Hüppa postitusse
Postitatud
comment_13074

Vajadus oli ühelt poolt pisikese sportliku auto järgi, samas oli vaja universaali, kuhu vähemalt keevitus ära mahuks ilma istmeid alla laskmata. Need kaks asja kokku pannes sain e30 Touringu.

Silma jäi just see, 93. aasta 318i Daytonaviolet. Peale vaatamas käimist olin seisukohal, et kui tehnokontrolli läbib enam-vähem ära, löön käed. Läbis...

Mootor on M40B18, mis täitsa enam vähem liigutab seda kere, saab möödasõitu teha küll, samas on ökonoomne, viimane paak tuli ~7,5l/100km kohta. Pole viga, või mis? 8) Tegelikult tahtsin diislit, aga suurem osa turul olevate diislite puhul on hooldusega koonerdatud.

Saksast 2003, sealt on kaasas hooldusraamat, mis näitab esimeseks omanikuks doktor Christian Shünemann `i. Tervitused talle siinkohal.

Mina ostsin, siis oli läbisõitu 220 000, mis eeldatavasti on õige.

Varustust suurt pole peale vändatava katuseluugi, elektripeeglite, soojendusega klaasipesudüüside ja udukate. Design edition sisaldab endas ka vähe vormikamaid lilla mustriga istmeid ja polstreid. Viimased on muide enam-vähem heas seisus, kuigi jah, istmed ajavad niite. Eks ma natuke puudust elektriakendest, -luugist, kondist ja püsikast tunnen, aga ajan ka ilma läbi. Lagi on meil must. Ahjaa, mingi huvitav salalukk on ka peal. Eeldatavasti katkestab küttepumba või süüte. Originaal BBSid on ka all (peal aastaarv 93) :wink:

Turvapadi on kah!

Kere roostetab kergelt. Ukseservad, tiiva alumised ääred, tagapõll ja luuk. Põhjal on seda kah nipet-näpet. Aga mis ma nendega ikka teha saan kui piirata rooste edasist levikut, talveks ehk sisse määrida.

Ülevaatuse läbisin ka puhtalt. Enne seda sai tehtud:

Stabikakondid olid läbi, vahetasin ära.

Esituli oli mõraga, panin uue pluss tegin reguleerimise mehaaniliseks. (aitähh, eix22)

Puhtprofülaktilises mõttes vahetasin õlid käimakastis ja tagasillas.

Tulevikus oleks vaja rõhku panna:

Veokonksu on vaja (majandusauto ikkagi). Oskab keegi öelda, kas selle paigaldus on bolt-on ja kas sedaani konks istub tuuringule ka? Igatahes võib pakkuda seda mulle.

Sidur vajab üsna pea vahetust. Ei libise, aga võtab hilja. Kuuma mootoriga vabal käigul sidurit haakides ja lahutades kostub sealt miskit tärinat, väga kuuma mootoriga kohalt võttes teeb meeletut kahinat (vist) survelaager.

Õli suvatses mootori esimesest simmerist tilkuma hakata. Seni kuni leke õlitaset meeletult ei vähenda, ei näpi.

Temp. andur kipub end niiske ilmaga käivitusel põhja viskama, kerge koputus tema pihta toob ta "maapeale" tagasi. Eeldatavasti ei saa massi korralikult. Näidikute äravõtmise küsimus, aga selleks tuleks rool maha võtta ja see on airbagiga masinal jama. Paneb ju tule põlema. :?

Roolis on pidurdusel kerge vibra, pole aimugi miks.

Küttetorud on põhja all roostesed, tuleb vahetada lähiajal.

Tagasild annab enda olemasolust õrnalt märku kerge undamise ja loksuga kui gaasi lapata. Veel ei häiri, seega ei katsu.

Bemmi märk on kapotil pleekind. Äkki päkapikud toovad uue. :roll:

Udukad on mõraga. Mind ei sega.

