Hüppa postitusse
E30 COMMUNITY
siimp

BMW 316i (M42B18) '89 - siimp

Soovitatud postitused

BMW 316i facelift aastast 1989 (täpne tootmiseaeg 1989-06-12) ja värviks Delphin Metallic (184). Lisadest ilma katalüsaatorita mudel, katuseluuk ja tahhomeetriga kelladeblokk.
Auto oli poolteist aastat Türil seisnud ja kohale minnes oli üllatus päris suur. Masin väga korralik ning käima läks poolest pöördest. Julgelt sai masin ülevaatusele viidud ning koheselt läbis ka selle puhtalt.
Pärast ülevaatust sai käed löödud ja auto ära ostetud.
Masin sai eelkõige talveks jääradade tarbeks ostetud ja seal seda üldiselt ka sihtotstarbeliselt kasutan. Samuti sõidan sellega suviti kaasa mõned rajapäevad ja võistlused.

08/2013 sai m40b16 mootor (73kw) asendatud e36 pealt pärit m42b18 mootoriga (103kw).

 

Esimene registreerimine Eestis 1999a. ja alates 2005a. ülevaatuspunktidest järgmine info (üldiselt väga vähe sõitnud masin):

15.07.2013 Korraline Tehniliselt korras 31.05.2014 188100km

16.10.2012 Korraline Tehniliselt korras 31.05.2013 182471km

24.05.2010 Korraline Tehniliselt korras 31.05.2011 180704km

30.05.2009 Korraline Tehniliselt korras 31.05.2010 171958km

29.05.2008 Korraline Tehniliselt korras 31.05.2009 166559km

29.05.2007 Korraline Tehniliselt korras 31.05.2008 160863km

26.05.2006 Korraline Tehniliselt korras 31.05.2007 155000km

31.05.2005 Korraline Tehniliselt korras 31.05.2006 149000km

 

Tehtud:

-e36 m42b18 mootor (103kw) + chip (piiraja tõstetud)

-kat. eemaldatud

-Ees bilstein B6 amordid, taga Koni adjustable amordid

-tagumine strutbar

-e36 roolilatt

-typ.168 LSD 4.27 ülekandega

-kerge komposiitmaterjalist põhjakaitse

-m20 hooratas (6,5kg) + sidur ja korv

 

Plaanid:

 

-taha ketastega sild

 

Väike hooldusajalugu
10/2012:
Õlivahetus Lotos 5W40 4L täissünt. + õlifilter
Õhufilter
Kütusefilter
Generaatoririhm
Vahatatud (Valma Excalibur Car Wax)
Sony CDX-F5550 stereo
14" BBS e30 valuveljed
11/2012
Uued küünlajuhtmed
Uued küünlad NGK
Sport istmed

12/2012

Ette Bilstein B6 amordid

Taha Koni Sport adjustable amordid

01/2013

Decat.

Chip paigaldatud

Ette uued pidurikettad ja klotsid

Ette Pioneer 3-way 100w kõlarid

Sumbutaja kohandatud ja parandatud

Generaatoririhm uuesti

Kelladeblokk parandatud

Esimeste õõtsade tagumised puksid vahetatud (Febi eksentrik puksid)

Sillastendis käidud

Tagumiste amortide tugilaagrid vahetatud (Sachs)

Difrisse paigaldatud typ.168 LSD element + uus LSD õli + uued simmerid

02/2013

Termostaat vahetatud

Mõlemad veetemp. andurid vahetatud

Veetempi lisanäidik paigaldatud

FK Automotive sport paneelfilter

Uus tagumine parem amordi tugilaager (Sachs)

Uued esimesed suunatule pirnid 12V21W

07/2013

Keevitatud

Mõlemad uued esitiivad

Mõlemad küljed täies ulatuses värvitud

Tagumine luugispoiler

08/2013

Peale M42B18 mootor (103kw)

