Hüppa postitusse
Postitatud
comment_40142

Korra juba kahepoolestele näpu andnuna, on raske seda viirust kontrolli alla saada. Tekkis võimalus üks lisaks saada ning kuna see kere poolest ka vähe viisakam on, siis tuli juhust kasutada. Mingi prillikivi ta jällegi pole, ning õigupoolest on raske seletadagi, mis seal nii head on. Kuid sellegipoolest luges mulle see, et ta on päris õige 325 ning kui natuke nokitseda, puuduvaid detaile otsida ning vajalikud remondid ära teha, võiks olla päris head sõidutunnet pakkuva autoga.

 

Speclist:

09449980789d7a.jpg

Suhteliselt plank ühesõnaga :ipb-happy-smile:

Nagu järeldada võib on tegu 1990-nda aasta punase sedaaniga, sisu on sinine ning kahjuks istmete osas räbaldunud. Läbisõitu hetkeks 225 100km. Eestis on ta registreeritud 2004. aastal.

Kohe alguses koostasin suurematest ja väiksematest puudustest nimekirja, mida lahendada vaja. Loomulikult pole see lõplik, ning mida rohkem tööd teha, seda rohkem neid vaikselt avastan:

  • Parem katuserenni liist puudu (OK)

  • Põhjakate, logariotsad katkised (parandasin ise ära, seega OK ja säästsin väheke $$$)

  • Ülekäte läinud kellaploki tuuning (OK)

  • Rihm, pingutusrull (OK)

  • 4 nookurivõli tihendit (OK)

  • Klapikambrikaane tihend (OK)

  • Käiguhoovastiku kulissi simmer

  • Difri veovõlli flantsi simmer

  • Õlid

  • Velje remont (OK)

  • Välimine šarniir (OK, üks õõtsapuks ka sama hooga vahetatud)

  • Mootoripadjad (OK)

  • Suunatule kang (OK, relee viga oli tglt)

  • Parem pidurituulutustoru (OK)

  • Pardatšoki käepide, lukk, katted, rihmad, tuli (OK)

  • Käigukangi nahk (OK)

  • Poleerimine (OK)

  • Tagumised sõidu- ja seisupiduri klotsid (OK)

  • Vasaku kaugtule kinnitus (OK)

  • Roolivõimu torud õlised (OK, klambrite viga)(EDIT: not OK, pidin vahetama ka paagist pealevoolu vooliku ja kõik seibtihendid. Nüüd on alles OK)

  • Radika tühjakslaskmispunn katki, lekib sealt vahelt (OK, uus punn)

  • Üks jahutuslõdvik paigatud (OK)

  • Throttle body silikooniga lapitud

  • Kundepoolne välispeegel mõraga

  • Roolatil auk sees ja kaitsekumm puru (OK, E36 latt)

  • Kolm aknavänta puudu (OK)(Edit: ette paigaldatud elektriaknad)

  • Esipõll kõver (Natuke sirutasin, esialgu OK)

  • Esimene numbrimärk aja ära elanud (OK, kaks uut märki)

  • Tagumine summutipütt räbalateks (OK, ühte tükki keevitatud)

  • Juhipoolsed uksed pisut laines - avarii olnud kunagi. A no ega mõlke on veel :ipb-smile:

Armatuurist puuduvad jupid olen peaaegu kõik saanud ja külge kruttinud (tänud Eixile). "Heli" teeb Reverse RDS makk, mille hankisin SR.org foorumi kaudu ja pidin ka remontida laskma, et töötaks. Tuuningust võiks ära mainida MHW tagatuled, mitte just ilusaima sportrooli, Koni regullitavad tagumised amordid, esitulede kulmud ja BCW Design 25 15x8 veljed, mille korrastamisega ka tegelen.

Välise hiilguse saamiseks olen esialgu auto käsitsi poleerinud (Commandant nr.3) ja vahatanud (Liqoi Moly poleervaha), töökaaslane väänas tagumise konksu juurde ka pisut uut plekki ning tegi vajalikud keevitused. Mõni väiksem koht on veel vaja teha kuid üldiselt on põhja alt auto päris kena. Legendi järgi on ta Eestis vaid viimasel kahel talvel sõitnud, ülejäänud aastail siis vaid suvise ilmaga. Aga noh, ega rull ilma roosteta on selline asi, mis liigitub ulme valdkonda.

Lisaks on sada muud pisiasja vaja korrastada. Eks raha seab ka piirid, enamus asju ju poest ostetavad aga korraga ei saa.

Eesmärgiks on seatud ta puhkuse ajaks (pisut enne jaanipäeva) sõidukonditsiooni sättida ja siis väheke ringi rullida...

