Hüppa postitusse
Postitatud
comment_61758

Panen lõpuks enda masinast ka teema siia. Sai siis soetatud eelmise suve alguses endale 320 kere, koos dokumentidega, ilma katita variant ja lisadest olid olnud check panel, soendusega lukupesad, aknapesudüüsid ja muud midagi, aga suurt lisadehuvi mul polnudki.

Esialgu seisis ta mul pool aastat, kuniks sain kokku ühe mootoritest(mis olid mul olemas ammu ennem kere juba), milleks siis m10b18 ja mis saab olema ülelaetud, ei teagi miks, aga pidi just tulema see mootor, nagu kinnisidee või midagi. 

Ülelaadimise mõte sai alguse kunagisest esimesest külastusest turboklubi foorumisse, mis nüüdseks igatpidi läbi on loetud ja lisaks on suureks abiks olnud Amazon.com oma E-raamatutega ja neid on seal palju, kahjuks küll vaid inglise keeles, kuid see ei ole takistuseks, kui keelt oskad. Ühesõnaga ennem alustamist sai mitu head aastat lihtsalt tundide viisi loetud erinevat kirjandust, nii raamatute näol, kui välismaa foorumeid ja nüüd jõudnud oma esimese projektimasinani. 

Teemat ei hakanud suure hooga peale kere toomist tegema, kuna viimane aasta on olnud kiire ja juhtunud vähe, alles nüüd viimase paari kuuga olen saanud asjad nii kaugele kui nad praegu on. Teadagi ju nei teemasid, mis peale mõnda kuud lukustatakse, kuna isu otsas ja masin müüdud. 

 

 

Praeguseks tehtud:

Alustuseks põhjalik pesu

kollektor,

Turbo paigaldatud+Õlitus

suuremad pihustid,

3.0 bar kütuserõhuregulaator,

Kõik uued mootoritihendid,

Aju Megasquirt 1v3.0

Teflonkattega voolikud(Kütus ja õli)

Täielik esisilla remont,

Põhja keevitus,

m20b25 segusiiber+m43b18 TPS,

 

Ootavad järgmisena tegemist:

Ketastega tagasilla täielik remont+polüpuksid,

3" otseläbi summuti,

Uued küljekarbid,

Uued tagatiivad,

Ja palju muud, eks täiendan hiljem.

 

Aga pilt siis toomispäevast:post-1642-0-08292700-1368466080_thumb.jp

Summutimaterjal:post-1642-0-11789000-1368466632_thumb.jp

Juhi põhi pärast natukest lõikamist:post-1642-0-00223900-1368466664_thumb.jp post-1642-0-19140300-1368466708_thumb.jp

Teibitud väljalaske kollektor:post-1642-0-73465800-1368466755_thumb.jp

Sisselaske kollektor:post-1642-0-25090200-1368466796_thumb.jp

Uued tükid:post-1642-0-46700200-1368466840_thumb.jp

Mootor hetkel:post-1642-0-21892000-1368466894_thumb.jp

 

 

Hakkan siis tasapisi pilte lisama ja nimekirja täiendama, ning eks hoian toimuvaga kursis.

Muudetud , muutis Reimann

  • Vastuseid 156
  • Vaatamisi 30,6tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Pilti ka

  • M10 turbotehnika müüdud, teema pealkiri muudetud ja läheb uue hooga edasi.  Seekord siis valikus M50 tehnika ja eesmärk esialgu 400 jõudu. Mõni pilt ja lähipäevil rohkem juttu.  

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_84002

Komponendid külge installitud. sidur on ikka oluliselt järsem, kui varem, annab kohaltvõtul jõnksuga hästi tunda. Ilmselt mõneks ajaks selle asjaga korras.

