Hüppa postitusse
Postitatud
  • Populaarne postitus
comment_150084

Tere kõigile!

 

Alates 2020 suvest olen suvel sõitnud E28-ga. Siiamaani arvasin, et ilmselt see jääbki selleks suveautoks, mida kunagi ei müü jne. Kõik läkski plaanipäraselt kuni eelmise nädala alguses avastasin selle teema peakangelase kuulutuse Leedust. Panen paar kuulutuse pilti ka siia.

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Jõudsin paar päeva seedida seda ja peaaegu isegi unustada selle kuulutuse. Kuni kolmapäeva õhtul kirjutas üks sõber, et ta tahaks Vilniusesse ühele autole järgi minna ja kutsus kaasa. Siis hakkas endal ka lõplikult kibelema, et peab siis ikka minema ja selle E30 ka koju ära vedama 😃

 

Öösel vastu laupäeva sai siis kell 3 starditud Utena poole ja kell 9 olid lepingud sõlmitud ja raha üle antud. Edasi läks ring Vilniuse ja Riia kaudu tagasi koju (~620km).

Autost siis nii palju, et see eelmise omaniku käes olnud 4-5 aastat. Enne teda olevat olnud juba värvitud, aga kehvasti. Tema käes siis sai auto veel korraliku ülevärvi ja üleüldse sellise suurema restaureerimise projekti. Järgnevalt siis mõned eelmise omaniku saadetud pildid.

 

Mootor on üle käidud ja mis vaja olnud vahetatud-reguleeritud jms

spacer.pngspacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

Pidurid ja veermik korrastatud.

 

spacer.pngspacer.png

 

spacer.png

Uus paak.

 

spacer.png

 

Põhi üle käidud ning kaetud ilmselt bituumeniga. Samuti kõik keredetailid jne on lastud täis mingit dinitroli laadset pruuni läbipaistvat möksi.

Üldiselt täiesti valmis muretuks kasutamiseks auto. Samuti on Leedus auto arvel ajaloolise sõidukina (sellest ka Hxxxxx numbrimärk) ehk Eestis sarnane musta numbri taotlemisele, et on komisjonid kes hindavad jne. Selle kohta ka kõik paberid olemas ning ka ülevaatus kuni 2027a. Ma aru saanud, et Leedus lihtsalt natukene leebemad need nõudmised, aga ka kindlasti mitte lihtne protsess.

 

Eile pesin auto kohe üle ning esimesed pildid siis kodus.

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Polnud ikka üldse plaanis sellist vahetust teha, aga antud auto ikka suhteliselt ideaalses korras ja mis kõige olulisem R6 mootor. E28 puhul oligi ainuke miinus see mootor. Mitte et see 95kw M20 mingi kiire oleks, kaugel sellest, aga see hääl lihtsalt nii mõnus. 

Samuti meeldis mulle väga selle auto komplektsus, kõik tungid, tööriistad jms olemas pagassis (v.a. 13/15 lehtvõti, selle otsin kindlasti juurde). Isegi see taskulamp on kindalaekas olemas ning ka mingid originaal BMW antenni määrimise lapid (pakendatud nagu märjad salvrätid).

Sellest teemast lähtuvalt siis E28 kuulutus ilmub varsti auto24. 

Muudetud , muutis agentzero

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_150177

Nüüdseks siis kogu paberimajandus ka korras. Arvele sai probleemideta ja esimest korda Maanteeametis vedas natukene numbriga ka.

Täna käisin ülevaatusel ning sealt ka ühtegi etteheidet ei tulnud.

 

spacer.png

 

Vahepeal tõstsin ka E28-st maki ümber siia autosse. Disaini poolest muidugi sobis vana makk paremini, aga tahaks ikka tänapäevaselt muusikat suvel kuulata, seega nii on. 

Vana maki tagant tuli korralik isoleerteibi siil välja. 

 

spacer.png

 

See sai viisakamaks tehtud ja vana maki pistiku otsad ka, et vajadusel saab kiirelt ISO pistiku välja võtta ja vana tagasi panna.

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Uus makk ise selline.

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Täna vahetasin ka esimesed kõlarid välja. Vanad olid erinevad, üks tweeteriga ja teine mitte.

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Asemele läksid 5.25" GAS Alpha 5K midbass komponendid.

 

spacer.png

 

Lisaks sai tööriistakomplekti lisatud ka puuduolev 12/13 võti.

 

spacer.png

 

Võtsin ka lisavarustuse nimekirja VIN koodi järgi ja tekkis küsimus, et millised need S324 spoilerid täpselt olema peaks? Googledasin, aga ei leidnud midagi täpselt selle kohta.

 

Prod. Date    1987-11-19
Type    320I
Series    E30 (3 Series)
Body Type    Sedan
Steering    Left Hand Drive
Engine    M20
Displacement    0
Power    0kw / 0hp
Drive    rwd
Colour    lachs-silber
Upholstery    -

 

Editions And Packages
S330    Sports Package
S339    Shadow-Line
S704    M Sports Suspension

 

Comfort And Interior Equipment
S400    Slide/Tilt Sunroof, Manually Operated

 

Wheels And Drive
S219    Leather-Covered Sport St. Wheel 380 Mm
S286    BMW Light Alloy Wheel BMW Styling

 

Environment And Safety
S300    Central Locking With Anti-Theft System
S311    Light-Alloy Wheels Star-Spoke Style 69 Brilliant
S324    Front And Rear Spoilers
S350    Therm.Insulat.Glass Green

 

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_150252

Üldiselt auto siiamaani igapäevaselt sõidus ja kõik töötab nii nagu alguses. Aga algusest peale on paar sellist väiksemat muret olnud.

 

Esiteks tundub, et mootori temp seier ei tõuse sinna, kuhu vaja. Jääb sinna kella 11 paiku seisma ja ei tõuse keskele. Vahetasin pruuni pistikuga temp anduri ära - ei muutunud midagi. Võtsin anduri välja ja kuumutasin seda fööniga ja seier läks ilusti lõppu välja spidos. Järgmise asjana vahetaks termostaadi ära, sinna ette nähtud realoem-i järgi 80CEL. Äkki ei tööta see või teine variant, et seal mingi madalama tempiga termostaat sees, neid ka 71CEL saadaval.

 

Teiseks külmkäivitus on autol maru pikk, mingi 5+ sekki ketramist ja siis esimesed sekundid ka veidi nagu lonkab. Proovisin vahetada sinise pistikuga temp andurit, kuskilt lugesin, et see mõjutab külmkäivitust, aga muidugi ei muutunud ka selle vahetusega midagi. Küünlad vaatasin üle - sees on NGK R ZGR5A, mis peaks sellele mootorile ideaalselt sobima interneti järgi. Küünlajuhtmed on ka uued Boschid. Enne starteri andmist mitu korda süüdet ka ette andnud, et äkki vajub seistes kütus kuidagi ära, aga pole ka see aidanud. Kaugemale pole selle uurimisega jõudnud.

 

Tuleb ikka targemate juurde viia auto. Muidugi on ka siin arvamused oodatud, et milles asi võib olla.

 

Õli ja filtrid sai ka ära vahetatud - sisse läks Motul 15W50 4100 POWER, Mahle õlifilter ja Hengsti õhufilter.

 

spacer.png

 

Ja siis ikka see küsimus selle rea kohta lisavarustuses: S324 Front And Rear Spoilers. Kas sellised on reaalsed või on ikkagi midagi muud?
spacer.pngspacer.png

 

Lõpetuseks paar korralikumat pilti ka Eesti numbritega.

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Muudetud , muutis agentzero

comment_150253

Vaakumi poolelt lekkiv kütuserõhu regulaator võib ka igasugu ongelmaid mootori töös tekitada. 

Pihustite töö äkki ka ajaga kesisemaks jäänud.

 

Seistes süüte andmine aktiveerib sul koheselt kütusepumba? Arvasin, et fl masinatel selline iseärasus puudus. Minu M20 aktiveeris pumba alles väntvõlli pöörete järgi.

Muudetud , muutis Max.

  • Autor
comment_150254

Seda vaakumit lekkivat regulaatorit vist pole varianti koduste vahenditega kontrollida ka?

 

Kui sa nii ütled, siis ei aktiveeri, sest pumba surinat ma ei kuulnud tõesti. Ma ei tea isegi miks ma automaatselt arvasin, et süütega kohe paneb pumba tööle.😀

comment_150255

Natuke mägiaivarit mängida, siis saaks ka kodus testida. Ega muud ei olegi, kui tuleks mingi anum vaakumvooliku vahele aretada kuhu see lekkiv kütus koguneda saaks.

 

edit: ma ise täpselt enam ei mäleta, mis ja kui palju aitas külmkäivituse probleemi ravida, aga õrnalt gaasipedaali vajutades ehk siis segusiibrit avades hakkas kohe lubama ja käivitus kiiremini võrreldes sellega, kui pedaali üldse ei puutunud. Kui sul peaks sama keiss olema, siis see aitab võibolla mingit diagnoosi siit edasi arendada.

Muudetud , muutis Max.

comment_150256

Mõõda kütusesurve ära, äkki jookseb surve maha. Minul uus pump ei pidanud ja käivitus pikk. Klapp vahele ja asi korras. Fl hakkab ketramisel pump lööma alles. 

S324 on täpselt need asjad, mis sul pildil. Seda siis fl puhul. 

Kahel eelneval e30 ajastus esilisa erinev. 

Huvitav, et tagumine ka minema rännanud, luuk vahetatud siis? 

  • Autor
comment_150257

Gaasipedaali vajutamine käivitamisel ei muutnud midagi.

 

Krt kahjuks pole endal tööriistu, et mõõta. Aga eks ma annan teada kui selgub midagi, tänud igatahes kaasa mõtlemast.

 

Luuk tundub muidu seestpoolt ka õiget värvi, aga eks ta ilmselt ikka vahetatud kui spoilat enam pole. Tänud info eest.

 

  • Autor
comment_150300

Tänud pakkumise eest, aga ma ise paiknen kahjuks Tartus.

 

Aga, et elu liiga igav poleks, siis oli nädalavahetusel veidi närvikõdi ka. 

Alustuseks vedasin reedel supaka juhtmed pagassi ära ja kõlar ise sai ka paika.

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Sellega kõik hästi, mängib isegi paremini kui E28-s ja minu jaoks enam kui piisav.

 

Siis aga laupäeval hakkasin sõitma minema. Lähen autosse ja keeran võtit - vaikus. Mõtlesin, et äkki aku tühi supaka proovimisest või starteriga midagi. Proovisin veel 2x ja ikka sama. Siis näen, et armatuuri igast august tuleb täiega suitsu. Too hetk kartsin küll, et ongi kõik ja põleb maha😄. Jooksin kiirelt kapoti alla, et oma veetud plusskaabel üle vaadata. Aga seal ei paistnud midagi valesti. Siis panin kiirelt kõik uksed-aknad kinni, et hapnikku ei saaks juurde ja tulekustuti käes oodates õnneks siis vaibus maha. Hakkasin siis vaatama, et kust see tulla võis ja roolialuse katte eemaldamisel vaatas selline pilt vastu.

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Ehk siis üks juhe terves pikkuses oma rüü ära sulatanud ja hakkas vaikselt samas pundis olevaid teisi juba kärsatama. Eile vahetasin selle juhtme täispikkuses kuni sinna juhiukse läbiviigu pisikuni ära, aga ei hakanudki seda väikest pistikut tagasi panema. Proovisin käima panna ja kõik töötab. Googledasin ja tundub, et see üldse originaal keskluku toide, aga kuna sellel autol nagunii mingi aftermarket kesklukk pandud, siis see ongi kasutu juhe, kus lihtsalt oli vool sees. Ilmselt oli korralikult isoleerimata ja käis juba mõnda aega vaikselt kuskilt keresse, sest mõned nädalad tagasi ma tundsin sõites korra sarnast kärsakat, aga siis kadus ära. Nüüd laupäeval käivitades oli ta siis ilmselt totaalselt vastu kere lühises. Selline "juhe" siis tuli sealt välja😃

 

spacer.png

 

See oht üle elatud, siis jõudsid ka tagumised kõlarid kohale ja said need ka eile paika pandud.

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Enne olid seal mingid BM Audio omad (mis speci poolest olid isegi paremad natuke), aga kahjuks üks neist krabises suht häirivalt, et oligi ainuke variant need uutega asendada. Nüüd muusika osas kõik täpselt nii nagu minu kõrvale sobib.

 

24. maiks sain alles aja targemate meeste juurde, siis vast saavad ka muud probleemid lahenduse.

  • Autor
comment_150312

VIN koodi järgi on tal jah S300 Central Locking With Anti-Theft System. Aga nagu kirjutasin, siis seal mingi aftermarket puldiga kesklukk peal ja originaal süsteem pole enam kasutuses ehk tagasi enam seda pistikut ei panegi.

Asun tegelikult Tartust veits väljas Elva poole, aga kui huvi on, siis saab kuskil linna pool ka kokku näiteks saada. Samas siis jällegi ei saaks seda külmkäivitust näidata.

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_150498

Täna läksid vahetusse autol kütusefilter (MANN), termostaat 80C (Mahle), käigukastiõli (Liqui Moly GL4) ja difriõli (Motul MOTYLGEAR 75W90). 

 

Käigukastiõli vahetusega läksid käiguvahetused paremaks. Enne oli nii, et külma õliga läks teine käik normaalselt vahetades raginaga. Pidi ülipehmelt ja vaikselt panema, et ilma raginata läheks. Nüüd uue õliga sellega korras õnneks.

 

Termostaadi vahetus ei aitand suurt midagi, ikka maanteekiirusel passib temperatuuri seier liiga madalal. Ei oskagi enam midagi arvata, miks ta keskele ei tõuse.

spacer.png

 

Pika käivitusega kahjuks ka põhjustajani ei jõutud - pihustid stenditi ära, kütuserõhud mõõdeti ära, pihustitihendid said uued (mõni oli natuke räbal olnud). Järgmine variant pakuti proovida teist õhulugejat, sest praegu autol peal oleval on see kaas maha käinud ehk midagi seal remonditud ja äkki selles asi.

 

Ja siis eile sai see auto jälle uued numbrid, seekord teist värvi.

 

spacer.png

 

spacer.png

Muudetud , muutis agentzero

comment_150499

Esimene fl siis vanasõidukina, siiani kõik pre'd olnud registris :)

Varsti hakkab neid tulema nagu seeni pärast vihma. 

Kas kohapeal töötades on ka temp näit sama kohapeal? 

Siis on anduri viga tõenäoliselt. 

Mul oli sama jama just ja häiris ka. Sai pool päeva testitud erinevaid uusi andureid jne. Peal oli ka uus andur, aga erinevate firmade andurid erinevad pisut takistuse poolest nagu välja tuli. Panin lõpuks CALORSTAT by Vernet  anduri ja asi korras. Mul küll pre, aga ehk läheb fl puhul ka õnneks sama firma anduriga, kood peaks olema WS2554. 

comment_150502

Poleks musta numbrit küll nii kiiresti oodanud, aga auto seisukorda ja olukorda vaadates, siis ju täiesti arusaadav lüke. 

Registri järgi 8 E30 hetkel musta numbri akti saanud.

Aktide nrid: 763, 764, 818, 879, 925, 1060 (akt ei ole veel avalik), 1069, 1094 (sinu auto)

  • Autor
comment_150504

Seda paaki ei pannudki tähele, peaks ikka 63L olema ka mu teada.

Lõunasse kahjuks ei ole viimasel ajal üldse sattunud, aga jätan meelde kui ikka üldse ei saa jagu sellest.

Eilsest postitusest veel puudu see jutt, et vaakumilekked kontrolliti ka üle ja neid ka ei tuvastatud. TPS anduri asendit taheti arvutiga vaadata, aga kahjuks ei saanud ühegi arvutiga ligi autole.

 

Okei, siis 8 E30 kerega ikka jah, üks jäigi kahe silma vahele ja M3 ei vaadanudki 😀

Alguses ei plaaninud üldse kohe sellega tegeleda, aga soovitati ikka ette näidata. Ja nüüd küll rahul, et sai ära tehtud.

comment_150506

Tps-i kontrollitakse oom-meetriga, seal sees on kaks mikrolülitit ja rohkem midagi. Üks on tühikäigu lüliti (siis kinni kui siiber ka kinni), teine wot asendi oma (siis kinni kui siiber ca üle 50protsendi lahti) ja kui kumbki neist pole lülitunud siis tähendab see tavareziimi, kus tehakse segu ja süüdet map-i ja andurite näitude järgi. Tüüpiliselt on segusiibri võlli pidi tps-i õli täis ujutanud kuigi need nii robustsed et võivad isegi siis toimida. Vahel seest mustad ja lülitid ei liigu, siis ka ei tööta. Kahtlasem on jah see näpitud õhulugeja. Tekib lihtsalt see küsimus, milleks seda avada vaja oli. Või siis maadles eelmine omanik sama kalaga ja vaatas ka igaks juhuks kaane alla :D Kui soovid katsetamiseks siis mul üks korgiga, lahti võtmata 320i õhulugeja Paides olemas. Müüa ei soovi. 

 

Kas see temp näidik ei või seal asendis ollagi? Pole lineaarse näiduga skaala sel ju, minumeelest kuskilt nagu lugenud.

 

Auto on vägev :)

  • Autor
comment_150510
22 tundi tagasi, GTA ütles:

Kas see temp näidik ei või seal asendis ollagi? Pole lineaarse näiduga skaala sel ju, minumeelest kuskilt nagu lugenud.

Tundub tõesti nii. Googledasin nüüd pikemalt ja tundub, et 1/4 ja 1/2 vahemikus ongi temperatuuri seieril täiesti õige koht r6 mootoritel 82 kraadise termostaadiga.

 

Õhulugeja arvamuse kohta ei teagi. Proovisin huvi pärast nii ka käivitada, et õhulugeja pistik oli lahti ja sama seis. See siis ju võibki tähendada mõlemat, et õhulugeja ei muuda midagi või samas just muudab ja praegune lugeja ei töötagi hetkel nii nagu peaks.

comment_150511

Kui kõik on korras, siis temp näidik on ikka peaaegu keskel. Kuskil on mingi põhjus, miks ta pole keskel. 

Temperatuuri vaates pole see tõesti viga, kui ta veerandi peal on. Siis on teperatuur umbes 80c.

Kuigi ta pole nn lineaarne, siis ikkagi on ta enamvähem nii nagu nendel autodel, millel numbriline skaala. 

Sinise lõpus 60c, veerandi peal 80c, keskel 90c jne. 

  • Autor
comment_150534

Tellisin selle Calorstati temperatuuri anduri ära ja proovin siis sellega kui kohal on.

 

Vahepeal aga jõudis selline asi kohale.

 

spacer.png

 

See lip on originaalis ka vist poltidega, aga need ma lõikasin maha ja panin kahepoolse teibiga ikka. 

 

spacer.png

 

Eile sai värvitud ja täna panin külge ära.

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

Muudetud , muutis agentzero

  • Autor
comment_151110

Lip on tellitud eBayst ja tuli Ukrainast.

 

Päris tuuning see ju pole, sest siin teema algusepoole sai arutatud ka, et tegelikult VIN koodi järgi on sellel autol see tagumine spoiler küljes olnud. Samamoodi see IS style esimene stangelisa (mis ka puudu, aga tellitud ja lisandumas). 

 

Tunnustamise protseduuri kirjelduses on selline lause "Originaalseks loetakse ka koopiadetailid, mis on originaaliga äravahetamiseni sarnased." 

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_153086

Täna sai lubatud esimene lip külge. Nüüd on auto väljast ideaalne mu jaoks.
Kui see kohale jõudis, siis unustasin pilte teha ja hakkasin kohe seda värvima. Lip ise tuli küll musta plastikuna, aga seal olid nagu plastiku vormist mingid laigud, kriimud jms. Karestasin selle veidi ära, lasin plastiku krundi peale ja siis satin black spreiga üle. Soov oli saada võimalikult sarnane esistange liistudele ja mu arust sai suht hea.
Must oli algusest peale juba selge, sest küljekarbid ja tagastange alune osa ka must, siis oleks veider jäänud kui see esimene lip oleks kerevärvi.
Loodetavasti kunagi jõuan kodu eest kaugemale ka pildistama ikka :D

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.