Mõni pilt ka siis, kehvad nad on aga ega ostust saati olen ainult garaažis toimetanud kah, sõitnud ainult enne sinna ajamist ~3km :ipb-happy-smile:

 

Nagu piltidelt näha, siis on ka mõni lisa hallilt bemmilt sellele rännanud ja eks neid rändab veelgi :ipb-smile: Tegevuse puuduse üle ei kurda aga loodetavasti on asi seda väärt.

 

94216175_DSC00711.jpg94338151_DSC00713.jpg94338163_DSC00716.jpg94338147_DSC00712.jpg94216185_DSC00714.jpg94379779_DSC00730.jpg94654083_DSC00766.jpg94654095_DSC00771.jpg94654067_DSC00761.jpg94654069_DSC00762.jpg94654057_DSC00787.jpg94654053_DSC00786.jpg94379773_DSC00728.jpg94338153_DSC00714.jpg94654051_DSC00781.jpg

 

 

Muudetud , muutis GTA
pildilinkide elustamine

  • Vastuseid 455
  • Vaatamisi 59,8tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Ja sõidabki. Kaua pole kasutanud, vast nädal ja natuke peale.   Andke mulle medal ka, üks värdjas viga, mis kummitas aastaid leidis veel lõpu. Bremslicht märgulamp checkpaneelis, mis umbes i

  • Vahepeal on sitaks vähe sõidetud. Aga nende väheste kilomeetrite jooksul on siiski lõbus olnud ja pole ära ka lagunenud midagi suurt   Pilte panen sest praegu on hea tuju, nimelt sai vahetat

  • Vana kõverik ikka alles, elus, sõidab  😁Et noh, keskmises sõidukorras auto on parem kui heas seisukorras või midagi sellist Piltidel näeb jälle parem kui elus välja aga no punane värv annab ikka jube

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_51914

Aii krt, ikkagi vara hõiskasin, seda katuseluugi jublakat pole jah. Googeldasin vähe ja leidsin isegi pildi sellest. Üks vänt käib ka komplekti sellega? Noo jah, eks siis peab edasi otsima... :D Olemas on kolm lehtvõtit, kullinokad, küünlavõti ja selle "pulk" ja nüüd siis ka kruvikeeraja. A hea, et üldse midagi sain, UM oli hädas, saatis Kohtla-Järve esindusest ruloo kinnitusi Tartusse kolm nädalat, hiinast tulevad ka asjad vahel kiiremini :D

Kui mul oleks see originaalne tulede regulli süsteem komplektne, siis võiks ta korda muidugi teha. Osadel Ladadel on sarnane vaakumkorrektor ja ühe sellisega kunagi pusisin, hakkas tööle ka. Aga sellel rullikal on kõik voolikud läbi kaksatud, töösilindrid ka puudu. Ja kuna nägin rauaplatsil mitut fordi üksteise otsas virnas seismas, tekkis asja vastu kohe huvi või nii :D

Plexu on üks selline vist suuresti seebikivi (NaOH) baasil pesulahus, müüakse viieliitrises kankus ja lahjendama peaks 1:100 või 1:10. Heasti võtab just sellist õlisegust jama maha. Paremini funksivad sellised kraamid muidugi kui neid kuumavee survepesuriga peale kanda, ma tegin lahuse tavalise pritspudeli sisse. Müügil ma ei teagi, kust seda leiab. Mina ostsin vist kunagi Erimelli poest ja vb mõnest keemiatarvetega tegelevast ettevõttest leiab ka.

  • Autor
comment_52171

Tänud kasutajale Ranzzz :) Nimelt, sain talt tagumise summutipüti. B-osa, poolteist aastat kasutatud, väljast ega seest roostet ei pudene ja üldse tundub, et sai täitsa tip-top asja :) Lisaks oli kaasas veel katalüsaatorist vabastatud keskjooks koos lambdaanduriga. Et kui igavaks läheb siis proovin, mis häält või efekti see ka annab ja samas saan ÜV jaoks teised asjad alles hoida.

Pütil lõikasin varem kinnituseks kasutatud konksud ära:

01001042333a019.jpg

0100104231ba7ec.jpg

Tavalisest 51mm summutitorust tegin natuke kenamad otsad ka. 10 minuti töö :D Eks see päris õige asi veel pole aga ehk satub mingit paremat torumaterjali kätte, kas nikeldatud või roostevaba. UM-i orig. dekoratiivotsade või veel vähem mingite Prisma omade eest paarkümmend eurot loovutada tundub nagu pisut liig :D

01001042352ab94.jpg

Vana pütt alt ära:

01001042417cd9e.jpg

Uus alla:

0100104243bab17.jpg

Tegemist oli kinnitusklambritega, kuna B-osa on pisut väiksema diameetriga kui orig. osa. Algupäraseid kinnitusi retsida ei tahtnud ja püti külge mingeid konkse ka keevitada ei tahtnud siis lahendus sai selline, et orig. klambrist jäi ülemine osa ja alumine osa sai ise painutatud tsingitud latist. Peale mõningast mõõtmist, lõikamist ja puurimist sai esialgu ühe tehtud. Teisega veel vaatab, seal on lahendus natuke keerulisem, kuid kindlasti midagi välja mõtleb :rolleyes:

Esialgne tulemus siis selline:

0100104265065aa.jpg0100104261ac3d5.jpg

Üks eriti lahedalt udune mobiilipilt veel :D Mingi ettekujutuse vast saab.

0100104251a6529.jpg

Kokkuvõtteks, mulle meeldib mitu asja. Esiteks see, et enam pole seda tobedat kilinat-kolinat, mida vana püti lahtiroostetanud vahesein külmalt tegi. Teiseks, lihtsalt lust on nüüd kuulata seda õiget ridakuue nooti - palju pehmem, pole selline väsinud parsa müdin :D Samas kui üks kiirem start teha siis on hääl üsna terav. Ei oska seletada, teen kunagi heliklipi. Kolmandaks, välimus on ka vähe etem, vähemalt minu arvates :beer:

  • Autor
comment_52181

Kui tal katti vahel polnud, siis arvan, et see hääl võis veidi plekiselt kõlada. Olen paari masinat enne-pärast kati eemaldust kuulnud ennegi :D Mul on katt all ja praegune noot meeldib igatahes väga :)

Minu vana summuti häält keegi vist iseloomustada ei oska aga niipalju küll, et tihti kõrval parkival Opelil hakkas pea alati alarm kisama kui ma rullika käima panin :D

  • Autor
comment_52196

No ma enda vana veel minema ei viska, ehk kannatab veel midagi keevitada, varuks hoida, või ringi ehitada :P B-osade kvaliteet on nagu on jah, nendega nii, et kui suurema jamata külge sobib on juba pool võitu :D Otsisin mis ma otsisin a sel auke ei leidnud veel, kärab paar aastat kindlasti ma loodan.

Kas 320i omal on vahe ainult väljuvate otsade suuruses või siseehitus ka teistsugune? Iseenesest mainiti küll, et see 320 oma on, seda ka, et info selles osas sinult pärineb :D

  • Autor
comment_52210

No mul seni olnud summutitest istub see vaat, et kõige paremini all :D Eelmine hoidis põlle augu ühte serva ja oli kuidagi viltu ka see ots.

Eelmisele autole oli Alpina summuti orig. torude otsa nii viltu keevitatud, et peale kahte korda lahtilõikamist ja kinnikeevitamist andsin loobumisvõidu. Oleks juba torupainutuspinki ja uut toru toorikuks vaja olnud.

Konkreetsele pütile oli vaja klambrit nikerdada, kuna pütt ise on läbimõõdult väiksem kui originaal. Ning allasättimisel annab keskmise kahe toru otsas summutit niipalju kruttida küll, et kui kohe esimese korraga ei õnnestu siis tasub uuesti korra klambrid lahti lasta ja väheke siia-sinna timmida ;)

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_52611

Üks väike up veel:

Ostsin ju hooratta, kergem variant ja puha:

0991255737d929.jpg

010022701539bd2.jpg

Kõik õige, aga tööpind tundus natuke kahtlane. Kontroll latiga tuvastaski, et tööpind polnud kõige sirgem.

Järeldus lihtne - vaja pisut maha treida. Töö tegi ära Türi mootorispetsialist Dr. Tuha.

Tulemus siis selline:

0100227017a3079.jpg

Boonusena treis ta veidi "pekki" ka maha :D

01002270037dffe.jpg010022700502714.jpg

Kaalu peal siis uus tulemus 5360g :)

Ühe velje ranti olen ka natuke nokitsenud. Tuleb küll uuesti teha ja viimistlusega pisut vaeva näha aga sellisena tahaksin neid umbes nähagi. Kodarate peal jääb värv ja lakk tehase oma, kuigi ka see on kohati kannatada saanud ei hakka pilli päris lõhki ajama, randid läikesse ja kärab küll:

010022700702daa.jpg

0100227013ff5c8.jpg

A ja summuti dekoratiivotsade tegemiseks sain ka vähe parema materjali, pealt 51mm roostevaba toru. Otsad tehtud, poleeritud ja küljes ka, aga pilti ei tulnud meelde teha :D

Muudetud , muutis GTA

  • Autor
comment_52620

Ehh, plaan kevadepoole ikka aga mine tea millal näpud sügelema hakkavad :D Ladalt on kogemus olemas - selles mõttes enamvähem tean mis tulemust ootan - kohapeal on mootori reageerimine hoopis äkilisem ja kiirendus on tsipa parem ikka. Samas neid asju, mida räägitakse - et kohaltvõtt läheb raskemaks ja pöördemoment kaob ära, pole mina küll kogenud. Pigem on ikka hulga lõbusam see sõit kui mootor ägedamalt pöördesse veab :D

  • Autor
comment_52622

Eks see ole kahtepidi asi :D Teoorias peaks ju sama kiirenduse saamiseks vähem gaasi andma, seega saad ökomalt liigelda hoopis. Teisest küljest - kui auto paremini liigub siis tallatakse ka rohkem, sealt siis see kulu kasv jällegi. Ühtlasel maanteekulgemisel mängib mootori inerts muidugi kütusekulus rolli aga jälle oma Lada kogemusel, siis selle maanteekuluks sain ~8 (1,6 mootor - kergem hooratas (-2kg originaalist), kergemad ja kaalu aetud kepsud, plokist 1,6mm freesitud, kaaned kollektoriga kokku aetud, neli käiku ja 4.1 ülekanne, originaalkarpa). Täiesti talutav minumeelest mootori kohta mis ilusti sujuvalt käis, korralikult vedada jaksas ning Žigulile reaalselt 160km/h sisse ka lennutas :D

Suur vahe on ka selles, mida keegi kerge hooratta all mõistab - kasvõi kui guugeldad neid küsimusi muudest foorumitest. Originaalilt kilo maha võtta ei ole ju nii hull. Radikaalne oleks ilmselt igapäevaautol kasutada mingit võistlusmasina kahe-kolmekilost alumiiniumhooratast koos racing siduriga vms.

Kahemassilise asemele ühemassilise panemine on üsnagi levinud asi ja ma ei usu, et sealt mingit tagasilööki tuleb;) Katseta julgelt.

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_53129

Tänud :D Veljed saavad kindlasti tähelepanu veel aga nendeni ma veel jõuan :P

Esiteks, autol sai kindlustus läbi ja 1. detsembri seisuga ongi auto nüüd seismas. Hetkel varjualuses sulamas, hiljem pesu ja tuppa protseduure ootama :)

Tänud kasutajale erxx - sain temalt täitsa ilma rahata, või noh, vahetusdiilina tagasillatala :) Jälle üks vajalik pulk, et rattad ikka ilusti veerema hakkaks. Nägi see detail välja nagu ikka Eestis sõitnud ja kasutatud põhjaalune tükk, pisut roostene selline ja puksid läbi:

01003594299bc82.jpg

0100359431dce9a.jpg

010035933364fcf.jpg

Leidsin lõpuks ka kohaliku inimese, kes tegeleb detailide liivapritsiga. Esimene töövili siis allpool pildil. Peale läheb mingine roostekrunt ja siis must emailvärv, samamoodi nagu tagumist stabikatki värvisin. Hetkel seisab tala keskkütteradika kõrval, et niiskus kanda ei kinnitaks.

010035941579d27.jpg

0100359421b872b.jpg?1354813210

Sillatala kandepuksidel ja difri kandepuksil täitsin tühjad avavused klaasiliimiga :D Eks näis, kas on ka midagi parem, jäigem või kestab kauem.

Ja tegelikult oleks tarkadele üks küsimus ka: mis õli sobiks käigukastis ja tagasillas kasutada? Olemas on 75w-90 GL5 transmissiooniõli terve liiter, kas ostan seda juurde või peaks marki vahetama?

  • Autor
comment_53143

Lahtine, typ 188

Pmst, surfisin netis ja sain sellised tulemused:

Difrisse 1,7 liitrit 75W90 või 80W90 GL-5 (Typ188) ja 0,9l (Typ168)

Käigukasti 1,3 liitrit (Getrag 260) 70-80W80-90 GL-4

GL-4 ja GL-5 vahe pidada olema selline, et sassi neid ajada ei tohiks omavahel. GL-5 on mõeldud pigem hüpoidülekannetele ja agressiivsemate lisanditega ja vanema kooli pronksdetailidega manuaalkastidele kipub liiga tegema (sünkrod jne.)

Kas lasen sellised tarkused käiku või peaks midagi veel arvesse võtma. Oskab ehk keegi mingit viskoossust rohkem kui teist soovitada? Kogemus on selline, et ühele Getrag 240le valasin mingit Valvoline suvalist transmissiooniõli sisse (ei tundnud huvi, hammasrataste pilt oli peal küll jah :D) ja see hakkas külmast peast ulguma. Nagu öökullipesa rsk. Aga enne oli vaikne, seega tegin asja hullemaks oma agarusega. Nii, et seekord mõtlesin ikka veidi eeltööd ka teha...

Detailide roostekiskumise kohta ei oska veel midagi öelda :D Onupojal läksid pritsitud veljed päris kähku käest ära, kuna ta neid värvida ei viitsinud.

Muudetud , muutis GTA

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.