Turbo sai ka külge, tegin ka veidi torustikku ringi, kuna uuel pole kompresori väljaviik flantsiga, nagu vanal, seega kerge lõikus ja sellega ka korras. Kuid mure hakkas kohalejõudnud 800cc pihustitega, mis said siis tegelikult veidi overkill, kuna väikse kubatuuri tõttu jäi pihustite avatus tühikäigul sinna 1.2ms juurde, ning segu tugev 10.0 ning pihusti enda avamisaeg on sinna 1ms kanti siis polegi muud oodata. Allapoole seda ei andnudki tuua, proovisin küll ka megasqurtile Hi res koodi ,kuid see ei andnud ka piisavalt head tulemust. Nimelt ei taha, et kohapeal käies oleks pidev ving üleval ja küünlad tahmab ka ära, niiet sõitma hakates läheb veidi aega kuni erksus tagasi ja küünlad puhtamad. 

Lisaks proovisin ka originaal kütuserõhuregulaatorit, mis siis töötab vahemikus 2.1-2.5 bar praeguse 3bar asemel ja lootsin, et saab tühikäigu veidi lahjemaks, kuid suurt kasu polnud, ning arvan, et see madal surve ei tee pihustusomadustele ka just head, seega liiguvad nüüd minupoole 630cc dekad, millega leian siis murele lahenduse. 

Peab veel uurima, kas meil mõni elektroonikapood detonatsiooni kuulamiseks vajalikku kraami ka müüb, kuna tahaks miski variandi ka selleks puhuks kokku kompunnida. Miski helivõimendi variant on mujal mandritel täitsa saadaval ning sellest annaks kompunnida, ehk ka meil on seda kuskil pakkuda.

Viskan lähipäevil pihustid peale, teen uue seade, ning postitan siis ehk juba ka miskit videomaterjali.

comment_84004

Eelmist postitust lugedes tahtsingi küsida et kas need 800cc pihustid väga võimsaks ei jää.endal oli plaan ka osta sellised kui seadistaja rääkis sama teema et tühikäiku suht raske seadistada nondega tänavasõidu masina jaoks.

Et piisab sellise jõu juures mis plaan oli teha 630cc. Sai siis endalegi ostetud need siemens dekad. Hinna ja kvaliteedi poolest hea kaup.

  • Autor
comment_84010

Suuruse poolest mõtlesin, et oleks hea variant, kuna tahaks proovida tulevikus ka E85 kütusega, ning sinna jääb 630cc juba väheks, kuid eks tuleb siis vahetada välja, kui aeg sinnamaale jõuab. Aitaks iseenesest ka aju upgrade, MS 3-ga ei tohiks enam resolutsiooni muret tekkida.

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_84377

Tegin siis täna esimesed tiirud ka uue kompotiga, sain seade enamvähem paika ja nüüd on sõita ikka hoopis midagi muud kui varem. Turbo spoolib olenemata sellest, et see vanast suurem ikka palju varem ja erksamalt, niiet see osa tasus ära. 

Ainus asi see, et peab natuke wastegate modima, kuna enne piirajat ei mahu gaasid enam mööda ja boost tõuseb 1 bar peale, mis muidugi tunde järgi halba ei tee :D  Aga tahaks siiski saada õiget rõhku hoidma. 

Sidur on ka väga harjumatu, lahutab kuidagi väga alt juba ja kohaltminnes on päris keeruline ilma nõksuta liikuma saada, niiet usun. et see peaks kestma paremini kui eelmine. 

Nüüd vaja veel seadistada paar õhtut ja siis peaks olema ehk mõningast sõiduaega ka peale järjekordset ehitamist. 

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_86075

Selleks korraks siis siduriga ühelpool :D Sai korraliku sissesõidu, aga ilmselgelt on see ketta mõõt ikkagi liialt väike vähe karmima sõidu jaoks. Hetkel ajan pinnad uuesti sirgeks ja siis uus ketas sisse, saab veel enne lund sõita vähe, edasi siis vaatab talvel, mis mõtted tekivad. 

Vahetasin vahepeal kempiluku lahtise diffrivastu, kuna oli palju linnas tiirutamist ja see sakutamine ei olnud väga mugav, kuid vähe aega sõitu ja panin luku tagasi, kuna jube kergelt hakkas üks ratas ringi käima ja tekkis juba tunne, et mootoril pole üldse jõudu. 

Igatahes juhitavusega olen väga rahul, kuna see midagikaaluv m10 on ikka ideaal sinna kerepeale, selle tõestuseks plaaningi kevadel ka vähe rinkat proovida ja vaatan, kuidas konkurentsis püsib. 

uue mootori plaan on ka juba olemas, kuna jõueesmärki ei ole saavutanud ja selle mootori põhjal ilmselt edasi ei liigu, aga sellest siis kui asi käes.  

  • 3 kuud hiljem...
  • Autor
comment_90305

Kevad juba kergelt  lähenemas, ning seoses sellega mõned uuendused ja tulemas.

Vahepeal küll jube kiire olnud, aga miskit ikka saanud toimetada, nimelt alla läksid siis bilstein b6 amordid, saab suvel madalana vähe julgemalt liigelda ja ei pea iga lohku kartma, kuna vana amort oli nendega võrreldes ikka paras paadimaterjal. 

Käis ka turbo väiksel uuendusel, sai sisse uus võll koos kuumaosa tiiviku ka uue külmaosa tiivikuga, nüüd peaks spoolup vähe veel parem olema, kuna asi hea mitu grammi kergem. Teha lasin siis Turbomotorsil lätimaal. 

Tundub, et kohalikku turbomotorsi esindust võib täitsa soovitada, kuna töö oli igati kiire ja suhtumine väga mõistlik. asuvad nad siis hetkel veel suur sõjamäel, aga kolivad viimsisse. Tasub igatahes oma muredega uurima minna, noored autoentusiastid ise omanikud, niiet juttu jätkub kauemaks. Tööd teostavad muidugi lätis kohapeal, kuniks uus töökoda valmib.

 

Veel saab uuenduse sidur, kuhu leiab koha sachsi 4 labaga ketas. Tööpinnad lasen uuesti lihvist läbi ning siis peaks küll juba hea olema.

 

Tegin ka ajule vähe apgreidi, nimelt nüüd siis lisaks elementaarsele olemas ka tacho, mis üllataval kombel suht kohe tööle sai, ilma pikema jututa, ning loomulikult launch control, mida tahakski juba seadistama minna. 

Panin ka shiftlighti funktsiooni, ventika juhtimise ja elektroonilise rõhujuhtimise, niiet nüüd on väljunditega kõik. 

Megasquirdi juures on meeldiv see, et tuleb idee, lähed oomipoest läbi, võtad portsu detaile, teed vähe näputööd ja saab jälle uus ja huvitav. 

 

Hetkel siis kolle veel maas, tahan seest ja väljast liivapritsida, ning flantsid uuesti lihvida, uued tikkpoldid ja mutrid, ning tihendid ja saab hakata kokku laduma.

Kerepoolest tahaks veel jõuda kapoti uuesti ära värvida, kuna see kinnipandud märk sai natuke kehvasti lahendatud ja tahab hakata välja kooruma, kuid õnneks värvimisest umbes 2L värvi alles, niiet saab nii mõndagi veel teha.

Plaanis ka korralik poleer teha ja asi läikima lüüa. Samamoodi ka veljed. 

 

 

Loodame, et pärast pritsi ei selgu, et randid kahjustatud, kuna plaan järgmine:

 

 

 

post-1642-0-94751000-1424635691_thumb.jp

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_93329

Veljekapslid olid koguaeg olemas, kuid need mutriga variandid. Mõtlesin ,et teen siis hoopis nendest esialgu :)

 

Ülejärgmine nv on Rapla kardirajal klassikaliste Bmw-e sõit, hetkeplaanide kohaselt tahaks seal ka figureerida ja mõneti sihtotstarbeliselt autot ka kasutada, seega valmimise tähtaeg juba koputamas. 

 

Pilti ja videot saab kindlasti, mul väga osava käega sõber juba huvi näidanud, et tahaks mõned klõpsud teha :D

  • 6 kuud hiljem...
  • Autor
comment_100270

Sai suvel enda m10-nega mitmetel võistlustel käidud, head aega tehtud, kuid kui sai sõpradega driftitrennis käidud, siis oli selge, et jõudu ikka vähe  :D   Tõesti, rinkale muud lahendust ei soovikski, ideaalne mootor ülelaetuna, see m10 minuarust.  Istusin 206kw subaruga terve sõidu kordamööda üks ees, teine sabas ja vastupidi, ning ei läinud keegi kuskile eest ära. Omanik oli ise ka imestunud, et vana 1.8 kapotiall.

Nüüd siis turbokraam läinud, aga mootorid veel alles, niiet kasutage võimalust hea hinnaga remonditud asja saamiseks.

M50-ga plaan siis selline, et läheb sisse M52 väntvõll ja M20B23 kepsud. Mootor mul küll vanosega, kuid jäävad tava m50 kolvid, mis saavad parajaks treitud. 

Hetkeseisuga plokk valmis. Sai lihvitud, hoonitud, värvitud. 

Väntvõlli viin nädala alguses lihvi ja läheb remontsaale sisse, kuna kergelt kriimustatud kaelad ja lihtsam kohe ära teha.

Jupid laekusid ka suuremalt jaolt kohale. Rõngad, saaled ja alumine ots pm olemas, puudu vaid mõned originaalina saadaval olevad tihendid, mis koos plokikaane poltidega peaks siin paari nädala jooksul saabuma.

Praegu hakkan kaanega tegelema. Saavad klapid tehtud, uued klapisääretihendid ja vaja ka vanosele remontkomplekt sisse panna. Viimast tahan siis Ms-iga juhtima hakata.

 

Vaja oleks veel nonvanos m50 sisselaskenukka. Krutiks selle väljalaskesse ja saaks veidi paremini hingama.

Siduriks saab nagu ikka m20 hooratas, AAN korv ja labadega ketas. Sellega seoses võib käigukasti pakkuda, hea oleks E36 pealt ZF.

Ajule ka vaja süüte ja pihustiväljundeid juurde tekitada, niiet peab muudest lisadest loobuma. Süüde jääb siis copide peale. 

 

Mõte on siis turbo teha bottom mount variant ja kõik viitav peitu panna.

 

Muudetud , muutis Reimann

  • Autor
comment_100447

Wg on koopia, kuid tundub, et üks hästi õnnestunud variant. Pole siin teistel muret olnud sellega, eks paistab, kas õigustab.

See bottom mount on jah üks üpris tihe valik, ega seal palju enam ruumi üle ei jää. Seadistanud olen siiani ise ja õnneks ei ole veel laiali lasknud. Sama plaan ka sellega, et ajan ise seadesse ja eks hiljem dünos saab lasta üle vaadata ja paremaks sättida.

 

Sain siis kätte väntvõlli, käis see viljandis Jaani nimelise härra juures, kes kõik ilusti mõõtu lasi. Unustas vaid, et pikilõtk uuel saalel ka remont, kuid see väike viga sai juba lahendatud. Vaja veel treipinki panna ja kaelad üle poleerida, kuna tal nii väikseid tange polnud. Muus osas ootab, aga paigaldust.

 

Täna nokkisin m60-ne kaaned paljaks ja sain sealt klapivedrud ja taldrikud. Mul vanosega variandil üks vedru, ja nüüd saab topelt sisse panna. Veidi kiirem liikumine tuleb kõrgemal pöördel kasuks.

 

Nüüd järgmisena saab ette võtta kaanetööd. Klapid teen ise, kuna midagi lõikama seekord ei hakka ja usun, et ei jää sellest hingamisest puudu ka. Kui sellega ühelpool, siis lasen ära lihvida ja saab hakata komplekteerima.

 

Üle nädala veel vaja osasid tihendeid ja polte oodata, siis saan seda aega ära kasutada detailide pesemiseks ja puhastamiseks. 

 

 

20151115_160413.jpg

20151115_160441.jpg

20151115_162644.jpg

 

Muudetud , muutis Reimann

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.