Hüppa postitusse
Postitatud
comment_62797

Lisan siia oma värske E30 - omal on hea silma peal hoida ja asjad kirja panna. Loomulikult oodatud kriitika ja soovitused, küsimused.

 

See nädalalõpp, mis oli, otsisin endale autot, igapäevasõitudeks, käisin erinevaid masinaid vaatamas, aga pühapäeva hommikul helistasin auto24 kuulutuse peale, naisterahvas võttis vastu ja rääkis, et 2-3 aegu saab vaatama tulla, aga siis ainult mees kodus ja mees räägib ainult vene keelt (ma ise väga vene keelt ei räägi, küll aga saan enamvähem aru). Naine pidi ise sõbranna või tuttava juubelile minema. Läksime siis kohale ja vaatasime kiirelt auto üle, omanik rääkis, mis viga ja mis vahetatud, tegin proovisõidu ja pikemalt mõtlemata lõime käed. Lisaks autole sain kohe ka juurde soodsalt ühe talve sõitnud Good Year Ultragrip naastrehvid originaal plekkvelgedel, millele anti kaasa ka BMW originaal ilukilbid. Auto oli regulaarselt hooldatud, 13 aastat ühe inimese käes olnud ja Eestis aastast 2000, enne seda toodi auto ilmselt Saksamaalt. Omanikud olid vanem paar – naine üldiselt sõitis sellega. Kirja tuleks ka panna fakt, et see auto oli neil koera vedamiseks – koer oli Eesti spordikoerte meister möödunud aastal.

 

BMW headest pooltest: kõik tehniline pool on üle käidud ja töötab. All olid uued rehvid ees, tagumised väga piisava mustriga. Vahetatud on piduriklotsid ja –kettad, tehtud on ka pumbaremont, lisaks veel muid pisemaid asju. Kõige parem kogu selle auto ostu juures on see, et auto ei ole saanud mitte mingisugust tuuningut – kõik on originaal, nagu peab (veljed välja arvata, mis on küll ajastukohased, aga mitte originaalid). Isegi raadio on originaal Bavaria Reverse CII, millest on raske minu arvates parema sobivusega makki leida. Varustuse poole pealt on tegemist üsna keskmisega – ei ole midagi väga üle, aga puudu ka ei ole. Kõik, mis vaja, on olemas – varustuse nimekiri on all.

 

Nüüd aga see halvem pool... Rooste, rooste ja veelkord rooste. Praeguse seisuga on autol roostes kõige hullemini parempoolne esimene uks ja parem esitiib. Samas oleks vaja vahetada ka vasak esitiib ja võib-olla ka muid asju (küljekarpe pole veel näinud). Huvitav on see, et keegi on alustanud keretöid, aga ei ole lõpuni neid teinud. Roostes kohad on välja lõigatud ja asemele keevitatud plekk, üsnagi viisakalt, aga pole isegi krunditud ja seega on need uuesti rooste läinud. Pindmise roostega loodetavasti on veel esipõll, tagapõll ning ülejäänud uksed. Ka katuseluuk on auklik – sellega peaks ka midagi kiiremas korras ette võtma. Üks udutuli ei tööta (öeldi, et massiprobleem), roolivõimuga on mingi jama (pöörates kohati on raske, kohati kerge) sõites mingi asi teeb harva kahisevat häält – ilmselt seesama roolivõimendi (teatud nurga all rooli hoides), käiguvahetusel on raske ilma tagasillas jõnksu tegemata sidurit muljuda – diferentsiaali puks või kardaani vahemuhv? Lisaks on veel väiksemaid vigu, millest kõige häirivam on see, et kumbki uks ees ei ole avatav ega sulgetav võtmega ukselukust – neid ei ole kasutatud ilmselt aastaid ja seega on muugid oksüdeerunud.

 

Miks see auto üldse sai ostetud ja mitte mõni teine, mida vaatamas käisin – see auto on originaalkorras, hooldatud, rikkumata, madaldamata, hind oli minu jaoks soodne. Mõne päeva jooksul, mis ma neid (E30-neid) vaatamas käisin, nägin igas hinnaklassis masinaid ja valdav enamik olid neist väga ülehinnatud. Oli suvalisi masinaid, millele oli suvaline suur velg alla pandud ja loodeti megakasumit saada – ometi igast otsast oli midagi vaja teha, täielikult hooldamata, paar paremad, paar hullemad. Nendest teistest oli antud isend oluliselt parem. Kuigi keretööd mulle ei meeldi, siis ülejäänud asjad minu silmis korvasid selle pisikese värvimise, lihvimise, pahteldamise... Ja alati on tore ju uusi tükke kere külge sobitada – see on mönus töö. Muidugi nagu iga korraliku E30 puhul, on sõitmine ülimalt meeldiv ja hea – sõiduasend on hea, sõidab masin sujuvalt (eriti see 2,4td), kütusekulu on ka antud mootoriga suhteliselt madal ja väändemoment on rõõmustav. Kui aus olla, siis tegelikult otsisingi omale diislit, küll sedaani, aga seekord juhtus sedasi, et sattus touring. Eelnevalt on käest läbi käinud veel kaks E30-t, üks 318 pre-face, mis oli hunnik õnnetust ja pärast seda üks 324TD, sedaankerega. Sellest esimesest sain E30 haiguse, teise masinaga asi süvenes veelgi ja nüüd on tulemus käes...

 

Pilte ei ole jõudnud teha, seega panen siia esialgu müügikuulutuse pildid. Küll aga teen millalgi uued pildid ka, kus on midagi näha ka.

 

post-597-0-88988500-1370262750_thumb.jpgpost-597-0-36024000-1370262751_thumb.jpgpost-597-0-80760200-1370262751_thumb.jpgpost-597-0-21882100-1370262752_thumb.jpgpost-597-0-73228000-1370262752_thumb.jpgpost-597-0-12324500-1370262753_thumb.jpgpost-597-0-57168300-1370262753_thumb.jpg

 

Ja kohustuslik varustuse nimekiri:

 

post-597-0-50568900-1370262990_thumb.png

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_62818

Konks peaks lahti käima küll, pooleteist-kahe sentimeetrine ümar "splint" sealt igatahes läbi läheb, aga konksuhoidja kohta ei tea hetkel midagi rääkida. Homme uus päev, siis vaatan asja üle. LSD kohta kahjuks ei tea ka, pole hetkel proovinud kuskil ja ilmselt ei proovi ka - küll aga tuleb diferentsiaali puks ära vahetada, seega kui see hetk käes on ja nagunii seal kallal toimetan, siis pole probleem ka vaadata, kas on LSD või mitte.

 

Ja originaali pooldan ikka seepärast, et autol on originaalina minu jaoks palju suurem väärtus - tuuningjuppe võib igaüks külge keerata, aga originaali pole enam nii kerge saada kuskilt...

 

Hetkel jalutama läinud varustuse nimekirjast originaal sportistmed, BBS veljed ja kassetihoidja - muu peaks küljes olema. Isegi ABS töötab, seda kruusa peal proovisin.

comment_62827

Kas tava istmetel on istmesoojendus ka olemas? Rool peaks olema m-tehnik 2 . Õige konsool on täitsa alles, lihtsalt kassetihoidja ise on ära võetud. Kas muiud ohukolmnurk ja esmaabikarp ka alles?

Konksu eemaldamine käib ikka parempoolsest rattast, kuhu käib punase peaga võti sisse, splinte ei pea selleks eemaldama.

Ees on vist originaal tweetrid, kas on kogu sound system helipakett pandud või ainult tweetrid?

  • Autor
comment_62829

Istmesoojendused on olemas, aga pistikud on hetkel ühendamata. Ohukolmnurk alles, esmaabikarpi kahjuks mitte. :(

Tweetereid kahjuks vist ei ole - vähemalt nad ei mängi hetkel, aga helipakett - mis sinna kuulub?

 

Kunagi on keegi paigaldanud autole ise heliisolatsiooni, mingi uuema Clarioni maki manuaal oli ka kindalaekas - võib-olla on kaasa võetud osa asju, kaasa arvatud tweeterid...

 

Selle konksu asja vaatan õhtul järgi.

 

EDIT: Tweeterid on täitsa olemas, ühendamata. Nokia kleeps peal ja MADE IN GERMANY. Ehk siis ilmselt originaalid. Millalgi peab polstrid nagunii maha kiskuma, siis vaatab selle kõlarite juhtmeteema üle ja tagakõlarite juhtmed-asjad tuleb ka üle vaadata. Tagumistest kõlaritest on järele jäänud vaid paljas raam, midagi kasutatavat pole seal... Tuleb need uued hankida kuskilt, aga arvan, et mul on ühed originaal E30 kõlarid riiulis veel ja ühed mingid juustud tänapäeva kõlarid peaks ka leidma...

Muudetud , muutis likoor

comment_62873

Sellel autol peaks olema ustenurkades tweetri juhtmed, vähemalt mulle jäi mingi kimp silma, kui sai seda autot vaatamas käidud.  Just rooste pärast jäi ostmata, lisaks kapoti alune täiesti lögane/voolas õli ja klapikambrikaane vahelt suitses/tuli mõnuga tossu  :huh:  Autol muidu on täitsa LSD all ja veel TYP188.

  • Autor
comment_62875

Juhtmed on ka isegi olemas, küljes neid pole... Eks ma katsetan nädalavahetusel või millalgi. Rooste vastu aitab vaid detailide (pleki) välja vahetamine - tuleb seegi ära teha, sest korralikke masinaid pole enam saada nagunii, olen juba arvestanud sellega. Praktiliselt iga masin tahab plekkide vahetust vähemal või rohkemal määral.

 

Kapotialt on jah õline, aga enamik tuleb klapikambrikaane vahelt. Tuleb korralikult puhtaks teha, vahetada tihend, vaadata, mis ta edasi teeb. Suitses ta ilmselt sealt ainult seepärast, et õli on väljalaske peale voolanud? Minu käes pole suitsenud... Ja õli on ka veel mootoris alles, niiet selles probleemi ei tohiks olla. Millalgi on plaanis teha ka elementaarne mootoriremont - aga seda alles siis, kui kerega on pisut tegeletud.

 

Muidugi see, et LSD küljes on veel, on väga hea. :)

 

Lisaks sain täna kätte oma uued (teise mehe vanad) turvavööd, mis leiavad tee tagaistujateni. Tänud Mihklile nende eest!

  • Autor
comment_63105

Nädalavahetusega väga palju korda ei saatnud - panin külge tagumised turvavööd, vaatasin üle helisüsteemi, korrastasin, vahetasin välja tagumised valjukad (õnnestus leida originaaliga samas möödus pioneeri mingid käkid, mis lendasid asemele ajutiselt), eest ühendasin tweeterid ära, lisasin igale poole puuduvad kruvid jne.

Lisaks sellele, et keegi oli pagasiruumi pannud päris palju pigimatti, on seda pandud ka uste sisse. Mõlemad esimesed uksed on 4-5mm paksuse pigimatiga seest täiesti kaetud. Arvatavasti on seda mujal veelgi. Uste sisse jooksid lisaks veel 2,5mm2 ristlõikega kõlarikaablid. Seega saab järeldada vaid seda, et eelmine omanik, või omanik enne neid, on tegelenud auto helitehnikaga päris palju...

Tegin ka ajutised roosteparandused tagumisel põllel, esimesel põllel ja ühel uksel... Lahtine rooste maha, roostesurm peale, lasin mõjuda, ajutine värv peale. Küll aga tuleb teha millalgi plekkide vahetus. Loodetavasti saab seda teha suve jooksul. Ilmselt tuleks ka terve auto üle värvida, et vältida toonierinevusi.

 

Käisin ka põhja all - mitte midagi hullu, põhjas kindlasti leidub auke, aga hetkel ei paista roosteauke kuskil. Kui nokkima hakata, siis kindlasti leiab.

 

Seega, kellel on pakkuda äkki korralikke esitiibasid, esipõlle diislile, esimesi uksi, tagumisi uksi, tagapõlle, küljekarpe, kapotti - võib rõõmsalt PS-i teada anda.

Muudetud , muutis likoor

comment_63142

Sai ka masinat veidi aega tagasi kadaka selveri juures nähtud. Tahab ikka väljast tegemist,aga muidu väga tore "koerakuut" :)...ennemgi see pill tallinnas silma hakanud,aga siis vist oli eelmise omaniku käes veel. Igaljuhul edu! Renx

  • Autor
comment_63159

eix22 või lauri1 oleneb kustkandi mees oled, kuidas muidu see sinine koeravõrk alt kinnitatud on, enda autol oleks ka vaja panna kuni põrandani

 

Alt polnudki kinni. Oli tehtud täpselt E30-sse sobiv võrk metallist. Kaablivitsadega oli tõmmatud tagumiste peatugede külge kinni ja niimoodi see seal oli. Ise viskasin selle esimese asjana sealt ära. Seisab kuuris. Kui soovid omale saada, kirjuta PS-i.

 

 

Sai ka masinat veidi aega tagasi kadaka selveri juures nähtud. Tahab ikka väljast tegemist,aga muidu väga tore "koerakuut" :)...ennemgi see pill tallinnas silma hakanud,aga siis vist oli eelmise omaniku käes veel. Igaljuhul edu! Renx

 

Tegemist tahab korralikult jah... Aga millal siis veel teha, kui mitte suvel. Tänan, edu tarvis! :)

Muudetud , muutis likoor

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_66698

Praeguseks autoga läbitud üksjagu kilomeetreid, odomeeter näitab pisut üle 351000 kilomeetri. Vahepeal on originaalmakk läbinud hoolduse, esimesed istmed vahetatud pisut paremate vastu (ei ole seljatoed enam viltu ja riie nii räbal), tagumised rehvid vahetatud korra, tagasilla suured puksid ja diferentsiaali puks vahetatud. Tulevikus tuleb vahetada ilmselt õõtsapuksid ja tagumised vedrud, et asi saaks täiesti õige. Hetkel sööb tagumiste rehvide sisemisi külgi. Üldiselt on kalla ja talla olukord. Kerejuppe olen ka hakanud kokku otsima, et saaks sellest roostest võitu.

 

Lisaks vajavad vahetust mitmed muud asjad ka - ees üks šarniir, kardaani vahemuhv, kasti simmerling(id), esimene rattalaager juhipool (loks on sees kergelt), üks rooliots oli ka kahtlane, veovõlli kaitsekumm, summuti kummitripp. Väga hull ei ole, aga tegevust jagub.

Muudetud , muutis likoor

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_67148

Kuna tagumised rehvid olid teistel velgedel peaaegu puruks, siis tegin sellise lükke, et ostsin Renx-ilt originaal BBS-i kärjed koos rehvidega. Need läksid alla, välimuselt auto on minu jaoks ilusam. Originaal on ikka originaal. Rehvid on peal ka viisakad, selle aasta peaks rahulikult saama sõidetud. Ainus jama see, et undavad teised üsna korralikult - täpsemal vaatlusel leidsin, et tegu on M+S rehvidega... Nojah, mis siis ikka. Hetkel 352112 kilomeetrit läbitud ja ainult kalla-talla.

comment_67466

Huvitav...ise nagu myra ei täheldanud(vbl ka sellest,et sumpa oli lõhki)..ja seda ei teadnudki,et m+s rehvidega tegu! Loodan,et oled siiski rahul! Nähtud pill ka lähemalt...tegemist tahab,aga omanik jõudumõõda asjakallal siis varsti kobe kuut valmis. Igaljuhul edu! Renx

  • Autor
comment_67495

Ega see müra nüüd nii meeletult hull ka ei ole, et ära ei kannataks. Suverehvilt üle minnes lihtsalt annab pisut tunda... :)

 

Ise olen väga rahul, tänud veelkord.

 

Ja tasapisi otsin asju kokku, et asi siis kas see aasta veel üle tuisata või järgmine aasta kevad... Eks näis, kuidas rahakott vastu peab ja kuidas auto mind üllatada suudab (loodetavasti keevitama väga meeletult ei pea).

  • Autor
comment_67537

Vaatasin, et pole enda tehtud pilte siia lisanudki... Nojah. Pole ju lisadagi eriti midagi, sest pole pilte teinud. Vanade velgedega veel on mingi pilt, kui sisepuhastust sai tehtud... Pärast ka välispesu muidugi... Eks ta mingi ülevaate ikka annab.

 

_MG_6450_v.jpg

Muudetud , muutis likoor

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_68008

Vahetatud õli ja filter, kilometraaž sealjuures 353675. Sisse läks poolsünteetiline 10W40, Castrol. Filtriks mingi Champion. Vahetatud ka klapikambrikaane tihend, sealjuures puhastatud klapikambrikaas, nii väljast kui seest, et näha, kuskohast lekib. Hiljem, kui olin juba mõne hetke sõitnud, siis vaatasin, et klapikambri kaane mutrite vahelt vaikselt lekib.

Konstanteerisin ka fakti, et kiiremas korras tuleb hammasrihm ära vahetada. Seega sai tellitud komplekt - rihm + rullik.

Muudetud , muutis likoor

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_71534

Vahepeal oli müügis, küll mitte suurte müügimötetega, aga pigem nii, et kui keegi tahab, siis on saadaval.

Igatahes - auto jääb omale, kuna teine liikur ootamatult otsustas lõppeda.

Täna sai Siimu juures tagumised vedrud vahetatud, alla viskasime talvekad originaal plekkvelgedel, õhufilter sai vahetatud ja tekkis ka töötav kapotiamort. Tänud Siimule.

Mingi hetk kirjutan rohkem.

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_75852

Tagavedrud sattusid hoopis madaldusvedrud, seega peab need uuesti ära vahetama - ei meeldi, kui p***e vastu maad lohiseb... Vahetatud on ka tagumine rattalaager, alla läks loomulikult SKF. Valmis on pandud esitiivad ja muud kereosad, mis vahetust tahavad. Selleks tuleb aga oodata, kuni ilmad on veel pisut soojemaks läinud. Läbisõiduks peaaegu juba 362000 kilomeetrit, varsti on vaja teha uuesti õlivahetus. Klapikambrikaane tihendi sain ka pidama, sai natuke veel peale pingutada. Vahetatud on ka üks kaugtule element, mille reflektor oli roostes. 

 

Vahetama peab veel mootoririhma, rulliku... Sealjuures võib ka uue veepumba külge panna. Kohe-kohe on käes aeg, kus võiks alla panna ka suverehvid koos velgedega, pole mötet nende naeltega klõbistada. 

 

Kõige häirivam on see, et kuskilt uksetihendi või pagassitihendi vahelt tekib õhuliikumine kiiruse 90-100 pealt, mis hakkab vilistama... ja aru ka ei saa, kuskohast see täpselt tuleb. Sellega tuleb ka tegeleda... Kellelgi head nõu on, kuidas seda kontrollida, siis laske tulla. 

 

Üks hädine pilt ka, et liiga igav lugeda ei oleks (enne talvekate alla panekut, eelmine aasta):

DSC_0118.jpg

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_76707

Rehvid vahetatud, kevad käes. Aeg oli võtta ette üks pikem sõit. Seega sai käidud Kaunases, kilometraaži kokku ligi 1500, kütusekulu tuli pisut alla 6 liitri 100 kilomeetri kohta (odomeetri järgi, st reaalne pisut rohkem). Möödetud sai nii nagu ikka... paak täis, sõitu ja uuesti kurguni täis. Auto pidas vastu eeskujulikult, ei olnud ühtegi probleemi. :)

 

DSC_0167.jpg

Muudetud , muutis likoor

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_80663

Nüüdseks asjad nii kaugel, et ÜV sai lõpuni sõidetud, suveauto garaažist välja aetud, et saaks igapäevasõidud tehtud - BMW lammutamine võib alata. Hetkeseisuga on krunditud esimesed tiivad, esipõll omastatud kasutajalt grimes (tänud), esimene kundepoolne uks ka käes (Meelisele tänud). Vaja oleks veel esimest juhipoolset ust, katuseluuki ja ideaalis ka tagaluuki. Ülejäänud osad kannatab keevitada ja väänata (loodetavasti).

 

Plaan on ta sügiseks enam-vähem korda saada (kere ära lappida, uus värv selga, mootori õlileketega tegeleda). Eks näis, kas saab asja. Progressi käigus lisan ka pilte.

  • 8 kuud hiljem...

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.