Lisan siia oma värske E30 - omal on hea silma peal hoida ja asjad kirja panna. Loomulikult oodatud kriitika ja soovitused, küsimused.
See nädalalõpp, mis oli, otsisin endale autot, igapäevasõitudeks, käisin erinevaid masinaid vaatamas, aga pühapäeva hommikul helistasin auto24 kuulutuse peale, naisterahvas võttis vastu ja rääkis, et 2-3 aegu saab vaatama tulla, aga siis ainult mees kodus ja mees räägib ainult vene keelt (ma ise väga vene keelt ei räägi, küll aga saan enamvähem aru). Naine pidi ise sõbranna või tuttava juubelile minema. Läksime siis kohale ja vaatasime kiirelt auto üle, omanik rääkis, mis viga ja mis vahetatud, tegin proovisõidu ja pikemalt mõtlemata lõime käed. Lisaks autole sain kohe ka juurde soodsalt ühe talve sõitnud Good Year Ultragrip naastrehvid originaal plekkvelgedel, millele anti kaasa ka BMW originaal ilukilbid. Auto oli regulaarselt hooldatud, 13 aastat ühe inimese käes olnud ja Eestis aastast 2000, enne seda toodi auto ilmselt Saksamaalt. Omanikud olid vanem paar – naine üldiselt sõitis sellega. Kirja tuleks ka panna fakt, et see auto oli neil koera vedamiseks – koer oli Eesti spordikoerte meister möödunud aastal.
BMW headest pooltest: kõik tehniline pool on üle käidud ja töötab. All olid uued rehvid ees, tagumised väga piisava mustriga. Vahetatud on piduriklotsid ja –kettad, tehtud on ka pumbaremont, lisaks veel muid pisemaid asju. Kõige parem kogu selle auto ostu juures on see, et auto ei ole saanud mitte mingisugust tuuningut – kõik on originaal, nagu peab (veljed välja arvata, mis on küll ajastukohased, aga mitte originaalid). Isegi raadio on originaal Bavaria Reverse CII, millest on raske minu arvates parema sobivusega makki leida. Varustuse poole pealt on tegemist üsna keskmisega – ei ole midagi väga üle, aga puudu ka ei ole. Kõik, mis vaja, on olemas – varustuse nimekiri on all.
Nüüd aga see halvem pool... Rooste, rooste ja veelkord rooste. Praeguse seisuga on autol roostes kõige hullemini parempoolne esimene uks ja parem esitiib. Samas oleks vaja vahetada ka vasak esitiib ja võib-olla ka muid asju (küljekarpe pole veel näinud). Huvitav on see, et keegi on alustanud keretöid, aga ei ole lõpuni neid teinud. Roostes kohad on välja lõigatud ja asemele keevitatud plekk, üsnagi viisakalt, aga pole isegi krunditud ja seega on need uuesti rooste läinud. Pindmise roostega loodetavasti on veel esipõll, tagapõll ning ülejäänud uksed. Ka katuseluuk on auklik – sellega peaks ka midagi kiiremas korras ette võtma. Üks udutuli ei tööta (öeldi, et massiprobleem), roolivõimuga on mingi jama (pöörates kohati on raske, kohati kerge) sõites mingi asi teeb harva kahisevat häält – ilmselt seesama roolivõimendi (teatud nurga all rooli hoides), käiguvahetusel on raske ilma tagasillas jõnksu tegemata sidurit muljuda – diferentsiaali puks või kardaani vahemuhv? Lisaks on veel väiksemaid vigu, millest kõige häirivam on see, et kumbki uks ees ei ole avatav ega sulgetav võtmega ukselukust – neid ei ole kasutatud ilmselt aastaid ja seega on muugid oksüdeerunud.
Miks see auto üldse sai ostetud ja mitte mõni teine, mida vaatamas käisin – see auto on originaalkorras, hooldatud, rikkumata, madaldamata, hind oli minu jaoks soodne. Mõne päeva jooksul, mis ma neid (E30-neid) vaatamas käisin, nägin igas hinnaklassis masinaid ja valdav enamik olid neist väga ülehinnatud. Oli suvalisi masinaid, millele oli suvaline suur velg alla pandud ja loodeti megakasumit saada – ometi igast otsast oli midagi vaja teha, täielikult hooldamata, paar paremad, paar hullemad. Nendest teistest oli antud isend oluliselt parem. Kuigi keretööd mulle ei meeldi, siis ülejäänud asjad minu silmis korvasid selle pisikese värvimise, lihvimise, pahteldamise... Ja alati on tore ju uusi tükke kere külge sobitada – see on mönus töö. Muidugi nagu iga korraliku E30 puhul, on sõitmine ülimalt meeldiv ja hea – sõiduasend on hea, sõidab masin sujuvalt (eriti see 2,4td), kütusekulu on ka antud mootoriga suhteliselt madal ja väändemoment on rõõmustav. Kui aus olla, siis tegelikult otsisingi omale diislit, küll sedaani, aga seekord juhtus sedasi, et sattus touring. Eelnevalt on käest läbi käinud veel kaks E30-t, üks 318 pre-face, mis oli hunnik õnnetust ja pärast seda üks 324TD, sedaankerega. Sellest esimesest sain E30 haiguse, teise masinaga asi süvenes veelgi ja nüüd on tulemus käes...
Pilte ei ole jõudnud teha, seega panen siia esialgu müügikuulutuse pildid. Küll aga teen millalgi uued pildid ka, kus on midagi näha ka.
Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus
Lisan siia oma värske E30 - omal on hea silma peal hoida ja asjad kirja panna. Loomulikult oodatud kriitika ja soovitused, küsimused.
See nädalalõpp, mis oli, otsisin endale autot, igapäevasõitudeks, käisin erinevaid masinaid vaatamas, aga pühapäeva hommikul helistasin auto24 kuulutuse peale, naisterahvas võttis vastu ja rääkis, et 2-3 aegu saab vaatama tulla, aga siis ainult mees kodus ja mees räägib ainult vene keelt (ma ise väga vene keelt ei räägi, küll aga saan enamvähem aru). Naine pidi ise sõbranna või tuttava juubelile minema. Läksime siis kohale ja vaatasime kiirelt auto üle, omanik rääkis, mis viga ja mis vahetatud, tegin proovisõidu ja pikemalt mõtlemata lõime käed. Lisaks autole sain kohe ka juurde soodsalt ühe talve sõitnud Good Year Ultragrip naastrehvid originaal plekkvelgedel, millele anti kaasa ka BMW originaal ilukilbid. Auto oli regulaarselt hooldatud, 13 aastat ühe inimese käes olnud ja Eestis aastast 2000, enne seda toodi auto ilmselt Saksamaalt. Omanikud olid vanem paar – naine üldiselt sõitis sellega. Kirja tuleks ka panna fakt, et see auto oli neil koera vedamiseks – koer oli Eesti spordikoerte meister möödunud aastal.
BMW headest pooltest: kõik tehniline pool on üle käidud ja töötab. All olid uued rehvid ees, tagumised väga piisava mustriga. Vahetatud on piduriklotsid ja –kettad, tehtud on ka pumbaremont, lisaks veel muid pisemaid asju. Kõige parem kogu selle auto ostu juures on see, et auto ei ole saanud mitte mingisugust tuuningut – kõik on originaal, nagu peab (veljed välja arvata, mis on küll ajastukohased, aga mitte originaalid). Isegi raadio on originaal Bavaria Reverse CII, millest on raske minu arvates parema sobivusega makki leida. Varustuse poole pealt on tegemist üsna keskmisega – ei ole midagi väga üle, aga puudu ka ei ole. Kõik, mis vaja, on olemas – varustuse nimekiri on all.
Nüüd aga see halvem pool... Rooste, rooste ja veelkord rooste. Praeguse seisuga on autol roostes kõige hullemini parempoolne esimene uks ja parem esitiib. Samas oleks vaja vahetada ka vasak esitiib ja võib-olla ka muid asju (küljekarpe pole veel näinud). Huvitav on see, et keegi on alustanud keretöid, aga ei ole lõpuni neid teinud. Roostes kohad on välja lõigatud ja asemele keevitatud plekk, üsnagi viisakalt, aga pole isegi krunditud ja seega on need uuesti rooste läinud. Pindmise roostega loodetavasti on veel esipõll, tagapõll ning ülejäänud uksed. Ka katuseluuk on auklik – sellega peaks ka midagi kiiremas korras ette võtma. Üks udutuli ei tööta (öeldi, et massiprobleem), roolivõimuga on mingi jama (pöörates kohati on raske, kohati kerge) sõites mingi asi teeb harva kahisevat häält – ilmselt seesama roolivõimendi (teatud nurga all rooli hoides), käiguvahetusel on raske ilma tagasillas jõnksu tegemata sidurit muljuda – diferentsiaali puks või kardaani vahemuhv? Lisaks on veel väiksemaid vigu, millest kõige häirivam on see, et kumbki uks ees ei ole avatav ega sulgetav võtmega ukselukust – neid ei ole kasutatud ilmselt aastaid ja seega on muugid oksüdeerunud.
Miks see auto üldse sai ostetud ja mitte mõni teine, mida vaatamas käisin – see auto on originaalkorras, hooldatud, rikkumata, madaldamata, hind oli minu jaoks soodne. Mõne päeva jooksul, mis ma neid (E30-neid) vaatamas käisin, nägin igas hinnaklassis masinaid ja valdav enamik olid neist väga ülehinnatud. Oli suvalisi masinaid, millele oli suvaline suur velg alla pandud ja loodeti megakasumit saada – ometi igast otsast oli midagi vaja teha, täielikult hooldamata, paar paremad, paar hullemad. Nendest teistest oli antud isend oluliselt parem. Kuigi keretööd mulle ei meeldi, siis ülejäänud asjad minu silmis korvasid selle pisikese värvimise, lihvimise, pahteldamise... Ja alati on tore ju uusi tükke kere külge sobitada – see on mönus töö. Muidugi nagu iga korraliku E30 puhul, on sõitmine ülimalt meeldiv ja hea – sõiduasend on hea, sõidab masin sujuvalt (eriti see 2,4td), kütusekulu on ka antud mootoriga suhteliselt madal ja väändemoment on rõõmustav. Kui aus olla, siis tegelikult otsisingi omale diislit, küll sedaani, aga seekord juhtus sedasi, et sattus touring. Eelnevalt on käest läbi käinud veel kaks E30-t, üks 318 pre-face, mis oli hunnik õnnetust ja pärast seda üks 324TD, sedaankerega. Sellest esimesest sain E30 haiguse, teise masinaga asi süvenes veelgi ja nüüd on tulemus käes...
Pilte ei ole jõudnud teha, seega panen siia esialgu müügikuulutuse pildid. Küll aga teen millalgi uued pildid ka, kus on midagi näha ka.
Ja kohustuslik varustuse nimekiri: