Hüppa postitusse
Postitatud
comment_17037

Genfi teeliikluse konventsiooni 32. artikkel punkt 4:

Udutuled tohivad põleda ainult tihedas udus, lumesajus, tugevas vihmas vm. samalaadsetes oludes, eesmised aga ka lähitulede asemel. Riigisiseste õigusaktidega võidakse anda õigus kasutada eesmisi udutulesid üheaegselt lähituledega, samuti kasutada neid kitsastel käänulistel teedel.

Eesti ühines selle konventsiooniga 1992a, seega härrad politseinikud ei tohiks selle, nagu nad ise ütlevad, "bemmimehe stiili" pärast jälle mõnda rulli nokkima hakata.

Tõstsin selle teema just seetõttu üles, et endal oli just üks vahejuhtum.

Esiletõstetud vastused

comment_15846

nii et lõpp kokku võttes on kasulik ikka siis udukad põlema panna kui on nähtavus paha.

igatahes minul on kõik ilusti sirged nii stanged kui ka udukad ja näitavad ilsuti auto nina ette, pole veel olnud oma inimestelt et pimestaksid.

aga alles nädal kaks tagasi tuttavad hakaksid vinguma et sõidan udukad peal jne :?

külavahel ja metsavahel on need kasulikud.

aga jh eks nüüd tean ka seda kui üks lähituli on läbi siis aga lülitan udukad sisse 8)

ja pole lootust et teid ei nokita kui politsei kinni peab. mind on juba pidevalt kinni peetud ja põhjuseks pole midagi toodud vaid paberi kontroll jne. ( üks ja sama ment võttis mind 3 korda rajalt maha samal päeval :P )

  • 2 aastat hiljem...
comment_35657

Kusjuures on ka Riigiteatajas ära märgitud udukate alumise ääre kõrgus maast, 25 cm tasaselt pinnalt. Endal oli E36-ga selline juhus, sõitsin öösel ringi, hakkasin sõbrantsi ära viima ja peeti kinni, udukad isegi ei põlend ees. Kinni peetud, tavakontroll tehtud ja siis hakati otsima tükk mille pärast saaks nokkida ning siis avastas, et udukad liiga madalal, ei aidand isegi selline ütlus, et auto täiesti originaal ja ma pole ise midagi siin muutnud. Tuttav politseinik, kes ka tööl oli ,ütles, et tuled originaalid ja masin originaalkõrgusel. Selle peale vastati, et sul on kas nüüd need ise ette pandud või siis on autot madalamaks lastud, valida on kahe variandi vahel, kas võtad eest või lähed kordusele. Mõtlesin, et kuradile, kell on kolm öösel ja ma tahan koju minna, sain suulise hoiatuse ja korjasin udukad eest ära. Et kui tahavad siis Riigiteatajast leiab igasuguseid absurdseid asju millega trahve korjata. Professionaalne kretinism.

Muudetud , muutis heppar

comment_35662

Kui tohib esimesi udutulesid kasutada ilma lähituledeta... võin siis päevasel ajal kasutada vaid udutulesid?? Nähtavuse loomiseks ju tulesid mul endal ei ole valgel ajal vaja ja et olla kaasliiklejatele silmatorkavam, peaks piisama ka nendest udutuledest

Ma paneksin oma udutuledesse siis vähe voolutarbivad LED pirnid sisse ja säästaksin oma kalleid Nightbreaker vms lampe! See LED tekitab piisavalt palju valgust selles udutules, et olla liikluses täiesti märgatav ! ..või on see halb mõte ?

Pimedal ajal lülitaksin muidugi lähituledele ümber... suvisel ajal oleks see mu meelest enam-vähem mõtekas tegevus ikkagi.

Andestage mulle mu "lohisev" jutt... ei ole tegemist kirjaniku või värsisepaga :$

comment_35664

LED pirnid ei suuda tekitada õiget valgusvihku ja võivad vastutulijaid pimestama hakata, parem osta sinna tavalised osramid sisse mis ei maksa midagi.

LEDe ei tohi samuti seaduse järgi panna hõõglambile mõeldud tuledesse.

Kunagi panin 10W ilma soklita halogeenpirnid H3 sokli otsa ja kasutasin neid päevatuledena kuna ostetud hiina udukad hakkasid 55W pirniga suitsema.

  • 9 kuud hiljem...
comment_51373

§ 42. Udutulede kasutamine

(1) Eesmised udutuled võivad põleda sõidu ajal koos esituledega udust või sajust põhjustatud halva nähtavuse korral.

(2) Eesmisi udutulesid võib kasutada ka käesoleva seaduse § 40 lõikes 1 nimetatud juhul lähitulede asemel.

(3) Tagumisi udutulesid võib kasutada sõidu ajal ainult asulavälisel teel udust või sajust põhjustatud halva nähtavuse korral või kui sõidutuulest ülestõstetud lumi, tolm või pori halvendab oluliselt tulede nähtavust tahapoole.

§ 40. Tulede kasutamise üldnõuded

(1) Sõidu ajal peavad mootorsõidukil põlema lähi- või kaugtuled ning ääre- ja numbrituled. Trammil peavad sõidu ajal põlema lähi- ja ääretuled. Haagisel peavad sõidu ajal põlema ääre- ja numbrituled.

Järgmine kord, kui teid peatatakse viidake liiklusseaduse paragrahv 42 lõige 2 ja diskussioon on läbi. Seda eeldusel, et põlevad ääre ja numbrituled koos udutuledega ja ilma lähituledeta.

Muudetud , muutis Chulo

  • 4 nädalat hiljem...
comment_52494

Kusjuures on ka Riigiteatajas ära märgitud udukate alumise ääre kõrgus maast, 25 cm tasaselt pinnalt. Endal oli E36-ga selline juhus, sõitsin öösel ringi, hakkasin sõbrantsi ära viima ja peeti kinni, udukad isegi ei põlend ees. Kinni peetud, tavakontroll tehtud ja siis hakati otsima tükk mille pärast saaks nokkida ning siis avastas, et udukad liiga madalal, ei aidand isegi selline ütlus, et auto täiesti originaal ja ma pole ise midagi siin muutnud. Tuttav politseinik, kes ka tööl oli ,ütles, et tuled originaalid ja masin originaalkõrgusel. Selle peale vastati, et sul on kas nüüd need ise ette pandud või siis on autot madalamaks lastud, valida on kahe variandi vahel, kas võtad eest või lähed kordusele. Mõtlesin, et kuradile, kell on kolm öösel ja ma tahan koju minna, sain suulise hoiatuse ja korjasin udukad eest ära. Et kui tahavad siis Riigiteatajast leiab igasuguseid absurdseid asju millega trahve korjata. Professionaalne kretinism.

Peaks mainima, et sellise korrakaitsja peaks juba pöhimötte pärast lahti laskma.Kust selliseid tehakse, tegelikult ka ? See ei ole normaalne, kui mul on auto täisoriginaal ja mingi vend leiab, et udutuled on liiga madalal ? :o Ja autole ei ole keelatud panna madaldust vöi mis ? Milleks neid madaldusvedrusid ja coile siis müüakse ? Kui nad tahavad madaldusega kah keppida, siis tuleb vötta TUV paber, mis töestab, et need on sellele autole möeldud ja asi vask.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus