorit vahetada, kuna jõu, kaalu ja juhitavuse suhe on paigas. M30 on poole raskem, kui M10 mootor, juhitavus kannatab selle all päris kõvasti, kuna enamus kaalu on M30 moot

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_26962

Millist võrdlust sa silmas pead?

Spool-upi näiteks ei saa üldse võrrelda.

Subaru uus turbiin on täiesti 0 bemmi spool-upi kõrval (subaru originaal turbiin).

Hetkel liigub subaru ilmselt paremini edasi, mida poole kordsest võimsuse vahest samas ikka loota on.

Hetkel p***e dyno järgi on Bemmil 125kw kindlasti, Subarul vast umbes 200kw.

Bemm on fun kuna on tagavedu.

comment_26952

Nüüd siis mingi kange sidur sinna hankida. Rõhku u. kaks korda tõsta ja siis peaks juba päris hea olema. Aa, ja muideks see Lille poolt müüdav 2,3 liitrine M3 S14 plokk ja dogleg kast peaksid päris hästi sinu autole sobima... :)

  • Autor
comment_26950

Järgmine mootor mis aiste vahele lendab saab olema vähemalt 2x suurema töömahuga.

Lisaks kostitan teda turbo ja 1+ bar ülerõhuga.

Pidurid on nii, et ees on 325 ventileeritavad kettad ja taga renoveeritud trummelpidurid.

Pidurid on täitsa okei praegu, rinkaauto ta hetkel küll pole.

Pidurid võtab ette siis, kui tuleb 5x120 conversion ja suuremad veljed.

Tuled meeldivad mulle nii nagu nad hetkel on.

Ainult hõbedase kattega pirnid vaja sisse panna.

  • Autor
comment_26946

Mõned pildid kapotialusest ka:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg aac.thumb.jpg

Paegu pilti vaadates meenus, et oilcatchi peaks ka ära paigaldama :-D

G-Techi tahtsin proovida aga tuli maanteel meelde, et unustasin asja Subarusse.

Hetkel sealt ilmselt mingit head tulemust ka ei saa, kuna nagu ka videolt kuulda 2. ja 3. käik sidur libiseb päris pikalt.

Esimesel käigul ei saa väga aru, kuna algul käib ratas tühja.

  • Autor
comment_26928

Rahakoti kergendamisest ei tahaks rääkida, kuna romulakaubast turboprojektide ehitamist ma eriti ei harrasta, siis juba tükkidele kulub päris suur summa.

Enda projekti tükkide maksumust ma pole veel kokku arvutanud, huvi pärast muidugi võiks arvutada.

EDIT: Praeguste arvutustega läks ainult moootoriosa juppidele ~25k, kuna osad asjad olid endal juba varem olemas.

Aga üldiselt läheb enamvähem rahuldava projekti saamiseks juppidele ~40k.

Täna möllasin natuke auto all ja kapotiall ka.

Roolivõimendi pumba rihmarattale leidsin lahenduse M30 mootori rihmaratta ja mõnede seibide näol.

Diffri kiskusin ka alt ära, et teist Kemmpi tuuning diffrit katsetada.

All olnud diffril ilutses silt 3.91 ja ka kontrollides ilmnes, et on õige silt.

Homme loen üle, mis ülekandega allaminev differ on.

Pihustite resistoritele tegin kinnitusaluse ka ära ja sobitasin paika, jäi suht viisakas.

  • Autor
comment_26923

Täna sain Kemppi diffrit ka proovida.

Sõita on väga lahe (2 esimest käiku mustad jutid taga, külg ees) aga diffri toorik oli s**t, undab raibe.

Pidin sisuliselt 2-est diffrist ühe ehitama, kuna sellel keevitatud diffril olid teistsugused simmerid ja flantsid ei istunud sisse.

Järske nurki suht tülikas keerata (garaa¾i ja välja manööverdamine).

Peab ikka õige LSD sinna otsima.

Praegu mõtlen, kas ehitada vana differ komplektseks tagasi või jätta see kuni LSD leidmiseni alla.

  • Autor
comment_26894

Nädalavahetusel sai mõnede keredetailide värvimise ja ettevalmistusega tegeletud.

Kodustest tingimustes värvituna jäi täna õhtuse seisuga kvaliteet täitsa OK,

näis kuidas homme valges ja kuivanuna asjad on.

Värvitud sai siis stanged ja peeglid, homme vaja esipõlle ja esilisa tarvis värvi juurde osta.

Suured tänud Tarmole (collaracer), kes maalri ametit pidas.

Täna sain Vems AFreshTiny WB+EGT kella ka kätte.

  • Autor
comment_26874

Auto hakkab vaikselt juba ilmet võtma.

Esiosa on suhtkoht mõnus juba, vähemalt kõik asjad kere värvi ja enamvähem sirged.

9-al E30-nel 10-nest on esiosa raipeks sõidetud, stange ja tiiva vahed kosmilised, põlled kõverad.

Veidike tegelesin ka välimuse fine tuninguga (kirjadeta numbrialused,

kapotivahed paika aetud, stangede vahed paika aetud jne, tulede ja iluvõre vahed ka enamvähem paigas, jne.)

comment_26866
Auto hakkab vaikselt juba ilmet võtma.

Esiosa on suhtkoht mõnus juba, vähemalt kõik asjad kere värvi ja enamvähem sirged.

9-al E30-nel 10-nest on esiosa raipeks sõidetud, stange ja tiiva vahed kosmilised, põlled kõverad.

Veidike tegelesin ka välimuse fine tuninguga (kirjadeta numbrialused,

kapotivahed paika aetud, stangede vahed paika aetud jne, tulede ja iluvõre vahed ka enamvähem paigas, jne.)

See nüüd küll suht ülepakutud. Tean juba oma tutvusringkonnast kolme/nelja isegi võibolla rohkemat sirge ninaga e30-t. Endal oli veel mõned kuud tagasi samamoodi väga ilus sile(toonitan mõned kuud tagasi :respect: ). Samas mul see fixitav suht kergelt veel. Ma pakun, et see suhe on 5 autot 10-st. Aga jah, kõigil ju võimalik need vahed paika ajada ja ära timmida, see pole mingi näitaja. Kes sellega ainult tegeleda viitsivad. Nii et sulle jõudu ja jaksu... Loodame siis seda masinat ka kunagi BMW-Cupil näha 8)

  • Autor
comment_26865

No need isendid mida mina olen tutvusringkonnas näinud ja

väga korralikeks on ostuhetkel dituleeritud olid küll suht kesise ninaosaga (k.a. minu auto).

Taavi auto puhul mulle tõsiselt meeldis see, et nina oli peaaegu ideaalne.

Tavaliselt on just see probleem, et esipõll on kõver mõnest nurgast.

Täna sai mõned pildid ka tehtud, varsti ehk riputan siia mõne.

comment_26864
No need isendid mida mina olen tutvusringkonnas näinud ja

väga korralikeks on ostuhetkel dituleeritud olid küll suht kesise ninaosaga (k.a. minu auto).

Taavi auto puhul mulle tõsiselt meeldis see, et nina oli peaaegu ideaalne.

Tavaliselt on just see probleem, et esipõll on kõver mõnest nurgast.

Täna sai mõned pildid ka tehtud, varsti ehk riputan siia mõne.

eks ma siis proovin seda esiotsa ideaalsena edasi hoida :) iseasi mis sellest välja tuleb talvel 80madaldusega?

  • Autor
comment_26863

Vot see on põhjus, miks ma originaal kitsa lisa kasuks lõpuks otsustasin.

Nii madala autoga, kui spoiler kuskile taha kinni jääb, tõmbab põlle ka 90% tõenäosusega kõveraks.

Ma peaks tegelikult veel põlle alumised kinnitused raami küljes sirgeks laskma lüüa.

Hetkel alumised toed toetavad küll vastu raami aga kruvidega kinni pole,

kuna eelmise omaniku põllemõlkimine on raami kinnitused sisse muljunud.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.