Midagi läks nagunii meelest kah.

Enne mind on tehtud:

Uued pidurid (kettad, klotsid, mansetid)

Uued amordid (mingid Sachsi gaasid, täitsa raputavad)

Mootoriõli on kah uus, poolsünt BP.

Ventilaatori termosidur on vahetatud.

Toonklaas on pandud.

Summuti koos katiga on vahetatud (mingi kodukootud, ajab asja ära).

Ei, unustage ära, madaldust ei tule. Mu hobid ja elustiil viivad mind pidevalt kuskile metsavahele, kus põhi kipub liialt lähedale maapinnale (nagu pildilt ka näha: Juminda poolsaar). Küll aga on millalgi vaja uusi rehve velgedele (BBS kärjed on IMO parimad veljed kuudikule). Praegused on mingid igivanad m&s-id, mis tuleb suvel ära kulutada, talvel oleks nendega vaja liialt tagasi end hoida.

Üldiselt on see auto sõitmiseks, mitte tuunimiseks või remontimiseks, seega, ega seal suurt midagi muutuma ei hakka.

Pildid:

DSC08812.JPG

DSC08811.JPG

DSC08814.JPG

DSC08781.JPG

Panen ehk kunagi hiljem juurde kah, kui auto puhtam.

Ahsoo, seletage, mis see Shadowline ikkagi on ja kas see kuudik ka "varjuliin" on?

Tervitusi naabritele ka, kes aru sai, see sai :P

Esiletõstetud vastused

comment_13073

No nii minu auto kaksik siis. Kere peaks ikka meeldivalt rooste aldis olema kahjuks :? Minu auto teemast võid pilte vaadata.

Eks selline auto jah rohkem tarbeese, sõidab kaua sõidab ja tegelikult näeb see värv suht ok välja puhtana. Ning BBS on ka asi mis teeb viisakamaks.

Mis muud kui edu ja paksu rahakotti!

  • 6 kuud hiljem...
  • Autor
comment_9786

Et asjad endal meelest ei läheks, siis panen siia vähe kirja. Kuskil umbes-täpselt ainult 5000km vahepeal läbitud (l.s 225 000 kopikatega). Noh, ta pole päris igapäeva auto.

17532159f258fe_m.jpg

Täidab ustavalt oma ülesannet. Vahepeal on korrosiooni eemale peletatud, näidikuplokk korda tehtud, veidi värskem differ alla pandud (taaskord, tänud Eixile), klaasipesu süsteem läbipuhutud ning tööle taas pandud (soojendusega düüsid, muide :twisted:) ja äsja kardaani vahepukk vahetatud. Päkapikud tõid uue märgi autole ette ja panid külge ka kohe.

Tagasillas sai lärmi veidi vähemaks diffrivahetusega (sellel oli uus puks), ent endiselt mõnel pidurdusel käib mingi hele kolks läbi. Oskab keegi öelda, kas võivad olla sillatala suured puksid? Neid nagu ise vahetama ei kutsuks, pidavat vastik töö olema.:roll:

Tallinna soolas kipub hirmsalt rebast igalt poolt välja ajama :?, kütusekulu ka talvel alla 12l/100km ei kipu tulema. Endaarust nagu ei kihuta ka, aga siiski, tagavedu ja "Freude am Fahren".

Vaatame, mis edasi saab, seniks ilus pilt möödunud suvest: 155747357f61b0_m.jpg

Nael kummi!

comment_9785

Tere,

Ilus kuut teil, tagaluuk on okei?

Kui ei ole siis ma olen lennuki ehitajatelt kuulnud, et see kallatakse "veduri, kolmanda, käigukastiõli" täis siis ei hakka seest välja mädanema.

Aga muidu pole nagu keevituskärul väga vigagi, see bbs ajab asja kiima ilusti.

Aga noh nats igav auto on, puhastverd läti plastiku järgi kibeleb :P

okei,

A

  • Autor
comment_9784

Tagaluugil sai numbrialune plast maha võetud, rooste eemaldatud, üle värvitud ja Dinitol ML-ga üle vuhatud. Aga sisse võiks ka kallata, pole mitte paha mõte.

Kes kus Tallinnas tagasilla suuri pukse lasknud vahetada? Vastik kolakas on ja ma olen niipalju pedant ka et...

  • Autor
comment_9764

Tõsi ta on, et mul ajab ka meeletult niite. Pole midagi teha. Riiet üldiselt saada ei ole, kaubandusvõrgus analooge ka kohand pole, seega kui joppab mõnele istmele peale, siis sealt saab.

Mis kuradi nadi lugu nende BMW istmetega on, et nad nii haledakesed on? Jaapanlaste istmed sõidavad pool milli rahus ära, ilma läigetki kaotamata.

Korra mõtlesin kunde istmepõhja ja juhi istmepõhja ära vahetada, sest kundeoma on eeskujulikus seisus. Aga siis vaatasin, et sellejaoks peab vist lõikuma seal hakkama ja jätan tulevikku.

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_7553

Palju vett on merre voolanud, ma olen ikka nädalavahetustel autoga sõita proovinud.

Vahepeal pani Valdek uued tagasilla puksid alla, läks tihkemaks küll. Ja vahepeal suutsin 20kraadise külmaga tagasilla kondi pooleks sõita. Müstika :shock:. Seegi on uus.

Aga nüüd on teed puhtamad ja saab natuke vajutada ka. Eile öösel (ja korra on varem ka) tegi sellist pulli, et üle 5000 pöörde hakkab puristama, tunned kohe kuidas enam edasi ei käi. Vahetad käigu ära, laulab jälle, kuni sinna 5000 kanti ja purra purra... Mida vaadata? Või lõpetabki M40 "elu" siis ära? Ise arvan, et kütust ei saa enam kätte.

Kuigi jah, ma nii kõrget pööret tavaliselt ei vaja jah.

comment_7552

Mul oli selline jama, et suurte pööretega hakkas vahele jätma ja kakkuma. Viga oli väntvõlli anduris.

Alguses, kui viga hakkas ehmatas ära. Neljandaga möödasõidul hing kinni, korra gaas alla ja viies sisse ja jälle hakkas käima. Viga läks järjest hullemaks.

Viga võib muidugi ka hoopis kuskil teises kohas olla. M40 ja M42 väga pirtsakad mootorid, võrreldes m50-ga.

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_6881

Kui sul on üle pika aja on üks nädal, kui sa tõesti autot vajad, siis... Siis ta laguneb ära.

Pikalt ulgus külmkäivitusel minuti-kaks mingi laager. Soojalt kadus ära ja tähelepanu ma sellele ei pööranud. Aga soojade ilmadega muutus ulgumine pidevaks ja muutus siis kergeks kolinaks. Nagu keegi annaks haamriga kapotiall. Arvasin, et veepump lõpetab kohe kohe... ent

Lõpetas generaator: selle esimene laager jooksis täiesti kinni läbisõidul 226 000.

Kuna mingi suvaka kasutatud julla pealeviskamine oleks ajutine lahendus (annab neilgi miskit pea saba), kakkusin generaatori täiesti seibideks. Teeb puhtaks, uued harjad, uued laagrid.

318i kogub tolmu, intensiivselt.

Raporteeris Kaspar.

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_5062

Täna keeras 227 000km ette Keila linnas. Midagi nagu teinud suurt ei ole... Suverehvi panin alla. Ahsoo, üks õhta põikasin läbi teh. ülevaatusest. "Korras," kõlas otsus.

Tegelt tahab siduri peagi ära vahetada, kuuma mootoriga teeb laager hirmsat krääksu.

Pilti ka:

18623315e28909_l.jpg

Külaline
See teema on edasistele vastustele suletud.

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.