Uus õli Valvoline 15W40

Uus detonatsiooniandur

01/2014

e36 roolilatt (ratio 3.25)

sillastend

komposiitmaterjalist põhjakaitse

05/2014

Õlivahetus (15W40 Valvoline)

Lambda vahetatud (universaalne)

06/2014

esimene OMP strutbar

m20 hooratas (6,5kg) + m20 sidur ja korv, e21 323i survelaager

 

 

 

Mõned fotod, mis tehtud paar päeva peale masina ostu:

099770679a0f41.jpg
0997706713d56f.jpg
0997706731572f.jpg

 

Ja üks kaasaegsem foto Raplast (2014 a.):

0104731397aabe4.jpg

Muudetud , muutis siimp

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Terv, ralliga kahju seda masinat ära lõhkuda pole?

Esiotsal ja tiibadel kindel surm :)

Võimalik , et sa juba nii osav roolikeeraja et näpuvahelt hange ei jooksegi :)

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Esimeste tiibade alumised ääred nagunii läbi ja tahaks vahetust. Põlle kaitseks plaanis teha sarnane põhjakaitse nagu rahvarallikal (põlle ette välja ulatuv), mis on ennast päris hästi õigustanud ja siiani ei ole pidanud põlle veel vahetama.

Üleeelmisel aastal sai ühe Renaultiga oma 10 võistlust kaasa sõidetud ja mitmeid trenne veel otsa. Midagi ei juhtunud. Tagaveoga muidugi nii sina peal veel ei ole aga loodan alguses pehmemate vallidega radadel trenni teha.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Väga vägev!

Siim loodan sind siis selle masinaga ka meie radadel näha. Mina arvan et talveks ei ole seda 50% lsd tarvis kuna pidamist tavarehviga nii palju ei ole et see enda õigustaks- see lihtsalt minu arvamus. säästad head diffrit ja vähem tööd.

Edu!

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Et siis pigem tavaline kokku keevitada? Täiesti lahtisega vist ei saa üldse sõita talvel?

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Oleneb ju kas autot kasutatakse iga päev nt tööle-koju või ainult jäärada nühkida.

Kokkukeevitatud diffriga mina nt maanteel ei julgeks sõita.

Vähemalt enda kogemusest ütlen, et pigem lahtine differ talvel, kui kokku keevitatud.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Viskolukk ehk talveks parim asi aga tavalist normaalses korras lsd elementi vast lihtsam leida.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Igapäevaseks masinaks on e46, see masin sai pigem võetud nii öelda pühapäevaseks sõitmiseks. Difri puhul tahaks ikkagi teada, et millisega võistlustel kõige parem sõita oleks (tagaveoga kogemused puuduvad, esiveoga oli ilma lukuta jääpeal suhteliselt nalja tegemine). Samas tuleb seda silmas pidada, et kavatsen antud masinaga võistlustel omal jalal kohale sõita, mitte treileri peal. Mõned kohad jäävad päris kaugele iseenesest.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Vahepeal siis auto vahatatud ja kütusefilter vahetatud. Esimene lumi näitas, et lamelliga ikka ei saa ja sellest tingituna panin kõik 4 rehvi praktiliselt uued Master Nordic 2 liimitud naastudega alla ning nüüd ootan uut lund. Samuti otsin talveks asisemaid amorte kuna praegused on liialt pehmed. Esimese lumega sai ka selgeks, et ega nende tavaliste istmetega eriti sõita ei kannata. Laos olid ühed kupee rohelised istmed üle ja sai need talveks sisse pandud. Kõrvalistuja oma päris korralik, juhtiomal külg katki. Ei tea, kas keegi nende parandusega ka tegeleb? Rooli viskasin ka talveks rahvarallika pealt selle peale (OMP). Püüan lähiajal esimese õõtsa tagumised puksid ka mingid kangemad ära tellida, siis peaks talveks enamvähem olema. Muidugi sai valmis ostetud grafiitõli ja korrosioonitõrje, selle teema peaks ka lähiajal ära lahendama.

010012308164f24.jpg

Muudetud , muutis siimp

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Vahepeal vahetatud küünlajuhtmed ja samuti läksid peale ka uued NGK küünlad. Kohapeal puterdab endiselt natukene. Tundub, et pihusti teema. Istmed panin rahvarallika pealt korralikuma riidega sportistmed, päris hea näeb seest välja ja mis põhiline, võistlustel hoiab hästi istmes. Esimene võistlus sai ka kaasa sõidetud juba ja no lahtise difriga ikka päris võimatu põllurajal sõita. Tahaks loota, et jääpeal on lihtsam, kuna ei ole aega LSD`d alla panna. Küll aga ostsin ära esimesed Bilstein B6 amordid, mis kunagi lähitulevikus vahetatud saavad. Muidu on igati soliidne masin aga hetkel veel ajapeale sõitmiseks liialt pehme. Käiguvahed on ka kahtlased, peab kiiremas korras ära tuvastama, et mis differ sellel all on.

Mõned pildid ka:

0100420165400ec.jpg

0100420197a8ec8.jpg

Muudetud , muutis siimp

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kas puterdab siis kui hommikul külma moto käima paned? Ja päradt jääb ilusti käima. Omal ka sama jama, et külma motoga puterdab ja kahtlustan üldse küünla juhtmeid.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Puterdab koguaeg. Alguses kahtlustasin ka küünlajuhtmeid, hakkasin neid vahetama ja üks jäigi pihku, kuna oli nii läbi omadega. Sai uutega asendatud ja ikka puterdab. Mootor ise tundub hea olevat, ca. 1000km sellega juba sõitnud ka ja päris ergas on.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Vahepeal muutunud niipalju, et ette panin tunduvalt korralikumad istmed:

010027785542e54.jpg

Samuti sai kahel lumerajal kaasa sõidetud ja kuna masin ikka absoluutselt teel ei püsinud, siis sai hakatud kiiremas korras uusi amorte otsima (õõtsus nagu segane).

Õnnestus laoülejäägina sees olnud peenemale püstakule mõeldud esimesed uued Bilstein B6 amordid saada, samuti ostsin ära õõtsa eksentrik puksid:

01005079734355f.jpg

Kuna tagumisi Bilsteine ei õnnestunud kusagilt saada (rahvarallikale ootan tellitud tagumist bilsteini juba 5 kuud), siis otsustasin otsima minna.

Tartu Raunexist õnnestus laoülejäägina kohapeal seisnud kollased Koni adjustable Sport amordid leida. Käega katsudes tundusid päris korralikud ja jäigad ning kui hind ka väga hea tehti, sai ka need ära võetud.

Tänase seisuga on kõik amordid vahetatud ja auto tulevasteks võistlusteks valmis.

Plaanidest veel nii palju, et õõtsapuksid jäid ajanappuse tõttu hetkel vahetamata ja ideaalis tahaks ka stabika puksid ning kondid ära vahetada.

Samuti plaanis väljalase natukene vabamaks muuta.

Muudetud , muutis siimp

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Vahepeal sai siis uue vedrustusega üks jäärada kaasa sõidetud ja no auto käitumine on ikka hoopis teine, koheselt tuli ka parem tulemus. Muidugi kogemused on tagaveoga veel olematud ja eks ma püüan koguaeg kõrvad lahti hoida ning tarkemate meeste nõuandeid kuulda võtta. Esimeses voorus suutsin 2 spinni teha aga enne teist vooru soovitati raskust pagassi juurde panna, mida ka tegin. Tulemuseks olid juba päris head ajad.

010083442717b01.jpg

Kuna rada oli lai ju mõnedes kohtades küllalt pikkade sirgetega, siis andis tunda, et mootoris ikkagi rammu vähevõitu. Esmalt hakkasin uurima, et äkki kannatab ajuga midagi teha. Võtsin aga kõik vajaliku eest ära ja oh üllatust:

01008342750881c.jpg

Passis auto ilma katita ja ka tehasest on andmebaaside alusel välja tulnud ilma katita. Ei olnud ise ka sellise pilguga põhja alla vaadanud ja no tõstuki peale ajades selguski, et autol kat all. Jeff01 asendas kiirete liigutustega kati resoga ning tulemus järgmine (hääle poolest jäi üllataval kombel täpselt sama vaikseks kui enne oli):

0100834269d920c.jpg

Muidugi sai ka inglismaalt chip tellitud, mille loodan lähipäevil kätte saada ja siis muljeid jagada. Täna ostsin ette uued pidurikettad ja klotsid. Tagumised klotsid on ka uued laos olemas ja kui tervis jälle lubab, püüan kõik olemasoleva ära vahetada. Taha said siis sellised amordid (Koni Sport adjustable):

0100834271c9446.jpg

Nagu mõnituseks tuli nüüd ka 5 kuud tagasi rahvarallikale tellitud Bilstein b6 tagumine amort ära (üks oli katki, teine on olemas).

Hetkel otsin veel proovimiseks m40b18 õhulugejat, kui kellelgi on laenata või müüa, võib teada anda.

Muudetud , muutis siimp

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kuna teema on väikestviisi blogiks juba kujunenud, siis pajatan edasi. Umbes nädal tagasi jõudis tellitud chip kohale ja sai see kohe ise ära paigaldatud. Kõrvale ostsin ühe m40b16 aju veel, millega tänaval hea kulgeda oleks (chipiga hakkab väga madalatel pööretel puterdama). Igatahes chip on päris hea, isegi ei lootnud, et see 1.6 niimoodi edasi võiks käia. Madalatel pööretel veab tunduvalt paremini ja enam ei ole n.ö. tühimikku 2. käigult 3. käigule lükates. Samuti ostsin uued kettad ja klotsid ette, mis sai paar päeva tagasi ära vahetatud.

Käisime Vazza`ga ilmatsalu jääpeal natukene GoPro kaameraid testimas ja mõned videod siin sellest:

(välisvideo)

(sisevideo)

Soovtatav vaadata HD kvaliga. Seekord autol all tänavarehvid.

 

Sisevideolt nähtub, et e30 võimuta latiga on ikka liialt palju võimlemist ja kiiremas korras tuleb e36 latt kusagilt hankida. Oskab keegi rääkida, et kas e36 võimuta latt on ka 2.7 pööret või kehtib see ainult võimuga lati kohta?

Muudetud , muutis siimp

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Vaatasin videost, et võimlesid jah suht palju seal ja siis lugesin hiljem roolilati teemat :P

Kas siis meeldib ilma võimuta rohkem sõita , parem tunnetus ?

Miks ei sobi e36 võimuga latt ?

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kuna see 316 on puhtalt jääradadeks/lumeradadeks, siis eelistan ilma võimuta latti. Seda puhtalt juba sinu mainitud asjaolu tõttu - tunnetus parem. Ja kui keegi tahab vaidlema hakata, siis mul rahvarallikal on e30 võimuga latt ja seega on võrdlusmoment olemas.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Ei hakka vaidlema :D

endal kogemus R6 mootoriga ja ilma võimuta oli ikka kõva trenn parklas manööverdada, lume peal sõites kindlasti kergem.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

a mul ilma võimuta kupee rool oli palju kergem kui mu enda või mõne teise auto võimuga rool...

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Hetkel kasutan antud autod igapäevamasinana ja e46 puhkab garaažis. Peaks mainima, et päris ära harjunud selle autoga. Vahepeal sai jeff01 abiga esimeste õõtsade puksid ära vahetatud. Asemele läksid teemas kusagil pildid olnud Febi eksentrik täiskummist puksid. Peale seda käisin kohe ka sillastendis ära. Kuna algusest peale oli veetemp. näidik töökorrast ära ja tahhomeeter ei töödanud, sai ka sellega tegeldud:

01010705076df06.jpg

Sain foorumi kaudu ühe töökorras rida4 tahhomeetriga spidobloki ja ladusin kahest spidoblokist ühe kokku (eesmärgiga, et odomeetri näit jääks enda masina oma). Igatahes kõik kellad hakkasid tööle aga veetemp. endiselt ei liigu. Alguses teeb küll mingi liigutuse ja hüppab natukene ülesse poole  aga mingisugust temperatuuri küll ei näita. Ometigi lõdvikuid katsudes on kõik normis ja salongi sooja ka puhub. Homme proovin veel termostaadi ära vahetada aga vaevalt see soovitud tulemuse annab.

 

010107051189090.jpg

Üks pilt siis m40b16 aju sisemusest, kus sai natukene chiptuninguga tegeletud.

 

01010705170a58a.jpg

Auto võistlusvelgedega, milleks on ülikerged Lada veljed topeltaukudega, et ka 4x100 valemiga masinatele sobiks. Rehvideks R14 155/55 Continental ContiIceContact, millega sõidan ainult võistlustel.

 

Vahepeal käisin sõitmas Ilmatsalu jääraja võistlustel, kus olin palju lihvinud ja õnnestus tagaveoliste klass võita (kokku startis 13 tagaveolist) ja Kamariku karika teisel etapil, kus oli väga hea tugev konkurents ja õnnestus sõita 6ndale kohale (kokku startis 16 autot). Endiselt on all lahtine differ ja käivad otsingud, et leida Typ168 LSD.

 

Mõned mured on ka. Jääpeal ei pannud tähele väga aga Kamariku rada oli ca. 5 km pikk ja alguses oli rajal palju lund. Panin küll kange aju külge aga ikka hakkas kõrgetel pööretel teiselt käigult kolmandale pannes auto puterdama. Kahtlustan ise, et mõni pihusti on pidune, kuna kütusefilter vahetatud, küünlad ja küünlajuhtmed samuti. Seega kui kellelgi m40b16 pihusteid pakkuda, mis võiksid olla korras, andke teada.

Samuti võite soovitada, et kus kohast kõige mõistlikum rihmakomplekt võtta oleks.

Muudetud , muutis siimp

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Selle temp näidikuga oli mul sama, et algul natukene tõusis,aga ikkagi oli näidikus minul viga.

Vahetasin ka termostaadi ja temp anduri enne seda, aga ei aidanud.

Muudetud , muutis Magnus

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
...veetemp. endiselt ei liigu. Alguses teeb küll mingi liigutuse ja hüppab natukene ülesse poole  aga mingisugust temperatuuri küll ei näita.
Temp. andur mis ajule signaali annab on vigane ?

 

 

Sry, et risustan, aga "tsiteerimine" on siin foorumis fukhis...

Magnus jõudis minust ette, sest tahtsin just pakkuda temp. andurit.

Muudetud , muutis 001WSK

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Termostaadi vahetus vaevalt temp näidikule mõjub. Pigem ikka anduris kala või ühenduses. Sul oli tehasest ilma katita, ehk see chip trukkis ära miskit? Pihustid muidu sama 1.8 ja 2.5 ka.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Kommenteerimiseks pead sa olema registreerunud kasutaja

Loo konto

Loo kasutajakonto meie foorumisse. See on lihtne!

Registreeri uus konto

Logi sisse

Sul juba on konto? Logi siit sisse.

Logi kohe sisse

×

Oluline teave

Oleme salvestanud sinu seadmesse küpsiseid, et aidata seda veebilehte paremaks muuta. Sul on võimalik kohandada oma küpsiste seadeid, vastasel juhul eeldame, et nõustud nendega. Kasutustingimused & Privaatsus