Hüppa postitusse
Postitatud
comment_41722

Otsustasin siis ka siia oma auto teema üles panna.

Sai omale siis mõni aeg tagasi lõpuks soetatud universaal kerega e30. Kaua oodanud ja tahtnud ja otsinud ning lõpuks ka olemas.

Varustuseks on siis kaks nuppu, vajutamisel avavad ja sulgevad esiaknad. Samuti saab ka nupust reguleerida küljepeegleid. Ülejäänud kõik manuaalne. Mootoriks on sellel liikuril 1.6 73 kW manuaal kastiga.

On ka omajagu vigu ja tegemist autol ja ajaga saab ka need likvideeritud :)

Esiteks mootor ei käi korralikult, veermikus esiosas on palju osi mis vajaksid vahetamist, laepolster ripub, katuseluuk ei tööta ja vänt puudu sellele. Ei ole küll midagi erilist selle auto juures, aga kuna endale see kere meeldib niivõrd palju, siis plaanis ikka ta teha päris korda ja jätta enamvähem originaaliks kõik.

Samas alustasin siis mootorist. Ei ole hetkel mingit plaani võimsamat vahele toppida, vaid see korda teha. Kuna mootor niigi jamas ja surve oli sees ning tosooli kadus, siis võtsin mootori lahti. Tuli välja et kaane tihend läbi ja kaas ise oli kõver. Käis siis tõukuris ja lihviti maha päris palju. Samuti oli nukk ja nookurid kulunud. Siis juba läks natuke suureks tegemiseks. Klappide sooveldamine, uued klapisääre tihendid, uued nookurid, tõukurid ja sain ka korraliku nuka õnneks :) Loomulikult vahetusse ka kõik tihendid, küünlad ja küünlajuhtmed. Lähiajal peaks selle mootori kokku saama juba. Võibolla läheb teine radikas või siis paisupaagi ti hendid, pole radikat veel lähemalt uurinud, kust lekkima hakkas.

Edasi vast liigub tegemisse veermik ja sisu.

Pildid:

http://nagi.ee/photo...za/sets/346163/

Esiletõstetud vastused

comment_41726

Hea vaadata ja lugeda kohe,e t keegi ka selliseid mootored korda teeb, varsti tullakse siia ütlema kohe et mis sa sellest remondid, pane 2.5 vahele on odavam ja võimsam jne :) Niisama igapäevaautona on sellest mootorist ka küll , et liikuda punktist a punkti b. Bemmi puhul kõiger lahjem, aga teiste jaapani ja prantsuse käkkide kõrval see parajalt suure töömahuga juba :)

  • Autor
comment_41729

Hea vaadata ja lugeda kohe,e t keegi ka selliseid mootored korda teeb, varsti tullakse siia ütlema kohe et mis sa sellest remondid, pane 2.5 vahele on odavam ja võimsam jne :) Niisama igapäevaautona on sellest mootorist ka küll , et liikuda punktist a punkti b. Bemmi puhul kõiger lahjem, aga teiste jaapani ja prantsuse käkkide kõrval see parajalt suure töömahuga juba :)

Mul juba öeldud küll, et miks ma teen seda, et pane sinna võimsam mootor jne. Aga pole seda eesmärki praegu, pigem saavutada see parem originaal välimus ja sisu :)

comment_41748

Õige ka, et mikromootoreid korda tehakse. Kui aastane läbisõit ikka suurem siis 2.5'ga ~10l sajale sõita pole mõistlik, vaadates tänaseid kütte hindasid, kui just gaasiseadet peal pole. Mul 316 võttis 90'ga maanteed lastes 7.1 ja 110'ga 7.3 keskmiselt ja mootor tiksus nii mis hirmus. Kahepoolsega sellist nubrit ei saavuta. Ja mööda kannatab iga jublakaga sõita, kui oskad,1.6 saab sellega väga hästi hakkama.

Asi liikuma saab siis pajata korras M40 küttekulust ka ;)

  • Autor
comment_41765

Õige ka, et mikromootoreid korda tehakse. Kui aastane läbisõit ikka suurem siis 2.5'ga ~10l sajale sõita pole mõistlik, vaadates tänaseid kütte hindasid, kui just gaasiseadet peal pole. Mul 316 võttis 90'ga maanteed lastes 7.1 ja 110'ga 7.3 keskmiselt ja mootor tiksus nii mis hirmus. Kahepoolsega sellist nubrit ei saavuta. Ja mööda kannatab iga jublakaga sõita, kui oskad,1.6 saab sellega väga hästi hakkama.

Asi liikuma saab siis pajata korras M40 küttekulust ka ;)

Eks ta isegi tiksuva ja mitte korras mootoriga palju ei võtnud. Aga vaatame kuidas korras mootor siis kütusekulule mõjub. Kindlasti täiendan seda teemat igasugu informatsiooniga :)

Kaups ja Teppor sulle 2.8L motot juba pähe ei määrinud'?:)

Kusjuures ei ole, kuigi algul oli mõte küll sinna vahele panna suurema mahuga mootor :D

Ise imestasin ka.

comment_41775

2.8 on ikka üsna mõttetu elukas, pigem siis juba 3.5 kui sellise kolaka teed minna juba :)

Need vahetatud mootoritega autod kõidavad ikka rallimehi, rullnokki ja noori, kel veri varres, inimesed, kes ostavad autot sõitmiseks ja tarbeesemeks, soovivad ikka seda sellisena, millisena see tehasest välja veeres. Varsti lähevad need originaalmasinad väga hinda, sest saavad lihtsalt otsa :)

  • 4 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_43420

Nonii, uuendaks natukene oma teemat ka siis.

Mootori sai kokku lapitud ja nüüd mootor töötab, arvestades seda, et jätsin vana nukkvõlli kulumisälgedega. Eks tiks on ikka seetõttu alles. Uuteks osadeks panin siis nookurid,klapisääre tihendid, tõukurid, plokikaane tihend,kõik sisselaske tihendid ja väljalaske tihend. Mootor töötab korralikult ja kuigi kütusenäidik valetas algul, siis sai kütusekulu linnas kuskil 8L/100km :)

Vahetamist vajab veel veepump koos rihmaga ja rullikutega. Eks need lähevad ka lähiajal vahetusse ja soetasin ka omale radika kuna vana lekkis. Hetkel tegeleb veermiku korda tegemisega ja püüab samal ajal ka mootorit putitada edasi. Veermikuga pidi ka alustama, kuna eelmise omaniku poolt pole kaua klotse vahetatud ja hakkas jube sahisevat häält tegema. Vahetasin ka pidurikettad, klotsid, stabika kondid ja puksid. Lähiajal vahetusse lähevad kõik sarniirid. No ja siis mingi aeg tagasilla vedrustus ka.

Juba sai uuritud natukene infot värvimise suhtes, et roostest lahti saada ja muudest värvikahjustustest :)

Eks pidevalt täiendan ja uuendan seda nimekirja ja tegutsen vaikselt edasi...

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_46847

Nonii, saab siia jälle midagi kirjutada. Kahjuks pole midagi head, ainult halb. Juhtus siin Jaanipäeval kerge õnnetus. Kuna ilm oli märg ja vihmane, kiirus polnud suur ja rehvid väga kehvad, siis said äärekivi tunda ja mersu tagumikku.

Pildid õnnetusest: http://nagi.ee/photos/meza/sets/346163/

Sain ka kiirelt leitud ukse(mis küll alt roostes, aga taastatav) ja tänu Eixile siis tiiva, mis oli küll väikse auguga, aga selle sai kereliimiga seest timmitud. Nüüd ootavad detailid värvimist. Stange nurk ka väheke katki, ei tea kas keegi pakub uut stanget tervet või läheb millalgi parandusse :)

See kõigest kerge täiendus. Kuna kohta pole väga kus midagi ette võtta, siis kõik ikka venib....

  • Autor
comment_46855

Kui sul juba nina nii lahti on, siis võta põll ka juba eest ja tõmba sealt keskelt need paar mõlki välja, jääb viisakam tublisti ;)

Plaanis see teha siis kui juba läheb esiosa värvimisse, aga kuna see juhtub, ei tea.... Praegu juba auto koos, ega see nina lammutamine pole üldse keeruline :)

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_47323

Tahtsin kirjutada juba, et ma pole ülemistel liikunud aga siis tuli meelde, et korra vurasin sealt mööda :) siis olid ikka veljed taastamist väärt :P

Nägin ka seda täna korra ülemiste juures :P need veljed sobivad sinna ikka eriti hästi ;)

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_49084

Uuendaks teemat väheke.

Möödunud nädalavahetusel sai uuendatud natukene auto välimust. Värviks kujunes siis matt hall ja värvitud rulliga. Aiman isegi millised kommentaarid nüüd tulevad, aga ise olen uue värske välimusega vägagi rahul. Midagi omapärast :)

Samuti sai ka korda katuseluugi süsteemi, toimib ka see nüüd.

post-1993-0-87731700-1347298782_thumb.jp

  • Autor
comment_49314

Kõik ülemised tihendid, nookurid jne + kaane lihvimine läks kokku ümardades kuskil 150eur.

Sa mõtled vana nukkvõlli ?

Mis sul see M40 korrastamise laga kokku läks?

Kuhu sa selle okei nuka panid :P

ED

  • Autor
comment_49350

Ütleme nii, et edasi minek läks ikka märgatavalt paremaks ja loomulikult tosooli leke silindrisse kadus ka.

Ise kindel nüüd, et kestab kauem ja on nagu uus.

Palju siis paremaks läks moto ? Peale remonti

  • Autor
comment_49359

Väljendasin end vast tiba valesti, vana nukk oli lihtsalt liiga sügavate soontega. Sain teise sama asemele, mis polnud selliste soontega. Kuna tutikas nukk oli tol ajal üle mu rahakoti, et soetada ka see uus.

Mesa kribas:

Ma saan sellest aru, et sisseläks vana kulunud nukk aga korralik pidi ka olemas olema???

comment_49360

A selge pilt.

Omal katsun ka laupäeval kella külge sättida ja siis vaatan kas on ülemist osa mõtet remontima hakata.

Ka siuke armas tiks sees :P

Ka pole suurema mootori ihaleja, R4 käib korraspeast edasi küll:P

A

Muudetud , muutis Metalheart

  • Autor
comment_49362

Kusjuures ühe pool sünt õliga sai seda tiksu tunduvalt vaiksemaks, aga ei mäleta tootja nime. Tulemus märgatav :)

Siis ma pole ainuke, kes ei ihka suuremat mootorit peale :P

A selge pilt.

Omal katsun ka laupäeval kella külge sättida ja siis vaatan kas on ülemist osa mõtet remontima hakata.

Ka siuke armas tiks sees :P

Ka pole suurema mootori ihaleja, R4 käib korraspeast edasi küll:P

A

  • 8 kuud hiljem...
  • Autor
comment_62766

Täna just mõtlesin, et ammu kirjutanud siia midagi uut. Viimane aeg :)

 

Pea kaks kuud tagasi sai alustatud "kerge" kohendusega autole. Nimelt talve jooksul oli nii mõnigi roostepoisike kallale tulnud, tagumised piduritorud mädanesid ära (ajutiseks lahenduseks sai pime ette). Paak hakkas lekkima(tagumised paagi kinnitused roostetasid lahti samuti), differ undama, roolilatt jäi kinni, esi amordipatjadel kummiosa lahti, e.p. amort lekkis, radikas lekkis ja loomulikult siiani on lagi ka puudu. Veljed anusid uue värvi järgi.

 

Alustatud sai kogu kupatuse lahti võtmisega. Mõningad hullemad kohad sai ära timmitud ja keevitatud ja krunditud jne. Taha sai uue piduritorustiku, samuti ette. Vahetasin hetkel need torud, mis kohe kohe hakkaks lekkima. Siina juurde kuuluvad pidurivoolikud said ka uued. Piduri supporte lahti võttes avastasin kolbide taga ikka korraliku mudahunniku ( remont komplektid nii ette kui taha tellitud). Supportid puhtaks tehtud, kergelt liivapritsiga üle käidud ja ootavad varuosa siis hetkel.

Samuti taha tulevad uued piduriklotsid(käsipiduriomad ka), kettad. Paagi sai lastud keevitada, suurem auk oli tankimisava ümbert. Pumpa välja võttes avastasin, et pump oli raami küljes nipukaga ja ei ülatunud täiesti alla, kui kellegil on M40 pump komplektis laual olemas, siis tahaks näha ja võrrelda ???  Tagumised paagikinnitus augud välja lõigatud ja uued tükid sisse keevitatud, enam ei loksu paak :)

Tänu ühele härrale ( nimi ei tule meelde :)) soetasin eelmine aasta originaal e30 võimuga lati. Latt sai uue määrde vahele ja sis. ning väl. rooliotsad uued. Lekkis ka üks roolivõimu lõdvik, see sai ka korda.

Radiaator on samuti uus. Veljed käisid taastamises ja nüüdseks matt musta värvi, hõberant kadus ära. Hammasrihma ja veepumba vahetus sai ka tehtud + õli ja õlifilter, kütusefilter. Väljalaske torustik sai uued tihendid ja poldid. Vana undav differ oli 4,27 ülekandega, teine differ on 4,10 ülekandega ja ilma lõtkuta, eks parem ülevaade selgub autoga sõites. Tagumised amordid küll töötavad aga kuna eest oli üks läbi ja tag. üks vedru keerd ära murdunud, siis otsustasin coilide kasuks seekord, niiet suvel auto madalam.

 

Praegu viimane nädal kestab värvimine ja kokkupanek. Loodetavasti puuduolevad jupid ka jõuavad, siis järgmine nädal tahaks juba liikluses osaleda :)

 

Mõned pildid tööst :  http://nagi.ee/photos/meza/sets/346163/

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.